loading...
مجله علمی آموزشی گلدآموز
امید بازدید : 15 جمعه 15 اسفند 1399 نظرات (0)

بایننس را می‌توان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان دانست. این صرافی امکانات بسیاری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است. همین موضوع باعث شده است سیل گسترده‌ای از این سرمایه‌گذاران برای انجام معاملات خود از این صرافی استفاده کنند.

با وجود این‌که به دلیل تحریم‌ها کار با این صرافی برای ایرانی‌ها کمی دردسر دارد، با این وجود شاهد هستیم که این صرافی در کشور ما نیز طرفداران بسیاری دارد و کار با آن انتخاب بسیاری از تریدرهای ایرانی است. به همین دلیل در این‌جا به شکلی مختصر و مفید به بررسی این صرافی و نکات مربوط به آن می‌پردازیم.

معرفی بایننس؛ بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال

بایننس هم‌چون تمام صرافی‌هایی که پیش از این دیده‌اید، فضایی برای خرید و فروش ارز است. این صرافی با پشتیبانی از ارزهای بسیار زیادی توانسته معامله‌گران بسیاری را جذب خود کند. شما در سایت بایننس می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن حساب خود را ساخته و کار با آن را شروع کنید.

حجم معاملات انجام شده در این صرافی بسیار بالاست و دلیل این امر امکانات متعددی‌ست که صرافی بایننس در اختیار افراد قرار می‌دهد. این صرافی هم‌چنین انجام معاملاتی هم‌چون معاملات آتی را در بایننس فیوچرز فراهم آورده است. شما با آشنایی با اهرم، شناخت فرق مارجین و فیوچرز، یادگیری مفاهیم سرمایه‌گذاری و ... می‌توانید از این امکانات استفاده کرده و سرمایه‌گذاری پر سودی داشته باشید.

صرافی بایننس دفاتر بسیاری در سراسر جهان دارد. اما دفتر مرکزی این صرافی در کشور مالت قرار دارد. عوامل زیادی باعث شده‌اند روزبه‌روز بر محبوبیت این صرافی افزوده شود. برخی از این دلایل عبارتند از: نداشتن سابقه‌ی بد، بالا بودن محبوبیت آن در بین کاربران و توصیه کاربران به یکدیگر برای پیوستن به این صرافی، وجود صندوق بیمه، بالا بودن امنیت و اعتبار و ... .

https://www.plaza.ir/mag/139912/337455/bainance-exchange/

روش کار بایننس

شما به راحتی می‌توانید از سه طریق مختلف با صرافی بایننس کار کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از سایت بایننس است. علاوه بر این شما می‌توانید نرم‌افزار صرافی بایننس را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. نصب اپلیکیشن بایننس بر روی گوشی راه دیگری‌ست که می‌توانید از آن استفاده کنید.

صرافی بایننس یک سیستم هوشمند است که از سفارش‌های خرید و فروش را بررسی کرده و آن‌ها را تکمیل می‌کند. در واقع بایننس به‌خودی خود در حال خرید و فروش هیچ ارزی نیست. بلکه کاری که در بایننس انجام می‌شود، ایجاد پل بین خریداران و فروشندگان و دریافت کارمزد بابت این موضوع است.

معامله‌گران پس از آن که حساب خود را در بایننس ساختند، می‌توانند دارایی خود را از کیف پول‌شان به این صرافی انتقال دهند و در آن شروع به معامله کنند. البته توجه داشته باشید که شروع سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. برای این منظور می‌توانید از دوره‌های آموزشی تخصصی و مقالات آموزشی رایگان سایت‌هایی هم‌چون آکادمی آموزش ارز دیجیتال امید فدوی استفاده کنید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، این است که شما تنها در این صرافی می‌توانید به وسیله‌ی رمز ارزها معامله کنید. پس خبری از ریال و دلار در آن نخواهد بود. به همین دلیل شما باید برای کار با بایننس ابتدا اقدام به خرید ارزهایی مانند تتر یا بیت‌کوین کنید و سپس آن را به بایننس انتقال دهید.

https://www.plaza.ir/mag/139912/337455/bainance-exchange/

آیا در شرایط تحریم می‌توانیم از بایننس استفاده کنیم؟

این معضلی‌ست که متاسفانه بسیاری از تریدرهای کشورمان این روزها با آن درگیرند. تحریم بودن کشورمان باعث شده است بایننس امکان استفاده از این صرافی را برای هم‌وطنان‌مان با کمی مشکل امکان‌پذیر باشد. برای این منظور شما مجبور خواهید بود که از وی‌پی‌ان استفاده کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا با آی‌پی کشورهای دیگری وارد سایت شده و بتوانید فعالیت کنید.

البته در این زمینه بهتر است به برخی نکات دقت کافی داشته باشید:

اول این‌که به هیچ عنوان از آی‌پی ایرانی برای ورود به سایت استفاده نکنید. چرا که این مسئله می‌تواند سبب قفل شدن حساب‌تان شود و سرمایه‌تان به خطر بیفتد.

دومین مسئله این است که اگر از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنید، حواستان باشد که وی‌پی‌ان مورد نظر آی‌پی ثابت داشته باشد. یا حداقل از سرور یک کشور تنها در آن استفاده کنید. برای مثال صبح با سرور آلمان وصل نشوید و عصر آن را به فرانسه تغییر ندهید. چنین تغییرات سایت را به حساب شما مشکوک کرده و امکان مسدود شدن آن به‌وجود می‌آید. از آن‌جایی که این امکان وجود ندارد که یک نفر هر روزه در چند کشور حضور داشته باشد، سیستم صرافی شما را به عنوان ربات یا بدافزار شناسایی کرده و حساب‌تان را مسدود می‌کند.

توجه به یک نکته‌ی دیگر نیز الزامی‌ست. شما در سایت بایننس برای آن‌که رمز دو مرحله‌ای (تایید دو عاملی) را فعال کنید، امکان استفاده از شماره‌ی همراه خود را دارید. اما این تنها امکان برای این موضوع نیست. بلکه شما می‌توانید از نرم‌افزاری هم‌چون Google Authenticator استفاده کنید. توصیه ما استفاده از این نرم‌افزار و وارد نکردن شماره‌ی همراه‌تان است. چرا که به این طریق نیز سایت متوجه ورود شما از ایران شده و می‌تواند سبب بسته شدن حساب‌تان شود.

ساخت حساب و شروع به کار در بایننس

آموزش صفر تا صد بایننس شامل مباحث و موضوعات فراوانی‌ست. روند ثبت نام در بایننس و ایجاد حساب بسیار ساده و واضح است. اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید به راحتی می‌توانید وارد این سایت شده و با پر کردن فرم ثبت‌نام یک حساب جدید برای خود ایجاد کنید. فقط به خاطر داشته باشید که حتماً برای خود یک رمز عبور مناسب انتخاب کنید. رمز عبور مورد نظر باید از حروف، عدد و حروف انگلیسی بزرگ و کوچک تشکیل شده باشد.

هم‌چنین فراموش نکنید که حتماً پس از ایجاد حساب کد تایید دو عاملی آن را فعال کنید. از همان ابتدا اشتراک یک وی‌پی‌ان را خریداری کنید و با استفاده از یک سرور ثابت آن وارد سایت یا اپلیکیشن شوید.

پس از ایجاد حساب، نوبت به شارژ حساب بایننس و انتقال ارز به آن می‌رسد. برای این کار شما می‌توانید از بخش Wallet و در قسمت Deposit اقدام کنید. در این بخش می‌توانید هم‌چون بسیاری از کیف پول‌ها، ارز مورد نظر را انتخاب کنید. در این‌جا شما یک آدرس دریافت خواهید کرد. شما باید با استفاده از این آدرس ارز مورد نظر را به حساب بایننس خود انتقال دهید.

https://www.plaza.ir/mag/139912/337455/bainance-exchange/

انتخاب صرافی همه چیز نیست

اگر می‌خواهید در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال موفق باشید، این‌که یک صرافی معتبر و قوی پیدا کنید کافی نیست. موفقیت شما به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. برای مثال شما باید تشخیص دهید در چه زمانی کدام ارز رشد خواهد داشت و چه ارزی امکان دارد دچار سقوط قیمت شود.

این دانش و مهارت است که کسب سود زیاد از سوی شما را تضمین می‌کند. هر چه مهارت و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید می‌توانید سود بیشتری به دست بیاورید. برای مثال یادگیری کار با بایننس فیوچرز امکانات بسیاری را برای شما فراهم می‌آورد.

شما برای بهره‌مندی از تمام امکانات این صرافی باید مهارت‌ها و دانش خود را در معامله‌گری بالا ببرید. با یک آموزش صفر تا صد بایننس شما خواهید توانست فرق مارجین و فیوچرز را درک کنید. به خوبی از اهرم‌ها استفاده کنید و سود خود را به چند برابر افزایش دهید و ...

اما فراموش نکنید همان‌طور که گفتیم، بهره‌مندی از آموز‌ش‌های سایت‌هایی هم‌چون آکادمی آموزش ارز دیجیتال امید فدوی می‌تواند بسیار کمک‌کننده و راهگشا باشد و سرعت رسیدن به موفقیت شما را افزایش دهد.

امید بازدید : 34 جمعه 15 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از شیوه‌های مهم در ترید کردن و سرمایه‌گذاری در بازار، انجام معاملات آتی (فیوچرز) است. این نوع معاملات ویژگی‌های خاصی داشته و به سرمایه‌گذار این فرصت را می‌دهند که به‌شکل‌های مختلفی نسبت به کسب سود و افزایش سرمایه اقدام کند. در این معاملات خریدار و فروشنده در جهت انجام یک معامله در زمانی مشخص در آینده اقدام به بستن قرارداد می‌کنند.

به این ترتیب وقتی زمان مقرر فرا می‌رسد نوبت تحویل دارایی مورد نظر به خریدار می‌رسد. برای آن که با این نوع معامله بیشتر آشنا شویم، مصاحبه‌ای یکی از فعالان این حوزه داشته ایم که در ادامه آن را می‌خوانید. امید فدوی یکی از افرادی‌ست که توانسته با تلاش و پشتکار کافی در طی سال‌های اخیر به سود قابل توجهی در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال دست پیدا کند. از دیگر فعالیت‌های مهم او ارائه‌ی آموزش‌های متنوع در این زمینه است.

خودتان را بیشتر به ما معرفی کنید، امید فدوی کیست؟

سلام به شما. معمولاً در پاسخ به این سوال که واقعاً امید فدوی کیست سعی می‌کنم به طور خلاصه جواب دهم. این بار هم بر همین اساس عمل خواهم کرد. فعالیت من در فضای آنلاین و کسب و کار به سال 92 بازمی‌گردد. از این سال من در حوزه‌های مختلفی در عرصه‌ی کسب‌وکارهای آنلاین فعالیت داشته ایم و دوره‌ها و کارگاه‌های مختلفی را برای انتقال تجاربم به مشتاقان حوزه برگزار کرده‌ام.

بیش از چند سال است که با پتانسیل بالای ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری آشنا شدم و تا کنون توانسته‌ام به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کنم. از این رو تصمیم گرفتم در این زمینه نیز اقدام به آموزش افرادی کنم که نیاز به کسب درآمد بیشتر دارند. به همین منظور سایت آکادمی امید فدوی را راه اندازی کردیم.

https://farnet.io/1399/12/281372/what-are-bitcoin-futures-how-to-invest-in-bitcoin-futures/

سپاس از پاسخ شما. موضوع بحث ما درباره معاملات و بازار فیوچرز است. لطفاً برای خوانندگان کمی در این باره توضیح دهید که فیوچرز چیست؟

ببینید همان‌طور که از نام این نوع معامله برمی‌آید، اساس آن بر انجام معاملاتی خاص در یک زمان تعیین شده در آینده بنا شده است. این نوع معامله مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اما بگذارید در سه ویژگی ماهیت کلی این نوع معاملات را بررسی کنیم:

در این معاملات سر رسید انجام معامله در زمانی خاص در آینده مشخص می‌شود.
خریدار و فروشنده نسبت به تحویل حجم خاصی از دارایی در این زمان به توافق می‌رسند.
هزینه‌ی معامله در زمان عقد قرارداد پرداخت شده اما دارایی مورد نظر در زمان مقرر تحویل می‌شود.

قیمت ارز مورد نظر در این نوع قرار داد، به صورت توافقی تعیین می‌شود. یعنی ممکن است در آینده و زمانی که قرار است دارایی منتقل شود، قیمت روز ارز، از قیمتی که توسط طرفین تعیین شده است بیشتر یا کم‌تر باشد. اما این موضوع تاثیری بر معامله نداشته و معامله‌ی مورد نظر بر اساس قیمت توافقی انجام می‌شود.

مزایای معامله فیوچرز چیست؟

ببینید این نوع معاملات مزایای خاص خودشان را دارند. بگذارید با یک مثال ابتدا شکل قرار داد را بیشتر درک کنیم تا خودتان متوجه مزایای مختلف آن شود. فرض کنیم شما قصد دارید بیت کوین خریداری کنید. حال شما بر این باورید که قیمت این ارز در آینده با افزایش مواجه خواهد شد. کاری که شما می‌کنید بستن یک قرار داد آتی برای زمانی‌ست که تصور می‌کنید قیمت این ارز در آن زمان افزایش خواهد داشت.

شما قرارداد را بسته و هزینه‌ی ارز را معادل با قیمت امروز پرداخت می‌کنید. اما هیچ ارزی در ازای آن نمی‌گیرید و دریافت ارز به روز مقرر موکول می‌شود. وقتی روز مورد نظر فرا برسد، اگر قیمت بیت کوین بالا رفته باشد، شما با دریافت بیت کوین خود می‌توانید آن را فروخته و از این تفاوت قیمت سود کسب کنید.

البته توجه کنید که عکس این قضیه نیز ممکن است و امکان دارد قیمت کاهش داشته باشد و شما با ضرر مواجه شوید.

در معاملات فیوچرز شما می‌توانید نقش فروشنده را نیز داشته باشید. به این ترتیب که بنا دارید به صورت آنی مبلغی معادل ارزی که معامله می‌کنید را دریافت کنید. شما هیچ ارزی بابت این فروش پرداخت نمی‌کنید. وقتی موعد قرارداد سر برسد، با توجه به قیمت مورد معامله شما میزان ارز توافق شده را پرداخت می‌کنید. حال اگر قیمت ارز افزایش یافته باشد شما در عمل ضرر کرده‌اید، چرا که می‌توانستید از همان میزان ارز سود بیشتری کسب کنید.

آیا این معاملات مزایای دیگری نیز دارند؟

 

بله، شما در این معاملات می‌توانید از ابزار و روش‌های مختلفی برای کسب سود بیشتر یا کنترل زیان خود استفاده کنید. برای مثال می‌توان به اهرم به عنوان یکی از شیوه‌های محبوب کسب سود چند برابری اشاره کرد. به صورتی که شما تنها بخش کمی از هزینه‌ی یک معامله را پرداخت کرده و در آینده و سود قابل توجهی کسب می‌کنید. البته توجه کنید که استفاده از این ابزارها و انجام چنین معاملاتی به آموزش و مهارت کافی نیاز دارد.

دیگر امکان موثر در کسب سود بیشتر از این معاملات، استفاده از Stop-Limite است. به کمک این ابزار شما می‌تواند برای معامله‌ی خود حداقل میزان سود و یا حداکثر میزان ضرر را تعیین کنید. به این ترتیب خواهید توانست میزان ضرر را کنترل کرده و معاملاتی با امنیت بیشتری انجام دهید.

در کجا می‌توانید وارد معاملات فیوچرز شد؟

بازارهای سهام و صرافی‌های مختلفی هستند که امکان انجام معاملات فیوچرز را برایتان فراهم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این صرافی‌ها، بایننس است. در واقع شما با ثبت نام در بایننس و استفاده از بایننس فیوچرز می‌توانید به سرعت معاملات خود را در این زمینه آغاز کنید.

صرافی‌های دیگری هم‌چون بیت مکس (BitMEX)، بکت (Bakkt)، بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) و CME وجود دارند که می‌توانید از این امکان در آن‌ها استفاده کنید.

البته باز می‌گویم محبوب‌ترین صرافی برای انجام معاملات آتی ارزهای دیجیتال همان بایننس فیوچرز است که در ابتدا عرض کردم. با داشتن یک حساب کاربری بایننس و شارژ کردن کیف پول خود در این صرافی، به راحتی می‌توانید دارایی خود را به بایننس فیوچرز انتقال داده و در این معاملات کسب درآمد و سود کنید.

https://farnet.io/1399/12/281372/what-are-bitcoin-futures-how-to-invest-in-bitcoin-futures/

چه نوع سفارش‌هایی را می‌توانید در بایننس فیوچرز انجام داد؟

پس از ثبت نام در بایننس فیوچرز شما قادر به انجام معاملات به شکل‌های مختلفی خواهید بود. مهم‌ترین شکل‌های این سفارش‌ها عبارتند از:

سفارش لیمیت (Limit Order)
سفارش مارکت (Market Order)
سفارش استاپ لیمیت (Stop Limit Order)
سفارش استاپ مارکت (Stop Market Order)
سفارش Take Profit Limit Order
سفارش Take Profit Market
سفارش Trailing Stop

توضیح جزئی هر یک از این سفارش‌ها نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً برای آغاز معاملات خود در این زمینه ابتدا آموزش‌های لازم را کسب کنید و سپس کارتان را شروع کنید.

آیا توصیه دیگری به خوانندگان دارید؟

یک اصل اساسی در معاملات ارزهای دیجیتال وجود دارد. اگر جایی امکان رسیدن به سود زیادی وجود داشته باشد، این امکان نیز وجود دارد شما ضرر زیادی را تجربه کنید. توجه کنید که در معاملات آتی شما با سفارش‌هایی بدون ریسک و سرشار از سود روبه‌رو نیستید. بلکه این معاملات نیز ریسک‌های خاص خود را دارند.

برای مثال در استفاده از اهرم شما به همان نسبت به سود چند برابری را در روبه‌روی خود دارید، ممکن است با ضرری چند برابری نیز مواجه شوید. برای انجام معاملات آتی بهتر است دیدی کلی و دقیق از تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشید.

امید بازدید : 20 جمعه 15 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از مفاهیم مهم در مبحث سرمایه‌گذاری و ورود به دنیای ارز دیجیتال، سبد سهام است. می‌توان گفت با دقت کافی در سبد چینی در ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید به طرز چشم‌گیری سود و سرمایه‌ی خود را افزایش دهید. هم‌چنین استفاده از سبد سهام به این دلیل مهم است به شکل قابل توجهی ضرر و زیان‌های احتمالی شما را نیز کنترل می‌کند. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله، به نکات مهم در انتخاب یک سبد سهام مناسب خواهیم پرداخت.

چرا سبد سهام یا سبد ارزهای دیجیتال مهم است؟

اگر تاکنون با آموزش‌های ارز دیجیتال در سایت‌های آموزشی نظیر آکادمی امید فدوی آشنا شده باشید. می‌دانید که ارزهای دیجیتال به واسطه‌ی فراز و نشیب‌هایی که در قیمت‌شان دیده می‌شود، قابلیت سرمایه‌گذاری و سود بالایی دارند. اما این نوسانات گاهی می‌توانند به ضرر شما نیز پیش بیایند.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند سودآوری مطمئن‌تر، پربازده‌تر و در اغلب مواقع کم‌ریسک‌تری را برایتان به همراه داشته باشد، انتخاب یک سبد سهام مناسب است. این مسئله تنها به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود. شما به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانید سرمایه‌ی خود را بین دارایی‌هایی هم‌چون ارز دیجیتال، طلا، ملک، بورس و … پخش کنید.

اما در خود ارز دیجیتال نیز می‌توانید از بین ارزهای مختلفی، گزینه‌هایی را برای خرید و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. برای مثال اگر نحوه کار با نوبیتکس را بدانید، خواهید توانست با خرید ارزهای مختلف در این صرافی، یک سبد ارز دیجیتال مناسب داشته باشید.

در هنگام انتخاب ارزهای مناسب برای سبد خود، می‌توانید از خدماتی هم‌چون مشاوره تلفنی بیت کوین استفاده کنید. به وسیله این مشاوره‌ها شما خواهید توانست با انتخاب ارزهایی سود ده، از ریسک ضرر خود بکاهید. برای مثال اگر یکی از ارزهایی که خریده‌اید در یک بازه‌ی زمانی دچار افت شود، به واسطه‌ی سودی که از دیگر ارزها کسب می‌کند، متحمل ضرر چندانی نخواهید شد.

https://www.hidoctor.ir/353435_%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%A8%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF.html/

چه ارزهایی را برای سبد ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

سبد سهام خود را می‌توانید از بین هزاران ارز دیجیتال انتخاب کنید. اما مسئله‌ی اصلی، توجه به پارامترهای مهم در انتخاب است. برای مثال همواره توصیه می‌شود در کنار هر انتخابی که دارید، حتماً بیت کوین و اتریوم را به عنوان ارزهایی مطمئن در نظر داشته باشید.

تصور کنید شما اخیراً متوجه شده‌اید که یک ارز پتانسیل رشد چند برابری را در بازه‌ی زمانی کوتاهی دارد. اما این احتمال را نیز می‌دهید که شرایط عکس پیش بینی شما رخ دهد. ریسک شما در سرمایه‌گذاری بر روی این ارز، می‌تواند سود قابل توجهی نصیب‌تان کند. اما اگر بخواهید هم این احتمال موفقیت را داشته باشید و هم از ضرر احتمالی جلوگیری کنید، می‌تواند در کنار آن ارز دیجیتالی دیگری با حاشیه‌ی امنیت بیشتری بخرید.

از تمرکز بر روی یک ارز خودداری کنید

سبد تک سهم را شاید بتوان یکی از پر ریسک‌ترین نوع سرمایه‌گذاری دانست. همان‌طور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال به شرایط مختلفی وابسته است. هر اتفاقی می‌تواند بر قیمت یک ارز دیجیتال تاثیر منفی گذاشته و قیمت آن را در زمانی کوتاه به شدت کاهش دهد.

پس وقتی شما از داشتن چند ارز در سبد خود مطمئن باشید، هم احتمال موفقیت بر روی یکی از این ارزها بالا می‌رود. هم در صورت ضرر در یکی از آن‌ها، بقیه‌ی ارزها قدرت جبران ضررتان را خواهند داشت.

برای مثال شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در یک بازه‌ی زمانی، پنج ارز بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل و تتر را انتخاب کنید. اما توجه کنید که انتخاب ارز نیز در بازه‌های زمانی مختلف به شرایط آن زمان وابسته است. به این دلیل نمی‌توان یک ارز را برای همیشه به عنوان بهترین انتخاب در نظر گرفت. اما چطور می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

چه رمزهایی را در سبد ارزهای دیجیتال خود قرار دهیم؟

این‌که چه ارزی را می‌توانیم انتخاب کنیم، به مسائل زیادی وابسته است. با در نظر داشتن این شرایط ما می‌توانیم گزینه‌هایی با احتمال سود بالا و امکان ضرر پایین انتخاب کنیم. در سایت‌های آموزشی نظیر آکادمی امید فدوی نکات بسیار مهمی در این حوزه آموخته می‌شود. برخی از مسائلی که باید در این زمینه باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • نکته‌ی اول: چه مدت قصد دارید سرمایه‌تان را در ارز مورد نظر حفظ کنید؟ این بسیار مهم است که بدانید مدت زمانی که برای سرمایه‌گذاری در نظر دارید؟ آیا قصد دارید ارزهایی را خریده و هولد کنید؟ یا می‌خواهید در بازه‌ای کوتاه نسبت به خرید و فروش ترید کردن ارزها اقدام کنید؟
  • نکته‌ی دوم: آیا زمان خرید و فروش پیوسته و ترید کردن را دارید؟ آیا توانایی این را دارید که بازار تمام ارزهایی را که انتخاب کرده‌اید رصد کنید و در زمان مناسب نسبت به خروج از هر یک از آن‌ها و ورود به ارزی جدید اقدام کنید؟
  • نکته‌ی سوم: آیا می‌توانید نمودارها و وضعیت ارزها را تحلیل و بررسی کنید؟ تا چه اندازه به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال مسلط هستید؟
  • نکته‌ی چهارم: اگر به علم تحلیل مسلط نیستید، آیا می‌توانید مرجعی مناسب را برای یادگیری آن پیدا کنید؟
  • نکته‌ی پنجم: در صورتی که زمان کافی برای یادگیری مهارت‌های لازم را ندارید، آیا می‌توانید مرجعی را برای دریافت سیگنال‌ها و مشاوره تلفنی بیت کوین و سایر ارزها پیدا کنید؟
  • نکته‌ی ششم: آیا کار کردن با صرافی‌ها را بلدید؟ نحوه کار با نوبیتکس یا دیگر صرافی‌های ایرانی را چگونه و از چه طریقی می‌خواهید یاد بگیرید؟

با پرسیدن این سوال‌ها و پاسخ به آن‌ها همواره مسیر پیش رویتان را به می‌توانید به روشنی ببینید. اگر به این سوال‌ها پاسخ دهید خواهید دید که تعداد ارزها در افزایش تمرکز و بهره‌وری شما نقش مهم خواهد داشت.

https://www.hidoctor.ir/353435_%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%A8%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF.html/

راهنمای انتخاب سبد مناسب سهام

در این قسمت به نکاتی اشاره خواهیم کرد که دانستن آن‌ها در موفقیت شما تاثیر بیشتری خواهند گذاشت. پیش از هر چیزی بهتر است بدانید نباید بی‌گدار به آن بزنید. اگر اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، حتماً نسبت به دریافت آموزش‌های استاندارد و مناسب اقدام کنید. در قدم دوم بهتر است بدانید چیزی که در انتظار شماست، همواره سود و سود و سود نیست.

پس به خود این قول را بدهید تا در صورت تجربه‌ی ضرر احساساتی نشوید و انتخاب‌های عجولانه‌ای برای جبران نداشته باشید.

اصل اول: تعداد ارزها در سبد بسیار مهم است. این درست است که ما می‌گوییم تنوع سهام امری بسیار مفید و حیاتی‌ست. اما زیاد از حد بودن این مسئله خود می‌تواند منجر به ضرر شما شود. چرا؟ چون اگر شما ارزهای زیادی را انتخاب کنید، توجه به تغییرات همه‌ی آن‌ها غیرممکن خواهد بود. شما نمی‌توانید هم‌زمان بازار بیست ارز را رصد کنید و در صورت نیاز و در مواقع اضطراری خرید یا خروج به‌موقعی داشته باشید.

اصل دوم: در انتخاب ارز تنها به نظرات غیرکارشناسانه‌ی افراد در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنید. تحلیل ارزهای دیجیتال کار آن‌چنان ساده‌ای نیست. به همین دلیل اگر گاهی می‌بینید جو روانی بازار باعث هجوم برخی افراد به سمت یک ارز خاص می‌شود، لزومی ندارد شما نیز با موج همراه شوید.

اصل سوم: یک راهنما و مشاور خوب می‌توانید در ابتدای مسیر بسیار ارزشمند باشد. شما به عنوان فردی که به تازگی شروع به سبدچینی می‌کنید، طبیعی‌ست که اطلاعات کمی در این خصوص داشته باشید. از این رو بسیار مهم است که از مشاوره تلفنی بیت کوین یا راهنمایی‌ها و سیگنال‌های منابع معتبر استفاده کنید. هم‌چنین دریافت آموزش از مجموعه‌ی خوش‌سابقه‌ای هم‌چون آکادمی امید فدوی نیز می‌تواند انتخابی درست برای شروع مسیر کسب درآمد از ارزهای دیجیتال باشد.

امید بازدید : 20 جمعه 15 اسفند 1399 نظرات (0)

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، همه به دنبال پیدا کردن گزینه‌ای مناسب برای خرید و سرمایه‌گذاری هستند. اما در بازه‌های زمانی و در شرایط مختلف، پاسخ به این سوال متفاوت است. در سال ۲۰۲۱ به نظر می‌رسد برخی از پروژه‌ها و ارزها پتانسیل بیشتر و بهتری برای رشد دارند. البته شما با عضویت در یک کانال تحلیل ارز دیجیتال و یا شرکت در دوره‌هایی هم‌چون آموزش‌های Omid Fadavi Academy می‌توانید خودتان شناخت و تحلیلی کافی از رفتار ارزهای دیجیتال داشته باشید.

 

اما ما بر اساس شواهد و آن‌چه از بازار امسال بر می‌آید، برخی از ارزهایی را که باید در سال جاری حتماً روی آن‌ها بیشتر فکر کنید معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این‌ها تنها پیشنهادهایی هستند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. برای خرید و سرمایه‌گذاری حتماً با افراد متخصص بیشتری مشورت کنید و خودتان نیز تحقیقی کامل انجام دهید.

https://arga-mag.com/665368/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021

چرا بهترین سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال است؟

ابتدا بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا بهترین سرمایه‌گذاری ممکن در سال جاری، سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال است. این مسئله دلایل مختلفی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. این دلایل سبب شده‌اند تا افراد هم‌چون امید فدوی (Omid Fadavi) آموزش‌هایی را برای ورود مشتاقان به این عرصه آماده و عرضه کرده‌اند. پس با یادگیری برخی مفاهیم و آموزش اپلیکیشن بایننس و با بهره‌مندی از کانال تحلیل ارز دیجیتال خود را آماده‌ی کسب درآمد و دریافت سود در این بازار کنید. اما باید در ورود به این بازار به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

  • اول: شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، بسیاری را به سمت اعتماد بیشتر به جهان دیجیتال سوق داد و این موضوع باعث افزایش اعتبار و قیمت ارزهای دیجیتال شده است و این روند هم‌چنان در حال رشد و پیشرفت است. این مسئله تا جایی پیش رفته است که برخی سال ۲۰۲۱ را به عنوان سال ارز دیجیتال معرفی کرده‌اند.
  • دوم: بیت کوین را فراموش نکنید. این ارز هنوز یکی از قدرت‌های اول ارزهای دیجیتال بوده و پتانسیل بالایی در سوددهی دارد.
  • سوم: برای سرمایه‌گذاری حتماً روی ارزهای دیجیتالی هم‌چون اتریوم و تزوس حساب کنید. چرا که اقتصاد غیرمتمرکز هنوز مسیر رشد خود را ادامه می‌دهد.
  • چهارم: اگر قدرت ریسک دارید بر روی ارزهایی پر ریسکی که احتمال رشد شارپی دارند سرمایه‌گذاری کنید. در صورت امکان بخشی از سرمایه‌ی خود را بر روی این بخش متمرکز کنید.
  • پنجم: حداقل سه تا پنج ارز برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

https://arga-mag.com/665368/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021

کدام ارزها در سال ۲۰۲۱ پربازده‌تر خواهند بود؟

در بحث و بررسی در خصوص انتخاب ارز برای سبد ارزهای دیجیتال، همواره باید یک نکته را در نظر گرفت. این نکته تقسیم منطقی سرمایه بین ارزهای پر ریسک و کم‌ریسک است. معمولاً اولین پیشنهاد متخصصین این عرصه، بر این است که همواره ارزهای هم‌چون بیت کوین و اتر را در سبد خود داشته باشید.

چرا که این ارزها در طول این سال‌ها همواره سودبخشی خود را به اثبات رسانده‌اند. به ویژه اگر دید بلند مدت برای سرمایه‌گذاری دارید، حتماً روی این ارزها حساب کنید.

نکته‌ی قابل تامل دیگر بررسی برخی ارزهاست که بتوانید با توجه به پتانسیل‌های قوی آن‌ها، آینده‌ای درخشان را برایشان پیش‌بینی کنید. در زیر ما برخی از این ارزها را معرفی می‌کنیم.

بایننس کوین

بایننس کوین در کنار ارزهایی هم‌چون پولکادات و کاردانو توانسته است رشد قابل توجهی را از خود نشان دهد. این ارز پتانسیل بالایی داشته و با قرارگیری در جمع بهترین ارزها از نظر سهم بازار، توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

دلیل قدرت این ارز شگفت‌انگیز، اختصاص داشتن آن، به بهترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. صرافی بایننس را می‌توان بزرگ‌ترین صرافی این دوره از تاریخ دانست. وجود تنوع خدمات در این شرکت و فعالیت در عرصه‌های مختلفی هم‌چون استخر استخراج، استخر سهام گذاری، کیف پول و … سبب قدرت هر چه بیشتر آن شده است.

شاید زمانی خرید و فروش این ارز به این صرافی محدود می‌شد. اما امروز دیگر کاربرد BNB فراتر از صرافی بایننس رفته است. البته بدیهی‌ست که وابستگی این ارز به بایننس باعث این موضوع نیز می‌شود که در صورت هر اتفاقی منفی‌ای برای این صرافی، قیمت این کوین نیز تحت تاثیر خواهد بود.

لایت کوین

لایت کوین ارزی‌ست که در سال ۲۰۱۷ توانست رشدی معادل ۸۰۰۰درصد را تجربه کند. این ارز به دلیلی نزدیکی‌ای که با بیت کوین دارد، معمولاً مورد علاقه بوده و اعتماد به آن در سطح بالایی قرار دارد.

در کنار این پتانسیل بالا، انجام پروژه‌های مهم و تاثیرگذار هم‌چون راه‌اندازی بازی LiteBringer در بلاکچین لایت کوین سبب بالا رفتن تراکنش‌ها و در نهایت قیمت این ارز شده است. برخی از پیش بینی‌ها از رسیدن قیمت این ارز به ۶۰۰ دلار خبر می‌دهند.

بیت کوین کش

ارز BitCoin Cash سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و توانست در زمان کمی به خوبی خود را به اثبات برساند. شاید در طول این مدت آغازین سال ۲۰۲۱ شاهد کاهش رتبه‌ی آن در بین دیگر ارزها باشیم. اما قیمت این ارز در همین مدت نیز رشد خوبی داشته است.

ترون

ترون (TRX) نیز در سال ۲۰۱۷ و در شبکه‌ی اتریوم تاسیس شد. اما امروز این ارز پس از مدتی به یک پلتفرم مستقل بدل شد. قیمت ترون با افزایش سازمان‌هایی که به پلتفرم آن می‌پیوندند بیشتر می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم شبکه ترون این است که این شبکه میزبان برنامه‌ی غیرمتمرکز بیشتری نسبت به اتریوم است. این خود یکی از دلایلی‌ست که سرمایه‌گذاران آینده درخشانی را برای ترون متصور می‌شوند.

ریپل

ریپل تا چندی پیش در جایگاه چهارم ارزهای دیجیتال، از نظر سهم بازار قرار داشت. این عدد در این روزها دچار تغییر شده و شاهد کاهش سهم ریپل در این بازار هستیم. البته این به معنی ضعیف شدن این شبکه نیست و علت اصلی رشد بیشتر ارزهای رقیب است.

با این وجود ریپل (XRP) در همین مدت نیز رشد خوبی را از خود نشان داده است. می‌توان گفت ریپل یکی از ارزهایی‌ست که سرمایه‌گذاری در آن ریسک پایینی داشته و از این رو گزینه‌ای مناسب برای ایجاد تعادل در سبد سهام شماست.

کاردانو

شاید کمتر کسی باور می‌کرد که کاردانو بتواند خود را به جایگاه امروزی خود در بین ارزهای دیجیتال برساند. البته این ارز هنوز از قیمت اوج خود در سال ۲۰۱۸ یعنی ۱.۱۱ دلار کمی فاصله دارد. با این حال شاهد افزایش تقریباً ۸ برابری آن در ماه‌های اخیر بوده‌ایم.

 چیزی که باعث رشد و اعتبار کاردانو شده است، توانایی پردازش پرداخت‌ها و قراردادها، خارج از بلاکچین است. این مسئله سبب شده است کاردانو یکی از سریع‌ترین سیستم‌های پرداخت تلقی شود. در سال ۲۰۲۱ روی این ارز نیز حتماً حساب کنید.

تزوس (xtz)

این ارز نیز هم‌چون اغلب ارزهای دیجیتال، چند پله از جایگاه خود در سال گذشته سقوط کرده و امروز در رده‌ی ۲۴ قرار گرفته است. اما با توجه به فعالیت‌ها و روند پیش رو، می‌توان سرنوشت خوبی را برای آن در سال جاری در نظر داشت.

در همین مدت کوتاه که از سال این سال می‌گذرد، شاهد رشدی در حدود دو و نیم برابر در این عرض بوده‌ایم.

ارز دیجیتال IOTA

همکاری با سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف از جمله صنایع خودروسازی، تولیدات، بیمه و … این ارز را به یکی از ارزهای آینده‌دار تبدیل کرده است. این ارز در مدت اخیر توانسته چیزی بین چهار تا پنج برابر رشد را تجربه کند.

به همین دلیل وجود این ارز در سبد سهام‌تان پتانسیل افزایش سرمایه‌تان را تقویت می‌کند.

امید بازدید : 28 جمعه 15 اسفند 1399 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم مسیری مناسب برای شروع به کسب درآمد ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم. هر بازار رفتار و ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای آن‌که بتوانید به نتیجه‌ی دلخواه خود دست پیدا کنید، باید این بازار را به درستی بشناسید و به علم تحلیل و بررسی وقایع در آن مسلط باشید. شروع سرمایه گذاری در هر بازاری فراز و نشیب‌های خاصی روبه‌رو خواهید بود. اما اگر بتوانید مسیری درست را در پیش بگیرید بی‌شک درصد موفقیت شما بالاتر خواهد رفت.

اولین قدم؛ دریافت یک بسته آموزشی ارز دیجیتال

 

افراد زیادی پیش از شما پا به این میدان گذاشته اند. کسانی که توانسته‌اند با علم و دانشی که کسب کرده‌اند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند. خوشبختانه بسیاری از این افراد اقدام به اشتراک گذاری آن‌چه آموخته‌اند کرده‌اند. این آموخته در خلال انواع بسته آموزشی ارز دیجیتال ارائه شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از این افراد امید فدوی است. شاید بتوان گفت تا امروز خیلی از افراد به واسطه‌ی آموزش‌های امید فدوی ارز دیجیتال را شناخته‌اند.

کسانی مثل امید فدوی ارز دیجیتال را به خوبی شناخته و به چم و خم آن آگاهند. با تجربه‌ی بیش از چند سال سرمایه‌گذاری و تجربه‌ی سود و زیان‌ها در شرایط مختلف، می‌توان گفت حال چنین کسانی حکم چراغ راه را برای کسانی دارند که به تازگی قصد وارد شدن به عرصه سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال را دارند.

https://jadvalyab.ir/blog/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/

آن‌چه باید بیاموزید

اما بیایید ببینیم در یک بسته آموزش ارز دیجیتال شما چه چیزهایی را خواهید آموخت. پیش از هر چیز نیاز است شما به مفاهیم اولیه و اساسی این بازار مطلع شوید. به همین دلیل آشنایی با فلسفه‌ی ارزهای دیجیتال، مفهوم بلاک‌چین، آشنایی با مفاهیم کریپتو کارنسی و … بخشی از این روند آموزشی است.

این عرصه با آن‌که بسیار در خصوص آن می‌شنویم، سرزمینی تازه کشف شده است. به همین دلیل و به علت ناآگاهی بسیاری از افراد، سوء استفاده و کلاهبرداری بخش حذف‌نشدنی‌ای از آن است. پس شما باید بدانید چه سیستم‌هایی شامل کلاهبرداری می‌شوند و شما چگونه باید از سرمایه‌ی ارز دیجیتال خود نگهداری کنید.

باید مفهوم رمزارزها و چگونگی کارکرد بلاکچین را به خوبی درک کنید. ماینینگ و ترید از دیگر اصطلاحاتی هستند که باید با معانی و مفهوم آن‌ها آشنا شوید.

پس از این آموزش‌ها و یادگیری این مفاهیم اولیه شما یک دید کلی در این زمینه خواهید داشت و نوبت به شروع کار می‌رسد. برای شروع کار باید ابزارهای مورد نیاز را به خوبی بشناسید و استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید.

آشنایی با کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتال یکی از اولین ابزارهایی‌ست که باید بتوانید با آن کار کنید. یک کیف پول رمزارزها جایی‌ست که شما سرمایه‌ی دیجیتالی خود را در آن نگهداری می‌کنید. انواع مختلفی از کیف پول‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کیف پول‌های دیجیتال به چند دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند. یکی از انواع این کیف‌ها، کیف پول نرم افزاری است. این کیف پول‌ها را می‌توانید بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کیف پول سخت‌افزاری نوع دیگری از کیف پول دیجیتال است که از نظر امنیت در سطح بالاتری قرار دارد. در کنار این‌ها به صورت خیلی محدود افراد از کیف پول‌های کاغذی نیز استفاده می‌کنند.

در یادگیری استفاده از کیف پول باید بدانید که چه اطلاعاتی را باید در نزد خود نگه دارید و کدام اطلاعات را برای انتقال ارز می‌توانید در اختیار دیگران قرار دهید.

خرید ارز دیجیتال

حال دیگر زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال است تا رسماً کارتان را شروع کنید. خرید ارزهای دیجیتال به کمک صرافی‌های مختلفی امکان‌پذیر است. صرافی‌های بسیاری در ایران و جهان اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌کنند.

کار با صرافی‌ها بسیار مهم است. شما باید بتوانید به درستی ثبت نام و احراز هویت را به درستی طی کنید. برای کار با صرافی‌های خارجی نظیر کوینکس تحریم باعث شده است که کاربران ایرانی با مشکلاتی مواجه باشند. به همین دلیل برای کار این صرافی‌ها باید بتوانید راه‌هایی مطمئن و مناسب را پیدا کنید.

برای خرید و فروش ارز در صرافی‌هایی نظیر بایننس و کوینکس تحریم ها را می‌توانید با برخی روش‌ها دور بزنید. اما توجه کنید که بی‌دقتی در این زمینه می‌تواند سبب مسدود شدن حساب‌تان شده و شما را دچار دردسر کند.

بررسی کارمزدها و آشنایی با این مفهوم نیز دیگر مسئله‌ای‌ست که بهتر است پیش از انتخاب یک صرافی به آن توجه داشته باشید. برای کار با صرافی‌های خارجی شما نیاز به خرید دلار دارید. البته در بعضی از این صرافی‌ها نیز تنها معاملات کریپتو به کریپتو انجام می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید از طریق روش‌های دیگر ارز مورد نظر خود را خرید و آن را وارد حساب خود در این صرافی‌ها کنید.

به این دلیل برخی از کاربران ایرانی کار با صرافی‌های داخلی را ترجیح می‌دهند. چرا که هم به راحتی می‌توانند با استفاده از ریال خریدشان را انجام دهند.

https://jadvalyab.ir/blog/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/

یادگیری سرمایه گذاری و تحلیل

برای سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال شما باید بتوانید به علم تحلیل مسلط شوید. اگر بخواهید خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید باید بتوانید زمان مناسب برای خرید و فروش را تشخیص دهید.

این مسئله به راحتی امکان‌پذیر نیست. شما باید بدانید که چه عواملی در افزایش و کاهش قیمت یک ارز می‌توانند نقش ایفا کنند. با شناخت این عوامل شما می‌توانید به سیگنال‌های افزایش یا کاهش قیمت دست پیدا کنید و با خرید و فروش به موقع به سود خوبی دست پیدا کنید.

اما برخی افراد به دنبال ترید کردن و خرید و فروش پیوسته‌ی ارزها نیستند. در این مواقع می‌توانید با خرید یک ارز که توقع افزایش قیمت آن می‌رود، و هولد (Hold) کردن آن برای مدتی، از بالا رفتن قیمت آن سود کسب کنید.

برای یادگیری تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال می‌توانید از طریق دریافت بسته آموزش ارز دیجیتال اطلاعات مفیدی کسب کنید. گاهی افراد ممکن است در اوایل شروع به کار با این ارزها نتوانند به خوبی از پس شناخت شرایط بر بیایند. به همین دلیل بهره‌مندی از سیگنال‌هایی که توسط برخی تیم‌ها عرضه می‌شود می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

چند ارز دیجیتال وجود دارد؟

ارزهای دیجیتال بسیاری برای خرید و فروش وجود دارند. با در نظر گرفتن توکن‌ها و کوین‌ها میزان آن‌ها به بیش از ۴هزار مورد می‌رسد. به همین دلیل یکی از نکات مهم برای سرمایه‌گذاری در این عرصه، انتخاب ارز مناسب است.

فراموش نکنید که شما محدود به یک ارز خاص نیستید. بلکه می‌توانید ارزهای مختلفی خریداری کرده و با آن‌ها کار کنید. بعضی ارزها ممکن است در بازه‌ای خاص شاهد صعود بسیار زیادی باشند و در عین حال ممکن است سقوط قیمت بسیار چشم‌گیری در آن‌ها مشاهده شود.

چرا ارز دیجیتال؟

با همه‌ی این اوصاف یکی از سوالاتی که وجود دارد این است که چرا باید بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟ این ارزها چه مزایایی دارند؟

پایین بودن کارمزد و عدم نیاز به بانک یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید و فروش این ارز است. شما به راحتی می‌توانید حجم زیادی از سرمایه را در کمترین زمان و نیاز به دادن کارمزد بالا جابه‌جا کنید. ضمناً شما برای داشتن سرمایه در این ارز نیاز به دادن مالیات ندارید.

نکته‌ی قابل توجه دیگر در خصوص این ارزها امکان خرید و فروش سریع آن‌هاست و نیازی به ماندن در صف فروش نخواهید داشت.

امید بازدید : 26 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

ترید ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلفی امکان‌پذیر است. یکی از صرافی‌های محبوب و بسیار تاثیرگذار در این حوزه بایننس است که بدون شک تمام تریدرهای ارزهای دیجیتال با آن آشنا هستند. این صرافی در سال 2017 و در چین تاسیس شد. ترید در بایننس نیاز به اطلاعات و آموزش کامل دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با جناب امید فدوی مصاحبه‌ای کوتاه داشته‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.

https://www.delgarm.com/%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.a229890

آقا فدوی ترید در بایننس به چه شکل است؟

یکی از اولین نکاتی که باید در این زمینه به آن اشاره کرد، کریپتو به کریپتو بودن معاملات است. در واقع در این صرافی شما تنها می‌توانید از ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات خود استفاده کنید. پس از خرید ارز دیجیتال و وارد کردن آن به کیف پول خود در بایننس می‌توانید انجام معاملات و کسب درآمد خود را آغاز کنید.

البته ناگفته نماند که کسب درآمد کردن و رسیدن به سود به همین سادگی‌ها هم نیست. در بهترین حالت شما باید زمانی را برای یادگیری و آموزش صرف کنید. برای یادگیری مفاهیم و تکنینک‌های ترید ارز دیجیتال این روزها مرجع‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و شروع به یادگیری کنید.

آیا شما هم در آکادمی امید فدوی به این آموزش‌ها می‌پردازید؟

بله، ما تمرکز اصلی‌مان در زمینه‌ی ترید و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است. با توجه به تجربه و موفقیت چند ساله در این حوزه و با وجود هنرجویانی که توانسته‌اند به سطح قابل قبول از سود و کسب درآمد برسند، شاید بتوانیم بگوییم که تا کنون بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

البته هنوز به هدفمان نرسیده‌ایم و سعی داریم تمام افرادی را که در این حوزه به دنبال کسب درآمد هستند آموزش دهیم. متاسفانه شاهد تضرر برخی از عزیزان ناآگاه در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال هستیم و این بسیار ناخوشایند است.

در خصوص بایننس چه آموزش‌هایی لازم است؟

ببینید آموزش کامل بایننس شامل مراحل مختلفی می‌شود. شما برای ترید ارز دیجیتال ابتدا باید با مفاهیم کلی این بازار آشنا باشید. شناخت ارزها و روند تغییر قیمت آن‌ها، توانایی تحلیل و ... از جمله‌ی این مهارت‌ها هستند.

در مقابل کار با سیستم بایننس نیز نیازمند دانش و مهارت خاص خود است. برای شروع کار شما باید یک حساب کاربری در بایننس ایجاد کنید. این مرحله کار سختی نیست. اما باید توجه کنید که پس از وارد شدن به حساب کاربری خود اولین کاری که باید بکنید، انجام تنظیمات ورود دو مرحله‌ای به حساب کاربری‌تان است.

به این ترتیب اگر کسی به هر دلیل به رمز عبور شما نیز دسترسی پیدا کند، نخواهد توانست وارد حساب‌تان شده و به اطلاعات‌تان دسترسی داشته باشید.

https://www.delgarm.com/%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.a229890

گفتید در این صرافی تنها معاملات کریپتو به کریپتو انجام می‌شود؟ چطور می‌توان ارزهای خود را به این سیستم واریز کرد؟

کار سختی نیست. شما پیش از هر چیز از صرافی‌ها یا افراد قابل اعتماد ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری می‌کنید. پس از خرید ارز دیجیتال نوبت به واریز کردن آن‌ها به سایت بایننس می‌رسد.

برای این کار ابتدا وارد بخش کیف پول خود در بایننس می‌شود. کیف پول یا Wallet در صفحه‌ی اصلی حساب کاربری‌تان و در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد. پس از کلیک بر روی ولت، لیستی ظاهر می‌شود. گزینه‌ی Fiat And Spot را در این صفحه انتخاب کنید و وارد صفحه‌ی مورد نظر شوید.

در این صفحه با انتخاب گزینه‌ی Deposit (واریز) می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. هم‌چنین باید در این‌جا تعیین کنید که از طریق کدام شبکه می‌خواهید انتقال را انجام دهید. توجه کنید که هم مبدا و هم مقصد (بایننس) باید از شبکه‌ی مورد نظر پشتیبانی کنند. پس از انتخاب ارز دیجیتال و میزان آن و تعیین مبدا و شبکه‌ی مورد نظر می‌توانید واریز به بایننس را انجام دهید.

این کار ابتدا با ایجاد Deposit Adress در سایت بایننس و ارسال ارز دیجیتال مورد نظر به آن آدرس انجام می‌شود.

چطور درآمد خود را در بایننس برداشت کنیم؟

پس از آن‌که در بایننس ترید ارز دیجیتال را آموختید و فرآیند افزایش سرمایه و کسب درآمدتان آغاز شد، شاید نیاز به برداشت و خارج کردن سرمایه‌ی خود از این سیستم داشته باشید. برای این کار نیز دقیقاً باید همان مسیر بالا را طی کنید.

با این تفاوت که در آخر به جای انتخاب Deposit باید به سراغ گزینه‌ی Withdraw (برداشت) بروید. مقصد شما برای برداشت ارز از بایننس کدام سایت است؟ ابتدا شما باید به آن سایت رفته و در بخش Deposit در کیف پول خود، با انتخاب ارز و شبکه‌ی مورد نظر، آدرس انتقال را ایجاد کنید. سپس می‌توانید آدرس مورد نظر را در فرم موجود در صفحه‌ی برداشت بایننس وارد کرده و عمل انتقال و برداشت را انجام دهید.

توجه کنید که در شبکه‌های مختلف میزان کارمزد انتقال متفاوت است. از این رو پیش از انجام انتقال به این موضوع توجه کنید تا بتوانید شبکه‌ای با کارمزد مناسب‌تر را پیدا کنید.

خرید و فروش ارزها در بایننس به چه صورت است؟

در بایننس با جفت ارزهای معاملاتی طرف هستیم. جفت ارزهایی که با نرخ قیمتی مشخص در هر بازه‌ی زمانی‌ قابل کاربرد و خرید و فروش هستند. برای مثال اگر شما اتر دارید و می‌خواهید بیت کوین بخرید، باید از زوج ارز مربوط به این دو استفاده کنید.

اگر ارز خاصی دارید، وارد صفحه‌ی Exchang شوید و ارز خود را انتخاب کنید. آن‌گاه می‌توانید در لیست جفت‌ارزهایی را که با این ارز وجود دارند مشاهده کنید. قیمت ارزهای دیگر بر اساس ارز شما مشخص می‌شود و شما می‌توانید به میزانی که قصد دارید خریدتان را انجام دهید.

چه نوع معامله‌هایی در بایننس ممکن است؟

ترید ارز دیجیتال به کمک سه نوع معامله در بایننس اتفاق می‌افتد. این سه معامله هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و کار کردن با آن‌ها متفاوت است. در هر بازه‌ی زمانی و با توجه به شرایط بازار انتخاب نوع معامله بسیار مهم است. بدون گذراندن آموزش کامل بایننس شما نخواهید توانست تصمیمی درست در خصوص انتخاب نوع معامله بگیرید.

این معامله‌ها عبارتند از:

معاملات سفارش محدود: در معاملات سفارش محدود شما یک حداکثر یا حداقل برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود انتخاب می‌کنید. سفارش محدود به صورت آنی انجام نمی‌شود و حتی ممکن است در حالت کلی انجام نشود. در شرایطی که عجله‌ای برای انجام سفارش و فروش یا خرید ارز ندارید می‌توانید از این نوع معامله استفاده کنید. در این نوع معامله شما قیمت فروش یا خرید را تعیین می‌کنید و در صورتی که قیمت ارز مورد نظر به قیمتی که تعیین کرده‌اید برسد معامله انجام می‌شود.

خرید سریع: در این معامله شما تنها نوع ارزی را که می‌خواهید مشخص می‌کنید و تعیین می‌کنید که قصد دارید چه میزان از سرمایه‌تان در این خرید مورد استفاده قرار بگیرد. سپس سیستم با توجه به بررسی سفارش‌های موجود بهترین خرید را برای شما انجام می‌دهد.

معامله‌ی استاپ لیمیت: در این نوع سفارش شما دو نقطه‌ی Stop و Limit را برای سیستم تعیین می‌کنید. این موضوع جلوی ضرر شما را در زمان‌هایی که در حال انجام کار نیستید خواهد گرفت. فرض کنید که شما بیت کوین دارید. برنامه‌تان این است که اگر بیت کوین به قیمت A رسید آن را بفروشید. به این ترتیب می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که سفارش شما زمانی که بیت‌کوین به این قیمت می‌رسد، در قیمت B برای فروش ثبت شود.

آیا توصیه دیگری به خوانندگان دارید؟

در پایان بهتر است مروری کلی بر موضوعات مهم داشته باشیم.

·     حتماً تایید دو عاملی 2FA را در حساب کاربری خود فعال کنید تا امنیت‌تان بالا برود.

·     از طریق آی‌پی ایرانی وارد سایت نشوید و کار خود را با وی‌پی‌‌ان انجام دهید. خرید وی‌پی‌ان با آی‌پی ثابت توصیه می‌شود تا حساب‌تان مسدود نشود.

·     از شماره‌ موبایل ایرانی برای تایید حساب استفاده نکنید.

این‌ها به دلیل تحریم‌ها و عدم امکان معامله‌ی مردم ایران در بایننس توصیه می‌شوند. حتماً برای شروع کار در بایننس به آن‌ها توجه کنید.

امید بازدید : 27 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

اگر قصد سرمایه گذاری در بیت کوین را دارید بهتر است پیش از هر چیز با مفاهیم و نکات مهم آن آشنا باشید. اساس سرمایه گذاری اغلب بر خرید و فروش سهم و دارایی بنا بوده است. اما در خصوص بیت کوین علاوه بر این موارد راه‌های دیگری نیز برای سرمایه گذاری و کسب درآمد وجود دارد. در این زمینه مصاحبه‌ای کوتاه با جناب امید فدوی از متخصصین حوزه‌ی ارزهای دیجیتال داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

https://www.aftabir.com/reportages/view/782/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

درود، لطفاً خودتان را به خوانندگان ما معرفی کنید

امید فدوی هستم. مدرس و مشاور سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال و بیت کوین.

جناب فدوی لطفاً الفبای سرمایه گذاری در بیت کوین را برای خوانندگان ما شرح دهید

بله حتماً. اگر قصد سرمایه گذاری در این زمینه را دارید، پیش از هر چیز بهتر است از مفاهیم ابتدایی آن به خوبی مطلع باشید، اصطلاحات را بشناسید و به طور کلی به کارکرد سیستم مسلط باشید. در قدم دوم نوبت به اقدام می‌رسد. برای این کار شما می‌توانید از طریق دریافت آموزش سرمایه گذاری در بیت کوینکه در دوره‌های پایه و حرفه‌ای برگزار می‌شوید، مسیر آغاز کار را بررسی کنید.

اولین قدم برای سرمایه گذاری، داشتن یک کیف پول ارزهای دیجیتال است. در واقع شما نیاز به خریداری و داشتن مقدار مشخصی بیت کوین دارید و این بیت کوین‌ها را در کیف پول خود نگهداری می‌کنید. حال با داشتن این دارایی شما وارد عرصه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوید. در واقع با خرید و نگهداشتن بیت کوین در برخی بازه‌های زمانی و با فروش آن در مواقعی خاص شما پروسه‌ی کسب درآمد در این حوزه را طی می‌کنید.

افراد در چه جایی می‌توانند سرمایه گذاری کنند؟

گفتیم کیف پول به شما کمک می‌کند تا محلی برای نگهداری سرمایه‌ی خود داشته باشید. اما این سرمایه را در چه جاهایی می‌توانید معامله و خرید و فروش کنید. برای این کار صرافی‌های مختلفی برای انجام معاملات وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این صرافی‌ها، صرافی بایننس است.

صرافی بایننس امکانات مختلفی را در اختیار کاربران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. در واقع در آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین، شما می‌توانید از آموزش ثبت نام در بایننس نیز بهره‌مند شوید. برای مثال بایننس فیوچرز یکی از حوزه‌هایی‌ست که می‌توانید در زمینه‌ی معاملات آتی در آن سرمایه گذاری کنید.

پس از آموزش ثبت نام در بایننس نوبت به آموزش نحوه‌ی شارژ حساب و خرید فروش‌ها می‌رسد که خود پروسه‌ای تخصصی‌ست و در این جا به آن‌ها اشاره نمی‌کنم. ترجیح می‌دهم در ادامه بحث کمی بیشتر در خصوص بیت کوین و آن چه باعث تغییر و نوسان در قیمت این ارز می‌شود را صحبت کنم.

https://www.aftabir.com/reportages/view/782/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

بله موضوع خوبی‌ست. واقعاً چرا گاهی تا این اندازه شاهد نوسان در قیمت بیت کوین هستیم؟

برای موفقیت در سرمایه‌گذاری باید بتوانید روند تغییر قیمت‌ها را پیش بینی کنید. قیمت بیت کوین به عوامل بسیار زیادی وابسته است. در حقیقت این ارز به دلیل نوپا بودنش بسیار متاثر از اتفاقات بازار است. گاهی با تغییراتی مختصر شاهد افزایش و یا کاهش قیمت بسیار زیاد آن هستیم. در ادامه برخی از این عوامل را بیان می‌کنم.

اولین موردی که می‌تواند در قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد، میزان عرضه و تقاضای این ارز است. در واقع این کاملاً بدیهی و روشن است که هر چه عرضه یک ارز کمتر و تقاضا برای آن بیشتر باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت. به همین دلیل شما در سرمایه گذاری خود باید بسیار به این موضوع توجه داشته باشید که چه زمانی تقاضای بازار در حال افزایش است و چه زمانی مردم در حال فروش بیت کوین های خود هستند. در چنین شرایطی می‌توانید با توجه به جنبه‌های مختلف دیگر آن کاهش یا افزایش قیمت آن را پیش بینی کنید.

اما عرضه بیت کوین چه زمانی کم‌تر می‌شود؟ این موضوع هر چه در زمان پیش می‌رویم اتفاق می‌افتاد. همان‌طور که می‌دانید هر چهار سال و طی رویداد هاوینگ میزان پاداش بلاکچین برای بلاک‌های استخراج شده نصف می‌شود و این موضوع می‌تواند یکی از دلایل رشد قیمت این ارز در طول زمان باشد. در این بین نهنگ‌های بیت کوین یا همان کسانی که حجم زیادی بیت کوین دارند، می‌توانند با فروش هماهنگ یا نفروختن بیت کوین‌هایشان بر میزان عرضه‌ی بیت کوین تاثیر گذاشته و قیمت آن را کم یا زیاد کنند.

من شنیده‌ام اخبار و گاهی اظهار نظرهای افراد معروف نیز می‌تواند بر قیمت این ارز تاثیر بگذارد. آیا این درست است؟

بله، همان طور که گفتم بیت کوین یک ارز نوپاست. این مسئله باعث می‌شود اظهارنظرهای درست و غلط افراد فعال در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری باعث ایجاد تردید یا اعتقاد بیشتر افراد در این ارز شود. برای مثال ممکن است یکی از کارشناسان حوزه‌ی سرمایه‌گذاری و بورس جهانی نسبت به آینده‌ی این ارز نظری منفی داده و اخبار و رسانه‌ها نیز روی آن مانور دهند. این موضوع می‌تواند در بسیاری از افرادی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند تردید ایجاد کرده و باعث شود به سرعت اقدام به فروش بیت کوین کنند. این مسئله خود می‌تواند یکی از دلایل ریزش قیمت این ارز باشد.

قوانین کشورها نیز بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد. گاهی تصویب شدن یک قانون می‌تواند باعث شود قیمت بیت کوین بالا یا پایین برود. برای مثال قوانینی که در کشورها مبنی بر امکان استفاده و سرمایه گذاری این ارز در معاملات تصویب می‌شوند باعث مقبولیت بیشتر این ارز و روی آوردن افراد بیشتری به آن می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود قیمت این ارز افزایش پیدا کند.

خلاف این امر نیز ممکن است و گاهی با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی قیمت بیت کوین رو به سقوط می‌گذارد.

برای مثال در سال 2017 زمانی که چین محدودیتی را در خصوص بیت کوین اعمال کرد، شاهد کاهش 40 درصدی قیمت این ارز بودیم و بعدها وقتی این کشور از این ارز حمایت کرد، قیمت بیشتری برای آن تعیین شد.

آیا عامل دیگری نیز بر این قضیه تاثیر می‌گذارد؟

بله، این ها تنها موارد محدودی بودند که برایتان به طور مختصر توضیح دادم. در حالی که قیمت بیت کوین می‌تواند با توجه به حجم معاملات بازار و عوامل دیگری نیز کم یا زیاد می‌شود.

افراد چگونه می‌توانند قیمت بیت کوین را پیش بینی کرده و در آن سرمایه گذاری کنند؟

مجموعه عوامل بالا و میزان تغییر قیمت این ارز، در نمودارهای مختلفی قابل مشاهده است. نمودارهای مختلف تکنیکال، نمودار فاندامنتال، عمق بازار و بررسی تاریخچه‌ی قیمت از جمله اطلاعاتی هستند که می‌توانید با توجه به آن‌ها سرمایه‌گذاری یا خروج سرمایه‌ی خود را در بازه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنید.

البته این کار در ابتدای مسیر می‌تواند سخت باشد و شما را کمی دچار سردرگمی کند. بهتر است به تجربه‌های اولیه خود نیز اعتماد نکنید. همچنین اقدام بر اساس احساسات می‌تواند خود عاملی برای شکست و از دست دادن سرمایه باشد.

به همین دلیل توصیه می‌شود برای شروع فعالیت در این عرصه، حتماً با شرکت در یک دوره آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین، به مفاهیم مورد نیاز مسلط شوید و از مشاوره‌ی یک کارشناس خبره و با تجربه در این زمینه بهره‌مند شوید.

امید بازدید : 31 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟آموزش سرمایه گذاری ارز دیجیتال بر پایه‌ی مهارت‌ها و مفاهیم مختلفی شکل می‌گیرد. سوال‌های مختلفی در این حوزه از سوی افرادی که به تازگی وارد این عرصه می‌شوند پرسیده می‌شوند.

در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

آموزش سرمایه گذاری ارز دیجیتال بر پایه‌ی مهارت‌ها و مفاهیم مختلفی شکل می‌گیرد. سوال‌های مختلفی در این حوزه از سوی افرادی که به تازگی وارد این عرصه می‌شوند پرسیده می‌شوند؟ سوالاتی از قبیل:

  • چگونه در بایننس ترید کنیم؟
  • کارمزد صرافی کوینکس چقدر است؟
  • قیمت ارزها چگونه تغییر می‌کند؟

و هزاران سوال مشابه این‌ها. اما ما در این مقاله فرض را بر این گذاشته‌ایم که شما به اطلاعات پایه‌ای و نسبتاً کاربردی این بازار آگاهید. کارمزد صرافی کوینکس و بایننس را می‌دانید و از چگونگی انجام معاملات در صرافی‌های مختلف اطلاع دارید. البته در صورت نیاز می‌توانید این اطلاعات را در آکادمی امید فدوی کسب کنید و آموزش‌های لازم را در این حوزه ببینید.

اما چیزی که ما در این‌جا قصد بررسی آن را داریم، پرداختن به موضوع بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است.

https://www.avalfars.ir/%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%86/

بهترین ارزها برای سرمایه گذاری کدامند؟

پاسخ به این سوال به شرایط مختلفی وابسته است. آموزش سرمایه گذاری ارز دیجیتال فرایندی پیچیده و گسترده است و به راحتی نمی‌توان تمام قواعد را به همیشه و هر شرایطی تعمیم داد.

ممکن است سرمایه گذاری در یک بازه‌ی زمانی بر روی یکی از ارزها شما را به سود قابل توجهی برساند و در زمانی دیگر همان ارز سبب زیان شما شود. البته این روزها سایت‌های مختلفی اقدام به آموزش افراد برای درک موقعیت‌ها و انتقال دانش فاندامنتال و تکنیکال به آن‌ها می‌کنند. با چنین اطلاعاتی شما خواهید توانست موقعیت مناسب برای خرید فروش ارزها را درک کنید. از جمله‌ی این سایت‌ها می‌توان به آکادمی امید فدوی اشاره کرد.

اما در یک بررسی کلی می‌توان برخی ارزها را از نظر قدرت و تسلط بر بازار، بر دیگر ارزها برتر دانست. در ادامه قصد داریم نگاهی به این موارد داشته باشیم.

بیت کوین؛ پادشاه ارزهای دیجیتال (Bitcoin)

با گذشت زمان زیادی از آغاز به فعالیت بیت‌کوین و فراز و نشیب‌های بسیار، این ارز هنوز جایگاه پادشاهی خود را به هیچ ارزی تسلیم نکرده است. حتی هیچ ارزی تا کنون نتوانسته به نزدیکی قیمت و تسلط آن بر بازار برسد. تا همین امروز هنوز بیش از ۶۰ درصد از بازار در اختیار این ارز است و جایگاه آن در رتبه‌ی اول هنوز حفظ شده است.

این ارز مزیت‌های مختلفی دارد. امنیت بالا یکی از مزیت‌های بسیار مهم این ارز است که سبب شده است سرمایه‌گذاران با خاطری آسوده و بخشی از سرمایه‌ی خود را در آن نگه دارند. این در سال گذشته آخرین هاوینگ خود را تجربه کرده و در حال حاضر رشد قابل توجهی نیز در قیمت آن مشاهده می‌شود.

افراد به صورت کوتاه یا بلند مدت در این ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند. افرادی که در بازه‌های چندساله اقدام به خرید و هولد کردن این ارز کرده‌اند هیچ گاه ضرر نکرده‌اند و به سود قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند.

اتر؛ ملکه ارزهای دیجیتال

پس از بیت کوین، شاهد قرار گیری اتر در جایگاه دوم ارزهای دیجیتال هستیم. این ارز توانسته با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران جایگاه قابل قبولی را در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۱۸ شاهد اوج‌گیری و رشد قیمت این ارز بودیم. اما پس از آن به دلایل مختلفی کاهش قیمت شدیدی در آن مشاهده شد.

امروز اما اتر توانسته دوباره جایگاه خود را پیدا کند و حتی قیمت اوج پیشین خود را نیز پشت سر بگذارد و دوباره به سر زبان‌ها بیفتد. این ارز این روزها چیزی در حدود ۱۶ درصد از حجم بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است.

ریپل (XRP)

با نگاهی به لیست ارزهای دیجیتال بر اساس تسلط بر بازار، شاهد قرارگیری ریپل در جایگاه پنجم و در نزدیکی بسیاری با ارز بالاتر یعنی Polkadot هستیم. این ارز دیجیتال با قراردادها و همکاری‌هایی که با بانک‌ها و شرکت‌های مالی دارد، توانسته ثبات خوبی را از خود نشان دهد.

قیمت ریپل در سال ۲۰۱۸ در یک رشد چشم‌گیر به ۳٫۸ دلار رسید. البته قیمت این ارز پس از آن با افت شدیدی مواجه شد و سقوط چشم‌گیری داشت. با این حال این ارز هنوز یکی از محبوب‌ترین‌ها برای سرمایه‌گذاری است و این را می‌توان از گردش مالی بالای آن دریافت.

لایتکوین (LTC)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال قابل احترام در این لیست، لایت کوین است. این ارز نیز این روزها توانسته حجم مهمی از بازار کریپتورکارنسی را به خود اختصاص دهد. این‌طور به نظر می‌رسد که این ارز بتواند در آینده خبرهای خوبی برای سرمایه‌گذاران خود داشته باشد.

اما همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم باید همه‌چیز را بر اساس شرایط هر بازه‌ی زمانی بررسی کرد و نتیجه‌گیری عام برای همه‌ی زمان‌ها کار یک حرفه‌ای نیست.

بایننس کوین (BNB)

اگر با صرافی بایننس آشنا باشید، حتماً نام Binance Coin نیز به گوشتان خورده است. بایننس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال توانسته کوین اختصاصی خود را به خوبی در بازار شناسانده و جذب سرمایه‌ی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

اقدام این صرافی برای ایجاد و راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی خود، صرافی‌های دیگری نظیر هوبی، بیت فینکس و اوککس را به این کار ترغیب کرد. با این وجود این بایننس کوین است که توانسته در بین این ارز‌ها حجم مهمی از بازار را به خود اختصاص دهد.

حجم کل بازار این ارز در این روزها به بیش از ۸ میلیارد دلار می‌رسد و قیمت آن بیش از ۵۰ دلار است. البته ممکن است برخی تصور کنند که این ارز دیگر به قیمت ایده‌آل و بالایی رسیده و نمی‌توان رشد چشم‌گیری را از آن انتظار داشت. اما نمی‌توان این را به عنوان یک حقیقت غایی پذیرفت و باید منتظر اتفاقات آینده بود.

کاردانو (ADA)

این ارز نیز توانسته است در سال‌های اخیر توجهات را به خوبی به خود جلب کند. جایگاه حال حاضر این ارز در بین ارزهای دیجیتال در مقام ششم بر اساس تسلط بر بازار است. قیمت این ارز بیش از ۴/۰ دلار بوده و حجم سرمایه‌های موجود در بازار آن به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

برای این ارز آینده‌ی قابل توجه و رشد چشم‌گیری پیش بینی می‌شود.

فراموش نکنید

ما در بالا برخی از ارزهای دیجیتال پر طرفدار را معرفی کردیم. همان‌طور که دیدید ارزهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اما باز هم تکرار می‌کنیم، نمی‌توان تنها بر اساس چنین معیارهایی و تسلط بیشتر یک ارز بر بازار آن را گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در تمام دوره‌ها دانست.

گاهی ممکن است شما با خرید و فروش یک ارز دیجیتال که در رده‌ی بیش از صدم این لیست قرار دارد سود قابل توجهی کنید. هم‌چنین ممکن است بر اساس یک تصمیم اشتباه و خرید و فروش بی موقع حتی در معاملات خود با بیت کوین ضرر کنید.

پس بهتر است پیش از هر اقدام و قبل از انجام هر معامله‌ای ابتدا دانش خود را در این حوزه بالا ببرید. باید بدانید که چه عواملی بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند. باید بتوانید نمودارها را به خوبی تحلیل کرده و با توجه به شرایط حال حاضر رو گذشته‌ی ارز تصمیم به خرید یا فروش آن بگیرید.

نکته‌ی دیگری که نباید از آن غافل شد، انجام ندادن معاملات از روی احساسات و جو روانی بازار است. چرا که گاهی بر اساس شرایطی خاص ممکن است شاهد افزایش قیمت یا سقوط ناگهانی یک ارز باشیم. از این رو خرید یا فروش در این شرایط تنها با آگاهی و اطلاعات کامل و مشورت با افراد متخصص توصیه می‌شود.

امید بازدید : 21 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از مقوله‌های بسیار مهم در خصوص فعالیت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، نگهداری از آن‌هاست. کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از ارزهای دیجیتال خود نگهداری کرده و خرید و فروش انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی انواع کیف پول‌های دیجیتال پرداخته و ویژگی‌های هر یک را بررسی کنیم. اما ابتدا بیایید ببینیم کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

یکی از مفاهیم بسیار پایه‌ای و اساسی در یک دوره تخصصی ارزهای دیجیتال، بررسی چگونگی نگهداری و حفظ امنیت ارزهای دیجیتال است. این موضوع به کمک کیف پول ها امکانپذیر است. کیف پول ها که انواع مختلفی دارند این امکان را ایجاد می‌کنند تا شما بتوانید به راحتی بیت کوین و دیگر ارزهای خود را نگهداری و خرج کنید.

ما در ادامه می‌خواهیم نمونه‌های مختلف کیف پول را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص هر یک از این کیف پول‌ها به دست آورید می‌توانید از آموزش‌های موجود در آکادمی آموزش ارز دیجیتال امید فدوی بهره‌مند شوید.

با یادگیری کار با کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید کارهایی از جمله واریز به بایننس و فعالیت‌هایی از این دست انجام دهید. البته برای کار کردن با صرافی‌های همچون بایننس حتماً نیاز به شرکت در یک دوره تخصصی ارزهای دیجیتال دارید تا بتوانید مفاهیم سرمایه‌گذاری و اصول مختلف تحلیل‌ها را یاد بگیرید. چنین دوره‌هایی توسط متخصصین و مشاورین ارزهای دیجیتال نظیر آکادمی آموزش ارز دیجیتال امید فدوی برگزار می‌شوند.

https://www.chetor.com/217776-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%DB%8C%D9%81-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF/

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های دیجیتال پیش از هر چیز به چند دسته‌ی مختلف اصلی تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها عبارتند از:

  • کیف پول نرم افزاری
  • کیف پول سخت افزاری
  • کیف پول کاغذی

البته هر یک از این کیف پول‌ها انواع مختلفی داشته که در ادامه آن‌ها را بیشتر خواهید شناخت. کیف پول‌های مختلف هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در لیست بالا به مورد اول کیف پول های گرم و دو مورد بعدی کیف پول های سرد گفته می‌شود. کیف پول‌های گرم به صورت آنلاین و با نیاز به اتصال به اینترنت کار کرده و کیف پول‌های سرد به صورت آفلاین نیز کار می‌کنند.

کیف پول دیجیتال نرم افزاری

کیف پول‌های نرم افزاری از انواع پرکاربرد کیف پول‌ها هستند. در واقع می‌توان گفت بخش بسیار زیادی از کاربران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از این نوع کیف پول استفاده می‌کنند. در زیر به طور مجزا به دسته‌های اصلی این کیف پول‌ها می‌پردازیم.

کیف پول نرم افزاری موبایل

به دلیل سهولت در کاربری و همراه بودن همیشگی، استفاده از کیف پول نرم افزاری موبایل بسیار محبوب است. با این کیف پول شما می‌توانید به راحتی و در زمانی کم فعالیت‌هایی نظیر انتقال بیت کوین و دیگر ارزها، واریز به بایننس و … را انجام دهید.

امروزه توسعه‌دهندگان زیادی در حال عرضه این خدمات و ارائه‌ی کیف پول نرم‌افزاری هستند و شما به راحتی می‌توانید از طریق پلی استور این کیف پول‌ها را تهیه کنید. در ادامه مهم‌ترین کیف‌پول‌های موبایلی یا موبایل والت‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیف پول موبایل Edge: این کیف پول که بر روی انواع گوشی‌های اندروید و همچنین آیفون قابل نصب است، به شما کمک می‌کند تا 12 نوع ارز دیجیتال را مدیریت کنید.

کیف پول موبایل Bread Wallet: این کیف پول که با نام اختصاصی BRD نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی‌ست که می‌توانید از آن برای خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. این اپلیکیشن نیز نظیر اغلب کیف پول‌های دیجیتال رایگان بوده و به شما کمک می‌کند تا به شبکه‌ی بیت کوین متصل شده و فعالیت کنید.

کیف پول Mycelium: این کیف پول نیز در سیستم عامل‌های اندروید و همچنین iOS قابل نصب و استفاده است. این نرم افزار را می‌توان یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال دانست.

کیف پول Trust Wallet: تراست والت یکی از کیف پول‌های بسیار محبوب بیت کوین است. این کیف پول توسط صرافی بایننس ارائه شده است. کیف پول تراست والت بیشتر از 42 ارز دیجیتال و بیش از صد توکن را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول را می‌توانید بر روی سیستم عامل‌های اندرود و iOS نسب کنید.

کیف پول دیجیتال دسکتاپ

علاوه بر موبایل شما می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای دسکتاپ توسعه یافته‌اند نیز استفاده کنید. از جهاتی استفاده از کیف پول دسکتاپ می‌تواند امنیت بیشتری برایتان داشته باشد. چرا که می‌توانید آن را تنها بر روی کامپیوتر خانگی خود استفاده کنید و همواره آن را در خانه و در محلی امن داشته باشید. در زیر برخی از انواع مهم این کیف پول‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیف پول Exodus: این کیف پول علاوه بر امنیت، بسیار کاربر پسند است. می‌توان آن را یکی از انواع قدیمی کیف پول ارز دیجیتال دانست. این کیف پول دیجیتال در گذشته تنها برای دسکتاپ طراحی می‌شد، اما امروزه برای موبایل و سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید نیز توسعه یافته و استفاده می‌شود.

کیف پول Electrum: کیف پول الکتروم یکی از کیف پول‌هایی‌ست که قابلیت‌های زیادی دارد و بیشتر به افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. این کیف پول هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ طراحی شده است و در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک نیز قابل نصب است.

کیف پول Coinomi: کوینومی به عکس الکتروم، یک گزینه‌ی مناسب برای افراد تازه کار است. این کیف پول نیز امنیت بسیار بالایی دارد. شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید بیش از 125 ارز دیجیتال و توکن را مدیریت کنید. این کیف پول نیز برای موبایل و سیستم عامل های دسکتاپ در دسترس است.

کیف پول‌های سخت افزاری

اگر دوست داشته باشید می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری نیز استفاده کنید. این کیف پول‌ها را از جهاتی می‌توان بهترین گزینه برای نگهداری امن از ارزهای دیجیتال دانست. در ادامه به معرفی نمونه‌های بسیار معروف و پرکاربرد این نوع کیف پول در بازار می‌پردازیم.

کیف پول سخت افزاری Ledger: این کیف پول که توسط شرکت فرانسوی لجر طراحی و تولید می‌شود، یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین انواع کیف پول‌های سخت افزاری‌ست. این کیف پول خود مدل‌های مختلفی داشته و از بین آن‌ها می‌توان به مشهورترین‌شان یعنی لجر نانو اس اشاره کرد. این کیف پول امنیت بسیار بالایی داشته و از ارزهای دیجیتال شما به صورت آفلاین نگهداری می‌کند.

یکی از مزایای بسیار مهم این کیف پول پشتیبانی آن از همه‌ی ارزهای دیجیتال معتبر است.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor): ترزور در کنار لجر یکی از اولین انتخاب‌های سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، به عنوان یک کیف پول سخت افزاری بی نظیر است. یکی از بهترین مدل‌های این کیف پول، ترزور وان (Trezor One) است. این کیف پول نیز همچون نمونه‌ی قبلی امنیت بسیار بالایی دارد.

کیف پول کاغذی

این نوع کیف پول همان‌طور که از نام آن پیداست، از جنس کاغذ است. در نگهداری از این نوع کیف پول بهتر است دقت کافی به خرج داده و از آسیب دیدن آن‌ها و خدشه وارد شدن به اطلاعات روی آن‌ها جلوگیری کنید.

کیف پول‌های کاغذی معمولاً برای خرید و نگهداری ارز دیجیتال به صورت دراز مدت کاربرد دارند. بهتر است این کیف پول‌ها را در جایی امن و بسیار مطمئن نگه داری کنید و از نشان دادن آن و دادن اطلاعاتشان به دیگران خودداری کنید.

امید بازدید : 27 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هر روزه مشتریان بیشتری پیدا کرده و به طور پیوسته شاهد رشد حجم معاملات انجام شده در بازار هستیم. اما در این میان شاید کاربران و سرمایه گذاران ایرانی، گاهی کمی با مشکل مواجه باشند. دلیل این امر نیز مسئله‌ی تحریم‌ها و عدم دسترسی به صرافی‌های معتبر جهانی‌ست. اما این روزها با فعالیت صرافی‌هایی همچون ارزجو و رمزینکس که فعالیتشان را در داخل ایران انجام می‌دهند، این امکان برای کاربران ایرانی فراهم آمده است تا بدون مشکل در این زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-7/147727-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7

مشکلات کاربران ایرانی با صرافی های خارجی

در کار کردن با صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی کاربران به مسائل مختلفی برمی‌خورند. یکی از اصلی‌ترین این مسائل، احراز هویت است. متاسفانه به دلیل تحریم‌های اقتصادی، افرادی که ساکن کشورمان هستند نمی‌توانند احراز هویت را در این سایت‌ها و صرافی‌ها به درستی انجام دهند.

از طرفی به دلیل فیلتر بودن سایت‌ها و در دسترس نبودن آن‌ها، افراد برای وارد شدن به صرافی به استفاده از وی پی ان (VPN) نیاز دارند. در این شرایط به دلیل تغییر مداوم آی پی، ممکن است حساب فرد در صرافی مسدود شود. این مسئله ممکن است شما را به دردسر بزرگی بیندازد یا سرمایه‌ی شما را در معرض خطر قرار دهد.

از این رو به توصیه برخی از متخصصین این حوزه همچون امید فدوی ارز دیجیتال را می‌توان از طریق صرافی‌های داخلی نظیر ارزجو و رمزینکس خرید و فروش کرد و در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

امید فدوی ارز دیجیتال را به خوبی شناخته و با روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب در آمد از آن‌ها به طور کامل آشناست. از این رو کسب اطلاعات از سوی چنین افرادی و در غالب راهنمایی‌ها، مشاوره‌ها و آموزش‌ها به شدت توصیه می‌شود. به ویژه اگر آشنایی زیادی با این حوزه ندارید، توصیه می‌شود حتماً از مدرسین و متخصصین این حوزه کمک بخواهید.

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-7/147727-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7

اما چرا صرافی ارز دیجیتال ایرانی؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی وابسته است. لزوماً نمی‌توان گفت استفاده از هر صرافی خارجی از هر صرافی ایرانی بهتر است یا برعکس. اما هر یک از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند.

برخی از خصوصیات باعث برتری صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال نسبت به نمونه‌های خارجی می‌شود. در ادامه این خصوصیات را مرور می‌کنیم.

  • زبان فارسی: اولین و مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود بتوانید در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی راحت‌تر معامله و خرید و فروش کنید، زبان آن است. این موضوع به ویژه برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند یک مزیت بسیار بزرگ است.
  • پشتیبانی از ریال: دیگر مزیت این صرافی‌ها، پشتیبانی آن‌ها از ارز رایج کشوری‌مان است. با استفاده از این صرافی‌ها شما به راحتی می‌توانید از طریق کارت‌های بانکی خوب نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام کنید.
  • قابلیت پیگیری و شکایت: یکی از مزیت‌های بسیار مهم استفاده از صرافی‌های ایرانی امکان پیگیری امور است. به این ترتیب که اگر به هر دلیل به مسئله برخوردید می‌توانید پیگیری کنید و سرمایه‌تان به خطر نخواهد افتاد.

اما برای انتخاب یک صرافی مناسب باید به نکات مختلفی توجه کنید. مهم نیست صرافی مورد نظر ایرانی‌ست یا خارجی، باید یادتان باشد، همیشه کلاهبردارها و متقلبین در کمین نشسته‌اند تا شاید بتوانند ارزهای دیجیتال‌تان را از چنگ شما در بیاورند.

نکاتی که باید در انتخاب صرافی به آن توجه کنید

در زیر مهم‌ترین نکاتی را که در هنگام انتخاب یک صرافی برای انجام معادلات خود در ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید بیان می‌کنیم.

  • دامنه‌ی صرافی را بررسی کنید: یکی از روش‌های کلاهبردارها استفاده از دامنه‌هایی کاملاً مشابه (با تفاوت‌های بسیار جزئی) با صرافی‌های معروف و شناخته شده است. به همین دلیل اگر از طریق جست‌وجوی گوگل وارد یک صرافی می‌شوید پیش از هر چیز به آدرس دامنه‌ی آن توجه کنید.
  • لیست اسکم را چک کنید: لیست اسکم لیستی‌ست که در آن دامنه‌هایی که اسکم و یا کلاهبردارند به شما نمایش داده می‌شود.
  • از تجربه‌ی کاربران بهره‌مند شوید: سعی کنید برای انتخاب صرافی با افرادی که پیش از شما با صرافی مورد نظر کار کرده‌اند مشورت کنید. سابقه و اعتبار صرافی را بررسی کنید و در صورت وجود سوابق ناخوشایند از همکاری با یک صرافی به شدت اجتناب کنید.
  • حجم معاملات صرافی: یکی از راه‌های تشخیص اعتبار صرافی بررسی حجم معاملات آن است.
  • توجه کنید که چه میزان سرمایه در صرافی در حال گردش است.

البته همه‌ی نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید، محدود به بررسی اعتبار سایت و صرافی نمی‌شود. بلکه باید به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • پشتیبانی سایت چطور است؟ این بسیار مهم است که صرافی پشتیبانی مناسبی داشته باشد. این موضوع را تنها می‌توانید از طریق کاربران فعلی و یا قبلی صرافی متوجه شوید.
  • کارمزد صرافی چه میزان است؟ کارمزد صرافی‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید شما به دنبال صرافی‌ای با بهترین خدمات و کم‌ترین میزان کارمزد باشید تا هزینه‌های‌تان پایین بیاید.
  • به رابط کاربری توجه کنید: رابط کاربری خوب شاید یک اولویت و ضرورت نباشد. اما این ویژگی به شما کمک می‌کند تا به راحتی با سایت کار کرده و معاملات و نقل و انتقالات خود را انجام دهید.

در ادامه با مهم‌ترین صرافی‌ها و سامانه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران آشنا می‌شوید.

صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال

صرافی‌های مختلفی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال در داخل کشورمان فعالند. در زیر شناخته‌شده‌ترین‌ها از بین این صرافی‌ها را معرفی کرده و به بررسی مزیت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

صرافی رمزینکس: این صرافی با محافظت از دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد امنیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. محیط این صرافی بسیار کاربرپسند بوده و کار کردن در آن ساده و راحت است. انجام معامله بدون واسطه دیگر مزیت این صرافی‌ست و بالا بودن سرعت پرداخت‌ها را نیز باید از مزایای مهم آن دانست.

صرافی ارزجو: ارزجو نیز یکی از پلتفرم‌های ایرانی فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم با داشتن کیف پول اختصاصی و همچنین فراهم آوردن امکان کار با اپلیکیشن امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است.

صرافی والکس: یکی از مزیت‌های مهم این صرافی، پشتیبانی آن از ارزهای دیجیتال متنوع است. در این صرافی کاربران و معامله‌گران قیمت‌های مختلفی را پیشنهاد کرده و مستقیماً با یکدیگر معامله می‌کنند. در این صرافی می‌توانید با استفاده از انواع نمودارها و چارت‌ها تحلیل کرده و برای سرمایه‌گذاری خود برنامه‌ریزی کنید.

صرافی نوبیتکس: نوبیتکس نیز از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در این صرافی می‌توانید به صورت 24 ساعته معاملات خود را انجام دهید.

علاوه بر این‌ها صرافی‌های ایرانی دیگری وجود دارند که از بین آن‌ها می‌توان به اکسیر و بید ارز اشاره کرد. برای شروع کار در هر یک از این صرافی‌ها حتماً با یک مشاور یا متخصص مشورت کرده و اطلاعاتی را در خصوص الفبای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کسب کنید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 324
  • بازدید ماه : 523
  • بازدید سال : 3,497
  • بازدید کلی : 10,539