loading...
مجله علمی آموزشی گلدآموز
امید بازدید : 29 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

این روزها کسب درآمد از انواع معاملات، به ویژه بازار ارز دیجیتال طرفداران زیادی دارد. در واقع افراد زیادی هستند که در این عرصه درآمدهای بسیار بالا کسب می‌کنند. این مقوله شاید شما را نیز مثل میلیون‌ها انسان دیگر به کنجکاوی واداشته است، که چگونه می‌توان در این کسب و کار موفق بود؟ چطور باید وارد این کسب و کار شویم و سرمایه‌گذاری را به چه شکلی آغاز کنیم؟

پاسخ به این سوال‌ها در زمانی کوتاه امکان پذیر نیست و شما بهتر است با شرکت بهترین دوره ارز دیجیتال اطلاعات خود را به طور کامل در این زمینه افزایش دهید. اما امروز اینجاییم تا مصاحبه‌ای با جناب آقای امید فدوی یکی از متخصصین حوزه ارز دیجیتال داشته باشیم. در این مصاحبه در خصوص مفاهیم مهمی از جمله لوریج در معاملات ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

https://iqna.ir/fa/news/3938897/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

جناب فدوی، اول به ما بگویید که چرا ارز دیجیتال؟

خب این کاملاً طبیعی‌ست که ما به دنبال راه‌های جدید برای کسب درآمد و افزایش سرمایه‌ی خود بگردیم. کافی‌ست کمی به اطرافتان نگاه کنید تا متوجه حرکت رو به جلوی ارز دیجیتال شوید که به طور پیوسته در حال رشد است. این شد که من مثل بسیاری از افراد وارد این حوزه شدم و از یک جایی به بعد به دلیل موفقیت زیاد و تجربه‌ی کافی تصمیم گرفتم تجربیاتم را در اختیار افراد کم‌تجربه‌تر قرار دهم.

سپاس از شما، اما برویم سراغ موضوع اصلی بحث امروزمان. در بحث معاملات و بازار سرمایه‌گذاری، افراد اصطلاحات مختلفی را می‌شنوند. یکی از این اصطلاحات لوریج است.

لطفاً به ما بگویید لوریج چیست؟

لوریج یا همان Leverage به معنای اهرم است. این اصطلاح را زمانی در سرمایه‌گذاری به کار می‌بریم که شما بخواهید چند برابر موجودی حساب خود معامله کنید. یعنی چه؟ یعنی این‌که تصور کنید شما یک موجودی دارید، اما با کمک لوریج یک به صد (۱:۱۰۰) می‌توانید ۱۰۰ دلار در یک معامله سرمایه‌گذاری کنید. بدیهی‌ست که هر چه ضریب اهرم بالاتر باشد شما برای سرمایه‌گذاری یک مقدار ثابت در یک معامله، حجم کمتری از سرمایه‌ی خود را می‌گذارید. البته شناخت دقیق این اصطلاح و نحوه‌ی به کار گیری آن در سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای همین توصیه می‌شود با شرکت در بهترین دوره ارز دیجیتال خودتان را برای استفاده از چنین امکاناتی در بازار پرنوسان ارز دیجیتال آماده کنید.

https://iqna.ir/fa/news/3938897/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

لطفاً کمی این مفهوم را بیشتر توضیح دهید.

بله حتماً. ببینید لوریج را می‌توان نوعی وام در نظر گرفت که شما از کارگزاری برای سرمایه‌گذاری گرفته‌اید. Leverage یک استراتژی مهم در معاملات فیوچرز ا‌ست و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با سرمایه‌ی کم سود قابل توجهی کسب کنند. این به شما کمک می‌کند تا سرمایه کمتری را در معاملات خود وارد کنند و بتوانند از نوسانات بازار درصد بیشتری کسب کنند. مثلا اگر سود شما در حالت عادی از یک معامله ۱۰ درصد باشد، با لوریج ۱۰ سود شما حدودا ۱۰ برابر می شود.آیا لوریج در بازار معاملات بیت کوین و ارز دیجیتال با لوریج در بازارهای دیگر فرق می‌کند؟خیر، شما در ترید کردن بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر نیز همان فرآیند را طی می‌کنید. در واقع تریدرها به کمک پلتفرم هایی مثل بایننس فیوچرز و بیتمکس که این قابلیت را دارند، می توانند از این امکان استفاده کنند.

همان‌طور که گفتیم لوریج به معنای اهرم است و این اهرم شما را در مسیر کسب سود بیشتر یاری می‌کند. آیا استفاده از Leverage ریسکی هم دارد؟بله همین‌طور است. در کل نمی‌توان هیچ نوع سرمایه‌گذاری‌ای یا معامله ای را بدون ریسک تلقی کرد. در حقیقت شما در یک معامله امکان دارد به سود کلانی دست پیدا کنید و این امکان نیز وجود دارد که سرمایه خود را به طور کامل از دست بدهید. به همین دلیل مهم است که مدیریت ریسک و رعایت استاپ لاس در پلتفرم های فیوچرز نقش مهمی دارد. در واقع هرچقدر لوریج شما بالاتر باشد، طبیعتا ریسک شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و ممکن است ظرف چند دقیقه کل سرمایه خود را از دست بدهید.

 

آیا صرافی‌ها و کارگزاری‌ها از این‌که این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهند ضرر نمی‌کنند؟

خیر، تفاوتی بین زمانی که شما از لوریج استفاده می‌کنید و زمانی که به صورت عادی معامله می‌کنید وجود ندارد. در لوریج ما قیمتی با عنوان قیمت لیکوئید شدن داریم. این قیمت چیست؟ بگذارید با یک مثال پیش برویم. فرض کنیم شما در بازار یک ارز دیجیتال خریده‌اید. قیمت ارز شما در زمانی که خریده‌اید ۱۰۰ دلار است. اما تصور کنید قیمت ارز‌تان افت کرده و به ۱۰ دلار برسد. در این شرایط شما می‌توانید ارز خود را نگه دارید و هر زمان که به قیمت مناسبی رسید آن را بفروشید.

اما در معامله با استفاده از لوریج اگر قیمت بازار به قیمت لیکوئید شدن برسد پول شما متعلق به صرافی است. برای مثال اگر شما با لورج ۱:۱۰ کار کنید و ۱۰ دلار سرمایه خود را وارد معامله ای کنید، در صورت پیش رفتن معاملات طبق پیش بینی شما ارزش سرمایه‌ی شما ۱۰۰ دلار خواهد شد. اما اگر قیمت به قیمت لیکوئید شدن برسد شما ۱۰ دلار خود را از دست خواهید داد.

چگونه از لوریج استفاده کنیم؟ چرا که با توجه به توضیحاتی که ارائه کردید این نوع معامله نیز خالی از ریسک نیست و بهتر است در انجام آن دقت کافی شود؟

بله همین طور است. در حالت کلی می‌توان گفت معمولاً معامله گران در این نوع ترید از لوریج کم استفاده می‌کنند و همچنین مدیریت ریسک و استاپ لاس ها را هم به خوبی رعایت می کنند تا لیکوئید نشوند.

برای مثال معمولاً افراد ترجیح می‌دهند روی بازه‌های ۴ ساعته تا یک روزه ترید کنند. شما می‌توانید با کمی هوشمندی و حتی لوریج ۱:۲ سرمایه‌ی خود را افزایش دهید. در حقیقت لوریج پایین انتخابی مناسب‌تر برای افرادی‌ست که به دنبال ریسک کمتر هستند.

توجه به نوسانات ارز مورد نظر، باقی ماندن در یک پوزیشن در مدت طولانی در صورت نیاز و نکاتی از این قبیل را می‌توان مواردی دانست که یک تریدر باید در هنگام استفاده از لوریج در نظر داشته باشد. همین طور معاملات فیوچرز و استفاده از لوریج فقط به معامله گرانی که دانش و تجربه کافی در بازار ارز دیجیتال دارند توصیه می شود؛ نه افرادی که به تازگی وارد مارکت ارزهای دیجیتال شده اند و کاملا مبتدی هستند.

شما باید به همه‌ نکات و جزئیات ترید خود توجه کنید تا به قیمت لیکوئید نرسید.

امید بازدید : 34 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

صرافی بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که این روزها با استقبال بسیار بالای سرمایه‌گذاران این حوزه روبه‌روست. می‌توان گفت میلیون‌ها سرمایه‌گذار در جهان از این صرافی استفاده کرده و حجم معاملات آن به بیش از یک میلیارد دلار در روز می‌رسد. شما می‌توانید به سادگی و به طور رایگان در این صرافی ثبت نام کنید و اقدام به خرید و فروش و معامله‌ی چیزی بیشتر از ۱۰۰ ارز دیجیتال در آن کنید. یکی از نیازهای اغلب افراد برای ورود به این حوزه، آموزش شارژ حساب بایننس است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

https://shayanews.com/62105/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%86%d8%b3/

 

روش کار بایننس

 

بایننس محلی برای جمع شدن خریداران و فروشندگان است. در این صرافی که به کمک وبسایت، نرم‌افزار کامپیوتر و یا اپلیکیشن موبایل قابل استفاده است خریداران سفارش خرید خود را ثبت کرده و سیستم با بررسی سفارش فروش‌های ثبت شده، خرید شما را تکمیل می‌کند. در حقیقت می‌توان این صرافی را یک پلتفرم واسطه بین خریداران و فرشندگان دانست که از معاملات مختلف کارمزد خود را بر می‌دارد.

البته آموزش شارژ حساب بایننس و خرید و فروش ارز در آن لزوماً به معنای آمادگی کامل شما در این نوع سرمایه گذاری نیست. شما بیش از هر چیز به یادگیری پیش‌بینی و تحلیل ارزهای دیجیتال نیاز دارید. مثلاً باید بتوانید تا حدودی تحلیل کنید که آینده اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال چگونه رقم خواهد خورد.

 https://shayanews.com/62105/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%86%d8%b3/

 

نکاتی که باید در صرافی بایننس به آن‌ها توجه کنید

 

همیشه به افراد گفته‌ایم اگر به دنبال آموزش ارز دیجیتال هستید، بهتر است از تجربه‌ی افرادی که در داخل کشور و در شرایط مشابه شما هستند، استفاده کنید. آموزش‌های مختلفی در منابع انگلیسی وجود دارند، اما هیچ یک از این آموزش‌ها بی‌شک چیزی به شما در خصوص شرایط تحریم ایران و امکان بلوکه شدن دارایی شما در صرافی‌ها و راه‌های حل آن چیزی نخواهند گفت. به همین دلیل بهتر است از دانش افراد متخصص داخلی نظیر افرادی چون امید فدوی، مشاور و مدرس دوره‌های آموزش ارز دیجیتال بهره ببرید.

برای مثال یکی از توصیه‌های اکید متخصصین در این زمینه، استفاده نکردن از آی پی ایرانی است. در واقع توصیه می‌شود به هیچ عنوان با IP ایران وارد این صرافی نشده و از VPS یا امکانات مشابهی استفاده کنید که تا آی‌پی خود را تغییر دهید. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که باید تنها از سرورهای یک کشور استفاده کنید و آن را مدام تغییر ندهید و یادتان باشد که از آی پی کشور آمریکا نیز نباید استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک سرور مجازی بخرید (VPS) و خیالتان را راحت کنید.

در هنگام ثبت نام نیاز به تایید دو عاملی برای افزایش امنیت وجود دارد. برای این کار نیاز است از شماره موبایل خود یا از نرم افزار Google Authenticator استفاده کنید که ما روش دوم را پیشنهاد می‌کنیم.

 

چه ارزی را در بایننس خرید و فروش کنیم؟

 

آموزش شارژ حساب بایننس و خرید و فروش در آن، یک مقوله‌ی کاملاً جدا از این است که شما چه ارزی بخرید و روی چه ارزهایی سرمایه گذاری کنید. همان طور که گفتیم شما باید پیش از هر چیز به کمی مهارت در زمینه تحلیل‌های تکنیکال و شناخت نمودارها برسید تا بتوانید آینده اتریوم، بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را در کوتاه مدت و بلند مدت پیش بینی کنید.

در این زمینه نیز خوشبختانه کارشناسان مختلف با آماده‌سازی انواع بسته‌هایآموزش ارز دیجیتال ، مثل دوره های آکادمی امید فدوی و همراهی شما در مسیر سرمایه‌گذاری باعث می‌شوند تا طعم سود از این سرمایه‌گذاری‌ها را بچشید. پس برای آن‌که بتوانید یک روند مثبت و رو به رشد را در سرمایه‌ی خود ببینید نیاز است در این زمینه هوشمندانه‌تر و با صبر و حوصله‌ی بیشتری عمل کنید.

 https://shayanews.com/62105/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%86%d8%b3/

 

روش شارژ حساب بایننس

 

پس از آن‌که حساب خود را در صرافی بایننس ساختید و آن را به طور کامل فعال کردید نوبت به شارژ حساب‌تان می‌رسد. برای شروع این کار می‌توانید ابتدا از یک صرافی داخلی بیت کوین خریداری کنید و آن‌ها را به کیف پول اختصاصی خود در بایننس بفرستید. برای آن‌که حساب‌تان در بایننس شارژ شود مراحل زیر را به طور دقیق اجرا کنید.

ابتدا وارد بخش Deposit شوید. در این بخش شما باید اقدام به واریز مبلغ شارژ کنید. البته این کار را می‌توانید از طریق بخش Wallet نیز انجام دهید. پس از ورود به این قسمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن‌که بایننس به شما آدرس یک کیف پول را داد، ارزها را به آن کیف پول ارسال کنید.

حال کار شما تمام شده است و تنها کافی‌ست چند دقیقه منتظر بمانید تا تراکنش با موفقیت تایید شود و حساب‌تان شارژ شود.

 

 

چگونه در صرافی بایننس ترید کنیم؟

 

برای ترید کردن در صرافی بایننس می‌توانید پس از ساخت حساب و شارژ آن شروع به کار کنید. برای این کار وارد بخش مارکت‌ها شوید و به سراغ مارکتی بروید که در آن قصد خرید و فروش دارید. برای مثال اگر بیت کوین دارید و قصد دارید با آن ارز دیگر بخرید به مارکت بیت کوین بروید.

شما برای انجام معاملات بیت کوین به مارکت بیت کوین وارد می‌شوید و اگر بخواهید با ارز دیجیتالی بایننس کوین چیزی بخرید باید وارد مارکت دیگری به نام مارکت بایننس کوین شوید. به همین ترتیب مارکت آلت کوین برای معامله‌هایی با ارزهای دیجیتال نظیر اتریوم و ریپل طراحی شده است.

بخش دیگری با عنوان مارکت دلاری وجود دارد که به شما امکان معامله با ارزهای دیجیتالی دارای قیمت ثابت را می‌دهد. به این ارزها استیبل کوین نیز می‌گویند.

وقتی وارد یک مارکت می‌شوید گزینه‌هایی با عنوان جفت ارزهای مختلف وجود دارند که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید جفت ارز اتریوم/بیت‌کوین را انتخاب شوید تا وارد صفحه‌ی معاملات این دو ارز شوید.

در این صفحه می‌بینید که قیمت ارزها در یک روز قبل به چه صورت بوده است. همچنین نسبت قیمت ارزهای مورد نظر را خواهید دید. به کمک نمودارهای نشان داده شده می‌توانید تحلیل‌های خود را انجام دهید و با وارد شدن به فرم سفارش خرید یا فرم سفارش فروش معامله‌ی مورد نظر خود را انجام دهید.

شما می‌توانید در بایننس به دو شیوه خرید و فروش سریع و یا خرید و فروش با برنامه اقدام به انجام معاملات خود کنید.

 

نکات دیگر در خصوص بایننس

 

شما می‌توانید در بایننس به روش‌های مختلف دیگر نیز کسب درآمد کنید. یکی از این موارد سرمایه‌گذاری در بایننس و دریافت سود سالانه است.

گفتنی‌ست در این صرافی امکان انجام معاملات مارجین و معاملات فیوچرز نیز وجود دارد؛ اما توصیه می‌شود بدون دانش کافی و همراهی یک مشاور و مدرس موفق مثل امید فدوی اقدام به شروع فعالیت در این حوزه نکنید.

امید بازدید : 26 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

افرادی که هوش اقتصادی دارند یا می‌خواهند در دنیای سرمایه‌گذاری موفق باشند، یک گام از سایرین جلو هستند. ‍‍‌علت کاملا مشخص است، چه بخواهیم چه نخواهیم رفاه مالی آرزوی تمام ما است و بدون شک تلاش برای یاد گرفتن فراز و نشیب بازارهای مالی اجازه می‌دهد به این هدف یک گام بیشتر نزدیک شویم.

یکی از بازارهای نوظهور ارزهای دیجیتال است. بازاری که همه چیز آن با خلق بیت کوین توسط فرد مرموزی با اسم مستعار «ساتوشی ناکاموتو» شروع شد و پس از آن دنیای مالی دیگر مانند سابق نبود.

استفاده از سیستم غیرمتمرکزی به اسم بلاک چین و دفتر کل دستاوردهای متعددی را برای زندگی انسان فراهم کرده است.

در این بین تریدرها یا معامله‌گران طی سال‌های اخیر متوجه شدند این بازار چقدر می‌تواند پرسود باشد. کافی است به همین روزهای آخر آبان 99 نگاه کنیم که قیمت بیت کوین تقریبا از نیم میلیارد تومان عبور کرد که واقعا شوکه‌کننده است.

بنابراین طبیعی است چرا خرید و فروش نه تنها این ارز قدرتمند دیجیتال، بلکه اتریوم و ده‌ها ارز مشابه دیگر وسوسه‌کننده باشد.

اما متاسفانه این یک سمت ماجرا است که مانند یک بهشت باشکوه ما را به سمت خود جلب می‌کند، چون در طرف دیگر طبیعت فوق‌العاده فرار بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد که اگر ناآگاهانه سرمایه خود را به طرف آن بکشیم، سریع کشتی آرزوهایمان غرق خواهد شد.

بنابراین مشخص می‌شود چرا به وجود یک مشاور سرمایه گذاری ارز دیجیتال مانند امید فدوی نیاز است. چنین مشاوری یک دید گسترده، دقیق به همراه دانش عمیق از این بازار دارد و ماند یک چراغ راهنما در کنار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید برای این ماجراجویی آماده باشید و بهترین نتیجه را بگیرید.

متاسفانه خیلی از افراد فکر می‌کنند اگر سرمایه خود را برای خرید ارزهای دیجیتال کنار بگذارند چند ماه بعد راحت می‌توانند چندین برابر آن را دریافت کنند.

آن‌ها نه اطلاعاتی از تحلیل‌هایی مانند تکنیکال و فاندامنتال دارند، نه گاوها و خرس‌های بازار و تله‌های آن‌ها را می‌شناسند، مفهومی به اسم کارمزد انتقال تتر را نمی‌دانند و در پایان از مجرمان سایبری بی‌خبر هستند که با تکنیک‌های مختلف مانند فیشینگ سعی خواهند کرد به کیف پول آن‌ها نفوذ کنند.

بنابراین اگر به عنوان یک مبتدی و با اطلاعات خام می‌خواهید وارد این بازار پرسود و البته پر از خطرناک شوید، نقش یک مشاور و کمکی که او می‌تواند به شما کند، بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد.

اما اجازه دهید به این علت که اسم «تتر» را آوردیم کمی در مورد آن صحبت کنیم و ببینیم چه مزایایی دارد و چطور می‌توانید از آن استفاده کنید.

https://www.tgju.org/news/1968353/%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

تتر چیست

در بازار بسیار بزرگ ارزهای دیجیتال، تتر (Tether) یکی از معروف‌ترین آن‌ها است که در دسته استیبل کوین‌ها (با ارزش ثابت) قرار می‌گیرد.

حجم معاملات روزانه این ارز دیجیتال بسیار زیاد است و در رده سوم قرار دارد، البته باید اشاره کنیم پشتوانه ارزی این ارز دلار آمریکا است. موضوع هیجان‌انگیز شد نه؟

به هرحال، معامله این ارز دیجیتال در اکثر کشورها منع قانونی ندارد و هر چیزی را با خرج آن می‌توان خرید. در صرافی‌های ارز دیجیتال تتر را با نماد USDT نشان می‌دهند که بخش اول یعنی USD دلار آمریکا را نشان می‌دهد و T نیز مخفف اسم خود این ارز است.

دلیل ارزش این ارز دیجیتال که باعث می‌شود افراد کارمزد انتقال تتر را چشم بسته پرداخت کنند، پشتوانه قدرتمند آن یعنی ارز فیاتی مانند دلار است که باعث می‌شود نوسان چنین ارزهای دیجیتالی همیشه در یک محدوده ثابت تقریبا باشد.

به عنوان مثال، این ارز دیجیتال در قیمت 1 دلار خرید و فروش می‌شود و هر توکن آن ارزشی در حد 1 دلار آمریکا دارد.

 مزایای اصلی تتر

اگر از هر مشاور سرمایه گذاری ارز دیجیتال بپرسید، به شما می‌گوید که تتر یک پناهنگاه امن از نظر تریدرها است، چون هر وقت به آن نیاز داشته باشید، کافی است ارز دیجیتال خود را به آن تبدیل کنید و هر وقت هیجان بازار فروکش کرد، مجددا تتر را به ارز دلخواه خود تبدیل کنید.

به گفته امید فدوی، تتر دو مزیت مهم برای معامله‌گران دارد. ابتدا به آن‌ها اجازه می‌دهد از نوسانات فوق‌العاده بالای بازار ارزهای دیجیتال در امان باشند و به اصطلاح به یک خانه امن پناه ببرند و دومین مزیت آن انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به شکل دلاری است.

فرض کنیم شما 1 اتریوم به قیمت 500 دلار دارید و ارزش آن طی یک بازه زمانی کوتاه یا بلند به 650 دلار می‌رسد.

تصمیم می‌گیرید حدود 450 دلار آن را به 450 تتر تبدیل کنید. پس از انجام آن و چند روز ناگهان قیمت اتریوم با یک کاهش ناگهانی به 400 دلار می‌رسد.

اما چون شما مشاوره‌های ارزشمند یک مشاور سرمایه گذاری ارز دیجیتال را در کنار خود داشتید، دیگر نگران زیان خود نیستید و حتی کارمزد انتقال تتری که پرداخت کردید مانند یک سود به نظر می‌رسد.

تتر در برابر سایر ارزهای دیجیتال

تتر در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال ویژگی‌های بسیار متعددی دارد که باعث ایجاد تفاوت‌های ملموس آن با سایر ارزها شده است.

اجازه دهید کمی در قالب یک مشاور سرمایه گذاری ارز دیجیتال فرو برویم و با توصیف ویژگی‌های این ارز دیجیتال، بیشتر با آن آشنا شویم.

نداشتن نوسان قیمتی

به ادعای کارشناسان صاحب سخنی مانند امید فدوی ثبات ارزش یک ارز دیجیتال آن را راحت متفاوت می‌کند. تتر قیمت همیشه ثابت و برابر با 1 دلار دارد و شک داریم چنین موضوعی در آینده بخواهد تغییر کند. البته این ارز محبوب نیز نوسانات قیمتی را تجربه می‌کند که در تمام بخش‌های بازارهای مالی چنین موضوعی طبیعی است.

موضوعی که می‌تواند قیمت تتر را بالا و پایین ببرد، افزایش یا کاهش سطح درخواست برای آن است که البته با عرضه یا کاهش حجم توکن‌های آن در بازار، به سرعت رفع خواهد شد.

پشتوانه قوی

در بالا نیز اشاره کردیم، پشت تتر ارز فیاتی مانند دلار به عنوان پشتوانه ایستاده است که در تمام نقاط جهان آن را قبول دارند. لازم به توضیح نیست که اکثر ارزهای دیجیتال پشتوانه مشخص و خاصی ندارند.

نبود ابهام مالی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تتر در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال داشتن شفافیت مالی است. بعضی از ارزهای دیجیتال چندان بدون ابهام نیستند و تمام تراکنش‌ها در آن‌ها به شکل غیرقابل رهگیری انجام می‌شود.

نقدشوندگی

دلار در تمام کشورها از جمله ما متقاضی زیادی دارد و یک ارز کاملا رایج محسوب می‌شود، بنابراین مشخص است تتر که پشتوانه دلار را دارد به راحتی به پول نقد تبدیل خواهد شد.

فقط کافی است با توصیه یک مشاور سرمایه گذاری ارز دیجیتال با یک صرافی ارز دیجیتال معتبر آشنا شوید و آن را در آن جا نقد کنید.

سطح امنیت بالا

فناوری بلاک چین تتر، مهر تاییدی روی حفظ امنیت انتقال تتر است و تمام تراکنش‌هایی که روی بلاک چین آن انجام می‌شود، با کمک ابزارهای گوناگون در دسترس و در معرض دید همه قرار دارند.

بنابراین، مرتبه بعدی که کارمزد انتقال تتر را پرداخت می‌کنید از دریافت بسیار سریع این ارز دیجیتال مطمئن خواهید شد.

در پایان فراموش نکنید خرید و فروش تتر و هر ارز دیجیتال دیگری باید با آگاهی کامل انجام شود تا بدانید چه زمانی تبدیل تتر به سایر ارزها یا برعکس را انجام دهید.

امید بازدید : 31 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

رمزارزها، ارزهای مجازی هستند که مستقل از بانک‌ها و دولت‌ها کار می‌کنند اما می‌توانند مانند هر ارز فیزیکی مبادله شوند. بیت‌کوین که در سال 2009 راه‌اندازی شد، اولین رمزارز غیرمتمرکز بود. از آن زمان، هزاران ارز رمزنگاری شده دیگر (معروف به altcoins) راه‌اندازی شده‌اند.

با وجود اینکه بیت‌کوین همچنان کنترل بازار را در دست دارد، ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت‌کوین کش، اتر، لایت‌کوین، ریپل، ایاس، استلار و نئو می‌توانند در آینده به دلیل افزایش تقاضا، گسترش اپلیکیشن‌ها و پیشرفت‌های فنی این کنترل را به چالش بکشند.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا با کمک آقای امید فدوی که مشاور و مدرس دوره آموزشی ارزهای دیجیتال هستند به مقایسه ارزهای دیجیتال مطرح و ویژگی های آنها بپردازیم.

https://mag.cloob.com/education/290/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

 

معرفی‌ بیت‌کوین (BTC)

اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ارز دیجیتالی در بازار سرمایه، بیت‌کوین است. این ارز در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو (که در حقیقت یک نام مستعار است) راه‌اندازی شد تا از طریق یک شبکه همتابه‌همتا پرداخت‌ها را انجام دهد. هدف بیت‌کوین از بین بردن نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد، دموکراتیک کردن پول و اطمینان از ناشناس بودن معاملات است.

مزایا: شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری‌شده است.

معایب: سرعت معامله آن کند است و به تجهیزات استخراج نیاز دارد.

معرفی‌ بیت‌کوین کش (BCH)

بیت‌کوین کش یک ارز دیجیتال مستقل است که به عنوان شاخه‌ای از بیت‌کوین در آگوست 2017 توسط یک «هارد فورک» ایجاد شده است. این اقدام در پاسخ به کاهش سرعت معاملات بیت‌کوین و عدم توانایی شبکه در رسیدن به اتفاق نظر در مورد ارتقای پیشنهادی بود. حداکثر اندازه بلوک بیت‌کوین کش 8 مگابایت است. در مقایسه با بیت‌کوین 1 مگابایتی، این مسئله امکان را برای پردازش معاملات بیشتر در هر ثانیه فراهم می‌سازد.

مزایا: زمان معاملات آن از بیت‌کوین سریع‌تر است.

معایب: به تجهیزات ویژه استخراج نیاز دارد.

 

معرفی ترون (TRX)

ترون توسط شخصی به نام جاستین سان بنیان گذاری شد و جز ارزهای دیجیتال پرسر و صدا در سال های اخیر بود است، به طوری که خیلی از افراد به دنبال پیش بینی قیمت ترون و اینکه آیا یک دلار می شود یا خیر هستند.

این شبکه ادعا می کند که 2 هزار تراکنش را می تواند در هر ثانیه با کارمزد صفر انجام دهد اما ایراد بزرگی که همیشه به این ارز وارد می شود متمرکز بودن آن است که البته جاستین سان هم همیشه برای این ارز سروصدای زیادی به پا می کند.

مزایا: سرعت تراکنش های آن سریع است.

معایب: بر خلاف ادعاها نمی توان آن را واقعا غیرمتمرکز در نظر گرفت.

https://mag.cloob.com/education/290/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

معرفی ریپل (XRP)

ریپل یک ارز رمزنگاری‌شده است که توسط یک شبکه پرداختی به نام RippleNet پشتیبانی می‌شود و توسط بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ از جمله Santander و American Express مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریپل به روش بسیار متفاوتی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال کار می‌کند، که باعث شده برخی افراد اعتبار آن به عنوان یک رمزارز غیرمتمرکز را زیر سوال ببرند.

مزایا: سرعت معامله آن سریع است.

معایب: از RippleNet می‌توان بدون رمزارز اصلی آن، یعنی ریپل استفاده کرد.

معرفی اتر (ETH)

اتر رمزارز شبکه اتریوم است که کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیرمتمرکز خود را کدگذاری و آزاد کرده و قراردادهای هوشمند ایجاد کنند که بندهای آن‌ها به صورت خودکار اجرا می‌شوند. مقادیر اندکی از اتر با پردازش معاملات از بین می‌روند و این امر از اسپم شدن شبکه توسط هکرها جلوگیری می‌کند.

مزایا: از این ارز رمزنگاری‌شده در شبکه اتریوم استفاده فراتری می‌شود و سرعت معاملات آن نیز سریع است.

معایب: عرضه بدون محدودیت به معنای تورم آن است.

معرفی لایت‌کوین (LTC)

بنیان‌گذار آن چارلی لی، گفته است اگر بیت‌کوین طلا باشد، لایت‌کوین به عنوان نقره به کار می‌رود. درست همانطور که عرضه نقره از طلا پیشی می‌گیرد، حداکثر عرضه 84 میلیون سکه لایت‌کوین چهار برابر بیشتر از بیت‌کوین است. همچنین برخی تفاوت‌های اساسی از نظر فناوری بین این دو وجود دارد.

مزایا: سرعت معامله آن سریع است.

معایب: سرمایه بازار آن در مقایسه با بیت‌کوین پایین است.

معرفی ایاس (EOS)

ایاس ارز رمزنگاری شده EOS.IO است، یک بستر بلاکچین که گفته می‌شود عملکرد اصلی سخت‌افزار و سیستم‌عامل رایانه را شبیه‌سازی می‌کند. ایاس ابزار و خدمات را برای توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز از جمله حساب‌های کاربری، احراز هویت و پایگاه داده فراهم می‌کند. مسئولیت پردازش و سایر عملیات در شبکه توزیع می‌شود، که به گفته طراحان آن در آینده می‌تواند میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را انجام دهد.

مزایا: در شبکه EOS.IO به کار می‌رود و سرعت معامله آن سریع است.

معایب: عرضه بدون محدودیت آن به معنای تورم است.

 

تفاوت ارزهای دیجیتال

تفاوت بین ارزهای رمزنگاری‌شده برای معامله‌گران مهم است زیرا آن‌ها سرنخ‌های مهمی در مورد چگونگی تغییر میزان عرضه و تقاضا برای هر ارز در طول زمان را نشان می‌دهند، و این به نوبه خود بر قیمت‌های بازار و نحوه تجارت ارزهای رمزپایه تأثیر می‌گذارد.

مدت زمان لازم برای استخراج یک بلوک برای هر ارز رمزنگاری‌شده متفاوت است. برای بیت‌کوین حدود 10 دقیقه طول می‌کشد، در حالی که دیگران تقریباً بلافاصله این کار را انجام می‌دهند.

عرضه

عرضه سکه نقش مهمی در تعیین قیمت‌های بازار دارد. اگر همه فاکتورهای دیگر را برابر در نظر بگیریم، هرچه سکه کمیاب‌تر باشد ارزش آن بیشتر است. بیت‌کوین و بیت‌کوین کش هر کدام حداکثر 21 میلیون سکه دارند، در حالی که لایت‌کوین و ریپل به ترتیب حداکثر 84 میلیون و 100 میلیارد سکه را عرضه کرده‌اند. این سکه‌ها پس از استخراج یا آزاد شدن دچار تورم خواهند شد، در حالی که سکه‌هایی مانند اتر بسته به مقدار از دست رفته احتمال تورم دارند.

نرخ استخراج و انتشار ارز رمزنگاری‌شده

عرضه سکه به مرور زمان با استخراج یا انتشار سکه‌های جدید تغییر می‌کند. استخراج فرآیندی است که طی آن «بلوک» معاملات تأیید می‌شود و سکه‌های جدید منتشر می‌گردند. بیت‌کوین در حال حاضر با نرخ 6.25 سکه جدید برای هر بلوک استخراج شده و پاداش آن تقریباً هر چهار سال نصف می‌شود (آخرین بیت‌کوین‌ها در سال 2140 استخراج می‌شوند). از طرف دیگر، سکه‌های ریپل توسط بنیان‌گذاران آن پیش‌تولید شده و در حال حاضر با نرخ یک میلیارد در ماه منتشر می‌شوند.

تقاضا

ارزش بیت‌کوین طی چند سال گذشته با وجود اینکه برنامه‌های کاربردی کمتری نسبت به رقبای جدید خود دارد، افزایش چشمگیری داشته است و با سرمایه‌گذاری در بازار به عنوان بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده باقی مانده است. این نشان می‌دهد که اعتبار همچنان عامل مهمی در ارزیابی ارزهای رمزنگاری‌شده است. پوشش مطبوعاتی احتمالاً در اینجا نقشی کلیدی ایفا می‌کند، زیرا مطبوعات می‌توانند تأثیر منفی یا مثبت بر قیمت‌ها داشته باشند.

برنامه‌های غیرمتمرکز

در حالی که بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین ارزهای رمزپایه مستقل هستند، اتر و ریپل به عنوان بخشی از شبکه‌های گسترده‌تر با کاربردهای گسترده وجود دارند. اگر محبوبیت این شبکه‌ها افزایش یابد یا توسط مشاغل اصلی پذیرفته شوند، تقاضا برای ارزهای رمزپایه آن‌ها ممکن است افزایش یابد.

سرعت و مقیاس‌پذیری معامله

با تسریع استفاده از ارزهای رمزپایه، سرعت معاملات و توانایی آن‌ها در مدیریت حجم بالایی از معاملات احتمالاً تحت بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت. مقیاس‌پذیری نیز می‌تواند تحت تأثیر اندازه و امنیت بلاکچین باشد، زیرا این عوامل بر سودآوری استخراج، سرعت شبکه مرتبط و تمایل کاربران به خرید و استفاده از سکه تأثیر می‌گذارد.

جمع‌بندی

بعد از خواندن این مطلب، احتمالا با انواع مختلف ارزهای رمزپایه و مقایسه ارزهای دیجیتال آشنایی بیشتری پیدا کرده‌اید. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارید، مطمئنا اکنون با اعتماد به نفس بیشتری می‌توانید به این کار بپردازید.

امید بازدید : 30 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،امروزه افراد زیادی با استفاده از ترید کردن ارزهای دیجیتال نظیر اتر اقدام به کسب درآمد بالا می‌کنند. البته برای این کار نیاز به داشتن دانش و یا در صورت نیاز استفاده از آموزش‌های سیگنال خرید ارز دیجیتال دارید.

http://econews.ir/fa/content/2792780

چگونه در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

درست است که ارزهای دیجیتال بازاری پر رونق داشته و رشد آن‌ها همه را وسوسه می‌کند. اما باید برای موفقیت در این عرصه، به نوسانات شدید و ریسک‌های ممکن نیز توجه کنید. این را امید فدوی یکی از افراد موفق در این زمینه می‌گوید. او معتقد است شما با سرمایه‌های اندک و با برداشتن گام‌های کوچک می‌توانید به مرور زمان به موفقیت‌های بزرگ دست یابید.

علت اصرار متخصصین این عرصه به سرمایه‌گذاری کم در ابتدای راه، جلوگیری از خارج شدن کل سرمایه‌تان از دست‌تان است. شما باید ضرر را نیز در این سیستم مدیریت کنید و احتمال این موضوع را نیز بدهید. به همین دلیل است که در سیستم آموزشی سیگنال ارز دیجیتال به شما توصیه می‌شود 2 تا 5 درصد از سرمایه‌ی کل‌تان را در سیگنال‌هایی که به شما داده می‌شود قرار دهید.

http://econews.ir/fa/content/2792780

آغاز سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

اگر تصمیم به قدم گذاشتن در بازار ارزهای دیجیتال گرفته باشید، حتماً با خود فکر می‌کنید از کجا باید ارز دیجیتال بخرید؟ با خود می‌گویید من برای خریدن ارزهایی مثل دلار می‌توانم به صرافی بروم، اما برای خرید ارز دیجیتال باید به کجا مراجعه کرد؟

جالب است بدانید که برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز شما باید از صرافی‌ها کمک بخواهید. اما صرافی‌های ارز دیجیتال. صرافی‌های مختلفی در این زمینه خدمات ارائه می‌کنند. برای مثال می‌توان به صرافی کوینکس به عنوان یکی از صرافی‌های محبوب ایرانیان اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این صرافی و ویژگی‌های آن می‌توانید به سراغ آموزش کوینکس بروید تا زیر و بم نحوه‌ی کار با این صرافی را بیاموزید.

http://econews.ir/fa/content/2792780

نگهداری از ارز دیجیتال مهم است

تصور ما این است که شما در این عرصه بسیار تازه‌کار هستید. به همین دلیل باید نکات مهم را به طور جزئی به شما بگوییم تا با دیدی بازتر وارد عرصه ارزهای دیجیتال و معاملات آن شوید. یک نکته بسیار مهم در خصوص ارزهای دیجیتال، امنیت آن است. امنیت ضامن حفظ دارایی شماست. در واقع شما با بی‌توجهی در این زمینه ممکن است دارایی‌هایتان را از دست بدهید. فکر نکنید چون پولتان دیجیتالی‌ست دست هیچ دزدی به آن نمی‌رسد.

برای مثال بسیار در خصوص ویروس‌ها شنیده‌اید و اتفاقی که به وسیله‌ی آن‌ها برای کامپیوتر یا گوشی‌تان می‌افتد را دیده‌اید. به راحتی ممکن است یکی از همین ویروس‌ها برای دسترسی به اطلاعات رمزارزهای شما طراحی شده باشد و کار خودش را بکند. به همین دلیل شما نباید با دستگاهی که اطلاعات ارزهای دیجیتالتان را در آن نگهداری می‌کنید به اینترنت وصل شوید. برای استفاده از برنامه‌های مورد نظرتان نیز می‌توانید از فلش یا سی‌دی استفاده کنید.

البته یادتان نرود که عدم دسترسی دیگران به کامپیوتر یا لپتاپتان نیز مهم است و باید از دزدیده‌ شدن آن نیز جلوگیری کنید و حواستان به این موضوع باشد. برای اطمینان خاطر در این زمینه از نرم‌افزارهای رمزگذاری استفاده کنید.

در خصوص تلفن همراه نیز بهتر است که از تلفن همراه روت نشده استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود از یک تلفن همراه مختص به کارهای ارزش دیجیتال خود استفاده کنید، نه گوشی‌ای که روزمره از آن استفاده می‌کنید.

البته راه‌حل‌های مختلف دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که از بین آن‌ها می‌توان به استفاده از کیف پول سخت‌افزاری اشاره کرد که امکان خارج کردن کلیدهای خصوصی‌تان از آن وجود نخواهد داشت. بهتر است تحقیقی دقیق در این خصوص کنید و راه‌های دیگر را نیز بررسی کنید. بیایید به ادامه بحث‌مان بپردازیم و نکات مهم برای موفقیت در عرصه‌ی سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال در عرصه ترید

برای آن‌که یک تریدر موفق باشید باید با انواع تحلیل‌ها آشنا شوید. در واقع در بازار ارزهای دیجیتال که به غایت پر از نوسان و تغییر است، این تحلیل است که به شما کمک می‌کند تا با آگاهی و اطمینان کامل سرمایه‌گذاری و فروش را به انجام برسانید. تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند تا به خوبی چارت‌ها را خوانده و پس از یافتن الگوها از آن‌ها به خوبی استفاده کنید.

در تحلیل تکنیکال، تکنیک‌های کاربردی مختلفی وجود دارند که به شما در موفقیت بیشتر کمک می‌کنند. در ادامه برخی از آن‌ها را می‌شناسید.

تحلیل فاندامنتال، اصلی مهم در موفقیت

شما برای موفقیت در زمینه‌ی ارزهای دیجیتالی همچون اتر تنها نیاز به تحلیل تکنیکال ندارید. این بسیار مهم است که شما بتوانید به صورت بنیادی و پایه‌ای اوضاع را تحلیل کنید و دید دقیقی از آینده ارز مورد نظرتان داشته باشید. برای مثال ارز اتر به عنوان ارزی که ارزشش وابستگی کاملی به موفقیت و یا شکست شبکه‌ی اتریوم دارد، می‌تواند از تغییرات در حال شکل‌گیری در این شبکه تاثیر بپذیرد.

شما با بررسی اتریوم و نظرهای مربوط به آن، در نظر داشتن شرایط توسعه‌ی بلاک چینی که در بستر اتریوم فعالند می‌توانید دیدی نسبی از آینده‌ی اتر داشته باشید. البته باز می‌گوییم که تحلیل ارزهای دیجیتال و شناخت سیگنال‌ها امری کاملاً تخصصی‌ست و بهتر است برای شروع حتماً از مشورت یک فرد متخصص بهره‌مند شوید.

در ترید احساسی عمل نکنید

تصمیم‌گیری بر پایه‌ی اصول و منطق امری ضروری و ضامن موفقیت در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال است. یادتان باشد که برای پیروزی و سود در این حیطه نباید احساسی عمل کنید و استراتژی‌ها را فراموش کنید. این مسئله بیشتر زمانی پیش می‌آید که افراد دچار ضررهای ناخواسته می‌شوند. این مسئله کاملاً طبیعی‌ست که شما بخشی از سرمایه‌ی خود را به دلیل پیش‌بینی اشتباهی که داشته‌اید از دست بدهید. اما تلاش برای جبران کوتاه مدت آن با قرار دادن سرمایه‌ی زیاد در بازارهای مختلف می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد. چرا که در صورت ضرر دوباره اوضاع شما به مراتب بدتر خواهد شد.

همچنین شما نباید حالات روحی خود را در این امر دخیل کنید. خشم، افسردگی، شادی و هیجان و دیگر احساساتی که در زندگی شخصی خود دارید نباید به این پروسه راه پیدا کنند و در تصمیماتی که برای سرمایه‌گذاری می‌گیرید دخیل باشند. شما باید یاد بگیرید که ترید کردن یک امر کاملاً حرفه‌ای‌ست و از زندگی شخصی‌تان جداست. طمع کردن، غرور بیش از حد و اعتقاد به خوش‌شانسی می‌تواند شما را در این بازار سرخورده کند.

امید بازدید : 32 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

بازار ارزهای دیجیتال به قدری داغ است که اگر شما هر چند وقت یک بار خبر از به بازار آمدن ارزی جدید به گوشتان بخورد، نباید تعجب کنید. یکی از این ارزهای دیجیتال که اخیراً سر و صدای زیادی نیز به پا کرده است. ارز دیجیتال کیو است. این ارز که با نام کامل Initiative Q معرفی می‌شود، ویژگی‌های خاص خود را دارد.

حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص این شبکه‌ی پرداخت مطرح می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفت با امید فدوی متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال گفت و گویی کوتاه داشته باشم و در این مقاله شما را با زیر و بم این ارز و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

https://www.parsine.com/fa/news/668976/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D9%88

ارز دیجیتال کیو واقعاً چیست؟

این سوالی‌ست که اخیراً خیلی‌ها به دنبال جواب آن هستند و مدام می‌پرسند که این ارز چیست و چه تفاوتی با انواع دیگر رمز ارزها دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم در یک محتوای کوتاه اما مفصل و دقیق، شما را به جواب خیلی از سوال‌هایتان برسانم.

پروژه ارز کیو در سال 2018 آغاز به کار کرد و در آن زمان اعلام شد که این شبکه فعالیتش را به زودی شروع می‌کند. وارد شدن به این پروژه و ملزم به دعوت از شماست. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال دعوت شدن به این طرح هستند، در حالی که برخی بر این عقیده‌اند که Initiative Q یک طرح هرمی‌ست و راهی به ثروت ندارد.

موفقیت این ارز وابستگی مستقیمی به تعداد افراد ثبت نام شده در آن دارد. به همین دلیل شعار اصلی آن در راستای ترغیب پیوست افراد بیشتری به این طرح است. «پیوستن زودتر شما به شبکه‌ی Q، یعنی شانس بیشتر برای کسب ارز دیجیتال رایگان.»

آیا ارز دیجیتال کیو یک ایده‌ی هرمی‌ست؟

همین مسئله و تاکید این طرح بر پیوستن افراد زیاد به آن با وعده‌ی کسب ارز رایگان، زمینه ساز ذهنیت هرمی بودن آن است. البته این ارز در حال حاضر ارزش رسمی‌ای نداشته و افرادی که وارد آن شده‌اند، در انتظار روزی هستند که Q به یک ارز واقعی و دارای ارزش بدل شود.

اگر با آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال امید فدوی همراه بوده باشید، تا کنون آموخته‌اید که نقل‌وانتقالات مالی و ارزی در این عرصه به چه صورت است و مفاهیم پایه‌ای و تخصصی آن را آموخته‌اید. یکی از چیزهایی که در این زمینه باید با آن آشنا باشید، سیستم پی پال است. طرح Q به نحوی خود را با پی‌پال در ارتباط می‌داند، اما این ادعایی بی‌اساس است و تنها برای بخشیدن اعتبار بیشتر به آن مطرح شده است.

https://www.parsine.com/fa/news/668976/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D9%88

پروژه Initiative Q را بیشتر بشناسید

نکته‌ی جالب توجه در خصوص ارز کیو، برنامه‌ریزی آن برای ایجاد یک شبکه‌ی جهانی پرداخت مستقل است. یعنی در این طرح ما یک رمزارز نداریم و یک طرح مجزای شبکه‌ی پرداخت داریم که قرار است ارز اختصاصی خود را داشته باشد و مستقل از بانک‌ها و سیستم‌های پرداخت فعالیت کند.

ارز دیجیتال کیو بر پایه‌ی بلاک چین طراحی نشده است. با این وجود اساس آن بر فناوری‌های جدید پرداخت استوار است. برگشت‌پذیری پرداخت دیگر ویژگی‌ای‌ست که آن را از رمزارزهای رایج متمایز می‌کند. ریسکی نبودن حضور در این طرح باعث شده است افراد زیادی به آن بپوندند. در واقع افراد بدون احساس نیاز به تحقیق و بررسی به راحتی وارد این پروژه شده و در آن عضو می‌شوند.

جالب است که در هنگام ورود به صفحه‌ی اصلی Initiative Q این پیام خوشامدگویی به شما نمایش داده می‌شود: Q شبکه‌ی پرداختی برای آینده است. ما برای جذب میلیون‌ها عضو، ارز آینده‌مان را رایگان عرضه می‌کنیم.

  

بنیانگذار Initiative Q کیست؟

بنیان‌گذار این طرح، سار ویلف است. او یک کارآفرین بوده و جالب است بدانید که یک بازیکن نیمه‌حرفه‌ای پوکر نیز هست. البته این پروژه یک پشتیبان نیز دارد. این پشیبان اقتصاد دانی معروف و حامی بانکداری آزاد به نام لارنس اچ‌وایت است.

چه آینده‌ای در انتظار ارز کیو است؟

برای آشنایی با چشم‌انداز ارز دیجیتال کیو بهتر است به صحبت‌های خود بنیانگذار آن در این خصوص اشاره کنیم. در مصاحبه‌ای که با این فرد انجام شد گفت از سالیان دور در آرزوی ایجاد یک ارز دیجیتال بوده است. سرنوشت این کارآفرین را به انصراف از دانشگاه و سپس تاسیس یک استارت‌آپ در زمینه‌ی برنامه‌نویس و توسعه‌های نرم‌افزارها کشاند. همچنین ویلف بعدها شرکت پرداختی با نام Fraud Sciences را راه‌اندازی کرد که پی‌پال در سال 2018 آن را خرید.

تکیه بر پیشرفت‌های فناوری در دهه‌های اخیر از اهداف ویلف بوده و او به دنبال بهره‌برداری از این فناوری‌ها استفاده از آن‌ها برای گسترش شبکه‌ی خود بوده است.

عرضه کلی این ارز 2 تریلیون خواهد بود. گفتنی‌ست که هشتاد درصد از این میزان متعلق به افراد ثبت‌نام شده در طرح خواهد بود. ده درصد از میزان باقیمانده به ذخایر پولی این ارز اختصاص داشته و بقیه‌ی آن متعلق به شرکت پرداخت Q خواهد بود.

طی برنامه‌ای که بنیانگذار این شبکه در سال 2018 ارائه کرد توقع می‌رفت در پایان یک سال سیستم پرداخت آن در چند منطقه‌ی جغرافیای شروع به کار کند. این شرکت قصد دارد که در دهه‌ی آینده‌ی به یک سیستم پیشرو و پرطرفدار پرداخت بدل شود.

این مسائل اما تنها و تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که شبکه‌ی Initiative Q فعالیتش را آغاز کند.

  

آیا وارد شبکه پرداخت کیو شویم؟

بسیاری از متخصصان و فعالان عرصه‌ی ارزهای دیجیتال، کیو را یک شبکه‌ی هرمی می‌دانند. این باعث شده است که برخی کاربران در وارد شدن به این سیستم با احتیاط بیشتری عمل کنند. نظر ویلف بنیانگذار این شرکت اما متفاوت است. او معتقد در سیستم‌های هرمی و پانزی افراد با پیوستن به یک شبکه از آن کسب در آمد می‌کنند. در حالی که این در خصوص شبکه کیو صدق نمی‌کند.

البته برای آشنایی بیشتر با مفاهیم شبکه‌ی هرمی و مسائل امنیتی مهم پیشنهاد می‌کنیم حتماً در یک دوره آموزش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال شرکت کرده و ذهن خود را در زمینه‌ی مسائل مربوط به این زمینه مسلح کنید.

اما به هر حال دفاع شرکت کیو در برابر این اتهام‌ها این است که Q از افراد پولی دریافت نمی‌کند و تنها به ازای عضویت‌شان به آن‌ها Q می‌دهد. این نکته‌ غیرقابل انکار است که پیوستن همه‌ی افراد به شبکه باعث تعیین ارزش کیو و سود کاربران آن خواهد شد. در واقع کیو بر پایه‌ی امید بنا شده است.

اما نقد بسیار مهمی که به این سیستم وارد است، در خصوص آینده‌ایست که در صورت فعال نشدن شبکه‌ی Q در انتظار کاربران است. این‌که آیا اطلاعات، اسامی و ایمیل‌هایشان در دسترس هکرها و کلاهبرداران قرار نخواهد گرفت؟

تنها می‌توان گفت برای درک آینده‌ی این شبکه تنها باید منتظر تغییراتی باشیم که در آن مشاهده خواهد شد.

امید بازدید : 25 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)

این روزها ارزهای تازه ای قدم به دنیای رمز ارز گذاشته اند؛ ارزهایی مانند تتر TRC20 . البته باید توجه داشته باشید که این ارز یا خیلی دیگر از ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج ندارند.

دوره های آموزشی متعددی در این زمینه راه اندازی شده اند. اما نکته اینجاست که کدام یک از این دوره ها بهترین آموزش های ممکن را در اختیار شما می گذارد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با دوره آموزش ماینینگ توسط امید فدوی آشنا کنیم. امید فدوی نابغه ای در دنیای رمز ارزها داخل ایران است که دوره های بسیاری را برای سرمایه گذاران داخلی برگزار کرده است.

https://namehnews.com/fa/news/600274/%D8%AA%D8%AA%D8%B1-trc20-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

شناخت اولین اصل حضور در بازار رمز ارزهاست

از نگاه امید فدوی پیش از هر اقدامی باید به مفهوم تتر trc20 پی ببرید. دنیای رمزارزها دنیای بسیار بزرگی است و تازه های بسیاری را در خود گنجانده است. درواقع حتی اگر تمام اخبار و اطلاعات موجود در شبکه را به خوبی دنبال کرده باشید نیز به محض اینکه مطالعه آخرین مقاله را کنار بگذارید، مفهوم تازه ای در بازار شکل می گیرد که کاملا برای شما بیگانه خواهد بود.

 همین امر سبب شده است که آموزش یکی از مهمترین نکاتی باشد که در این بازار میان سرمایه گذاران تمایز ایجاد می کند. اگر می خواهید یک سر و گردن از دیگر رقبای خود در بازار رمزارزها پیشی بگیرید، به چیزی بیش از دارایی برای سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت. باید به دنبال راهی باشید که آگاهی شما را در مقایسه با اطرافیان به شدت افزایش دهد. به این ترتیب دیگری نیازی به نگرانی از بابت امنیت سرمایه گذاری های خود نخواهید داشت.

تتر trc20 چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین به شمار می رود. این ارز دیجیتال از پشتوانه دلار برخوردار است و همین سبب اطمینان خاطر آن دسته از افرادی شده است که به دنبال اطمینان خاطر بیشتر در خصوص دارایی های خود بوده اند. این طور که به نظر می رسد این ارز دیجیتال در شرایط فعلی رتبه سوم را در ردیف ارزشمندترین رمزارزهای دنیا نصیب خود کرده است.

اما گذشت زمان سبب شده است که استیبل کوین های بیشتری روانه بازار رمز ارز شوند و همین امر تتر را به فکر ایجاد توکن خود بر بستر بلاک چین های دیگر از جمله شبکه ترون انداخته است.

ترون به خود می بالد

 از گفته های امید فدوی پیداست که شبکه ترون از وجود چنین ارزی به خود می بالد. هرچه باشد این ارز از پشتوانه دلاری برخوردار است. همین امر سبب شده است که بسیاری از سرمایه گذارانی که تا این لحظه با احتیاط فراوان در بازار ترون فعالیت داشتند، با اطمینان بیشتری به سمت خرید تتر trc20 روی بیاورند. این بدان معناست که در یک اقدام هوشمندانه میزان پذیرش این ارز در جامعه ارز دیجیتال به شدت افزایش پیدا کرده است.

همکاری این دو ارز زمینه را برای نوآوری های بیشتری مهیا کرده است. بنابراین در آینده نه چندان دور باید در انتظار تغییرات شگرفی در حوزه رمزارز باشیم؛ چرا که با وجود راهکارهای متنوعی که ارائه می شود، روز به روز نیازها و انتظارات جدیدی نیز در شبکه شکل می گیرد. این نیاز ها لزوم استفاده از ایده ها و راهکارهای تازه را بیش از هر زمان دیگری ایجاد می کند.

کاربرد های تتر trc20

این رمزارز درواقع یک استاندارد فنی است که در قراردادهای هوشمند به کار گرفته می شود. غالبا چنین قراردادهایی در شبکه بلاک چین و با استفاده از مکانیزم مجازی ترون یا TVM به کار گرفته می شوند. این مکانیزم یادآور ERC20 در اتریوم است. همکاری تتر و ترون در پروژه تتر trc20 اعتماد و آرامش خیال زیادی را برای کاربران شبکه به همراه خواهد داشت.

 چراکه در این حالت کاربران قادر هستند که هر زمان و در هر مکانی که باشند، ارزهای دیجیتال خود را با دلار معاوضه کنند و همین امر تا حد زیادی منجر به آسودگی خاطر مشتریان شده است.

دشواری های استخراج

پیچیدگی ها و دشواری های استخراج بیت کوین بسیاری را از ورود به این حوزه بازداشته است. اما آنچه مسلم است این است که استخراج بیت کوین همواره تا این اندازه دشوار نبوده است. امید فدوی می گوید بیت کوین کار خود را از همین نقطه آغاز نکرده است.

این ارز برای رسیدن به چنین سطحی از دشواری مسیری بس طولانی را پشت سر گذاشته است. در آن زمان کمتر کسی به گوشی های تلفن هوشمند دسترسی داشت، اما بسیاری از مردم در خانه های خود سیستم کامپیوتری ساده ای را در اختیار داشتند.

آن روزها شما به سادگی هرچه تمام تر قادر بودید بیت کوین را از طریق همین سیستم ساده استخراج کنید. اما کسانی که این روزها وارد این بازار می شوند، با تجربه بسیار متفاوتی روبه رو خواهند بود. آنها برای استخراج و انجام امور مورد نیاز خود باید اقدامات متعددی را انجام دهند و دستگاه های بسیار گران قیمتی را خریداری کنند.

در ادامه باید هزینه گزافی برای تأمین برق این تجهیزات به کار گرفته شود، نیز در نظر بگیرند. به همین دلیل جای تعجب نیست که افرادی که امروز در این حوزه فعالیت دارند چندان علاقه ای به حضور در بازار بیت کوین نداشته باشند.

اما شرایط درباره تتر trc20 به کلی متفاوت است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که این ارز در کنار تمام سرو صداهایی که به پا کرده است، همچنان در ابتدای مسیر است. این امر سبب شده است که افراد بیشتری مشتاق به حضور در این بازار باشد.

 در دوره آموزش ماینینگ امید فدوی در می یابید که می توان استخراج را با صرف هزینه های ناچیزی نیز انجام داد و به جمع دارندگان و ماینر های بیت کوین پیوست. برای این کار به آموزش نیاز خواهید داشت.

در آخر

 استفاده از دوره های آموزشی همان عاملی است که از شما یک سرمایه گذار آگاه و هوشیار می سازد. به این ترتیب قادر خواهید بود که آگاهانه و با در نظر گرفتن تمام موارد و مشکلات استخراج را انجام دهید. برای این کار به اقدامات زیادی نیاز نخواهید داشت. تمام آنچه به آن نیاز دارید، استفاده از تجربیات فردی است که با مشکلات و قواعد این بازی آشنا باشد.

 امید فدوی شما را در این راه یاری می کند. امید است که با حضور در دوره های آموزش ماینینگ به یکی از قدرتمندترین ماینرهای داخلی تبدیل شوید و سهمی از بازار بزرگ رمزارز جهانی داشته باشید. این نکته را به یاد داشته باشید که با افزایش اطلاعات تنها نیمی از مسیر را طی کرده اید. شما به افزایش تجربه نیاز دارید و مسلما نمی خواهید با به خطر انداختن دارایی های خود این تجربه را به دست آورید. برای این کار بهتر است، از تجربیات یک مدرس کارآزموده استفاده کنید که شما را در تمام طول مسیر همراهی می کند. امید فدوی از آن دسته مدرسانی است که به دنبال پرورش سرمایه گذارانی است که تمام قواعد را به خوبی مدرس خود می شناسند.

 

منابع

https://news.bitcoin.com/tron-partners-with-tether-to-launch-trc20-based-stablecoin/

https://www.coinario.com/coin/tether/coin-mining#:~:text=Mining%20Tether%20on%20Android%20is,mine%20Tether%20on%20your%20Android.

امید بازدید : 31 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)

چند ماهی است که موضوع سرمایه گذاری در بازارهای مالی بسیار داغ شده است. بسیاری از افراد به سمت سرمایه گذاری در این بازارها رفته اند و می خواهند هرطور که شده است وارد بازار شوند.

متاسفانه دیده شده است که افرادی برای ورود به بازارهای مالی سرمایه های مهم خود مانند خانه و ماشین را فروخته اند تا بتوانند وارد این بازارها شوند. حتی برخی با دریافت وام و یا قرض کردن پول تلاش کرده اند که وارد این بازارها شوند.

 

اما باید بدانید که فعالیت در بازارهای مالی نیازمند دانش و آگاهی کافی در این زمینه است. اگر اطلاعات کمی در این باره دارید پیشنهاد می کنیم که هرگز دراین مسیر فعالیت نکنید. زیرا ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شوید.

بهتر است ابتدا درباره سرمایه گذاری در بازارهای مالی از ابتدا آموزش ببینید تا به سود خوبی برسید و ضرر کردن را به حداقل برسانید.

توجه داشته باشید که ضرر کردن در این بازارها بخشی از کار است, در واقع یک روی دیگر ترید کردن است. کسی نمی تواند مدعی شود که هرگز ضرر نکرده است, اما باید تلاش کرد که این ضررها به حداقل برسند.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری پیش می آید آن است که اگر ما ارزی را خریداری کرده باشیم و بعدا ارز دچار افت قیمت شود, تا چه زمانی می توانم ارز را نگه داریم و در چه زمانی اقدام به فروش کنیم؟

در این مقاله قصد داریم که مهم ترین نکته درباره ترید کردن را به شما آموزش دهیم تا با رعایت آن ضررهای پیش رو را به حداقل مقدار ممکن برسد.

استاپ لاس چیست؟

موضوع استاپ لاس به قدری اهمیت دارد که اگر آن را به خوبی فرا بگیرید به جرعت می توان گفت که ضررها به حداقل خواهند رسید. پس در ادامه همراه ما باشید:

“استاپ لاس” یا به اصطلاح “حد ضرر” مقداری است که یک معامله گر حاضر است در یک معامله ضرر کند. یعنی چه؟

فرض کنید تحلیل کردن را به خوبی فرا گرفته اید و با تحلیل یک ارز متوجه می شوید که این ارز قرار است سود خوبی بدهد, بنابراین اقدام به خرید این ارز دیجیتال می کنید. اما ممکن است بنا به هر دلیلی مانند: خطا در تحلیل و یا اعلام یک خبر مهم سیاسی یا اقتصادی و یا…که بر بازارهای مالی تاثیر گذاشته است, باعث شود که بازار خلاف آن چیزی که شما در نظر داشتید به کار خود ادامه دهد, یعنی مثلا فلان ارز دیجیتال دچار ریزش شود.

اما اگر حد ضرر مشخص کرده باشید, فقط به همان مقدار مشخص شده متحمل ضرر می شوید و فقط به همان مقدار از سرمایه شما کاسته می شود و شما از آن معامله در زمان خوبی خارج می شوید, در صورتی که حد ضرر مشخص نشده باشد شما تا زمانی که کل سرمایه تان از دست برود در معامله باقی می مانید.

برای آن که بدانید چه مقدار را برای متحمل شدن ضرر درنظر بگیرید, باید ابتدا با مفهوم دیگری آشنا شوید تا تعیین استاپ لاس را بهتر درک کنید.

https://toranji.ir/2020/11/21/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af/

حد سود چیست؟

“حد سود” یا به اصطلاح “تیک پروفیت” مقداری است که توسط معامله گر تعیین می شود, برای زمانی که سود یک ارز به اندازه کافی بالا رفته است و زمان آن رسیده است که شما سودتان را دریافت کنید و از معامله خارج شوید.

تعیین حد سود نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که در یک معامله باید به آن توجه نمایید.

البته در بازارهای بین المللی شما می توانید از پایین آمدن قیمت نیز سود دریافت کنید. در این موارد نیز باید حد سود و حد ضرر مشخصی داشته باشید.

زمانی که قیمت پایین می آید و شما اقدام به انجام معامله می کنید, اگر استاپ لاس مشخص نکرده باشید, زمانی که قیمت روند مخالف را در پیش گیرد و بالا برود شما متحمل ضرر خواهید شد.

 

چگونه استاپ لاس تعیین کنیم؟

به طور کلی برای انجام یک معامله باید به قوانین مدیریت ریسک مسلط باشید, در غیر این صورت ریسک خود در یک معامله را بسیار بالا خواهید برد.

از طرفی اگر سود شما در دراز مدت کم باشد, این خود نوعی ضرر است.

اما به طور خلاصه برای تعیین استاپ لاس باید نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

  1. در یک معامله شما نباید بیش از 10 درصد سرمایه تان را از دست بدهید. یعنی فقط مجاز به 10 درصد ضرر هستید.
  2. عددی که برای حد ضرر مشخص می کنید, نباید از قیمتی که وارد معامله شده اید خیلی فاصله داشته باشد و یا حتی فاصله اش خیلی کم باشد.
  3. تعیین استاپ لاس برای معامله های کوتاه مدت با معامله های بلند مدت متفاوت است.
  4. زمانی که مقاومت یک سهم شکسته شد و قیمت بالای مقاومت تثبیت شد, حالا این ناحیه مقاومت به ناحیه حمایت تبدیل شده است. ناحیه حمایت را می توانید به عنوان استاپ لاس در نظر بگیرید.

البته توجه داشته باشید که شما می توانید استاپ لاس را بعد از باز کردن معامله تغییر دهید. به این صورت که فرض کنید قصد انجام معامله ای را دارید و طبق تحلیل های شما این سهم سود خوبی خواهد کرد.

در ادامه به موضوع مهم دیگری به نام سیگنال بایننس خواهیم پرداخت.

سیگنال بایننس چیست؟

برای آن که بدانید سیگنال بایننس چیست ابتدا باید بدانید که سیگنال چیست؟

به زبان ساده سیگنال پیشنهاد خرید و یا فروش یک ارز در یک بازار مالی کریپتوکارنسی است که این پیشنهاد بر اساس تحلیل ها بدست آمده است.

منظور از سیگنال بایننس, پیشنهاد خرید یا فروش بر اساس تحلیل هایی است که در صرافی بایننس بر روی ارزهای مخصوص به خود صرافی داده می شود.

صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی هایی است که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کند.

توجه کنید در معاملاتی که بر روی ارزهای دیجیتال انجام می دهید نیز باید حد ضرر و حد سود را تعیین کنید.

https://toranji.ir/2020/11/21/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af/

مدت زمان سیگنال های بایننس چقدر است؟

سیگنال هایی که صرافی بایننس ارائه می کند دارای دو نوع کوتاه مدت و میان مدت در دوره های بین 1 تا 30 روزه است.

طبق تجربه میزان درصد موفقیت سیگنال هایی که در شرایط عادی بازار داده می شود تا 85 درصد موفقیت آمیز است.

سخن آخر

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم, برای سرمایه گذاری باید دانش کافی داشته باشید تا بتوانید از بازار ارز دیجیتال درآمد داشته باشید. یکی از بهترین مدرس های دوره های تخصصی در زمینه ارزهای دیجیتال, آقای امید فدوی از مشاوران و مدرسان حرفه ای دوره های سرمایه گذاری و ترید ارزهای دیجیتال و بیت کوین و همچنین مدرس دوره نوابغ ارز دیجیتال هستند.

 https://toranji.ir/2020/11/21/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af/

پر سود باشید.

امید بازدید : 17 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)

اگر به تازگی وارد دنیای رمزارز شده اید، به احتمال زیاد با سوالات متفاوتی روبه رو هستید. یکی از بزرگترین سوالاتی که برای افراد تازه کار به وجود می آید این است که تفاوت ارز دیجیتال با بورس چیست؟

ارز دیجیتال در دنیای امروز با محبوبیت بسیار زیادی مواجه شده است. بسیاری از افراد به دنبال خرید عرضه اولیه های این بازار هستند. سرمایه گذاری در شبکه بلاک چین به یکی از جذاب ترین شیوه های سرمایه گذاری بدل شده است.

بسیاری از افرادی که در بورس فعالیت دارند نیز به سمت این ارزها روی آورده اند و خرید ارز دیجیتال را به سبد پرتفولیوی خود افزوده اند. برخی بر این باور هستند که سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تفاوت چندانی با سرمایه گذاری با بورس و سهام ندارد.

اما این تصور به هیچ عنوان درست نیست. در ادامه با برخی از تفاوت های بورس و ارزهای دیجیتال آشنا می شوید. به یاد داشته باشید که اگر از آموزش های لازم برای این کار بهره مند نشوید، نتایج درخشانی را مشاهده نخواهید کرد. با ما همراه باشید.

https://baztab.ir/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

بزرگترین تفاوت ارز دیجیتال با بورس

شاید بزرگترین تفاوت این دو بازار در شیوه ارزش گذاری آنها نهفته باشد. اینطور که به نظر می رسد سهامی که در بورس رد و بدل می شود، از پشتوانه محکمی برخوردار است. شرکت هایی که این سهام را در اختیار دارند در ازای سرمایه گذاری افراد سودی را پرداخت می کنند. در این حالت یک دارایی فیزیکی در بین خواهد بود. به همین دلیل این امکان وجود دارد که ارزش سهام تعیین شده و قیمت گذاری های لازم نیز انجام شود.

این درحالی است که ارز دیجیتال همواره از پشتیبانی شرکت های دیگر برخوردار نیست. در این شبکه هیچ سرمایه قابل لمسی وجود ندارد. به همین دلیل عملکرد پروژه عامل تعیین کننده در ارزش آن خواهد بود. از آنجایی که ارزش این بازار تحت تاثیر عوامل زیادی است همواره نمی توان به درستی قیمت آن را پیش بینی کرد و درک درستی از ارزش آن نیز در دست نیست.

اما اینها تنها بخشی از تفاوت های بنیادین ارز دیجیتال و بورس است. در فیلم آموزش ارز دیجیتال و از زبان امید فدوی نابغه رمزارز در ایران با نکاتی آشنا می شوید که تا کنون از نگاه شما دور مانده است.

https://baztab.ir/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

نحوه عرضه سهام و ارز های دیجیتال

یکی دیگر از تفاوت های ساختاری این دو بازار نحوه توزیع آنهاست. این روزها هر کسی می تواند ارز دیجیتالی را به بازار معرفی کند. برای این کار به اندکی دانش و ایده پردازی نیاز خواهد داشت. اما در ادامه با پذیرش افراد جامعه ارز مورد نظر به یکی از ارزشمندترین ارزهای موجود تبدیل خواهد شد.

بسیاری از رمزارزهای امروزی از سوی فرد یا گروهی از برنامه نویسان ایجاد شده اند؛ بنابراین هر کسی قادر است از تکنولوژی بلاک چین برای ایجاد ارز دیجیتال استفاده کند و تنها چیزی که برای انجام این کار به آن نیاز خواهد داشت، عرضه اولیه سکه (ICO) است. به این ترتیب ارز دیجیتال ایجاد شده به جامعه طرفداران ارز دیجیتال معرفی می شود.

اما این ماجرا درباره سهام به هیچ عنوان صدق نمی کند. سهام شرکت ها از سوی دولت ها و موسسات صادر می شوند. از این گذشته سهام شرکت های متفاوت بدون پشت سر گذاشتن پروتکل های مورد نظر وارد بازار نمی شوند.

هدف از انتشار سهام و ارز دیجیتال چیست؟

سهام زمانی وارد بازار می شود که شرکت ها به دنبال افزایش سرمایه مورد نظر خود باشند. زمانی که شرکت ها به تامین سرمایه نیاز دارند، با عرضه سهام بودجه مورد نیاز را تامین می کند.

این درحالی است که اوضاع رمزارز به کلی متفاوت است. رمزارزها با اهداف متفاوت و متنوعی ایجاد می شود. برخی از توکن های موجود در دنیای ارز دیجیتال به عنوان پایه های اصلی بلاک چین به شمار می روند. برخی از این توکن ها در بازی ها و برنامه نویسی های متفاوت به کار گرفته می شوند. در حالی که برخی دیگر با انتشار ارز دیجیتال سرمایه مورد نیاز را تامین می کنند.

شاید یکی از شاخص ترین تفاوت های موجود بین سهام و ارز دیجیتال به هدف تولید آن ها باز می گردد. رمزارزها درواقع کدهای کامپیوتری هستند. این درحالی است که سهام دارایی های کاغذی است که ارزش بالایی دارد.

قبل از اینکه در سهام یا بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، بهتر است فیلم آموزش ارز دیجیتال را تماشا کنید. به یاد داشته باشید که خرید ارز دیجیتال چیزی بیشتر از سرمایه گذاری است.

میزان نوسانات این دو بازار متفاوت است

امید فدوی مدام در آموزش های خود تاکید می کند که، ارزش ارزهای دیجیتال بر اساس میزان محبوبیت آنها تعیین می شود. همین امر سبب شده است که بازار رمزارز به شدت نوسان داشته باشد.

بازار رمزارز بسیار غیر قابل پیش بینی است. این بازار همواره در معرض خطر سقوط قرار دارد. اگر در بازار بورس بحران یا رکودی روی بدهد، سرمایه گذاران سهام خود را به حال خود رها می کنند و منتظر می مانند که شرایط بازار تغییر کند. اما در خصوص ارز دیجیتال شرایط به گونه دیگری است.

در این حالت دارندگان ارز دیجیتال پریشان خاطر می شوند؛ چراکه ممکن است هر اتفاقی در انتظار ارز آنها باشد و ممکن است ارزش آن از همیشه بیشتر شود یا سقوطی غیر منتظره را تجربه کند.

به همین دلیل افرادی که در این بازار فعالیت دارند، تجربه فروش فوری را تجربه کرده اند. در این حالت فرد به دلیل اضطراب زیاد دارایی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن می فروشد. این کار دارایی او را از ضرر های بیشتر در امان نگه می دارد.

نوع سرمایه گذاران

نکته جالب توجه در خصوص سرمایه گذاری در این دو بازار این است که افرادی که سراغ سرمایه گذاری در سهام و بورس می روند، به طبقه خاصی از جامعه تعلق ندارند. از معلم، دانش آموز، لوله کش، تعمیرکار وغیره همگی در این بازار سرمایه گذاری می کنند.

این درحالی است سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال جوانان ۲۰ تا ۳۰ سالی هستند که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند.

امنیت

همانطور که می دانید بازار سهام به شدت زیر نظر ارگان های دولتی است و از مرکزیت قدرتمندی برخوردار است. همین امر سبب شده است که این بازار از گزند کلاهبرداران و سارقان در امان باشد.

اما از سوی دیگر بازار رمزارزها، به دلیل عدم مرکزیت و فقدان قانون گذاری همواره در معرض خطراتی قرار دارد. به همین دلیل همواره این احتمال وجود دارد سکه ای که در عرضه اولیه ها فروخته می شود، از اعتبار چندانی برخوردار نباشد. به همین دلیل اگر تحقیقات لازم را انجام ندهید و برای خرید ارز های ناشناس وارد عمل شوید، ممکن است دارایی خود را در خطر سرقت قرار دهید.

اگر قصد دارید وارد بازار ارز دیجیتال شوید در کنار استفاده از تجربیات امید فدوی و پشت سرگذاشتن آموزش های لازم باید همواره جوانب احتیاط را رعایت کنید. به یاد داشته باشید زمانی که سهامی را خریداری می کنید، نام شما بر آن گذاشته می شود و شما مالک آن خواهید بود. این درحالی است که در بازار ارز دیجیتال چنین امکانی وجود ندارد. بنابراین سرقت دارایی دیگران نیز ساده تر است.

 در آخر

بازار ارز دیجیتال هر روز داغ تر از گذشته می شود. اگر تاکنون اقداماتی را در زمینه استفاده از این دارایی انجام نداده اید، بهتر است کمی منتظر بمانید.

شما به آموزش نیاز دارید و باید به خوبی تفاوت های این نوع سرمایه گذاری را با دیگر انواع سرمایه گذاری ها دریابید. این نکته را به یاد داشته باشید که بورس و ارز دیجیتال به شدت متفاوت هستند. تنها به این دلیل که مدت ها در بازار بورس حضور داشته اید، نباید تصور کنید که می توانید به خوبی از عهده سرمایه گذاری در بازار رمزارز نیز بر بیایید. آموزش های لازم را پشت سر بگذارید و در کنار چهره های قدرتمند این بازار قرار بگیرید. امید فدوی در تمام طول مسیر در کنار شما خواهد بود.

منبع

https://vocal.media/theChain/10-major-differences-between-crypto-and-stocks

امید بازدید : 27 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)

با ما باشید در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال! بدون شک ارزهای دیجیتال امروزه یکی از انواع سرمایه‌گذاری‌های رایج به شمار می‌آیند که بسیار قابل استفاده هستند.

این نوع سرمایه‎گذاری‌ها در واقع به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بانکی که امکان کلاهبرداری در آن‌ها وجود دارد اقدام به یک سرمایه‌گذاری مطمئن کنید.

در این بخش با ما باشید در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال و توضیحاتی درباره این دوره!

تاریخچه ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال برای نخستین بار در سال 2009 توسط عده ای از افراد به بازار ارائه شدند که هویت آن‌ها همچنان هم ناشناخته است.

پس در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال نخستین مفهومی که با آن آشنا خواهید شد این است که ارزهای دیجیتال هویت مشخص ندارند.

در واقع بهتر است اینطور بگوییم که در ارزهای دیجیتال هویت افراد نامشخص است و همه از طریق یک شبکه بزرگ با هم به تبادل می‌پردازند.

ارز دیجیتال در واقع یک نوع ارز رمزنگاری شده است که یک فرم از پول الکترونیکی نیز به شمار می‌آیند.

در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال با مفاهیم مختلفی که در زمینه معرفی ازرهای دیجیتال ارائه می‌شوند آشنا می‌شوید.

دقت داشته باشید که در واقع ارزهای دیجیتال به منظور حفظ امنیت به صورت ناشناس طراحی شده‌اند و قصد دیگری در میان نبوده است.

در این برخی تصور می‌کنند که ارزهای دیجیتال در واقع قابل پیگیری هستند یا تحت کنترل یک موسسه خاص ایجاد می‌شوند.

در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال یاد می‌گیرید که در واقع این ارزهای آنطور که شما تصور می‌کرده‌اید نیستند و حتی بانک یا هیچ شرکت خاصی وجود ندارد که آن ها را تحت کنترل داشته باشد.

در واقع برای اینکه ارزهای دیجیتال امنیت بیشتری داشته باشند اغلب واسطه ها در آن ها حذف شده‌اند.

https://omidfadavi.me/product/comprehensive-digital-currency-genius-course/

توضیحات ارز دیجیتال در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال همچنین ارزهایی هستند که از آن‌ها و رمزگذاری‌هایشان برای انتقال‌های مختلف در اینترنت استفاده می‌شود.

در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال می‌فهمید که این ارزها چرا غیر قابل هک و پیگیری هستند.

بیت کوین

همانطور که گفتیم بیت کوین یکی از مهم‌ترین و همچنین اصلی‌ترین انواع ارز دیجیتال به شمار می‌آید.

جالب است بدانید که طی جنگ جهانی دوم از ارزهای دیجیتال برای انتقال پیام و همچنین فرمان‌های نظامی استفاده می‌شده است.

امروزه اما با توجه به اینکه تکنولوژی به صورت روزمره در حال گسترش است، می‌توان اینطور گفت که ارز دیجیتال برای انتقال مبالغ مادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما درباره‌ی ارزهای دیجیتال چه فکر می‌کنید؟

اکثر مواقع افرادی که در این زمینه آگاهی‌های لازم را ندارند تصور می‌کنند که استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک منبع برای تبادلات مناسب نیست و در واقع شما هم نمی‌توانید با سرمایه‌گذاری در آن‌ها به سود برسید.

شاید دلیل تمامی این ابهامات این باشد که شما هنوز هم با ارزهای دیجیتال آشنا نشده‌اید.

برای این کار شما می‌توانید از ویدئو کلیپ‌هایی که به صورت آنلاین در این زمینه موجود هستند استفاده کنید و یا در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال که به صورت رایگان وغیر رایگان برگزار می‌شود شرکت کنید.

دوره های آموزشی ارز دیجیتال و نحوه کار آن‌ها

ارزهای دیجیتال در واقع سخت نیستند بلکه کار کردن با آن‌ها بسیار هم راحت است.

در ارزهای دیجیتال از یک فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا پول را بدون نیاز به ثبت نام ذخیره کنند و آن‌ها را بدون هیچ واسطه‌ای به شخص یا اشخاص دیگری منتقل کنند.

در واقع اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه‌های داده‌ای تحت عنوان بلاک چین اجرا می‌شوند که این تبادلاتی که از طریق بلاک چین‌ها انجام می‌شود در یک دفتر کل مرکزی نوشته می‌شود.

دقت داشته باشید که استفاده از ارزهای دیجیتال در واقع توسط یک فرآیند به عنوان استخراج یا ماین انجام می‌شود.

مشهورترین انواع ارزهای دیجیتال

شاید تصور کنید که شما تنها می‌توانید روی ارزهایی مانند بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید. بیت کوین نخستین ارز دیجیتال بوده است که پس از آن چیزی حدود 900 ارز دیجیتال به بازار ارائه شده است.

با اینکه ارزش کل بازار بیت کوین هم اکنون چیزی حدود 70 میلیارد دلار است اما پس از آن انواع دیگری از ارزهای دیجیتال به بازار ارائه شده‌اند که قیمت‌های مختلفی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در اینجا به بررسی برخی از ارزهای دیجیتال مشهور خواهیم پرداخت و شما می‌توانید به طور مفصل در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال با انواع دیگر ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

اتریوم:

یکی از انواع ارزهای دیجیتال که در سال 2015 به بازار عرضه شده است اتریوم است. این ارز دیجیتال بلاک چین مختص خود را دارد و می‌توان اینطور گفت که اتریوم تنها یک روش پرداخت نیست.

روی بلاک چین اتریوم قراردادهای هوشمندی به صورت غیر متمرکز انجام می‌دهند. جالب است بدانید با اینکه سال‌های زیادی از توسعه این ارز به بازار نمی‌گذرد.

اما همچنان بیش از 90 درصد توکن‌های موجود روی پلتفرم اتریوم فعالیت می‌کنند. در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال با نحوه استخراج اتریوم آشنا خواهیم شد.

لایت کوین:

 لایت کوین در واقع یکی از انواع تغییر یافته بیت کوین به شمار می‌آید که در سال 2013 ارائه شده است.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال چیست؟

در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال با دلیل ناشناس بودن ارزهای دیجیتال آشنا خواهیم شد اما پیش از شروع باید بدانید که چرا این ارزهای دیجیتال محبوب هستند؟

در واقع می‌توان اینطور گفت که با استفاده از ارزهای دیجیتال امکان تقلب در تراکنش‌ها وجود ندارد. اینکه کسی مالک شبکه ارزهای دیجیتال نیست هم باعث شده است تا به آسانی برای اغلب افراد مورد استفاده باشد.

همچنین استفاده از ارزهای دیجیتال نیازی به ثبت نام یا مدرک ندارد و می‌توان گفت که فرآیند استخراج برای همگان مقدور است و همه می‌توانند با سخت افزارهایی که در این زمینه ایجاد شده‌اند اقدام به استفاده از ارز دیجیتال کنند.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 322
  • بازدید ماه : 521
  • بازدید سال : 3,495
  • بازدید کلی : 10,537