loading...
مجله علمی آموزشی گلدآموز
امید بازدید : 30 پنجشنبه 03 تیر 1400 نظرات (0)

نمودارهای قیمت ابزار­های ارزشمندی برای تحلیل وضعیت بازار و تشخیص نقاط ورود وخروج برای تحلیل­گران تکنیکال هستند. اما این نمودارها به تنهایی اطلاعات کافی را در اختیار تحلیل‌گران قرار نمی­دهند و در بسیاری مواقع نوسان زیاد آن­ها می­­تواند کار تشخیص روند بازار را به فرایندی گیج‌کننده تبدیل کند. به همین دلیل رفته‌رفته ابزارهای کمکی فراوانی برای تشخیص درست روند بازار به وجود آمدند که یکی از ابتدایی­ترین و در عین حال مهم­ترین آن­ها اندیکاتور میانگین متحرک یا MA (Moving Average) است.

اگر شما هم یکی سرمایه‌گذاران این حوزه باشید، حتماً با مفاهیمی هم‌چون نحوه واریز پول به بایننس و خرید و فروش در این صرافی آشنا شده‌اید. اگر هنوز در چنین زمینه‌هایی نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، توصیه می‌شود در سایت آکادمی امید فدوی از آموش‌ها و مقالات رایگان آن بهره ببرید.

در مقاله­ی پیش رو قصد داریم تا شما را با این اندیکاتور محبوب و انواع آن همچنین کاربرد آن در تشخیص روند بازار آشنا کنیم.

https://www.ninisite.com/article/12738/%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%b1%da%a9-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%93%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1

میانگین متحرک چیست؟

اگر تا کنون به دنیای ارزهای دیجیتال تنها از دور نگاه می‌کردید، باید بگوییم زمان آن است که پا میدان بگذارید و سرمایه گذاری خود را شروع کنید. البته بعد از آن‌که آموزش‌های کافی در این زمینه را دیدید. البته شما می‌توانید در برخی مواقع از طریق یک کانال تلگرام خرید و فروش ارز دیجیتال سود خوبی کسب کنید. اما یاد گرفتن مفاهیمی هم‌چون میانگین متحرک و ... نیز خالی از لطف نیست.

https://www.ninisite.com/article/12738/%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%b1%da%a9-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%93%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1

میانگین متحرک یکی از پراستفاده­ترین اندیکاتور­های تحلیل تکنیکال است. در حالی که نمودارهای شمعی ابزارهای بسیار مناسبی برای بررسی حرکت قیمت­ها در یک بازه­ی زمانی مشخص هستند اما نوسانات شدید قیمت ممکن است تحلیل­گران را در تشخیص روند کلی بازار دچار اشتباه کند. در اینجاست که میانگین متحرک به کمک تحلیلگران می­آید.

این اندیکاتور ساده و قابل اطمینان به شما کمک می­کند تا بدون درنظر گرفتن نوسانات قیمت، روند کلی آن را مشاهده کنید و در هنگام تغییر جهت روند در مورد خرید یا فروش دارایی مورد نظر تصمیم بگیرید. دلیل نام‌گذاری این اندیکاتور به صورت میانگین متحرک در روش محاسبه­ی آن نهفته است. چرا که همواره داده های جدید قیمت در محاسبه آن استفاده می­شوند و دائما در حال حرکت است.

چرا از میانگین متحرک استفاده می­کنیم؟

با استفاده از اندیکاتور MA یا همان میانگین متحرک به سرعت می­توان روند حرکت قیمت­ها را تشخیص داد. میانگین متحرک یک نمودار خطی ساده است که بر نمودار قیمت سوار می­شود و اگر جهت حرکت آن به سمت بالا باشد به معنی روند صعودی قیمت است و در صورت حرکت به سمت پایین روند نزولی قیمت را نشان می­دهد.

کاربرد دیگر میانگین متحرک ایفای نقش به عنوان خط حمایت یا مقاومت است. میانگین متحرک­های بلند مدت و میان مدت 50، 100 و 200 تایی می­توانند در نقش خطوط حمایت و مقاومت ظاهر شوند. ناگفته نماند که میانگین متحرک تنها یک خط فرضی است و در تمامی موارد دقیق عمل نمی­کند و در موارد بسیاری روند قیمت پیش از رسیدن به خط میانگین متحرک تغییر جهت می­دهد.

انواع میانگین متحرک و تفاوت آ­ن­ها

از میان انواع میانگین متحرک و تفاوت­ در محاسبه­ی آن­ها، میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA) مهم­ترین و پرکاربردترین آن­ها هستند. همان­طور که پیش­تر نیز گفتیم اهمیت کاربرد میانگین متحرک زمانی که نوسانات قیمتی زیاد است پررنگ­تر می­شود. به همین دلیل باید با روش کاربرد انواع ساده و نمایی آن آشنا باشید.

میانگین متحرک ساده:  برای محاسبه میانگین متحرک ساده پس از مشخص کردن دوره­ی زمانی مورد نظر (از چند دقیقه تا چندین روز) قیمت­های پایانی را با هم جمع کرده و تقسیم بر دوره­ی زمانی مورد نظر می­کنیم. برا مثال جهت محاسبه­ی میانگین متحرک 10 روزه قیمت­های پایانی 10 روز اخیر را جمع کرده و بر تعداد روزها یعنی 10 تقسیم می­کنیم. رایج­ترین دوره­های زمانی برای محاسبه میانگین متحرک، میانگین­های 20، 50، 100 و 200 روزه هستند. ناگفته نماند که در برخی موارد به جای حاصل جمع قیمت پایانی، از مجموع قیمت باز شدن، حداکثر قیمت و یا حداقل قیمت نیز استفاده می­شود.

میانگین متحرک نمایی: میانگین متحرک نمایی فرمول پیچیده­تری برای محاسبه­ی میانگین متحرک دارد. برای محاسبه­ی این نوع میانگین متحرک باید میانگین متحرک نمایی (EMA) دوره قبلی را در نظر گرفته و آن را با حاصل ضرب تفاضل آخرین قیمت و EMA دوره قبلی در ضریبی به نام ضریب فزاینده، جمع کنیم. رابطه­ی میانگین متحرک نمایی به شکل زیر است:

EMA = ((- آخرین قیمت EMA قبلی) × ضریب فزاینده ) + EMA قبلی

ضریب فزاینده برابر است با حاصل معادله­ی 2/(N+1) که در آن حرف N نشان دهنده­ی تعداد روزهای (یا ساعت­ها و ...) یک دوره است. برای مثال در دوره­ی 100 روزه N برابر 100 خواهد بود و بنابراین ضریب فزاینده بصورت زیر محاسبه می­شود:

2/(100+1)= 0.0198

ضریب فزاینده در حقیقت وزن قیمت روز آخر در محاسبه­ی میانگین متحرک را مشخص می­کند و هرچه تعداد روزهای دوره بیشتر باشد وزن قیمت روز آخر کمتر می­شود. در یک دوره 100 روزه وزن قیمت روز آخر در محاسبه میانگین متحرک معادل 1.9 درصد است. اعمال ضریب فزاینده در معادله­ی میانگین متحرک نمایی حساسیت EMA را نسبت به تغییرات قیمت روزهای پایانی افزایش می­دهد و آن را به شاخصی دقیق­تر برای تشخیص رفتار قیمت تبدیل می­کند.

کدام نوع میانگین متحرک اهمیت بیشتری دارد؟

هر یک از میانگین­های متحرک ساده و نمایی کاربرد مخصوص به خود را دارند و هردو در تشخیص روند قیمت بسیار پرکاربرد و مهم هستند. حساسیت بیشتر میانگین متحرک نمایی نسبت به تغییرات قیمت به تحلیلگران کمک می­کند تا با سرعت بیشتری متوجه تغییرات قیمت و احتمالا تغییر در روند نمودار شوند. اما در صورت اتکای بیش از حد به EMA ممکن است با تغییرات کوچک در قیمت روزهای اخیر تحلیلگران به اشتباه بیفتند و دست به خرید و فروش دارایی­های خود بزنند.

از سوی دیگر میانگین متحرک ساده SMA به دلیل حساسیت کمتر فرصت کافی برای تصمیم­گیری را در اختیار تحلیلگران قرار می­دهد ولی ممکن است فرصت تشخیص نقاط مهم ورود و خروج را از آن­ها سلب کند.

به طور کلی میانگین متحرک ساده در معاملات بلند مدت و میانگین متحرک نمایی در کوتاه مدت کاربرد بیشتری دارند.

چگونگی استفاده از میانگین متحرک در تحلیل تکنیکال بازار

برای استفاده از میانگین متحرک جهت تشخیص روند بازار ابتدا باید بر اساس استراتژی خود دوره­ی زمانی مد نظر را انتخاب کنید. دوره­های زمانی کوتاه برای معاملات کوتاه مدت و دوره­ها زمانی بلند برای سرمایه‌گذاری در بلند مدت مناسبند.

قانون کلی استفاده از میانگین­های متحرک به این صورت است که اگر قیمت بالاتر از MA قرار بگیرد روند صعودی‌ست و در صورت فاصله گرفتن قیمت از میانگین متحرک احتمالا قیمت به حرکت صعودی خود ادامه خواهد داد. نزدیک شدن قیمت به خط  MA نشانه­ی تغییر جهت بازار است و قطع شدن خطMA  توسط نمودار قیمت به سمت پایین روند نزولی بازار را نشان می­دهد.

یکی از تکنیک­های رایج استفاده از میانگین متحرک استفاده از دو خط MA در دوره­های مختلف مثلا 50 و 100 روزه است. در صورتی که خط MA 50 روزه خط MA 100 روزه را به سمت بالا قطع کند سیگنال خرید صادر می­شود. از سوی دیگر اگر برعکس این اتفاق رخ دهد یعنی خط میانگین متحرک 50 روزه میانگین متحرک 100 روزه را به سمت پایین قطع کند سیگنال فروش صادر می­شود.

 

جمع­بندی

 میانگین متحرک یک اندیکاتور ساده و بسیار مهم در تحلیل روند قیمت است که در تمامی بازارهای سرمایه در هنگام تحلیل چارت­ها به کمک تحلیل­گران تکنیکال می­آید. کسب دانش و مهارت کافی در استفاده از این اندیکاتور کمک شایانی به تحلیلگران مبتدی خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید که تحلیل تکنیکال در بسیاری از مواقع عملی پیچیده است و تنها با اتکا به یک اندیکاتور نمی­توان اقدام به تصمیم­گیری جهت خرید و فروش کرد. کسب دانش و مهارت استفاده از اندیکاتورها و اسیلاتورهای مختلف همچون RSI ، MACD، BOLLINGER BANDS و .... لازمه تبدیل شدن به یک تحلیل­گر تکنیکال موفق است.

حال که با این مفهوم آشنا شدید، می‌توان گفت می‌توانید در تحلیل‌های خود بهتر عمل کنید. اگر آشنایی کافی با تحلیل تکنیکال پیدا کرده‌اید، کافی‌ست با آشنایی با نحوه واریز پول به بایننس و ترید در این صرافی، معاملات خود را آغاز کنید.

اگر احساس می‌کنید هنوز راه زیادی تا تصمیم‌گیری برای خرید و فروش باقی مانده است، نگران نباشید. بهتر است با عضویت در یک  کانال تلگرام خرید و فروش ارز دیجیتال که افرادی چون امید فدوی و دیگر کسانی که در این حوزه تخصص دارند راه‌اندازی کرده‌اند، از سیگنال‌هایی که ارائه می‌شود برای خرید و فروش استفاده کنید.

https://www.ninisite.com/article/12738/%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%b1%da%a9-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%93%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1

امید بازدید : 43 چهارشنبه 02 تیر 1400 نظرات (0)

علی رغم این که کاربرد وایت پیپر تنها به دنیای ارزهای دیجیتال محدود نمی­شود اما در سال­های اخیر با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و افزایش روز افزون علاقه­مندان دنیای رمز ارزها این اصطلاح در میان عموم مردم بیشتر در خصوص رمزارزها به کار برده می­شود. در این مقاله نگاهی به اهداف انتشار وایت پیپرها خواهیم داشت و ساختار آن­ها را مورد بررسی قرار می­دهیم.

علاوه بر این شما می‌توانید از سایت‌هایی هم‌چون آکادمی امید فدوی برای شناخت و کسب اطلاعات مختلف درباره‌ی ارزهای دیجیتال بهره ببرید. امید فدوی ارز دیجیتال های مختلفی را تاکنون بررسی و معرفی کرده است که اغلب آن‌ها امروز پروژه‌های بزرگی هستند.

https://www.ghatar.com/178055/%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%be%db%8c%d9%be%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟
پیش­تر گفتیم که وایت پیپرها تنها به حوزه­ی ارزهای دیجیتال محدود نمی­شوند. اما با توجه به کاربرد گسترده­ی این واژه در دنیای ارزهای دیجیتال در این مقاله می­خواهیم معنای آن را به طور اختصاصی در این حوزه مورد کنکاش قرار دهیم.

وایت پیپر در حوزه­ی ارزهای دیجیتال یک سند مکتوب است که توسعه دهندگان رمزارزها به منظور توضیح جزئیات یک پروژه بر بستر بلاکچین و ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه­ گذاری در پروژه، آن را منتشر می­کنند. وایت پیپر در واقع به توضیح یک مشکل و راه حلی که پروژه برای حل آن ارائه می­کند می­پردازد.

وایت پیپرهمزمان و یا پیش از عرضه اولین کوین (ICO) منتشر می‌شود. هدف تیم توسعه دهنده از ارائه­­ی این سند تشریح نقشه­ی راه پروژه و توضیح کاملی از مشکلی است که در صدد حل آن برآمده­اند همچنین معرفی محصول و تکنولوژی به کارگرفته شده برای توسعه­ی آن و اطلاعاتی در خصوص تیم توسعه دهنده و اعضای آن نیز اغلب در وایت پیپرها ارائه می­شود.

مطالعه اوراق سفید پروژه­ها پیش از سرمایه گذاری در آنها به دلایل متعددی حائز اهمیت است. مطالعه­ی این اسناد به کاربران دید کاملی جهت درک ساختار پروژه می­دهد. علاوه بر این به آنها کمک می­کند تا مشکلی که پروژه به منظور حل آن به وجود آمده است را بشناسند و در نهایت بتوانند در خصوص اعتبار توکن یا کوین ارائه شده به جمع­بندی برسند. لازم به ذکر است از آن جایی که وایت پیپر توسط سازندگان ارز دیجیتال و با هدف فروش و جذب سرمایه گذارن نوشته می­شود، اغلب تنها شامل نقاط قوت پروژه است. بنابراین تنها با بررسی و تحلیل عمیق آن می­توان به نقاط ضعف پروژه پی برد.

وایت پیپر ارزهای دیجیتال چه ویژگی­هایی دارند؟

از آن جایی که وایت پیپر نقشی کلیدی در شناساندن محصول به کاربران و ترغیب آن­ها به خرید آن دارد باید به درستی نوشته شده و دارای ویژگی­های خاصی باشد. به طور کلی فرمت یک وایت پیپر به صورت یک راهنمای فنی است و قانون مشخصی برای تعداد صفحات آن وجود ندارد. نکته‌ی دیگر این است که اغلب وایت پیپرها در قالب PDF در وب منتشر می­شوند. گوردن گراهام یکی از مشهور ترین وایت پیپر نویسان آمریکایی می گوید: به سندی می توان مقاله سفید گفت که دارای ویژگی­های زیر باشد:

  1. حاوی متن روایت گونه باشد.
  2. حداقل بین ۵ تا ۶ صفحه داشته باشد.
  3. در کاغذی با قالب عمودی نوشته‌شده باشد.
  4. آموزشی و علمی بوده و باهدف فروش بیشتر نوشته‌شده باشد.
  5. واقعیت‌ها را بیان کرده و صرفاً ارائه‌ی نظر شخصی نویسنده نباشد.
  6. پیشگفتار و مقدمه داشته باشد.

در ادامه ساختار نوشتاری یک وایت پیپر را بررسی میکنیم و در مورد بخش­های مختلف یک وایت پیپر خوب توضیح مختصری ارائه خواهیم داد.

https://www.ghatar.com/178055/%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%be%db%8c%d9%be%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

وایت پیپر ارز دیجیتال از چه بخش­هایی تشکیل می­شود
یک وایت پیپر ارز دیجیتال از بخش­های مختلفی تشکیل می­شود. با وجود این که همه وایت‌ پیپرها ساختار یکسانی ندارند اما اغلب شامل موارد زیر هستند:

چکیده: در این قسمت توضیحی مختصر در خصوص پروژه با هدف ارائه­ی یک دید کلی به مخاطب و ترغیب وی به مطالعه­ی دیگر بخش­های وایت پپر گنجانده می­شود.

مقدمه: در این بخش اغلب مفاهیم پایه­ای بلاکچین، شرح مختصری از طرز کار آن و مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال معرفی می­شود و بازار هدف رمز ارز ارائه شده توسط پروژه مشخص می­شود.

توضیح مشکل: این بخش از وایت پیپر به بررسی دقیق­تر بازار هدف می­پردازد و جزئیات بیشتری از مشکلات و موانع صنعت ارزهای دیجیتال ارائه می­کند. همچنین چالش­های مختلف تکنیکی و مدیریتی را مطرح کرده و راه حل­های ارائه شده توسط دیگر پروژه­ها (پروژه­های رغیب)  را بررسی می­کند. سپس دلایلی را برای جامع نبودن راه حل­های فعلی عنوان می­کند.

تعریف محصول: در این بخش توسعه­دهندگان پروژه محصول خود را معرفی می­کنند. توضیحاتی از قبیل چگونگی عملکرد آن و اساسا اینکه محصول آن­ها چه کاری انجام می­دهد و چگونه قادر به حل مشکلات عنوان شده در قسمت قبل می­باشد در این بخش ارائه می­شود.

جزئیات فنی پروژه: این بخش شامل جزئیات فنی بلاکچینی است که پروژه بر بستر آن فعالیت می­کند. چزئیات و مشخصات فنی دقیق محصول و روش توسعه و عرضه رمز ارز پروژه در این قسمت تشریح شده و دید کاملی از نحوه عملکرد فنی پروژه در اختیار مخاطبان قرار می­گیرد.

توکن: این بخش از وایت پیپر به معرفی کامل کوین یا توکن عرضه شده توسط پروژه می­پردازد. جزئیات کاملی از نحوه عملکرد توکن یا کوین دیجیتال پروژه، همچنین شیوه­ی عرضه­ و مبادله­ی آن ارائه می­گردد و مزایای استفاده از آن برای کاربران و صنعت ارزهای دیجیتال توسط تیم توسعه دهنده برشمرده می­شود.

جزئیات عرضه­ی­­­ عمومی: در صورتی که وایت پیپر جهت عرضه و فروش یک توکن یا کوین خاص منتشر شده باشد. جزئیات عرضه عمومی آن در این بخش ارائه می­شود. جزئیاتی از قبیل تاریخ و مراحل راه­اندازی بخش­های مختلف پروژه و عرضه­ی توکن، همچنین شرایط لازم برای سرمایه­گذاری و نحو­ی استفاده از سرمایه جمع­آوری شده و نحوه افزودن ارزش به کوین اختصاصی پروژه در صورت وجود، در این قسمت یافت می­شوند.

معرفی تیم توسعه‌دهندهاین بخش از وایت پیپر به معرفی ارکان پروژه و سوابق و دستاوردهای اعضای تیم توسعه دهنده­ی پروژه اختصاص دارد. از آنجایی که تجربه و دانش فنی و مدیریتی دست اندر کاران پروژه­ها نقش بسزایی در موفقیت پروژه خواهد داشت لذا توصیه می­کنیم قبل از سرمایه­گذاری حتمأ به این بخش از وایت پیپر توجه کافی داشته باشید و از سوابق اجرایی و دستاوردهای توسعه دهندگان پروژه اطلاعات کافی بدست آورید.

جمع‌بندیاغلب وایت پیپرها در بخش پایانی یک جمع­بندی شامل خلاصه­ای از موارد گفته شده در بخش­های قیل ارائه می­کنند. همچنین در صورتی که تیم توسعه­دهنده قصد عرضه توکن یا کوین دیجیتال خود را در آینده داشته باشد تاریخ آن را اعلام می­کند تا سرمایه­گذاران فرصت خرید توکن­ها را در عرضه اولیه از دست ندهند.

وایت پیپر بیت کوین  مشهور‌ترین وایت پیپر موجود در دنیای ارزهای دیجیتال است،  این وایت پیپر با عنوان «بیت کوین: یک سیستم پرداخت نقدی الکترونیک و همتابه‌همتا»، در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو Satoshi Nakamoto، خالق ناشناس بیت کوین منتشر شد و با معرفی اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان انقلابی در دنیای اقتصاد و فناوری ایجاد کرد.

چرا وایت پیپر ارز دیجیتال مهم است؟
بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، بدون اتکا به تحلیل‌های تکنیکال و چارت‌ها، تنها به دنبال آشنا شدن با پروژه‌های بزرگ و قدرتمند و خرید توکن‌ها و کوین‌های آن‌ها هستند.

در این راستا شما می‌توانید از طریق منابع مختلفی که در این حوزه وجود دارند عمل کنید. برای مثال بسیاری از سرمایه‌گذاران، از طریق آکادمی امید فدوی ارز دیجیتال را به خوبی شناخته و با پروژه‌های موفقی در این بین آشنا شده‌اند. پروژه‌هایی که با خرید و نگهداری آن‌ها توانسته‌اند به سود قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کنند.

امید بازدید : 26 چهارشنبه 02 تیر 1400 نظرات (0)

بسیاری از افراد این روزها با ارزهای دیجیتال درگیر هستند. برخی تنها به دنبال این هستند تا بدانند که ایردراپ چیست تا بتوانند به رایگان ارزهایی را به دست بیاورند. برخی به دنبال یادگیری نحوه خرید تتر در نوبیتکس هستند تا به کمک آن ارزهای دیگری را خریده و به سبد خود اضافه کنند. برخی دیگر پا را کمی فراتر گذاشته و به دنبال کشف آینده بیت کوین و دنیای رمز ارزها هستند.

برای یادگیری نکات مختلف درباره‌ی رمزارزها می‌توانید از مهارت‌ها و دانش افرادی هم‌چون امید فدوی (Omid Fadavi) استفاده کنید. در این میان اما کشف آینده‌ی این عرصه، تنها با حدس و گمان‌ها امکان‌پذیر است. در این مقاله قصد داریم برخی از محتمل‌ترین شرایط پیش رو را برای بیت‌کوین بررسی کنیم.

https://zoomtech.org/%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86/

ممکن است بیت کوین به عنوان یک طلای دیجیتال شناخته شود

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که بیت کوین در آینده به عنوان یک دارایی کمیاب و ارزشمند تلقی خواهد شد. تحلیل‌گرانی هم‌چون پیتر مک کورمک این احتمال را بسیار بالا می‌دانند. برخی می‌گویند ممکن است بیت‌کوین حتی جای طلا را نیز بگیرد و ارزش آن را دستخوش قرار دهد.

از طرفی برخی معتقدند تاثیر بیت کوین بر کاهش شکاف طبقاتی نیز ارزش تامل دارد. کاهش تورم و افزایش عدالت اجتماعی دیگر هدفی‌ست که بیت‌کوین می‌تواند در آینده دنبال کند.

چنین حدسیاتی می‌تواند شما را تهییج کند تا به سرعت به دنبال یادگیری نحوه خرید تتر در نوبیتکس باشید تا بتوانید در زمان و قیمت مناسب مقداری بیت کوین برای آینده‌ی خود بخرید.

آیا قانون گذاری می‌تواند بیت کوین را محدود کند؟

از طرفی برخی دیگر از کارشناسان این حوزه معتقدند برخی قانون‌گذاری‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را در دنیای رمزارزها اعمال کنند. برای مثال می‌بینیم که نحو‌ه‌ی تعامل حکومت‌هایی هم‌چون حکومت هند، بر اساس سیاست مقابله و برخورد با آن استوار است. غیرقانونی اعلام شدن این رمزارز در معاملات، می‌تواند بر ارزش و قیمت آن تاثیری منفی داشته باشد.

اما مسئله این است که به نظر بسیاری دیگر همین ممنوعیت و مقابله می‌تواند سبب کمیاب‌تر شدن این ارز و گران‌تر شدن آن شود. اما اگر قانون‌گذاری در این حوزه به صورت هماهنگ بین تمام حکومت‌های جهان انجام شود، طبیعتاً اوضاع متفاوت خواهد بود. در چنین وضعیتی شاید بتوان بیت کوین را در خطر جدی دید. اما تصور چنین یکپارچگی بین حکومت‌های جهان خود سخت‌تر از این حرف‌هاست.

آیا برای بیت کوین مالیات تعیین خواهد شد؟

یکی دیگر از آینده‌هایی که می‌تواند در انتظار بیت کوین باشد، تعیین مالیات برای آن است. تصور کنید قرار باشد برای هولد کردن بیت کوین مالیات پرداخت کنید. آن هم در شرایطی که هنوز ارزهایتان را هولد کرده‌اید و قصد فروششان را ندارید.

در چنین شرایطی که خودتان روند بازار را پیش بینی نمی‌کنید و نمی‌دانید در زمان فروش چه مبلغی عایدتان می‌شود، پرداخت کردن مالیات می‌تواند بسیار دلسردکننده باشد. از طرفی تعیین مالیات برای بیت کوین می‌تواند سبب خارج شدن شرکت‌های بزرگی‌ست که وارد این عرصه شده‌اند. با خروج ناگهانی کمپانی‌هایی نظیر تسلا، اسکوئر و … که مالک بیت‌کوین‌های زیادی هستند، ترس از سقوط قیمت هولدرها را فراگرفته و امکان سقوط قیمت بالا می‌رود.

فراموش نکنید که افراد بسیاری شکست بیت کوین را آرزو دارند و حتی بسیاری از افراد هستند که برای آن روز تلاش می‌کنند. اما این‌جاست که باید به قدرت حکومت‌ها در ابراز چنین فشاری بر مردم فکر کرد. آن‌ها تا چه اندازه می‌توانند مردم را محدود کرده و مجاب کنند بابت سرمایه‌گذاری‌ای که هزینه‌ای برای حکومت ندارد مالیات پرداخت کنند؟

ایجاد رقابت بین کشورها و پذیرفتن بیت کوین و ارز دیجیتال به عنوان ارزهای رایج، می‌تواند برخی کشورها را برای زندگی افراد مناسب‌تر کند. جایی که مالیات کم‌تری می‌دهی، برای نگهداری از دارایی‌هایت آزادی و کسی در دارایی شما سرک نمی‌کشد.

استفاده از بیت کوین به عنوان ارز رایج و خریدهای روزمره

همین حالا هم بسیاری از افراد برای پرداخت‌های خود از بیت کوین استفاده می‌کنند. اما آیا ممکن است روزی این موضوع فراگیر شود و بیت کوین به عنوان ارزی رایج در روزمره‌هایمان مورد استفاده قرار بگیرد؟

از طرفی بالا رفتن کارمزدهای تراکنش‌های بیت کوین خود معضلی‌ست که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. دلیل این افزایش تراکنش کاهش پاداش ماینرها به واسطه‌ی هاوینگ و توقع آن‌ها به کسب سود از طریق کارمزدهاست.

از سوی دیگر آیا می‌توان در روند تغییرات قیمت بیت کوین به یک ثبات رسید؟ این ثبات چه زمانی حاصل می‌شود؟ اگر بنا باشد ما امروز خانه‌مان را در ازای مبلغ خاصی بیت کوین بفروشیم و فردا نتوانیم خانه‌ای دیگر با همان مقدار بیت کوین بخریم تکلیف چیست؟

آیا ممکن است بلاکچین بیت کوین به نوعی از کار بیفتد؟

اگر دانش زیادی ندارید و تنها کاری که با رمزارزها دارید تنها نحوه خرید تتر در نوبیتکس و انتقال ارز از این کیف پول به آن یکی‌ست، شاید از فکر کردن به چنین آینده‌ای بسیار تعجب کنید. اما بهتر است بدانید که همه‌ی احتمالات را باید در نظر گرفت. اما آیا این احتمال نیز ممکن است؟

در این مدت بیت کوین هیچ گاه هک نشده است. می‌توان بیت کوین را حتی از بانک‌هایی که پول‌هایمان را در آن‌جا گذاشته‌ایم ایمن‌تر دانست. با این حال اتفاقاتی هم‌چون خرابی شبکه، حمله‌ی 51 درصدی، حمله‌ به وسیله‌ی محاسبات کوانتومی و … اتفاقاتی هستند که احتمال آن‌ها بسیار کم است، اما وجود دارد.

هزینه‌ی بسیار بالایی لازم است برای این‌که این شبکه از کار بیفتد. شاید هزینه‌ای که گفتن آن در ریاضیات اقتصادی این روزهای ما نگنجد. به‌طور کلی می‌توان حمله‌ی 51 درصدی را کاملاً منتفی دانست. این حمله زمانی اتفاق می‌افتد که یک ارگان یا دولت بتواند به طور همزمان 51 درصد از ماینرهای شبکه را تشکیل دهد. (اما اگر همه‌ی حکومت‌ها یک‌کاسه شوند چه؟)

حمله با محاسبات کوانتومی نیز به دلایلی منتفی‌ست. چرا که با افزایش دانش برنامه‌نویسی افزایش قدرت هکرها، قدرت شبکه نیز افزایش یافته و توسعه دهندگان آن را تقویت می‌کنند. اما به هر حال اگر سرعت محاسبات یک کامپیوتر کوانتومی برای به دست آوردن کلید RSA از سرعت شبکه پیشی بگیرد، امکان هک شدن آن وجود خواهد داشت.

آیا بیت کوین جای ارزهای ملی را خواهد گرفت؟

در سیستم اقتصادی امروز هر کشوری ارز بومی خود را دارد. پول‌های رایج کشورها هر یک ارزش خاص خود را داشته و با توجه به اقتصاد کشور مورد نظر و پویایی و رشد آن قیمت گذاری می‌شوند. بسیاری از کارشناسان بر این‌که ارزش بیت‌کوین بالاتر از آن‌چه امروز هست می‌رود اشتراک نظر دارند. اما این که این ارز بتواند جایگزین ارزهای فیات شود هنوز جای سوال است. حداقل می‌توان گفت نیم تا یک قرن دیگر بشر هنوز به ارزهای فیات نیاز خواهد داشت.

آیا بیت کوین از هدف خود باز می‌ماند؟

بیت کوین به عنوان یک ارز غیرمتمرکز ایجاد شد. ارزی که دولت‌ها نتوانند بر آن کنترل داشته باشند. ارزی که بتواند عدالت اجتماعی را رقم بزند. اما آیا این ارز می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد یا با ورود سرمایه‌دارانی نظیر ایلان ماسک، جی پی مورگان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری غربی و … ممکن است از این هدف دور شود؟

آیا قانون‌گذاری‌ها می‌توانند بیت کوین را نیز به دارایی‌ای متمرکز در دست سرمایه‌داران بزرگ تبدیل کنند؟

نظر شما چیست؟

این روزها که همه‌ی ما به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای ترید کردن بیشتر و کسب سود هستیم، چه میزان به چنین آینده‌هایی فکر می‌کنید؟ البته اجازه ندهید تصور چنین شرایطی شما را از یادگیری سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال غافل کند. همواره در سایت‌هایی هم‌چون آکادمی Omid Fadavi و از طریق افراد متخصص مهارت‌های خود را در این حوزه افزایش دهید. حتی اگر می‌خواهید بدانید که ایردراپ چیست و به دنبال ارزهای رایگان باشید، در خلال آن دانش خود را نیز افزایش دهید.

فراموش نکنید که دنیای کریپتوکارنسی دنیای آینده است. از آن جا نمانید.

امید بازدید : 32 چهارشنبه 02 تیر 1400 نظرات (0)

اگر از علاقه­مندان به ارزهای دیجیتال هستید حتما با عبارت سوزاندن کوین­ها یا توکن­ سوزی ارزهای دیجیتال برخورد داشته­اید. توکن سوزی با انگیزه­ها و اهداف مختلف توسط عرضه‌کنندگان ارزهای دیجیتال انجام می­شود. سوزاندن توکن­ها یا کوین­ها عملی مختص ارزهای دیجیتال است و در مورد ارز­های فیات مصداق ندارد. چرا که کنترل عرضه­ی ارزهای فیات توسط سیاست­های اقتصادی و بر مبنای تصمیمات دولت­ها انجام می­شود.

در این مقاله قصد داریم به تفصیر مفهوم سوزاندن توکن و برخی روش­های آن پرداخته و اهداف عرضه کنندگان از انجام آن را بررسی کنیم.

 

توکن سوزی چیست ؟

سوزاندن توکن­ها به معنی حذف دائمی تعداد مشخصی از یک ارز دیجیتال از بلاکچین است. هدف اصلی عرضه کنندگان ارزهای دیجیتال از حذف کردن توکن­ها کنترل تورم و حفظ ارزش رمزارزهایشان است. از منظر تئوری افزایش تعداد توکن­های عرضه شده از یک دارایی باعث کاهش ارزش هر یک ازتوکن­ها می­شود. چرا که هرچقدر تعداد توکن­ها کمتر باشد نایاب­تر بوده و ارزش بیشتری خواهند داشت.

به همین دلیل برخی بلاکچین­ها تعداد کوین­های قابل عرضه خود را محدود می­کنند تا دیگر نیازی به سوزاندن توکن­ها یا کوین­های خود نداشته باشند. به عنوان مثال بزرگترین بلاکچین دنیای ارزهای دیجیتال، بیتکوین، تعداد کوین­های قابل استخراج خود را به 21 میلیون کوین محدود کرده است. ناگفته نماند حتی بیتکوین­هایی که در کیف پول­هایی که صاحبنشان رمز خصوصی کیف پول خود را فراموش کرده­اند وجود دارند نیز در نهایت بر ارزش بیتکوین تأثیرگذار خواهند بود.

https://vazeh.com/n16033020/%D8%AA%D9%88%DA%A9%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%C2%AD%D8%B4%D9%88%D8%AF

 

هدف از توکن سوزی چیست؟

خارج کردن توکن­ها یا کوین­ها از زنجیره­ی توکن­های در گردش ارزهای دیجیتال همانند بازخرید سهام توسط شرکت­های عرضه کننده آن­ها در بازار بورس است. شرکت­ها با این کار با خرید تعدادی سهام و خارج کردن آن­ها از زنجیره­ی معاملات در حقیقت با کاهش تعداد سهم­ها ارزش سهام خود را بالا می­برند.

در دنیای ارز­های دیجیتال نیز عرضه­کنندگان برای جلوگیری از تورم و افزایش ارزش توکن­ها و درنتیجه افزایش انگیزه­ی سرمایه گذاران برای نگهداری و خرید توکن­های بیشتر، اقدام به سوزاندن توکن­های خود می­کنند.

بسیاری از پروژه‌ها با کنترل عرضه توکن­هایشان باعث افزایش ارزش توکن‌های در گردش شده و کاربرانشان را برای سرمایه­گذاری و حمایت بیشتر از پروژه­ی آن­ها تشویق می­کنند. به عنوان مثال اصلی­ترین دلیل توکن سوزی صرافی بایننس (BNB) به‌صورت دوره‌ای همین موضوع است.

همچنین برخی پروژه ها پس از عرضه­ی اولیه، توکن­های خریداری نشده را می­سوزانند و آن­ها را برای عرضه در آینده ذخیره نمی­کنند. آنها با این ­کار نه تنها به حفظ ارزش توکن­ها کمک کرده­اند بلکه اعتماد سرمایه­گذاران را نیز به سمت پروژه خود جلب می­کنند.

سوزاندن کوین می‌تواند به عنوان روشی برای جلوگیری از حملات اسپم و محافظت در برابر خطرات (DDOS) ها نیز استفاده شود.

سوزاندن کوین همچنین سبب جلب اعتماد سرمایه­گذاران می­شود و می­تواند نشان دهنده­ی تعهد پروژه نسبت به کاربران خود باشد. چرا که با سوزاندن توکن­ها عملا به ارزش دارایی کاربران افزوده خواهد شد. برای مثال شما ممکن است مقداری ارز خریده باشید و در کیف پول تراست والت یا ترون لینک آن را نگهداری کنید. زمان توکن سوزی بدون آن‌که معامله‌ی خاصی انجام دهید و ارزهای خود را کیف پولتان خارج کنید، بر ارزش دارایی شما افزوده می‌شود.

https://vazeh.com/n16033020/%D8%AA%D9%88%DA%A9%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%C2%AD%D8%B4%D9%88%D8%AF

 

مهم‌ترین روش‌های توکن سوزی چیست؟

در بالا به معرفی مفهوم سوزاندن توکن­ها و برخی از دلایل این کار توسط عرضه کنندگان ارزهای دیجیتال پرداختیم. اکنون بیایید تعدادی از روش­های توکن­سوزی را بررسی کنیم.

سوزاندن توکن در بازار ارزهای دیجیتال بسیار آسان است. پروژه­ها در حقیقت با انتقال تعدادی مشخص از توکن­ها یا کوین­ها به کیف پولی بدون کلید خصوصی اقدام به از دسترس خارج کردن آن­ها می­کنند. همانطور که می­دانید داشتن کلید خصوصی لازمه­ی دسترسی به کیف پول­های ارز دیجیتال است و بدون آن امکان دسترسی به محتویات کیف پول برای هیچکس میسر نیست.

روش الگوریتم‌های اثبات سوزاندن (PoB)

برخی از بلاکچین­های ارز دیجیتال از الگوریتم اثبات سوزاندن به منظور از بین بردن توکن­ها استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، استخراج‌کنندگان به­جای تایید تراکنش­ها به شکلی متفاوت عمل کرده و سوزاندن بخشی از کوین‌ها یا توکن‌های در اختیارشان را به اثبات می­رسانند.

در این روش بر خلاف فرایند استخراج، نیازی به منابع پردازشی زیاد و رایانه­های استخراج قدرتمند به منظور محاسبات پیچیده و مستمر نیست و الگوریتم تایید، فقط به سوزاندن کوین یا توکن نیاز دارد. به همین دلیل، در مقایسه با استخراج ارزهای دیجیتال، افراد بیشتری تمایل به مشارکت در فرایند سوزاندن کوین­ها دارند.

برخی از مدل­های PoB

  • سوزاندن کوین‌های بومی برای دریافت پاداش استخراج: شرط مجاز شدن یک کاربر به عنوان استخراج کننده یا همان ماینر و دریافت پاداش این است که بخشی از توکن­ها را بسوزاند.
  • سوزاندن بیتکوین‌ جهت ایجاد کوین‌های جدید : برخی از بلاکچین‌ها، برای تأمین ارزش­ کوین­های خود ملزم هستند مقدار متناظر بیتکوین را خریده و از دسترس خارج کنند. در این روش مقدار بیتکوین سوزانده شده به عنوان پشتوانه کوین جدید عمل می­کند. چرا که ارزش متناظر آن در کوین جدید نمود پیدا کرده است.
  • تعادل سوزاندن و استخراج: این روش که معمولا برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام (PoS) کاربرد دارد، از بین بردن کوین­ها برای برای پرداخت کارمزد تراکنش­هاست. برخی بلاکچین­ها با استفاده از سود حاصله از کارمزد تراکنش‌هایشان اقدام به خرید توکن­ها و نابود کردن آن­ها می­کنند. آن­ها با این کار در حقیقت سود حاصل از تراکنش­های پرداختی سرما­یه‌گذاران را به خود آن­ها بازمی­گردانند و آنها را تشویق به سرمایه­گذاری بیشتر می­کنند.

بررسی توکن­سوزی BNB در بایننس

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا و عرضه کننده رمزارز BNB است. صرافی بایننس نرخ کارمزد بسیار پایینی دارد و اگر جهت انجام مبادلات از BNBاستفاده کنید، پنجاه درصد تخفیف کارمزد نصیبتان می­شود.

زمانی که BNB بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می­کرد، شرکت بایننس با به کارگیری قراردادهای هوشمند به طور متناوب عملیات سوزاندن توکن­ها را اجرا می‌کرد. مطابق دستورالعمل بایننس، عملیات توکن سوزی هر سه ماه یک بار و تا زمانی که در نهایت 100 میلیون توکن از دسترس خارج شوند ادامه پیدا می­کند. این عدد برابر نیمی از توکن­های عرضه شده تا امروز است.

تعداد توکن­هایی که از دسترس خارج می­شوند بر اساس حجم مبادلات انجام شده در این دوره­های سه ماهه محاسبه می­شود. و بایننس بر اساس حجم معاملاتی که طی تقریبا یک فصل انجام شده است، اقدام به سوزاندن تعدادی از توکن­های خود می‌کند.

لازم به ذکر است پس انتقال توکن BNB به بلاکچین اختصاصی بایننس، تمامی فرآیندهای توکن‌ سوزی BNB بر بستر اتریوم در بلاکچین اختصاصی بایننس تکثیر شد تا مقدار کل توکن­های عرضه شده ثابت مانده و قابل مشاهده باشد. تا پیش از انتقال BNB به بلاکچین اختصاصی صرافی بایننس حدود 11 میلیون توکن BNB در بلاکچین اتریوم از دسترس خارج شده بود که همین تعداد کوین در بلاکچین جدید سوزانده شدند.

نکاتی برای سرمایه‌گذاری

به عنوان یک پایان‌بندی چند نکته‌ی مهم را در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به شما یادآور می‌شویم.

  • حال که می‌دانید توکن سوزی چیست، می‌توانید از اخبار توکن سوزی ارزهای مختلف به عنوان یک سیگنال فاندامنتال که می‌تواند سبب افزایش قیمت شود استفاده کنید.
  • برای خرید ارزهای دیجیتال حتماً تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید.
  • ارزهای خود را در کیف پول‌های مطمئن نظیر ترون لینک، اتمیک، تراست ولت و ... نگهداری کنید.
امید بازدید : 26 چهارشنبه 02 تیر 1400 نظرات (0)

یکی از تحولات بزرگی که در نوع سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است ورود ارزهای دیجیتال به دنیای مالی است. بنابراین یکی از ضروریات برای هر کسی در دنیای مدرن و دیجیتال امروز آشنایی با دنیای رمزارزها و اصطلاحات پرکاربرد آن است. در این مطلب تلاش‌مان این است که با برخی از مفاهیم مهم به طور کامل آشنا شده و بتوانیم وارد دنیای ارز دیجیتال شویم.

 

در واقع قصد داریم به سوال ارز دیجیتال چیست به زبان ساده پاسخ دهیم تا افراد مبتدی بتوانند پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابند.اگر برخی از مفاهیمی که در این مقاله به کار رفته‌اند برایتان نا آشنا هستند، می‌توانید در سایت‌هایی هم‌چون آکادمی امید فدوی و با مطالعه مقاله‌ها و آموزش‌های رایگان، با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

https://www.parsnaz.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87.html

ویژگی مهم و اساسی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال با توجه به خصوصیات بسیار بارز و متفاوتش موجب جلب توجه بیشتر سرمایه‌گذاران جهان در این حوزه شده است. اما یکی از مهم‌ترین دلایل محوبیت آن غیرمتمرکز بودن رمزارزهاست. به این معنا که این ارزها در نظارت هیچ ارگان، سازمان، دولت یا شخصی نیستند و به این ترتیب هیچ شخصی نمی‌تواند در روند آن به صورت خودسرانه دخالت کند بلکه این سرمایه‌گذاران هستند که ارزها را مدیریت می‌کنند.

 

اگر قصد ورود به این بازار را دارید، بهتر است ابتدا با فرآیندهایی هم‌چون ساخت اکانت بایننس و نحوه‌ی خرید و فروش ارز آشنا شوید. چرا که بایننس یکی از صرافی‌های بسیار مهم ارز دیجیتال است که به شما در معامله‌ی انواع رمزارزها کمک خواهد کرد.برای آن‌که با دنیای کریپتوکارنسی آشنا شوید، ابتدا چند مورد از اصطلاحات مهم این بازار را با شما در میان می‌گذاریم.

https://www.parsnaz.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87.html

 

برخی از اصطلاحات مهم در دنیای ارزهای دیجیتال

آشنایی با اصطلاحات زیر به شما کمک می‌کند تا درک درست‌تری از ارزهای دیجیتال داشته باشید. از طرفی چه قصد آشنایی داشته باشید چه قصد سرمایه‌گذاری، حتما باید با مفاهیم زیر آشنا شوید.

 

شت کوین (Shitcoin)

یکی از مهم‌ترین عباراتی که در ارز دیجیتال بسیار به گوشتان می‌خورد اصطلاح «شت کوین» است. شت کوین ها درواقع رمز ارزهای با ارزش‌های بسیار پایینی هستند که تعداد آن‌ها کم هم نیست. نکته مهم در مورد شت کوین‌ها این است که بسیاری از آن‌ها پس از مدتی از بین می‌روند.

 

فیات (Fiat)

فیات به واحدهای پولی هر کشوری گفته می‌شود که درواقع همان ارزهای ملی هستند. برخی از فیات‌های مهم دلار و یورو هستند.

 

بلاک ‌چین (Blockchain)

به صورت بسیار ساده‌ای می‌توان بلاک چین را این‌گونه معرفی کرد: زنجیره‌ای از بلاک‌ها که در هر بلاک اطلاعات مربوط به معاملات ارز دیجیتال مورد نظر قرار دارد، به طوری که این اطلاعات قابل تغییر نیستند.

 

آلت کوین (Altcoin)

آلت کوین به همه رمزارزها به جز بیت کوین گفته می‌شود. آلت کوین‌ها همه پس از بیت کوین پدیده آمده‌اند.

 

کیف پول (Wallet)

همان‌طور که شما پول و مدارک مهم خود را در کیف پول خود نگهداری می‌کنید برای نگهداری از ارزهای دیجیتال نیز کیف پولی وجود دارد. کیف پول محل مطمئنی برای حفاظت از رمزارزهای شما است.

 

پامپ و دامپ (Pump & Dump)

ارزش رمزارزها با توجه به شرایط مختلف مدام در حال تغییر است. برای نمونه ارزش یک ارز به خصوص در یک دوره زمانی به صورت ناگهانی چشم‌گیری رشد می‌کند یا برعکس به صورت ناگهانی ریزش می‌کند. به رشد ناگهانی ارزش رمز ارزها پامپ و به ریزش ناگهانی آن‌ها دامپ گفته می‌شود.

 

ترسِ از دست دادن (FOMO)

این اصطلاح مختص به دنیای ارزهای دیجیتال نشده بلکه در علوم مختلفی استفاده می‌شود. معنای فومو به این صورت است که سرمایه‌گذار در برهه‌ای از زمان دچار ترس از دست دادن سود ارزها می‌شود. به این صورت که برای نمونه اگر ارزی به شدت در حال رشد است و شخصی هنوز از آن ارز مخصوص خریداری نکرده است نگران از دست دادن سودی است که می‌تواند با خرید آن ارز به دست آورد. یا برعکس زمانی که شخصی که احساس می‌کند در صورت جابه‌جا نکردن سرمایه خود ممکن است سود زیادی را از دست بدهد.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال هم‌چون دیگر صرافی‌ها جایی برای خرید و فروش ارز است. سرمایه‌گذاران ایرانی از صرافی‌های ایرانی و خارجی مختلفی برای خرید و فروش ارز استفاده می‌کنند. همان‌طور که گفتیم یکی از اولین کارهای شما در این بازار می‌تواند ساخت اکانت بایننس باشد تا بتوانید اقدام به خرید و فروش ارز کنید. البته پس از آن‌که آموزش‌های لازم را از طریق افراد متخصص و مراجع آموزشی هم‌چون آکادمی امید فدوی پشت سر گذاشتید.

https://www.parsnaz.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87.html

 

استخراج (Mining)

رمزارزها در طی یک فرآیندی که به آن ماینینگ یا استخراج گفته می‌شود قابل معامله و دسترسی می‌شوند. این فرآیند شامل رمزگشایی‌های به‌خصوصی است که مربوط به علوم برنامه‌نویسی می‌شود.گفتیم که رمزارزها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که باعث شده تا توجهات زیادی را به خود جلب کنند. در ادامه به مزایا و معایب ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

 

مزایای ارزهای دیجیتال کدامند؟

حال که برخی اصطلاحات مهم این حوزه را شناخته‌اید، بهتر است مروری بر مزایای ورود به این بازار داشته باشیم.

 

* در دنیای ارزهای دیجیتال هزینه معاملات یا همان کارمزدها بسیار کمتر از معاملات دیگر است.

 

* هر شخصی از هر نقطه از دنیا می‌تواند وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده و سرمایه‌گذاری کند.

 

* امنیت بسیار بالایی نسبت به دیگر سرمایه‌گذاری‌ها و هم‌چنین نسبت به فیات‌ها یا ارزهای سنتی دارند.

 

* هیچ سازمان یا شخصی قادر به مصادره یا بلوکه کردن رمز ارزها نیست.

 

* ارزهای دیجیتال تورم‌زا نیستند و به همین دلیل باعث دگرگونی اقتصاد دولت‌ها نمی‌شوند.

 

معایب ارزهای دیجیتال کدامند؟

البته سرمایه‌گذاری در این بازار در حال حاضر معایبی نیز دارد که آن‌ها را در زیر می‌خوانید.

 

* قیمت این ارزها از شایعات و اخبار گوناگون تاثیرپذیری بالایی دارد و این موضوع می‌تواند موجب نوسان در قیمت‌های آن‌ها شود.

 

* ممکن است برخی از افراد تصور کنند که استفاده از رمزارزها کار پیچیده و سختی است اما برای انجام هر کاری به صورت درست باید اطلاعات صحیحی را مطالعه کرد و روند انجام آن را یاد گرفت.

 

* ارزهای دیجیتال در برهه‌های گوناگون دچار نوسانات شدیدی می‌شوند. این دلیل بی‌اعتمادی برخی از سرمایه‌گذارانی‌ست که ریسک‌پذیری پایینی دارند.

 

روش‌های دسترسی و کسب ارزهای دیجیتال

به عنوان یک سرمایه‌گذار از سه روش می‌توان ارز دیجیتال کسب کرد.

 

* روش اول: معامله کردن. معامله‌گران به خریدوفروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند. اگر این کار را عاقلانه و هوشمندانه انجام شود سود بسیاری به سرمایه‌گذار تعلق می‌گردد. البته چنین فردی باید قادر باشد بازار ارزهای دیجیتال را به خوبی تجزیه و تحلیل کند و به صورت مداوم پی‌گیر اخبار آن باشد.

 

* روش دوم: هولد کردن (Hold). هولد کردن یعنی خرید ارزهای دیجیتال مناسب و نگهداری از آن‌ها در کیف پول امن و مطمئن. این افراد به دلایل مختلفی مانند کمبود وقت و … از معامله کردن در فضای رمزامرزها خودداری کرده بلکه سرمایه خود را به ارز تبدیل می‌کنند و نگه می‌دارند.

 

* روش سوم: استخراج. استخراج کردن ارز دیجیتال از دیگر روش‌های دست‌یابی به رمزارزها است. کسانی که از طریق استخراج یا ماینینگ به ارز دیجیتال دست پیدا می‌کنند می‌توانند ارز خود را هولد کنند (نگهدارند) یا معامله کنند.

 

البته خرید و فروش و ترید کردن ارز دیجیتال به همین سادگی‌ها هم نیست. شما باید بتوانید قیمت‌های مناسب برای خرید و فروش یک ارز را تشخیص دهید. چنین کاری نیاز به یادگیری مهارت‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است. برای این منظور دوره‌های آموزشی جامع آکادمی امید فدوی می‌تواند یکی از راه‌حل‌های یادگیری و آموزش اصولی این مهارت‌ها باشد.

اصطلاحات مهم در معاملات ارزهای دیجیتال

برای آن‌که بتوانید در معاملات ارزهای دیجیتال به‌خوبی عمل کنید، باید اصطلاحات زیر را بدانید.

 

ارز ثابت (stablecoin)

همان‌طور که از نام این‌گونه ارزها پیداست ارزش و قیمت آن‌ها ثابت بوده و در زمان‌هایی که در بازار نوسانات شدیدی وجود دارد محلی مطمئن برای انتقال سرمایه افراد است. برای نمونه ارز تِتِر همواره ارزشی معادل یک دلار دارد.

 

پلتفورم (Platform)

این نوع از ارزهای دیجیتال قراردادهای هوشمندی هستند که بر اساس بلاک چین تشکیل شده‌اند. در این نوع از ارزها به دلیل حذف شدن تمامی واسطه‌های معاملات کارمزدها به شدت کاهش پیدا می‌کند و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود. برای نمونه چند تا از ارزهای پلتفرم اتریوم، کاردانو و نئو هستند.

 

معامله‌های متمرکز (Centralized Exchange)

معامله‌های چنین نوع ارزهایی همانند فیات‌ها هستند. زیرا بعضی از ارزهای دیجیتال مانند پلتفرم معامله‌ای ارزهای سنتی درست شده‌اند. با ساخت اکانت بایننس می‌توانید از این صرافی متمرکز استفاده کنید.

 

معامله‌های غیر متمرکز (decentralized Exchange)

این معامله‌های نقطه مقابل نوع قبلی است و عملکردی متفاوت از پلتفرم معامله‌ای ارزهای سنتی دارد.

 

رمزارز های امن (Privacy Coins)

این رمز ارزها مزیت بسیار مهمی دارند و آن هم مخفی ماندن هویت طرفین در معامله‌ها است. در این حالت به هیچ‌وجه امکان ردگیری هویت کسانی که این رمز ارزها را معامله می‌کنند وجود ندارد. برای نمونه ارز مونرو (XMR ) یک رمزارز امن محسوب می‌شود.

 

وب تری (Web 3)

وب 3 نسل آینده‌ی اینترنت دنیاست و ارزهای زیادی در این دسته جای می‌گیرند. در وب 3 شبکه‌ی اینترنت دیگر متمرکز نیست و هدایت آن از یک بخش بخصوص اتفاق نمی‌افتد.

 

دیفای (DeFi)

این عبارت مخففی از Decentralized Finance به معنای غیرمتمرکز سازی مالی است. همان‌طور که پیش‌تر از این هم گفته شد شبکه ارزهای دیجیتال برای برداشتن قدرت کنترل دولت‌ها از روی سرمایه افراد در جهان است.

امید بازدید : 35 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

همه‌ی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و تریدهای کریپتوکارنسی، گذرشان به یک صرافی خورده است. در این بین اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد، انتخاب درست در این زمینه است. صرافی‌های ایرانی و خارجی بسیاری در حوزه‌ی رمزارزها فعالند که معروف‌ترین آن‌ها کوینکس و بایننس هستند. اما تفاوت بایننس و کوینکس چیست؟ کدام یک برای تریدرهای ایرانی بهتر است؟ آیا در هنگام ثبت نام نیاز به استفاده از کد معرف در بایننس داریم؟

این‌ها سوالاتی‌ست که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

https://delbaraneh.com/web-browsing/bainance-or-coinex/

آشنایی با صرافی بایننس Binance

برای آن‌که بتوانیم تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو صرافی را با یکدیگر بررسی کنیم، ابتدا به سراغ معرفی هر یک از آن‌ها می‌رویم. در این بخش صرافی بایننس را به شکلی مختصر معرفی کرده و سپس نگاهی نیز به کوینکس خواهیم داشت.

بایننس را می‌توان بزرگ‌ترین صرافی جهان در حوزهی رمز ارزها دانست. این صرافی که به صورت آنلاین و در بستر سایت و اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ فعال است، از سال 2017 کار خود را آغاز کرده است.

موسس این صرافی چان پنگ ژائو بوده و این صرافی در کشور مالت تاسیس شده است. صرافی بایننس به عنوان یک ابزار بسیار مهم در ایجاد پل میان خریداران و فروشندگان عمل می‌کند. این صرافی را می‌توان از مهم‌ترین صرافی‌های متمرکز دانست. البته بایننس صرافی غیرمتمرکز خود را نیز راه‌اندازی کرده است. با این حال بخش قابل توجهی از معاملات بازار در صرافی متمرکز بایننس انجام می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم صرافی بایننس امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات نظیر دلار است. اما برای این منظور شما حتماً نیاز به احراز هویت و استفاده از یک حساب بانکی خواهید داشت. چیزی که برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست.

صرافی بایننس چه مزایایی دارد؟

در انتخاب یک صرافی، بسیار مهم است که مزایا و معایب آن را به‌طور کامل بدانیم. این موضوع به ما کمک می‌کند تا بتوانیم مقایسه‌ای درست داشته و خرید و فروش خود را در بهترین شرایط انجام دهیم.

بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی حال حاضر جهان، مزایای بسیاری دارد. در زیر برخی از مهم‌ترین مزیت‌های بایننس را مرور می‌کنیم:

  • امنیت بالا: همه‌ی ما به دنبال امنیت در سرمایه‌گذاری هستیم. متمرکز بودن یک صرافی بار مسئولیت آن را بالا می‌برد. چرا که داراییهای کاربران برای سرمایه‌گذاری به کیف پول صرافی منتقل می‌شود. امنیت بالای بایننس و عدم امکان هک آن یکی از دلایل محبوبیت زیاد آن است.
  • دسترسی آسان: شما به سه طریق مختلف می‌توانید از صرافی بایننس استفاده کنید. صرافی بایننس با استفاده از اپلیکیشن موبایل، نرم‌افزار دسکتاپ و همچنین به شکل تحت وب در دسترس کاربران است.
  • پشتیبانی از کوین‌ها و توکن‌های مختلف: محدود توکن‌ها و ارزهایی وجود دارند که نتوانید آن‌ها را در بایننس خرید و فروش کنید. هم‌چنین پشتیبانی از بیش از هزار جفتارز دیگر مزیت مهم این صرافی است.
  • امکان بستن قراردادهای آتی: شما در بایننس فیوچرز می‌توانید اقدام به بستن قراردادی مارجین کرده و سود قابل توجهی کسب کنید.

بررسی معایب صرافی بایننس

با وجود مزایای مختلفی که این صرافی دارد، می‌توان نقاط ضعفی را نیز در آن مشاهده کرد. این نکات عبارتند از:

  • یکی از مهم‌ترین معایب صرافی بایننس برای تریدرهای ایرانی، مسئله‌ی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است. این تحریم‌ها سبب شده‌اند تا کاربران ایرانی در احراز هویت در سایت دچار مشکل شوند. کاربران ایرانی برای آن‌که بتوانند در این صرافی فعالیت کنند از وی‌پی‌ان یا وی‌پی‌اس‌هایی با آی‌پی ثابت استفاده می‌کنند.
  • متمرکز بودن این صرافی دیگر عیب آن است. این ویژگی صرافی بایننس در تضاد با ذات رمزارزها یعنی غیرمتمرکز بودن آن‌هاست. نیاز به احراز هویت برای انجام معاملات بیش از 2 بیت کوین خود یک عیب اساسی در این صرافی است.

صرافی کوینکس چیست؟

کوینکس (CoinEx) دیگر صرافی مهم جهانی در بازار کریپتو است. این صرافی نیز در سال 2017 و توسط یانک هایپو تاسیس شد. دفتر این صرافی در هنک کنگ قرار داشته و معاملات در آن به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

در این صرافی نیز امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از کارتهای اعتباری فراهم شده است. سرعت بالا در انجام معاملات، محیط کاربرپسند و کاربری آسان از جمله ویژگی‌های این صرافی هستند. تفاوت عمدهی این صرافی با بایننس برای کاربران ایرانی امکان استفاده از آن بدون محدودت و عدم لزوم استفاده از آی‌پی‌های خارجی است.

سفارش‌های بسیاری به‌صورت روزانه در کوینکس ثبت شده و اجرا می‌شوند. استفاده از کد دو مرحله‌ای در این صرافی به شما کمک می‌کند تا از امنیت دارایی خود مطمئن‌تر باشید.

مزایای صرافی کوینکس چیست؟

حال نوبت به بررسی مزیت‌های این صرافی می‌رسد. در زیر برخی از مهم‌ترین مزایای کوینکس را مرور می‌کنیم:

  • اولین و مهم‌ترین مزیت کوینکس برای کاربران ایرانی، تحریم نبودن آن است. به این ترتیب شما می‌توانید با خاطر آسوده نسبت به خرید و فروش اقدام کنید. البته توصیه می‌شود تا حد امکان از وی‌پی‌ان استفاده کنید تا دورترین احتمالات را نیز از خود دور کنید.
  • کارمزد پایین برای معامله‌ی بیشتر کوینها و توکن‌ها دیگر مزیت مهم این صرافی است.
  • امنیت بالا را نیز می‌توان نقطه‌ی قوت مهم دیگری در کوینکس دانست. به واسطه‌ی تیم فنی قوی و حرفه‌ای این صرافی توانسته امنیتی همه‌جانبه را برای سرمایه‌های کاربران خود فراهم آورد.

معایب صرافی کوینکس چیست؟

با وجود تمام ویژگی‌های مثبت صرافی کوینکس، می‌توان موارد زیر را با عنوان معایب این صرافی معرفی کرد:

  • عدم امکان خرید رمزارز با استفاده از ارزهای فیات؛ به این ترتیب اگر سرمایه‌ی شما در قالب دلار یا دیگر ارزهای ملی باشد، نمی‌توانید به صورت مستقیم ترید انجام دهید. برای این منظور شما مجبورید ابتدا از طریقی دیگر یک ارز دیجیتال خریده و آن را به حساب کوینکس خود انتقال دهید.
  • محدودیت در حجم خرید و فروش؛ در کوینکس شما نمی‌توانید از حد خاصی کم‌تر سپرده داشته باشید.

در استفاده از صرافی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای آن‌که با خیال راحت و اطمینان بیشتر معامله کنید، نکاتی را که در زیر ارائه می‌کنیم حتماً در نظر داشته باشید.

  • حتماً به آدرس صرافی دقت کنید؛ گاهی کلاهبرداران سایت‌هایی با آدرس‌های مشابه صرافی و ظاهری کاملاً یکسان با آن ایجاد می‌کنند.
  • سوابق صرافی را بررسی کنید. این کار را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و با پرسوجو بین تریدرها انجام دهید.
  • حجم معاملات را در نظر بگیرید.
  • سرمایه‌گذاران و موسسان صرافی را بشناسید.
  • به میزان کارمزد توجه کنید.
  • به نیاز یا عدم نیاز به احراز هویت توجه کنید.

تصمیم نهایی با شماست

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. در مقابل آن صرافی کوینکس در حدود رتبه‌ی 50 این رنکینگ قرار دارد. اکثر کاربران کوینکس را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند.

امنیت بالای بایننس در میان تمام صرافی‌ها زبانزد است. میزان معاملاتی که در بایننس انجام میشود به مراتب بالاتر از کوینکس بوده و صرافی کوینکس از نظر معیارهایی هم‌چون نقدینگی، حجم معاملات و ... قابل مقایسه با بایننس نیست.

با وجود تمام این‌ها کاربران ایرانی تنها به دلیل تحریم نبودن کوینکس اقدام به استفاده از آن می‌کنند. البته فراموش نکنید که بایننس نیز زمانی به راحتی در دسترس بود و ناگهان سیاست‌هایش تغییر کرد. این مسئله ممکن است روزی برای کوینکس نیز رخ دهد.

در هر صرافیای که ترید می‌کنید، با توجه به اصول سرمایه‌گذاری و مدیریت سبد معاملات خود را انجام دهید. پس از انتخاب صرافی حتماً آموزش‌های کار با آن را دنبال کنید تا بتوانید از تمام امکانات آن به خوبی استفاده کنید.

امید بازدید : 29 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

برای آشنایی بیشتر با کریپتوکارنسی و رمزارزها درک مفهوم بلاکچین و روش کار آن بسیار مهم است. در هر حوزه ای که قصد سرمایه گذاری دارید بسیار اهمیت دارد که بتوانید مفاهیم پایه ای و اساسی آن حوزه را بشناسید. با آشنایی کلی و عمومی با مفاهیم مهمی هم چون بلاکچین می توانید ماهیت اصلی مارکت را درک کنید. سپس می توانید با استفاده از انواع بسته آموزشی ارز دیجیتال اقدام به شروع فعالیت و سرمایه گذاری در این حوزه کنید.

خوشبتخانه این روزها افراد متخصصی همچون امید فدوی و دیگر افراد با تجربه در این حوزه، اقدام به انتقال دانش خود به افراد مبتدی می کنند. اما بیایید نگاهی به مفهوم بلاکچین و نکات مربوط به آن داشته باشیم.

https://hamgardi.com/fa/Post/33471-%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%a9%da%86%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84

بلاکچین (BlockChain) چیست؟

بلاکچین از دو عبارت Block و Chain در معنای بلوک و زنجیر تشکیل می شود. می توان بلاکچین را زنجیره ای از بلوک ها دانست. هر یک از این بلوک ها حاوی اطلاعات مهم شبکه و تغییرات آن هستند. در سیستم بلاکچین از دو فناوری بسیار مهم استفاده می شود. این دو فناوری عبارتند از فناوری Decentralized و رمزنگاری.

هدف اصلی ایجاد بلاکچین به وجود آوردن بستری برای انجام معاملات بدون نیاز به یک طرف سوم است. به گونه ای که شما بتوانید دارایی های خود را به شکلی امن نگه داری کرده و در صورت لزوم آن را به سرعت و با کم ترین میزان تراکنش، جابه جا کنید.

برای درک بلاکچین و نحوه ی عمکرد آن باید مفاهیم جزئی دیگری را بشناسید. در ادامه به هر یک از این مفاهیم اشاره کرده و به اختصار آن ها را توضیح می دهیم.

اجزای مهم شبکه بلاکچین

برای آن که نحوه ی کارکرد Blockchain را درک کنید نیاز به شناخت اجزای مختلف آن دارید. این اجزا هر یک تعاریف خاص خود را داشته و نقشی مهم را در شبکه ایفا می کنند. در ادامه به این اجزا اشاره می کنیم. اما ابتدا بیایید ببینیم یک بلاک دقیقاً چیست؟

بلاک در بلاکچین به چه معناست؟

بلاکچین از تعداد زیادی بلاک تشکیل شده است. این بلاک ها به طور پیوسته در حال ایجاد شدن و زنجیر شدن به بلاک های قبلی هستند. برای مثال در بلاکچین بیت کوین هر ده دقیقه یک بار یک بلاک جدید ایجاد می شود. اما این بلاک ها شامل چه چیزهایی هستند؟

هر بلاک سه خصیصه ی مهم دارد:

· اطلاعات: دیتاهای یک بلاک در حقیقت همان اطلاعات تراکنش های انجام شده در این ده دقیقه هستند.

· نانس: Nonce یک مجموعه از اعداد سی ودو بیتی است. این اعداد زمانی که بلاک در حال ایجاد شدن است به شکلی کاملاً تصادفی به وجود می آیند. این فرآیند بر پایه ی برنامه نویسی های انجام شده در شبکه انجام می شود.

· هش: Hashها اعدادی 256 بیتی هستند.

در زمان ایجاد اولین بلاک در یک شبکه ی بلاکچین، هش های رمزنگاری شده و نانس به شکلی کاملاً رندوم ایجاد می شوند.

اما آیا بلاک ها به خودی خود ایجاد می شوند؟ در این جا نیاز است که به یکی از اجزای مهم شبکه ی بلاکچین یعنی ماینر اشاره کنیم.

ماینر (Miner) چیست؟

ماینر که در معنای لغوی به معنای استخراج کننده است، وظیفه ی ایجاد بلاک های بلاکچین را بر عهده دارد. هر یک از بلاک های بلاکچین، نانس و هش مخصوص به خود را دارد. در فرآیند ماینینگ پردازنده های قدرتمندی برای حل مسائل ریاضی به کار می روند. حل این مسائل در نهایت به کشف یک Nonce جدید و ایجاد یک بلاک دیگر می انجامد.

نتیجه حل این مسئله ریاضی اتصال یک نانس به یک هش بوده و در نهایت با ایجاد بلاک جدید، ماینر پاداش ایجاد بلاک را دریافت می کند. به دلیل پیچیده بودن این فرآیند ماینرها به استفاده از پردازنده های بسیار قدرتمند نیاز دارند. در شبکه ی بیت کوین هم اکنون به ازای ایجاد هر بلاک 6.25 بیت کوین پاداش داده می شود.

نود Node چیست و چه نقشی در بلاکچین دارد؟

شبکه ی بلاکچین علاوه بر ماینرها به نودها نیز نیاز دارد. هدف اصلی وجود نودها (گره ها) در شبکه، تحقق غیرمتمرکز بودن آن است. اطلاعات بلاکچین از کسی مخفی نیست و شما می توانید تمام آن را بر روی سیستم خود داشته باشید.

در حقیقت کل شبکه هم اکنون متشکل از نودهای بسیاری ست که در سراسر جهان سیستم سخت افزاری خود را در اختیار شبکه قرار می دهند. به این ترتیب همه ی این افراد یک کپی از تمام اطلاعات شبکه در اختیار دارند و به این ترتیب امکان ایجاد تغییر در آن توسط هیچ کس وجود ندارد.

مزایای بلاکچین چیست؟

در بالا مفاهیم و اجزای اصلی بلاکچین را به صورت کلی معرفی کردیم. بدیهی ست که برای آن که وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، تنها داشتن چنین اطلاعاتی به شما کمک نخواهد کرد. هم چنین برای کسب دانش کافی در خصوص ماینینگ و روش های کسب درآمد از آن حتماً نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر خواهید داشت. برای این منظور می توانید از مطالب آموزشی رایگان در سایت آکادمی امید فدوی بهره ببرید.

اما هدف ما در این جا پرداختن دقیق تر به بلاکچین است. از این رو در این بخش مزایای این سیستم را از نظر می گذرانیم. چه چیزی باعث شده است تا بلاکچین تا این اندازه محدودیت کسب کند؟

· امنیت: غیرمتمرکز بودن بلاکچین باعث می شود امنیت این شبکه بسیار بالا باشد. این مسئله هم چنین در قدرت برنامه نویسی آن نیز نهفته است که به مرور زمان به وسیله ی توسعه دهندگان بهبود یافته است.

· عدم کنترل سازمان یا گروهی خاص: هیچ حکومت و سازمانی بر این ارز کنترل ندارد. از این رو شما می توانید بدون نیاز به پاسخ گویی به هیچ ارگانی دارایی خود را در آن ذخیره کنید. عدم نیاز به بانک و کنترل بر دارایی تان دیگر مزیت آن است.

· سیستم هوشمند: امکان برنامه ریزی در بلاکچین باعث شده است بتوان در آن اقدام به ایجاد قراردهای هوشمند، پرداخت های سیستماتیک و ... کرد.

چرا بلاکچین؟

شاید شما به تازگی با مقوله بلاکچین و کریپتوکارنسی آشنا شده باشید. این آشنایی می تواند از طریق یک مطلب، ویدئو یا از خلال یک بسته آموزشی ارز دیجیتال ایجاد شده باشد. بسیار مهم است که درک کنید شما تنها فردی نیستید که به دنبال کشف این سرزمین ناشناخته هستید و روزانه هزاران نفر با حوزه ی ارزهای دیجیتال آشنا می شوند.

برتری های بلاکچین در برابر بانکداری سنتی

پارامترهای بسیاری وجود دارند که به عنوان یک نقطه ضعف در سیستم بانکداری شمرده می شوند. پیش از هر چیز این موضوع که شما سرمایه ی خود را در اختیار یک سازمان قرار می دهید خود ریسک ها و مشکلات خاص خود را در پی دارد.

از طرفی کارمزدهای بالا در این سیستم خود از معایب بسیار مهم آن است. نیاز به پر کردن اظهار نامه های مختلف برای انتقال سرمایه تان، عدم امکان جابه جایی پول در زمان کم و ... همه از مسائلی هستند که در بانکداری با آن ها مواجهید. برای مثال شما نمی توانید به راحتی مبلغی پول را برای دوست خود در خارج از کشور منتقل کنید.

اینجاست که بلاکچین وارد می شود. این شبکه به شما امکان می دهد تا:

· تراکنش های خود را به صورت ناشناس انجام دهید.

· دارایی تان تحت کنترل خودتان بوده و در امان باشند.

· کارمزد کمی پرداخت کنید.

· به واسطه و بانک نیازی نداشته باشید.

· تراکنش های خود را به هر جای جهان در زمان بسیار کمی انجام دهید.

آیا بلاکچین کاربردهای دیگری نیز دارد؟

بلاکچین یک سیستم پردازش و ثبت اطلاعات است. از این رو از شبکه ی بلاکچین علاوه بر ایجاد و انتقال رمزارز در فعالیت های بسیار زیاد دیگری نیز استفاده می شود. برای مثال می توان از این شبکه در انتخابات ها استفاده کرد. این شکل از رای گیری بسیار مطمئن و شفاف بوده و امکان تخطی از واقعیت نیز در آن وجود ندارد.

ثبت اسناد و اطلاعات دیگر مزیت مهم این شبکه است. با ثبت اطلاعات در این شبکه تا ابد و به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت.

امید بازدید : 31 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

از جمله مفاهیم بسیار مهم و حیاتی در بازارهای سرمایه و سهام می‌توان به سبد سهام یا همان پرتفوی اشاره کرد. موفقیت در مارکت ارزهای دیجیتال نیز نیازمند آشنایی با این مفهوم و به‌کارگیری صحیح آن است. بسیاری افراد امروزه تنها در پی سیگنال بیت کوین بوده و خرید بیت کوین را در اولویت خود قرار می‌دهند. البته سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها یک مقوله‌ی بدیهی‌ست که همه به‌دنبال آن هستند. اما آیا تمرکز بر روی یک ارز و قرار دادن تمام سرمایه بر روی آن روش مناسبی‌ست؟

در این مقاله قصد داریم اهمیت سبدچینی اصولی در بازار کریپتوکارنسی را بررسی کنیم.

https://www.aryanews.com/News/20210420124031974/

سبد سهام چیست؟

سبد سهام که معادل فارسی اصطلاح Portfolio است، اغلب در بازار بورس به کار می‌رود. اما در حالت کلی می‌توان آن را به همه‌ی انواع سرمایه‌گذاری تعمیم داد. هم‌چنین گفتنی‌ست این عبارت می‌تواند گستره‌ی وسیع‌تری را در بر گرفته و دارایی‌های مختلف شما را در خود جای دهد. یعنی شما می‌توانید یک پرتفوی کلی شامل طلا، ملک، ارز و کریپتوکارنسی داشته باشید.

اما در خود هر یک از این حوزه‌ها، بسیار مهم است که تنوع و پخش سرمایه را رعایت کنید. به این ترتیب که انتخاب رمزارزهایی با پتانسیل رشد مناسب، مدیریت ریسک در خرید ارزها و ... به شما اطمینان دهد که سرمایه‌گذاری درستی انجام داده‌اید.

اهمیت داشتن پرتفوی مناسب

هر سرمایه‌گذاری و خرید هر ارز در مارکت رمزارزها، پتانسیل‌های سود و زیان خاص خود را دارد. میزان ریسک در هر ارز متفاوت است. هم‌چنین برخی از ارزها به دید بلند مدت، برخی به دید میان مدت و برخی دیگر برای کوتاه مدت خریداری می‌شوند.

این تفاوت‌ها باعث می‌شوند ما در یک سرمایه‌گذاری درست به دنبال ایجاد تعادلی منطقی باشیم. این تعادل منطقی به ما امکان سودی مطمئن‌تر را در بازه‌های زمانی مختلف می‌دهد. وقتی شما سرمایه‌ی خود را بین گزینه‌های مختلف پخش می‌کنید، ریسک کاهش سرمایه‌تان را کم می‌کنید. به این ترتیب اگر در یکی از این ارزها دچار ضرر شوید، بی‌شک سود در دیگر ارزها تعادل مناسبی ایجاد خواهد کرد.

حتماً از خود می‌پرسید چرا همه‌ی سرمایه‌ی خود را بر روی همان ارزهای پربازده نمی‌گذاریم؟ مسئله این‌جاست که پیش‌بینی قطعی آینده‌ی یک ارز از هیچ کسی ساخته نیست. مگر در مقاطع کوتاه مدت و در برخی موارد دریافت سیگنال بیت کوین و دیگر ارزها می‌تواند به ما کمک کند. اما در حالت کلی چنین امکانی وجود دارد و از این روست که اغلب سرمایه‌گذاران به شما پیشنهاد می‌کنند که هیچ‌گاه تمام سرمایه‌ی خود را در یک نقطه متمرکز نکنید.

در بازار رمزارزها معمولاً توصیه می‌شود اگر سرمایه‌ی قابل توجهی را وارد بازار می‌کنید، بخشی از پولتان را بر روی ارزهایی هم‌چون بیت کوین و اتریوم قرار دهید. در کنار آن می‌توانید ارزهای کوچک و ارزان‌تری را نیز با کمی ریسک بالاتر خریداری کنید.

تعریف ارزش پرتفوی

ارزش پرتفوی به کل دارایی شما در یک سبد گفته می‌شود. برای مثال در سبد خود ارزهایی را خریده‌اید که هر یک در روزهای گذشته شرایط مختلفی را تجربه کرده‌اند. برخی ممکن است رشد قابل توجهی کرده باشند. برخی کاهش قیمت داشته و برخی دیگر ثابت مانده باشند. ارزش پرتفوی شما عبارت است از میانگین سود و زیانی که از همه‌ی این ارزها به دست آورده‌اید.

گاهی با ایجاد نوسانات زیاد در بازار کریپتوکارنسی، ارزش برخی سبدها تاثیر بیشتری پذیرفته و کاهش محسوس‌تری را به خود می‌بینند. در این شرایط شما می‌توانید با داشتن مقدار مناسبی تتر یا هر استیبل کوین دیگری، تاثیرپذیری سبد خود را در برابر نوسانات بالا ببرید. هر چند این موضوع می‌تواند میزان سود شما را نیز در زمان رشدها تحت تاثیر قرار دهد، با این وجود این کاهش ریسک می‌تواند تصمیمی منطقی و درست باشد. هم‌چنین داشتن مقداری تتر همواره شما را برای خرید در هنگام دریافت سیگنال بیت کوین یا ارزهای دیگر آماده نگه می‌دارد.

بهترین پرتفوی رمزارز چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال که با مفهوم پرتفوی و اهمیت آن آشنا شده‌اید، وقت آن است به نکاتی اشاره کنیم که به شما در انتخاب بهترین پرتفوی کمک خواهند کرد. پس از انتخاب یک پرتفوی خوب اقدام به خرید آن از یک صرافی معتبر کنید. در انتخاب صرافی نیز به مواردی هم‌چون کارمزد توجه کنید. برای مثال کارمزد صرافی کوینکس بسیار پایین است و با توجه به عدم تحریم ایرانیان در این صرافی استفاده از آن توصیه می‌شود.

https://www.aryanews.com/News/20210420124031974/

اما به سراغ ویژگی‌های یک سبد ارز خوب برویم:

پرتفوی خوب به هیچ وجه تک سهم نیست

این نکته را بدانید که هر چه تعداد ارزهایی که در سبد خود دارید کم‌تر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری‌تان بالا خواهد رفت. سبد تک سهم به سبدی گفته می‌شود که تنها یک رمزارز در آن قرار دارد. در چنین شرایطی کوچک‌ترین تغییرات در بازار می‌تواند شما را متحمل ضررهای سنگین کند. اتفاقات مختلف و اخبار فاندامنتال از جمله عواملی هستند که گاهی برخی از کریپتوکارنسی‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند. حال تصور کنید یکی از این ارزها، همانی باشد که شما خریده‌اید.

تعداد مناسبی رمزارز انتخاب کنید

آلت کوین‌های بسیاری وجود دارند که با خرید آن‌ها می‌توانید سبد خود را رونق ببخشید. خرید اغلب آلت کوین‌ها نیز کار به هیچ عنوان سختی نیست. همان‌طور که گفتیم کارمزد صرافی کوینکس بسیار پایین است و می‌توانید بسیاری از آلت کوین‌ها را در آن خریداری کنید. اگر ارزی که می‌خواهید در این صرافی نیست می‌توانید به سراغ بایننس یا دیگر اکسچنج‌ها بروید.

سرمایه را در سبد پخش کنید

برخی از ارزها هستند که می‌توان گفت ریسک کم‌تری دارند. برای مثال ارزهایی با مارکت‌کپ خیلی زیاد عموماً در صورت افت قیمت تغییر چندانی نخواهند داشت. از این رو داشتن چنین ارزهایی در سبد به شما کمک می‌کند بخش قابل توجه از سرمایه‌تان را در امنیت نگه دارید. معمولاً توصیه می‌شود سرمایه‌ی بیشتری را برای چنین ارزهایی کنار بگذارید.

بسیاری از ارزهایی که به تازگی در حال اجرای ایردراپ هستند ممکن است در آینده به خوبی بدرخشند. اما عکس این موضوع نیز امکان‌پذیر است. اگر نمی‌خواهید خودتان را از چنین شانس‌هایی محروم کنید می‌توانید با خاطر آسوده سرمایه‌ی کم‌تری را در آن‌ها قرار دهید.

چگونه بهترین ارزها را برای پرتفوی خود انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری یکی از نکات بسیار مهم در خرید رمزارزهاست. پیش از هر چیز بهتر است بدانید عدم داشتن دانش کافی در این زمینه می‌تواند سرمایه‌ی شما را در معرض خطر قرار دهد. لذا بهتر است ابتدا به سراغ دریافت آموزش‌های لازم در این زمینه بروید. در این آموزش‌ها شما خواهید آموخت که یک ارز و یا یک پروژه‌ی کریپتوکارنسی را باید از چه جهاتی مورد بررسی قرار دهید.

در زیر برخی از مسائلی را که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند معرفی می‌کنیم.

  • تحلیل فاندامنتال: با بررسی ویژگی‌های پروژه، رودمپ، تیم مدیریتی و تیم برنامه‌نویسی و ... می‌توانید ارزش و قدرت یک رمزارز را دریابید.
  • بررسی وایت پیپر ارز: وایت پیپر را می‌توان مهم‌ترین سندی دانست که با بررسی آن شناخت کاملی از آن ارز پیدا خواهید کرد.
  • تحلیل تکنیکال: با توجه به نمودار و روند قیمت ارز می‌توان تا حدودی آینده‌ی نزدیک آن را پیش‌بینی کرد.
  • بررسی ویژگی‌های فنی پروژه: چگونه ماین می‌شود؟ شبکه‌ی آن از چه نوعی‌ست؟ امنیت آن در چه سطحی‌ست؟ نقاط قوت و ضعف آن کدامند؟ چه میزان از توکن‌هایش در گردش بوده و میزان کل توکن‌های آن چقدر است؟
  • دریافت مشاوره از متخصصین.

امید بازدید : 39 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

روند بازار یکی از مسائل و مفاهیم بسیار مهم است که در سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد. روند یا جهت بازار به شما کمک می‌کند تا تحلیل‌های درستی داشته و سرمایه‌گذاری موفقتری داشته باشید. روندهای صعودی و نزولی در مارکت با نام‌های بازار گاوی و بازار خرسی شناخته می‌شوند.

هر یک از این روندها استراتژی خاصی را برای سرمایه‌گذاری می‌طلبند. به همین دلیل آشنایی با آن‌ها می تواند باعث شود در هنگام رصد کردن بازار شرایط را به‌خوبی سنجیده و خرید و فروشهایتان را در زمان مناسب‌تری به انجام برسانید.

 

دلیل نامگذاری

چرا این بازارها به این اسامی خوانده می‌شوند؟ دلیل این مسئله را می‌توانیم در روش جنگیدن این دو حیوان دنبال کنیم. خرس‌ها معمولاً در هنگام جنگ با دشمن خود به سمت پایین متمایل بوده و پنجه‌هایشان را به پایین می‌گیرند. از این رو برای معرفی بازارهای نزولی از آن با عنوان بازار خرسی یاد می‌کنند.

گاوها نیز با شاخ‌های خود جنگیده و آن‌ها را به سمت بالا می‌برند. این موضوع سبب نام‌گذاری بازار صعودی به این اسم شده است.

بازار گاوی چیست؟

بازار گاوی یا Bullish Market از جهاتی به عنوان یکی از شرایط خوب برای سرمایه‌گذاری شمرده می‌شود. در چنین بازاری شما می‌توانید به شکل‌های مختلفی کسب سود کنید. حتی افرادی که تجربه‌ی چندانی در بازار کریپتوکارنسی ندارند، با خرید و نگه‌داری ارزهای شناخته شده و مطمئن می‌توانند به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. شما نیز می‌توانید با استفاده از آموزش‌های سایت‌های معتبری هم‌چون آکادمی امید فدوی در شناسایی پروژه‌های موفق و مطمئن ارز دیجیتال بهتر عمل کرده و سرمایه‌گذاری پربازده‌ای داشته باشید. استفاده از دوره آموزش ترید ارز دیجیتال نیز انتخابی مناسب برای موفقیت در این زمینه است.

وقتی از بازار گاوی سخن به میان می‌آوریم منظورمان رو به رشد بودن و صعود قیمتها در بازار مورد نظر است. برای مثال می‌توانیم بگوییم بیت کوین در شرایط بازار گاوی قرار دارد. یا به عنوان نمونه در چند روز آینده ریپل بازاری گاوی خواهد داشت.

این اصطلاح را می‌توانیم برای کل مارکت نیز به کار ببریم و این در شرایطی‌ست که سرمایه‌های زیادی به سمت بازار کریپتوکارنسی در حال سرازیر شدن باشد. البته در بازارهای دیگر همچون فارکس، طلا، ارز و ... نیز این اصطلاح کاربرد دارد.

البته توجه کنید که وقتی یک بازار با این عنوان توصیف می‌شود، لزوماً به معنای رشد پیوسته‌ی آن نیست. بلکه ممکن است در برخی بازه‌ها شاهد سقوط و کاهش قیمت ارزهای مختلف نیز باشیم. چرا که اصلاح بخشی از یک روند سالم در بازار است.

کافی‌ست نگاهی به نمودار قیمتی یک ارز در حال رشد داشته باشید. به خوبی دیده می‌شود که ارزها در طول دوران رشد خود نیز بازه‌هایی را شاهد کاهش قیمت بوده و اصلاح را تجربه کرده‌اند.

در نگاهی کلی به بازار کریپتوکارنسی به راحتی متوجه می‌شویم که در بازه‌ی بلند مدت این بازار گاوی بوده است. همان‌طور که می‌دانید مارکت کپ کل این بازار این روزها در حدود 2 تریلیون دلار در حال نوسان است. یکی از نشانه‌های بازار گاوی افزایش مارکت کپ است و با نگاهی به نمودار این پارامتر این مسئله را بیشتر درک خواهید کرد.

https://www.niksalehi.com/newspaper/what-is-cryptocurrency-trading.html

 

بازار خرسی چیست؟

در مقابل بازار گاوی، بازار خرسی قرار دارد. بازار خرسی همان‌طور که گفتیم، معرف شرایط نزولی در بازار و ارزش ارزهاست. اگر تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در رمزارزها نداشته باشید، ممکن است در چنین بازاری به‌شدت دچار ضرر شوید. البته در این شرایط نیز با استفاده از آموزش‌های مناسب در آکادمی امید فدوی قادر خواهید بود تا نقاط ورود و خروج از بازار را به‌خوبی یافته و با مهارت بیشتری سرمایه‌گذاری کنید.

نمونه‌های بسیاری را می‌توان از بازار خرسی مثال زد. اغلب ارزهای دیجیتال در طول سال‌های گذشته چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. شاید روزی همه‌ی افراد، آینده ریپل را با صعودهای پیاپی پیش‌بینی می‌کردند. اما دیدند که این ارز نیز بازه‌هایی را دچار بازار خرسی شد.

اغلب آلت‌کوین‌ها در ماه‌های گذشته با صعودها و پامپ‌های باورنکردنی افراد را به سودهای بیش از 1000 درصد نیز رسانده‌اند و صحنه‌ای زیبا از بازار گاوی را به نمایش گذاشتند. اما همین ارزها پس از مدتی سقوط‌های قابل توجهی را نیز تجربه کرده و طعم بازار خرسی را به سرمایه‌گذاران چشاندند.

در اغلب مواقع اخبار منفی درباره‌ی یک ارز یا کل بازار می‌تواند چنین شرایطی را رقم بزند. هم‌چنین گاهی کاهش قیمت‌های ناگهانی سبب هراس سرمایه‌داران و آغاز به‌فروش می‌شود. در این وضعیت و به‌ویژه اگر در بازار مورد نظر معاملات مارجین نیز فعال باشند، جو روانی افراد بیشتری را به سمت فروش سوق داده و در نتیجه بهطور پیوسته شاهد سقوط قیمت خواهیم بود.

یکی از بارزترین بازارهای خرسی در سال 2017 و پس از آن‌که بیت کوین به قیمت 20هزار دلار رسید مشاهده شد. همچنین در سال 2014 مارکت کریپتوکارنسی شاهد سقوط بیش از 80 درصدی ارز بیت کوین بود.

بازار گاوی و بازار خرسی چه تفاوت هایی دارند؟

این دو بازار در نقطه‌ی مقابل یکدیگر قرار دارند. از اینرو درک تفاوت‌های آن‌ها کار سختی نیست. پیش از این اشاره کردیم که بازار گاوی بازاری رو به رشد بوده و در مقابل آن بازار خرسی صحنه‌ای از کاهش قیمت‌ها و گاهی حتی سقوط و ریزش شدید آن‌هاست.

اما این تفاوت چه تاثیری بر روند بازار و سرمایه‌گذاری معامله‌گران دارد؟

در بازارهای گاوی، معامله‌گران تمایل بسیاری به خرید دارند. این مسئله در بازار خرسی برعکس است و آن‌ها موقعیت Short را ترجیح می‌دهند. اغلب معامله‌گران زمانی که بازار خرسی‌ست شروع به خرید استیبل کوین‌هایی نظیر تتر کرده و منتظر روشن‌تر شدن وضعیت بازار می‌مانند.

محافظت سرمایه (Hedge) یکی از استراتژی‌های مهم سرمایه‌گذاران در بازار خرسی است. البته برخی از سرمایه‌گذاران و تریدرهای حرفه‌ای با استفاده از موقعیت شورت (Short) حتی از کاهش قیمت‌ها نیز سود کسب می‌کنند. فروش در قیمت کنونی و خرید بیشتر در قیمت پایین دیگر روشی‌ست که می‌توانید از طریق آن کسب سود کنید. شاید سود چنین معامله‌ای برای همه روشن نباشد، اما با این روش شما به تعداد دارایی خود از ارزی خاص می‌افزایید.

این موضوع سبب می‌شود که استفاده از معاملات فیوچرز علاوه بر آن‌که سبب انجام معاملات بهتر و پرسودتر برای برخی شود، بلکه می‌تواند بر روند نزولی بازار تاثیرگذاشته و سبب افت بیشتر قیمتها شود.

کسب سود در بازارهای گاوی

در بازارهای گاوی پیدا کردن کف قیمت مسئله‌ای مهم است. چرا که با یافتن این نقطه شما می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید. این خرید می‌تواند به قصد هولد بلندمدت یا برای ترید در بازه‌های کوتاه‌تر باشد. البته برای ترید شما باید بتوانید کانال روند حرکت یک ارز را تشخیص داده و در زمان‌های مناسب از بازار خارج شده و دوباره در کف بعدی خرید کنید.

بسیاری از افراد به محض مشاهده‌ی رفتار گاوی در یک بازار به سمت آن هجوم می‌برند. رفتارهای گاوی در بازارهای مختلف به دلایل متعددی دیده می‌شوند. بسیاری از افراد مبتدی بدون داشتن دانش کافی در چنین شرایطی اقدام به خرید ارز سهم کرده و ناگهان با تغییر روند بازار غافلگیر می‌شوند.

عرضه و تقاضا در بازار گاوی و خرسی چگونه است؟

در بازارهای گاوی عرضه بسیار کم بوده و تقاضا بسیار زیاد است. زمانی که بازار صعودی‌ست معمولاً سهام‌داران میلی به فروش ارزهای خود ندارند. در مقابل بسیاری از خریداران برای جا نماندن از سود ناشی از رشد اشتیاق بسیاری برای خرید دارند.

در بازارهای خرسی اما وضعیت متفاوت است. افراد تمایل بسیار زیادی به فروش داشته و از آن‌جایی که خریدار وجود ندارد، سفارش‌ها با قیمت‌های پایین‌تر ثبت می‌شوند. این موضوع مزید بر علت شده و کاهش بیشتری را در قیمت‌ها شاهد خواهیم بود.

اگر می‌خواهید روند یک بازار را درک کنید، هیچ‌گاه تنها به یک بازه‌ی کوتاه مدت آن نگاه نکنید. چنان‌چه از کاهش ارزش دارایی خود در مقطعی نگران شدید، با نگاهی به نمودار تغییرات قیمت آن در طی ماه‌ها و سال‌های گذشته ببینید که شرایط مشابهی پیش از این تجربه شده است و همیشگی نیست. با بهره‌مندی از یک دوره آموزش ترید ارز دیجیتال به درک بیشتری از رفتارهای بازار برسید و خود را برای موقعیت‌های مختلف مارکت آماده کنید.

امید بازدید : 28 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

خرید و فروش در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد. افراد با توجه به استراتژی‌های مختلفی که دارند می‌توانند اقدام به ایجاد سفارش در صرافی‌های خارجی هم‌چون بایننس یا صرافی‌های ایرانی نظیر صرافی نوبیتکس (Nobitex) کنند.

این‌که شما کدام یک از انواع سفارش‌هایی را که معرفی می‌کنیم استفاده می‌کنید، به نوع معامله و هدف شما بستگی دارد. بسیاری از افراد در بازه‌های بلند مدت و به قصد هولد بر روی ارزهای مطمئن سرمایه‌گذاری می‌کنند. عده‌ای نیز حتی بر روی یک شت کوین به منظور ترید کوتاه مدت تمرکز دارند. با همه‌ی این‌ها بسیار مهم است که انواع سفارش‌های خرید و فروش را به خوبی بشناسید.

https://harfetaze.com/156505/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/

 

چرا باید با انواع سفارش ها آشنا شویم؟

حوزه‌ی کریپتوکارنسی یا همان رمزارزها اخیراً محبوبیت خاصی بین سرمایه‌گذاران پیدا کرده است. دلیل این امر پتانسیل بالای این حوزه برای کسب سود و هم‌چنین مزایای دیگری هم‌چون غیرمتمرکز بودن و پایین بودن کارمزدهای این ارزهاست.

اما خرید یک ارز، نگه داشتن آن برای مدتی و سپس فروش آن، تنها یکی از روش‌های ساده‌ی کسب سود در این مارکت است. شما می‌توانید از انواع سفارش‌های (Order Typeها) بهره‌مند شده و در راستای افزایش سود خود قدم بردارید. تصور کنید توانسته‌اید به موقع یک شت کوین را کشف کنید که در شرف پامپ بسیار بالایی قرار دارد. شما با به‌کارگیری یک سفارش درست می‌توانید سودی بسیار بیشتر از آن‌چه انتظار می‌رود کسب کنید.

مهم ترین سفارش ها در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

ثبت Order فعالیتی ضروری در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری‌ست. مهم نیست که برای خرید چه ارزی برنامه‌ریزی کرده‌اید یا می‌خواهید کدام یک از ارزهای خود را بفروشید. اگر در یک صرافی ترید می‌کنید، باید یکی از Orderهای زیر را به کار ببرید.

معرفی Market Order

این نوع سفارش نوعی بسیار ساده و کاملاً بدیهی از سفارش خرید و فروش است. درست شبیه تمام خرید و فروش‌هایی که در زندگی روزمره خود انجام می‌دهیم. یعنی شما اگر می‌خواهید ارزی را بخرید، با قیمت آن در همان لحظه آن را خریداری می‌کنید.

اغلب زمان‌هایی که نیاز به خرید یا فروش سریع یک ارز دارید، استفاده از سفارش مارکت کارآمد و مفید است. در اغلب صرافی‌ها هم‌چون صرافی نوبیتکس (Nobitex) امکان ثبت چنین سفارشی وجود دارد.

سفارش محدود یا Limit Order

در این نوع سفارش شما به قیمت حال حاضر ارز کاری ندارید. بلکه شما برنامه‌ریزی کرده‌اید یک ارز را در قیمتی خاص بخرید یا بفروشید. در سفارش محدود خرید یا فروش شما در لحظه انجام نمی‌شود. بلکه پس از ثبت، سفارش شما در انتظار رسیدن به قیمت مورد نظر باقی می‌ماند.

برای مثال شما مطمئنید که قیمت یک شت کوین در ساعات آینده رشد قابل توجه یا سقوط چشم‌گیری خواهد داشت. به این ترتیب شما می‌توانید سفارش فروش خود را در قیمت بالایی که در نظر دارید ثبت کنید تا نیاز به رصد مداوم قیمت نداشته باشید و سفارش‌تان خود به خود در صورت رسیدن به آن قیمت انجام شود. هم‌چنین شما می‌توانید سفارش خرید خود را در قیمت پایینی که پیش‌بینی کرده‌اید ثبت کنید و در زمان رسیدن قیمت به آن سطح، خریدتان انجام شود.

نکته‌ی مهم در این مورد احتمال انجام نشدن معامله است. در صورتی که قیمت ارز مورد نظر به مبلغی که پیش‌بینی کرده‌اید نرسد سفارش انجام نخواهد شد.

سفارش Stop Order

استاپ اُردر بی‌شباهت به سفارش محدود نیست. در Stop Order شما ابتدا یک پیش‌شرط برای ثبت سفارش خود تعیین می‌کنید. برای مثال شما یک محدوده‌ی قیمتی را برای ثبت شدن سفارش مشخص می‌کنید تا در صورت رسیدن قیمت به آن سطح، سفارش‌تان ثبت شود.

حال تفاوت در این است که شما می‌توانید سفارش استاپ خود را به دو شکلی که پیش از این معرفی کردیم ثبت کنید. یعنی سفارش شما پس از رسیدن به نقطه‌ی استاپ می‌تواند به صورت Market Order یا به شکل Limit Order ثبت شود.

به این دو شکل سفارش به اختصار Stop-Market و Stop-Limit گفته می‌شود.

سفارش Scaled Orders

این نوع سفارش با عنوان سفارش قابل تنظیم نیز شناخته می‌شود. سفارش قابل تنظیم از جهات مختلفی قابل بررسی‌ست. می‌توان گفت یک Scaled Order پیش از هر چیز به شما در ثبت سفارش پله‌ای کمک می‌کند. فرض کنید شما روند بازار را نزولی یا صعودی تشخیص داده‌اید. دو راه پیش روی شماست. یا شما می‌توانید تمام حجم سرمایه‌ی مورد نظر خود را در یک قیمت وارد کرده و یک سفارش ثبت کنید. یا این کار را به صورت پله‌ای و در قیمت‌های مختلف انجام دهید.

این موضوع چند مزیت دارد که یکی از مهم‌ترین‌های آن افزایش احتمال سود بیشتر و کاهش ریسک معامله‌تان است. از طرفی سفارش‌های تنظیم شده در حجم‌های بسیار بالا، سبب مصون ماندن بازار از تغییرهای ناگهانی می‌شود. چرا که سفارش‌های بسیار بزرگ تاثیر مستقیمی بر روند بازار دارند و ثبت سفارش تنظیم شده و خروج یا ورود تدریجی سرمایه می‌تواند از تاثیر روانی این سفارش‌ها بر بازار بکاهد.

سفارش OCO

نام کامل این سفارش One Cancels the Oder است. در این نوع سفارش شاهد ترکیبی از دو نوع سفارش استاپ و لیمیت هستیم. در چنین سفارشی شما شرطی را برای انجام یکی از سفارش‌ها تعیین می‌کنید. این شرط، انجام پذیرفتن سفارش دیگر است. یعنی شما دو سفارش ثبت می‌کنید و قصدتان این است که اگر یکی از آن‌ها انجام شد، دیگری لغو شود.

فرض کنید ارز مورد نظر شما در یک محدوده‌ی خاص در حال رنج زدن است. شما مقداری از این ارز دارید و می‌خواهید در صورت کاهش قیمت مجدداً آن را شارژ کنید. هم‌چنین برنامه‌تان این است که در قیمت بالای کانال نیز مقداری از آن را بفروشید. به این ترتیب شما با ثبت دو سفارش خرید و فروش در نقطه‌ی پایین و بالای کانال یک سفارش OCO ایجاد می‌کنید. حال هر یک از این سفارش‌ها انجام شود، دیگری لغو شده و شما می‌توانید برای معامله‌ی بعدی‌تان تصمیم بگیرید.

سفارش FOK

نام این سفارش از مخفف عبارت Fill Or Kill گرفته شده است. در چنین سفارشی شما دوست دارید به‌صورت لحظه‌ای و با همان شرایطی که می‌خواهید انجام شود. با ثبت سفارش FOK خود را از نوسانات لحظه‌ای بازار در امان نگه می‌دارید. به این ترتیب اگر شرایط مورد نظرتان در سفارش فراهم باشد، انجام می‌شود. در غیر این صورت سفارش‌تان بلافاصله لغو خواهد شد.

دیگر انواع سفارش ها

در بالا برخی از مهم‌ترین شکل‌های سفارش در صرافی‌های ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم. البته این سفارش‌ها تنها محدود به بازار کریپتوکارنسی نبوده و در اغلب بازارها از آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال این‌ها همه‌ی انواع سفارش‌ها نیستند.

برخی دیگر از سفارش‌هایی را که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست در زیر معرفی می‌کنیم.

 – سفارش Time In Force: این سفارش تا زمانی که آن را کنسل نکنید یا تا زمانی که اجرا شود باقی خواهد ماند.

 – سفارش Day Order: این سفارش با نام سفارش روزانه نیز معرفی می‌شود. مدت اعتبار این سفارش تا پایان روز جاری‌ست و در صورت اجرا نشدن در این زمان لغو خواهد شد.

 – سفارش Good-Till Date/Time: در چنین سفارشی شما تاریخ یا ساعتی را برای بسته شدن سفارش تعیین می‌کنید. به این ترتیب در صورتی که سفارش در این بازه‌ی زمانی انجام نشده باشد، لغو می‌شود.

 – سفارش Post-Only: پایین‌تر بودن کارمزد سفارش محدود (Limit Order) نسبت به Market Order دلیلی برای استفاده از سفارش Post Only است. به این ترتیب سفارش شما تنها در صورتی ثبت و اجرا می‌شود که به صورت محدود انجام شده و کارمزد کم‌تری بپردازید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 150
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 303
  • بازدید ماه : 502
  • بازدید سال : 3,476
  • بازدید کلی : 10,518