loading...
مجله علمی آموزشی گلدآموز
امید بازدید : 32 شنبه 05 تیر 1400 نظرات (0)

اگر دقت کرده باشید، بحث ارزهای دیجیتال شدیدا داغ شده است و تقریبا غیر ممکن است وارد یک شبکه اجتماعی شوید یا در جمعی نشسته باشید و واژگانی مانند «ارز دیجیتال»، «بیت کوین»، «صرافی ارز دیجیتال» «آموزش تصویری ارز دیجیتال» و امثال این‌ها به گوشتان نخورد.

https://www.salameno.com/news/55263370/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86

همچنین ممکن است هنگامی که صحبت راجع به این نوع موضوعات، مثلا صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود، هیچ کدام از صرافی‌های ارز دیجیتال را نشناسید یا اصلا ندانید این صرافی‌ها چه کاری انجام می‌دهند.

بهتر است بدانید صرافی ارز دیجیتال رمزینکس یکی از قابل اعتمادترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و افراد زیادی در حال استفاده از آن برای نقد کردن پول خود و بسیاری از فعالیت‌های دیگر هستند.

علاوه بر این، یکی دیگر از صرافی‌های پر طرفدار و محبوب که افراد زیادی در حال استفاده از آن هستند، صرافی نوبیتکس است و شما می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس از مزایای بی نظیر و امنیت بالای آن بهره‌مند شوید.

اکنون که با دو مورد از بهترین صرافی‌های داخلی آشنا شدیم، می‌خواهیم یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال، یعنی ارز دیجیتال ترون را که اخیرا مورد توجه افراد قرار گرفته است، مانند امید فدوی یعنی بهترین مدرس ارز دیجیتال فعلی ایرانی بررسی کنیم.

https://www.salameno.com/news/55263370/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86

 

اگر برایتان پیش آمده است که اسم این ارز دیجیتال را از دوستان و آشنایان خود بشنوید ولی هیچ اطلاعی راجع به آن ندارید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. چرا که در این مقاله تمام چیزهایی را که باید راجع به ارز دیجیتال ترون بدانید، ذکر کرده‌ایم.

ترون چیست؟

ارز دیجیتال ترونیکس که با نام اختصاری ترون و نماد «TRX» شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتالی است که مورد توجه افراد قرار گرفته است و هنوز برای بسیاری ایرانیان ناشناخته است.

ترون نوعی پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است که با هدف ایجاد یک شبکه جهانی مطالب رایگان در حوزه سرگرمی ساخته شده است.

البته این تعریف کمی تخصصی بود و برای درک بهتر افراد، می‌توان گفت ترون به‌طور غیر متمرکز از تکنولوژی بلاکچین به‌عنوان یک بستر برای توسعه بازار جهانی سرگرمی، رسانه و انواع محتوا استفاده می‌کند.

در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال ترون را دارید، می‌توانید یک پکیج آموزش تصویری ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

همان‌طور که گفتیم پلتفرم ترون فعالیت غیر متمرکز دارد. ممکن است بپرسید غیر متمرکز یعنی چه؟ فعالیت غیر متمرکز یعنی سازمان‌های مرکز فعلی، مانند فیسبوک، گوگل، یوتیوب و امثال این‌ها از حلقه خارج می‌شوند.

کد رسمی ارز دیجیتال ترون در پلتفرم‌های معاملاتی با نماد TRX شناخته می‌شود و تمام تراکنش‌های آن درست مانند ارز دیجیتال اتریوم در یک دفتر کل عمومی ثبت می‌شوند و به وسیله سایت Tron Explorer قابل پیگیری هستند.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون در سپتامبر سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶ شمسی) توسط یک سازمان غیر انتفاعی تاسیس شده در سنگاپور به نام Tron Foundation تاسیس شده است. همچنین مدیر عامل و موسس اصلی این ارز دیجیتال، یک کارآفرین چینی به نام جاستین سال است که بنیان‌گذار و مدیر عامل PEWO نیز هست.

گفته شد که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ تاسیس و با قیمت اولیه ۰.۰۰۱۹ دلار و ۷۰ میلیون دلار سرمایه اولیه به توسعه دهندگان عرضه شد.

هدف از ساخت ترون چه بود؟

به گفته بنیاد و موسس این ارز دیجیتال، هدف از ساخت پلتفرم و ارز دیجیتال ترون استفاده از این پلتفرم و ارز دیجیتال برای کمک به پاداش و حق‌الزحمه تولید کنندگان محتوا به خاطر تلاش‌هایی است که برای تولید محتوا انجام می‌دهند.

بهتر است با ذکر یک مثال بهتر، این موضوع را روشن کنیم. می‌دانید که امروزه شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و یوتیوب حجم بالایی از محتواهای دیجیتال را در وب‌سایت‌های خود دارند.

این شرکت‌ها علاوه بر مشاهده هر آنچه کاربران به اشتراک می‌گذارند و مخاطبان تماشا می‌کنند، بخش زیادی از پولی را که از طریق این تولید محتوا ایجاد می‌شود دریافت می‌کنند و تنها مقدار کمی از آن به‌عنوان حق‌الزحمه در اختیار تولید کننده محتوا قرار می‌گیرد.

ترون کجا مبادله می‌شود؟

کاربران برای مبادله ارز دیجیتال ترون نیاز به ۳ اصل مهم دارند:

· فضایی برای ذخیره ارزهای خریداری شده

· پلتفرم خرید و فروش

· صرافی واسطه که مبادله گرها را به یکدیگر متصل کند.

شما برای ذخیره ارز دیجیتال ترون می‌توانید از کیف پول‌های الکترونیکی یا سخت‌افزاری بهره ببرید که وب‌سایت خود این ارز دیجیتال، بهترین گزینه‌های موجود را به کاربران معرفی خواهد کرد.

چگونه ارز دیجیتال ترون را استخراج کنیم؟

اگر محتواهای آموزشی امید فدوی را مشاهده کرده باشید، می‌دانید که این ارز دیجیتال جزو ارزهای دیجیتال قابل استخراج یا Mineable Coins به حساب نمی‌آید و شما نمی‌توانید آن را مانند ارز دیجیتال بیت کوین استخراج کنید.

https://www.salameno.com/news/55263370/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86

در عوض این امکان برای شما وجود دارد که توکن های ارز دیجیتال ترون را با کمک به اعتبارسنجی تراکنش‌ها به دست بیاورید و به این صورت افراد با پرداخت کارمزد تراکنش (توکن) پاداش دریافت می‌کنند. بهتر است بدانید که این هزینه تراکنش نه توسط فردی که در حال انجام فرآیند است، بلکه توسط شبکه پرداخت می‌شود.

۳ دلیل برای استفاده از ارز دیجیتال ترون

استفاده از ارز دیجیتال ترون به گفته تمام افرادی که اسم خود را بهترین مدرس ارز دیجیتال می‌گذارند مزیت‌های زیادی دارد، به‌طوری که اخیرا محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است. در ادامه قصد داریم ۳ مورد از مهم‌ترین دلایل را بررسی کنیم که افراد را به استفاده از این ارز دیجیتال ترغیب می‌کنند.

تراکنش‌های ارزان

جالب است بدانید هزینه تراکنش ترون تقریبا صفر است و همین موضوع تقریبا بزرگ‌ترین مزیت آن به شمار می‌رود. به‌طور کلی انجام تراکنش در بسیاری از شبکه‌ها برابر با پرداخت هزینه است، در حالی که این هزینه برای ترون حدود ۰.۰۰۰۰۰۵ ترون است و تقریبا به حساب نمی‌آید.

امکان‌پذیر بودن حجم تراکنش‌های بالا

یکی دیگر از دلایلی که افراد را به استفاده از ارز دیجیتال ترون ترغیب می‌کند، وجود امکان حجم تراکنش بالای آن است؛ به‌طوری که سیستم ترون تراکنش‌ها را بدون محدودیت انجام می‌دهد و می‌تواند حدود ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد.

این موضوع در حالی است که رقیب ترون، یعنی اتریوم، هر تراکنش را در حدود ۱۵ ثانیه به پایان می‌رساند.

پشتیبانی و محبوبیت بالا

بخشی از محبوبیت بالای این ارز دیجیتال به دلیل بنیان‌گذار آن؛ یعنی جاستین سان است که تحت حمایت جک ما، بنیان‌گذار علی بابا است.

محبوبیت و حمایت از پلتفرم ترون آن‌چنان گسترده بوده است که در حال حاضر تعداد کاربران آن به بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ نفر می‌رسد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ترون

در جواب باید گفت که کاربران می‌توانند به دو روش خرید ارز دیجیتال ترون یا دریافت آن از طریق تولید محتوا در پلتفرم مربوطه، کسب درآمد کنند. در ادامه نحوه خرید ارز دیجیتال ترون در دو مرحله توضیح داده شده است.

در مرحله اول خرید ارز دیجیتال ترون، ابتدا باید یکی از ارزهای دیجیتال؛ مانند بیت کوین یا اتریوم را از یکی از صرافی‌های مورد اعتماد ایرانی خریداری کنید.

سپس هنگامی که خرید خود را انجام دادید، در مرحله دوم باید ارزهای خریداری شده در مرحله اول را به یکی از صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می‌کند؛ مانند بایننس انتقال داد و ترون دریافت کرد. البته دقت داشت باشید که اگر رمز ارز شما از قبل در صرافی باشد که از ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می‌کند، نیازی به جابه‌جایی نیست و مستقیما می‌توانید ترون خریداری کنید.

امید بازدید : 26 شنبه 05 تیر 1400 نظرات (0)

صرافی به معنای تبادل پول رایج و معادل انگلیسی آن currency exchange است. صرافی‌ها قدمت دیرینه‌ای در تاریخ دارند که به هزار تا هزار و پانصد سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. صرافی‌ها به مرور زمان پیشرفت و تغییر کردند و امروزه حتی به شکل صرافی‌های آنلاین درآمدند.

در ایران نیز صرافی‌ها از قرن نوزدهم شروع به کار کردند و به‌تدریج رشد و پیشرفت داشتند. با کم شدن مبادلات کالا‌به‌کالا و پایاپای نیاز به صرافی بیشتر دیده شد.

صرافی‌های ارزهای دیجیتالی در ابتدای تاسیس و شروع به کار خیلی شناخته‌شده نبودند یا فعالیت آن‌ها به‌خاطر اعمال غیرقانونی متوقف می‌شد. اولین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۴ در استرالیا تاسیس شد، البته این صرافی رونق زیادی نداشت و به ‌دلیل نداشتن مشتری و مجوز فعالیت خود را قطع کرد.

پس از آن در سال ۲۰۰۶ در آمریکا صرافی دیگری توسط دو فرد روسی و لهستانی راه‌اندازی و خیلی زود توسط سرویس امنیت ایالات متحده آمریکا پلمپ شد. علت بسته شدن صرافی انتقال غیرقانونی ۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال بود.

اما اکنون در سرتاسر جهان صرافی‌های زیادی مشغول فعالیت هستند و کارشان حسابی رونق گرفته است، مانند صرافی‌های معتبر رمزینکس و نوبیتکس. در این صرافی‌ها می‌توانید ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و تتر را معامله کنید. فقط لازم به ثبت نام در نوبیتکس یا هر صرافی دیگر است.

داشتن بستر امن و سریع و آسان از ویژگی‌های این صرافی‌ها است. اجازه دهید صرافی‌های ارز دیجیتال و نقش آن‌ها در دنیای کریپتو را بهتر بررسی کنیم.

https://fardayekhoob.ir/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a2/

صرافی ارز دیجیتال چه خدماتی انجام می‌دهد؟

  • خرید و فروش ارز دیجیتال
  • ذخیره تمام تراکنش‌ها
  • دورکاری صرافی‌ها
  • خرید اینترنتی کالا یا خدمات
  • تبدیل ارزها به پول رایج کشورها

نقش صرافی‌های ارز دیجیتال

با پر اهمیت شدن ارزهای دیجیتال در بین مردم و آگاهی آن‌ها از خرید‌ و ‌فروش این ارزها صرافی‌ها پر رونق‌تر شدند و ارزش و اهمیت بیشتری پیدا کردند. صرافی‌ها با استفاده از دانش و فناوری گام‌هایی در جهت توسعه اقتصاد برداشتند.

عده‌ای از متخصصان با گرد هم آمدن و تاسیس صرافی‌های داخلی سعی دارند در توسعه کشور و خارج نشدن سرمایه از کشور نقش داشته باشند.

نقش ارزهای دیجیتالی در آینده بهتر کشورهای در حال توسعه بسیار موثر است. شرکت‌های داخلی به خدمات مالی دسترسی زیادی ندارند، در نتیجه سهمی از تجارت جهانی نخواهند داشت.

با وجود تحریم ‌کشورهای در حال توسعه افتتاح حساب بانکی در بیرون از مرز برای این کشورها دشوار است. به همین علت صرافی‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

صرافی‌ها در واقع مشکلات مربوط را حل خواهند کرد و محدودیت حاصل از تحریم برداشته می‌شود. به این ترتیب شرکت‌ها می‌توانند بدون محدودیت به بازار جهانی متصل شوند.

در حقیقت در صرافی‌ها افراد و شرکت‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتالی را معامله و به پول دیگر تبدیل کنند. این صرافی‌ها به شکل اپلیکیشن نیز وجود دارند. به این ترتیب نیازی نیست به صرافی بروید و با سایت و اپلیکیشن‌ها می‌توانید به راحتی کارهایتان را انجام دهید. مثلا با ثبت نام در نوبیتکس می‌توانید بی واسطه با فروشندگان و خریداران در ارتباط باشید.

در صرافی‌ها نرخ و قیمت ارزها طبق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و این مقدار به‌خاطر میزان عرضه و تقاضا کمی در هر صرافی تفاوت دارد. به این ترتیب که با افزایش تقاضای ارزی، نرخ آن نیز افزایش پیدا می‌کند و بالعکس.

مزایای صرافی‌های ایرانی

صرافی‌های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. وجود تحریم‌های ایران باعث می‌شود احتمال مسدود شدن سرمایه و دارایی وجود داشته باشد. برای مثال صرافی بایننس به مدت دو سال سرمایه ایرانی‌ها را مسدود کرد.

یکی از مزیت‌های صرافی‌های داخلی مواجه نشدن با خطر تحریم و مسدودی حساب کاربران است. همانطور که می‌دانید به دلیل مشکلات تحریم ایران در بازارهای جهانی بسیاری صرافی‌ها برای کاربران ایرانی محدودیت اعمال کرده‌اند.

صرافی‌های ایرانی به ‌راحتی قابل پیگیری هستند و می‌توانید مشکلات خود را سریع‌تر حل کنید.

همچنین خرید و فروش ارز در این صرافی‌ها کار آسانی است، چون نیازی به تبدیل ارز نیست. در واقع با حساب بانکی و کارت اعتباری قادر به خرید‌ و ‌فروش ارز هستید.

در رمزینکس می‌توانید خرید و فروش ارزهایی مانند بیت کوین را انجام دهید. با توجه به حجم بالای مبادلاتی که در این صرافی انجام می‌شود، امنیت بالای این صرافی و داشتن اپلیکیشن حرفه‌ای اعتماد کاربران به آن جلب شده است.

در این اپلیکیشن می‌توانید به‌طور مستقیم با کاربران در تعامل باشید و خرید و فروش انجام دهید. به همین دلیل بازار گسترده‌ای دارد و روز‌به‌روز نیز افزایش می‌یابد.

مراحل احراز هویت

  • پر کردن فرم مربوط به اطلاعات شخصی
  • وارد کردن اطلاعات بانکی مانند شماره کارت و شبا
  • گرفتن عکس
  • تماس کارشناسان برای تایید مراحل
  • اطلاع تایید نهایی با استفاده از ایمیل

ویژگی صرافی‌های خوب

در ادامه این مطلب ویژگی‌های یک صرافی خوب را بیان خواهیم کرد:

اعتبار و تجربه صرافی

با انتخاب یک صرافی شما تمام دارایی‌های خود را در آنجا خواهید گذاشت و حق دارید به دنبال اعتبار آن باشید. چون علاوه بر سرمایه‌گذاری، اطلاعات شخصیتان را در اختیار آن صرافی می‌گذارید.

امنیت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی خوب داشتن امنیت در حوزه دیجیتال است. شما سرمایه خود را به جایی می‌سپارید که امنیت لازم را داشته باشد. در نتیجه پیش از هر کاری در مورد امنیت آن تحقیق کنید و ببینید آیا استانداردهای لازم را دارد یا خیر.

کارمزد پایین

وقتی در صرافی سرمایه‌گذاری می‌کنید، با انجام تراکنش‌های مختلف مبلغی تحت عنوان کارمزد از شما گرفته می‌شود. پس حتما به میزان کارمزدها دقت کنید. کارمزد پایین به‌صرفه‌تر است.

روش پرداخت

روش پرداخت به شکل‌های مختلف انجام می‌شود و هر صرافی ازیک روش استفاده خواهد کرد. قبل از عضویت در این مورد تحقیق کنید و ببینید آیا صرافی مورد نظر روشی را که می‌خواهید پشتیبانی می‌کند یا خیر.

پشتیبانی

یکی از ویژگی‌های خوب هر صرافی پشتیبانی کاربران است تا هر گاه سوالی داشتند به آن‎ها کمک کند. سایر ویژگی‌های یک صرافی خوب به قرار زیر هستند:

  • قیمت پایین‌ ارز
  • حجم گسترده معاملات
  • تحت پوشش قرار دادن رمز ارزهای زیاد
  • داشتن اپلیکیشن
  • میزان سرمایه در گردش
  • محافظت و امانت‌داری از سرمایه افراد

چالش‌های صرافی‌های ارز دیجیتال

با وجود رشد روز افزودن ارزهای دیجیتالی و بالا رفتن قیمت آن‌ها مشکلاتی نیز بر سر راه صرافی‌ها و برای ارزهای دیجیتال وجود دارد. به دلیل افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتالی دیگر صرافی‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند. در واقع ظرفیت لازم برای ارائه خدمات ندارند.

نوبیتکس

نوبیتکس اولین بستر برای تبادل رمز ارزها در ایران است و احراز هویت تقریبا ساده‌ای دارد. به همین خاطر طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است. با توجه به این که ارزهای دیجیتال حالت فیزیکی ندارند، صرافی‌ها نیز به شکل اینترنتی فعالیت می‌کنند.

با ثبت نام در نوبیتکس و احراز هویت در این اپلیکیشن خرید و فروشی امن را تجربه کنید. این اپلیکیشن ضمن داشتن کاربری ساده، سرعت معاملات سریعی دارد و یکی از بهترین بازارهای آنلاین برای ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

نوبیتکس با داشتن بهترین امکانات مانند مدیریت موجودی کیف پول، پرداخت با کارت‌های شتاب، کیف پول امن و کارمز رقابتی یکی از مهم‌ترین بازارها در ایران است.

رمز اختصاصی کیف پولتان در نوبیتکس به شکل آفلاین است و در برابر هک ایمن خواهد بود. همچنین کارمزدی بسیار پایین‌تر از سایر صرافی‌ها دارد.

امید بازدید : 36 شنبه 05 تیر 1400 نظرات (0)

ارزهای دیجیتال دنیای بسیار پیچیده‌ای دارند. اولین ارز دیجیتال در دنیا بیت کوین بود که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. امروزه با توجه به توسعه ارزهای دیجیتال و رایج شدن آن‌ها میان مردم، تعداد بی‌شماری از این ارزها به بازار معرفی شده‌اند.

این ارزهای دیجیتالی ممکن است در ابتدا محبوبیت خاصی نداشته باشند. در نتیجه قیمت و ارزش آن‌ها نیز بالا نیست، اما با گذر زمان ممکن است هر کدام از آن‌ها ارزش پیدا کنند و بر سر زبان‌ها بیافتند.

شیبا اینو، یکی از ازرهای دیجیتالی است که به تازگی محبوبیت پیدا کرده و ارزش آن بسیار زیاده شده است. این ارز دیجیتالی، یکی از توکن‌هایی است که با پیدایش دوج کوین، به وجود آمد.

افراد برای معامله ارزهای دیجیتال خود با پول ملی می‌توانند از صرافی‌ها استفاده کنند. از جمله صرافی‌های ایرانی که می‌توان برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده کرد، صرافی Nobitex است.

با nobitex ورود و خرید تتر می‌توانید به دنیای ارزهای دیجیتال راه پیدا کنید. در این مرحله با فروش تتر و خرید Shiba Inu از صرافی بایننس، شما هم می‌توانید یکی از دارندگان ارز دیجیتالی شیبا اینو باشید.

علاوه بر این با ورود به کانال سیگنال اسپات بایننس می‌توانید از تحلیل‌های نوشته شده و سودهای هر ارز به‌ویژه شیبا اینو مطلع شوید. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتالی شیبا اینو با ما همراه باشید.

https://topbarg.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa/

شیبا اینو چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، شیبا اینو یکی از توکن‌هایی است که بعد از پیدایش دوج کوین، به وجود آمد. نام این ارز دیجیتال برگرفته از نام یک نژاد سگ ژانی به نام Shiba Inu است. این سگ در ابتدا نماد دوج کوین بود، اما با روی کار آمدن ارز شیبا، این سگ، نماد ارز دیجیتالی شیبا اینو شد.

شیبا اینو، در بازار و بین ارزهای دیجیتالی معروف به قاتل دوج کوین است، زیرا همواره در حال پیشرفت بوده و سعی دارد دوج کوین را پشت سر بگذارد.

ارز دیجیتالی شیبا اینو با نام اختصاری SHIB نیز شناخته می‌شود. افرادی که با این نوع ارزهای دیجیتالی مخالف هستند، به آن‌ شت کوین یا سکه‌های بی‌ارزش می‌گویند.

شیبا اینو در واقع به عنوان یک ارز دیجیتال مستقل شناخته نمی‌شود و فقط نوعی توکن است که بر پایه بلاک چین اتریوم به حساب می‌آید.

اشخاصی که چنین ارز دیجیتالی دارند، می‌توانند به سیگنال اسپات بایننس وارد شوند و در آن جا معاملات پرسود ارزها را مشاهده کنند.

این افراد می‌توانند با استفاده از این سیگنال، تحلیل‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی را ببینند. بنابراین افراد با دقت به این تحلیل‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال پرسودی را برای خود بخرند.

چرا شیبا اینو نوعی شت کوین به شمار می‌رود؟

برخی از کارشناسان وجود دارند که ایرادات جدی به ساختار، نحوه پیدایش و فعالیت این ارز دیجیتالی می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید شت کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که با گذشت زمان از ارزش آن‌ها کم می‌شود و در آخر هیچ آینده‌ای برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

با این حال نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام کرد که ارز دیجیتال SHiba INU نوعی شت کوین است، اما مدارکی وجود دارد که این نظریه را جدی‌تر نشان می‌دهد. از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ارائه نکردن راه حل

ارزهای دیجیتالی جدید برای این که بتوانند هویت خود را آشکار کنند معمولا مشکلاتی را برطرف خواهند کرد یا برای آن‌ها برنامه‌ریزی دارند. برخی از سازندگان ارزهای دیجیتالی نیز هستند که به‌صورت ظاهری مشکلاتی را ساخته و ارز دیجیتالی را برای رفع مشکلات، به بازار ارائه می‌کنند.

با این حال ارز شیبا اینو هیچ راه حلی برای حل مشکلات ارائه نداده است. به همین دلیل کارشناسان اعتقاد دارند که ارائه این ارز فقط به قصد سوار شدن بر موج دوج کوین بوده است تا از افزایش قیمت آن استفاده کند.

نام سازنده شیبا اینو مشخص نیست

در واقع هیچ یک از خریداران رمز ارز شیبا اینو اطلاعاتی درباره سازنده این ارز دیجیتالی ندارند. به همین دلیل شبهه‌هایی درباره آن به وجود می‌آید.

منتشر نشدن سند ارزیابی توسط شیبا اینو

سند ارزیابی یا وایت پیپر، نوعی سند است که ارز دیجیتال برای مطرح کردن مشکلات شناسایی شده توسط آن، ارائه می‌کند. در این سند چندین مشکل شناسایی می‌شود که با ارائه ارز دیجیتالی مورد نظر سازندگان، تمام مشکلات گفته شده رفع خواهند شد.

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که سند ارزیابی نشان می‌دهد آیا ارز دیجیتالی که تازه به بازار وارد شده است برنامه و هدف خاصی دارد یا خیر.

از کدام صرافی ارز شیبا بخریم؟

در ابتدا به دلیل ابهامات زیادی که از این ارز دیجیتالی وجود داشت، صرافی‌های بزرگ مانند بایننس از قرار دادن ارز شیبا اینو در فهرست خود امتناع می‌کردند، اما وقتی ارزش این ارز دیجیتالی چندین برابر شد آن‌ها نیز آن را در فهرست خود قرار دادند.
بنابراین برای خرید شیبا اینو می‌توانید به صرافی بایننس نیز مراجعه کنید. با این حال مسئولان بایننس به هیچ عنوان خرید شیبا اینو را به دیگر افراد پیشنهاد نمی‌دهند.

افرادی که قصد خرید این ارز دیجیتالی را دارند، می‌توانند به غیر از بایننس به صرافی‌های پولینکس، بیت مارت، بیت فارکس، Coinbene، صرافی HOO، سواپ، XO، Gate.io و انواع صرافی‌های ایرانی مراجعه کنند.

افراد با nobitex ورود که یک صرافی ایرانی است، می‌توانند تتر بخرند و در صرافی بایننس تترهای خود را با شیبا اینو معامله کنند.

ارزش خرید شیبا اینو چقدر است؟

این ارز دیجیتالی به واسطه تبلیغات زیادی که انجام داد، توانست به‌سرعت برای خود جایگاه بالایی به‌دست آورد. به‌طوری که در هفته‌های اخیر این ارز دیجیتالی بیش از 240 برابر رشد داشته است.

شیبا اینو در مدت زمان بسیار کمی‌توانست مارکت کپی بالایی پیدا کند و به همین دلیل در بین 20 گزینه برتر در بین ارزهای دیجیتالی قرار گرفت.

تحلیل‌های نوشته شده درباره شیبا اینو

با توجه به تحلیل‌های موجود در سیگنال اسپات بایننس می‌توان گفت که آینده ارز شیبا به شکل زیر پیش‌بینی می‌شود.

قیمت شیبا اینو در یک کانال صعودی است و همواره افزایش پیدا می‌کند. با این حال این ارز دیجیتالی به دفعات به خط میانی، سقف و کف این کانال واکنش نشان داده است.

هم اکنون قیمت این ارز در کنج صعودی قرار دارد. در مواردی که این اتفاق رخ می‌دهد باید منتظر ماند تا قیمت روند نزولی خود را آغاز کند. به همین دلیل لازم است تا مدتی را صبر کرد تا متوجه شویم آیا این ارز روند نزولی پیدا می‌کند یا صعودی.

مراحل خرید ارز شیبا اینو

با گذراندن مراحل زیر می‌توانید ارز دیجیتالی شیبا اینو را بخرید.

  • ابتدا روی تلفن همراه خود یک کیف پول نصب کنید که ارز شیبا را نیز پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، والت کوین بیس بهترین گزینه برای ذخیره شیبا اینو است.
  • حال برای تبادل شیبا اینو به خرید اتریوم نیاز است، زیرا معاملات این ارز دیجیتالی براساس بستر بلاک چین اتریوم انجام می‌شوند.
  • در مرحله بعد می‌توانید در یک صرافی حساب باز کنید که شیبا اینو را نیز پشتیبانی می‌کند. این صرافی‌ها می‌توانند بایننس یا غیره باشند.
  • حال لازم است تا با خرید اتریوم به میزان نیاز ارز شیبا اینو تهیه کنید.
  • بعد از خرید این ارزهای دیجیتال می‌توانید آن‌ها را در کیف پول روی تلفن همراه خود، ذخیره کنید
امید بازدید : 37 شنبه 05 تیر 1400 نظرات (0)

ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتال است که بر پایه علوم رمزنگاری خلق شده است. بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی است که اولین سکه‌های آن در سال 2009 منتشر شد.

ارزهای دیجیتالی در بستر شبکه بلاک چین تبادل می‌شوند. ویژگی اصلی ارز دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن است یعنی تحت نظارت هیچ نهادی قرار ندارد، به همین دلیل از کارمزد زیاد در معاملات و جابه‌جایی های ارزی هم خبری نیست.

در ادامه مطلب سعی می‌کنیم شما را با اولین ارز دیجیتال، بهترین آموزش ارز دیجیتال، صرافی بایننس و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

https://charkhan.com/108065/

اولین ارز دیجیتال

پیش از انتشار بیت کوین تلاش‌های زیادی برای ارائه اولین ارز دیجیتالی صورت گرفته بود که با دو مانع اصلی روبه‌رو می‌شد. اولین مانع اعتماد به شخص ثالث و مانع دوم دوباره خرج کردن بود.

در مسائل مالی حقیقی فرد به دلیل وجود مکانی واحد مثل بانک می‌تواند تا حدی اعتماد کند ولی در صورت مجازی بودن، اعتماد کردن دشوار می‌شود. همین مساله برای استفاده از ارز دیجیتال مشکلی را ایجاد کرده بود.

تا این‌که اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین منتشر شد. بیت کوین توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو طراحی و ارائه شده است اما عده‌ای معتقد هستند که این شخص جعلی بوده و در واقع طراحی و انتشار بیت کوین توسط گروهی ناشناس انجام شده است.

هم‌اکنون بیت کوین مهمترین ارز دیجیتال است که در دنیای کریپتو توجه بسیاری به آن می‌شود و تاثیر زیادی بر قیمت و مسیر سایر ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

آموزش ارز دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شما باید ابتدا مفاهیم پایه و ابتدایی ارزهای دیجیتال را بدانید تا بتوانید سرمایه‌گذاری موفقی را تجربه کنید.

پس اولین قدم آموزش ارز دیجیتال است. این آموزش باید به نحوی باشد که شما را با نحوه کارکرد ارزها، چگونگی نگهداری و مراقبت از آن، نحوه خرید و فروش ارزها و بازار ارزهای دیجیتالی به‌طور کامل آشنا کند.

صرافی ارز دیجیتال

امروزه با پیشرفت ارز دیجیتال نیاز به صرافی برای آن بیشتر از همیشه حس می‌شود اما سوال مهم این است که بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

چند مورد از این ویژگی‌ها را نام می‌بریم تا شاید بتواند در انتخاب صرافی مورد اعتماد به شما کمک کند.

  • صرافی ارز دیجیتالی معتبر است که تست‌های امنیتی را گذارنده و گواهی‌های مربوطه را دریافت کرده است.
  • خدمات آن از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است.
  • تعداد ارز رمز قابل معامله آن جامع است.
  • دفتر مرکزی مشخصی دارد و ارتباط‌گیری با آن امکان‌پذیر است.
  • در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور دارد و مدیران آن با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند.
  • تیم فنی و مسئول آن از شهرت کافی برخوردار هستند.
  • میزان کارمزد آن پایین است.

صرافی بایننس

صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال است که توسط یک فردی چینی در کشور مالت تاسیس شد و هم‌اکنون نیز دفتر مرکزی آن در این کشور در حال فعالیت است. سرعت بالا معاملات، امنیت بالا، تضمین دارایی مشتریان و کارمزدهای پایین از ویژگی‌های اصلی و مهم این صرافی است.

خریداران و فروشندگان در سایت بایننس ثبت‌نام می‌کنند و در کمترین زمان ارتباط بین فروشنده و خریدار برقرار می‌شود.

نحوه ثبت‌نام در صرافی بایننس بسیار راحت است و توصیه می‌شود از پکیج آموزش تصویری ثبت نام در بایننس سایت امید فدوی استفاده کنید. قبل از ثبت نام باید به بعضی نکات توجه کنید که به صورت تیتروار آن‌ها را نام می‌بریم:

https://charkhan.com/108065/

  • عدم استفاده از فیلترشکن برای کاربران ایرانی
  • استفاده از لینک‌های تخفیف‌دار برای کاهش هزینه معاملات
  • عدم استفاده از شماره موبایل ایران برای تایید حساب بایننس

انواع ارز دیجیتال

ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که بر اساس کارآیی که دارند، دسته‌بندی‌های مختلفی برای آن تعریف شده است.

یکی از این دسته‌بندی‌ها بر اساس حوزه فعالیت ارزها است که به سه دسته پول‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتالی پلتفرمی و ارزهای دیجیتالی مالی تقسیم می‌شود. در ادامه به توضیح هر یک از این دسته‌ها به‌طور خلاصه می‌پردازیم.

معاملات پول‌های دیجیتال در بلاک چین صورت می‌گیرد و بر مبنای رمز است. پول‌های دیجیتال خود دو نوع هستند:

  • ارز دیجیتال ثابت که دارای پشوانه است و تورم‌های ارزی روی آن اثر نمی‌گذارد. ارز دیجیتالی تتر یکی از مثال‌های ارز دیجیتال ثابت است.
  • ارز دیجیتال امن که ویژگی اصلی آن ناشناس بودن دو طرف معامله است و شامل مالیات نمی‌شود. برای معاملات با حجم بالا بسیار مناسب است. مون رو، زی کش، نوکوین و زن کش مثال‌هایی از ارز دیجیتال امن هستند.

ارزهای دیجیتال پلتفرمی

این نوع ارز دیجیتال رمز پایه نرم‌افزارهایی هستند که توانایی فعالیت‌های مختلف را در بلاک چین به کاربران می‌دهد. این ارز دیجیتال امکان ایجاد اپ‌های غیرمتمرکز را می‌دهد. اولین پلتفرم ایجاد شده اترویوم است که بعد از بیت کوین وارد بازار دیجیتال شد.

ارزهای دیجیتال مالی

هدف از ایجاد این نوع ارزها انجام فعالیت‌های مالی بدون واسطه، در کمترین زمان و کمترین هزینه است. این دسته از ارزهای دیجیتال خود به 6 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • ارزهای دیجیتالی پرداخت: هدف از ایجاد ارزهای دیجیتالی پرداخت انجام معاملات و تراکنش‌ها به صورت آنلاین و غیرمتمرکز است که با استفاده از کیف پول تمام واسطه‌ها از بین رفته و هزینه‌ها به حداقل می‌رسد. اومیسگو، ریپل و ریکوئست نتورک مثال‌هایی از این دسته هستند.
  • ارزهای دیجیتالی صرافی‌ها: از جمله رایج‌ترین ابراز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در بستر بلاک چین است که شامل صرافی‌های متمرکز، غیرمتمرکز و هم‌کنش‌پذیر است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.
  • ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری: در بستر بلاک چین و به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند که هدف آن علاوه بر کاهش هزینه در انجام معاملات، بالا بردن امنیت ارزهای دیجیتال است. پالی مث، ایکونومی و کریپتو20 مثال‌های این دسته هستند.
  • ارزهای دیجیتال قرض و وام: اعطای وام بدون واسطه و غیرمتمرکز در بستر بلاک چین را ممکن می‌کند. برای مثال ات لند را می‌شود نام برد.
  • ارزهای دیجیتال جذب سرمایه: باعث جذب سرمایه در بستر بلاک چین و به صورت غیرمستقیم می‌شود. مهمترین این ارزها کیک آی سی او است.
  • ارزهای دیجیتالی بیمه: امکان بیمه کردن به صورت غیر حضوری در بستر بلاک چین را فراهم می‌کند. مهمترین ارز دیجیتالی بیمه بایت بال است.

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را بشناسیم

در ادامه مطلب محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را که مانند بیت کوین در حال رشد هستند برای آشنایی بیشتر نام می‌بریم.

  • لایت کوین: فعالیت لایت کوین از سال 2011 میلادی آغاز شده است. این ارز دیجیتالی سرعت تراکنش مالی بیشتری نسبت به بیت کوین دارد به همین دلیل مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار گرفته است.
  • اتریوم: در سال 2011 میلادی شروع به فعالیت کرده است. به دلیل قابلیت‌هایی مثل فضا سالم و عاری از تقلب، سرعت بالا، عدم وجود مشکل در تراکنش‌ها و.. به عنوان بهترین ارز دیجیتال پس از بیت کوین شناخته می‌شود.
  • ریپل: از بهترین پرداخت‌های آنلاین، کم‌هزینه و مورد اعتماد است که از سال 2012 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است.

داشتن آگاهی درباره انواع ارزهای دیجیتال و شناخت ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کدام، به شما در انتخاب ارز دیجیتال مناسب هدف خود کمک می‌کند.

در این متن سعی کردیم اطلاعاتی درباره انواع ارزهای دیجیتال، محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال و دلایل محبوبیت آن‌ها به شما بدهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. فراموش نکنید برای فعالیت بهتر در دنیای کریپتو باید آگاهی خود را به مراتب بیشتر کنید.

امید بازدید : 33 شنبه 05 تیر 1400 نظرات (0)

بازار ارزهای دیجیتال امروزه بسیار داغ است و بیشتر مردم به دنبال کسب درآمد از این بازارها هستند. در این میان یکی از الزامات ورود به این بازار مراجعه به صرافی‌ها است.

با توجه به افزایش حجم تقاضا در این مورد، سایت‌های خرید و فروش آنلاین ارزها بسیار زیاد شده است، به‌طوری که هنگام قصد ورود به این بازار احتمالا سردرگم خواهید شد.

چون به هر حال باید پول خود را به این سایت‌ها بسپارید و می‌خواهید بدانید آیا قابل اعتماد هستند یا چقدر امنیت دارند. از ویژگی‌های صرافی خوب می‌توان به کارمزد پایین، حجم معاملات بالا، امنیت مورد قبول، رابط کاربری ساده و مبلغ واریز و برداشت رمز ارز اشاره کرد.

در این مطلب می‌خواهیم به شما صرافی معرفی کنیم که تمام ویژگی‌های بالا را دارد و از آن به عنوان بزرگ‌ترین بازار ارز دیجیتال ایران یاد می‌شود. با ما باشید تا بگوییم نوبیتکس چیست و ثبت نام در نوبیتکس چگونه صورت می‌گیرد. اما اگر دنبال صرافی خارجی هستید، باید به دنبال ثبت نام در کوینکس باشید.

https://chikav.ir/1400/03/20/introduction-to-nobitex-irans-largest-digital-currency-market/

 

با صرافی نوبیتکس آشنا شوید

برای پاسخ به این سوال که نوبیتکس چیست می‌توان گفت یک استارتاپ ایرانی که برای خرید و فروش رمز ارزهای مختلف طراحی شده است.

انجام تمامی کارها در این صرافی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و با آن می‌توان ارزهای مختلفی مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر، ریپل، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، ایاس، بایننس، استلار، ترون و اتریوم را خریداری کرد.

خرید و فروش تمامی این ارزها را در این صرافی تمام اتوماتیک با پول ریال ایرانی امکان‌پذیر است. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که خود کلمه نوبیتکس چه معنایی دارد.

در واقع نوبیتکس از سه کلمه نو، بیت‌کوین و اکسچنج تشکیل شده است و اولین بازار حرفه‌ای برای خرید و فروش رمزارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

در واقع در این بازار دغدغه کاربران داشتن بستری امن با سرعت بالا و رابط کاربری آسان برای خرید و فروش است، چیزی که تیم نوبیتکس توانست آن را به حقیقیت مبدل کند.

این صرافی به عنوان یک واسط بین خریداران و فروشندگان امنیت معاملات را در سطح بالا تضمین می‌کند و دیگر اعضای نوبیتکس نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

اگر بخواهیم نکات مثبت این صرافی را معرفی کنیم می‌توانیم به موارد زیر به اختصار اشاره کنیم:

  • پشتیبانی شبانه‌روزی برای کاربران نوبیتکس
  • داشتن بازار دمو برای افرادی که به‌تازگی با این بازار آشنا شده‌اند و می‌خواهند تازه یاد بگیرند.
  • پیشگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی به دلیل داشتن چند سطح احراز هویت
  • داشتن دفتر سفارش در نتیجه انجام معاملات به‌صورت لحظه‌ای

در ادامه به بیان این موضوع می‌پردازیم که ثبت نام در نوبیتکس چگونه انجام می‌شود، اما قبل از هر چیزی باید بدانید که شرط ورود به این بازارها داشتن دانش و تجربه کافی است. با استفاده از آموزش‌های آکادمی امید فدوی می‌توانید سطح دانش خود را در این حوزه بالا ببرید و سپس به ترید کردن بپردازید.

در این آکادمی مطالب دیگری از جمله نحوه ثبت نام در کوینکس را نیز پیدا خواهید کرد.

https://chikav.ir/1400/03/20/introduction-to-nobitex-irans-largest-digital-currency-market/

 

چگونه در نوبیتکس ثبت‌نام کنیم؟

روند ثبت نام در نوبیتکس طبق مراحل زیر است با ما همراه باشید تا تمام مراحل آن را به صورت گام به گام توضیح دهیم:

  • در سایت http://nobitex.ir ثبت‌نام کنید، چرا که اولین مرحله برای ثبت نام عضویت در صرافی نوبیتکس است.
  • در بخش ثبت نام آدرس ایمیل خود را وارد کرده و رمز عبوری قوی برای خود نیز انتخاب کنید.
  • در بخش بعدی که روی صفحه ظاهر می‌شود، شما باید مقررات موجود در تعهدنامه را با دقت کامل مطالعه کنید و بپذیرید.

مواردی از این قبیل در تعهدنامه مطرح می‌شود که اطلاعات حساب کاربری خود را نباید به اشخاص دیگری بدهید. اگر وارد این بازار شده‌اید باید علاوه بر پذیرش سودهای آن ریسک معاملات را نیز بپذیرید. از حساب خود در صرافی نوبیتکس به طرز صحیحی استفاده کنید. علاوه بر این در این متن، توضیحات جامعی در خصوص نحوه احراز هویت و موارد مهم برای کاربران آورده شده است.

  • پس از اتمام روند ثبت نام، یک ایمیل از طرف صرافی برایتان ارسال می‌شود که باید برای تایید اطلاعات روی لینک در آن قسمت کلیک کنید.

وب‌سایت هر صرافی با صرافی دیگر فرق می‌کند، اما به‌طور کلی نوبیتکس احراز هویت و سطوح کاربری متفاوتی در مقایسه با دیگر صرافی‌ها دارد.

بعد از این که ثبت نام اولیه تمام شد و ایمیل را تایید کردید، می‌توانید وارد سایت نوبیتکس شوید. در بخش جداگانه‌ای سطوح کاربری و قوانین مربوط به هر کدام آورده شده است که به شرح زیر خواهد بود:

برای احراز هویت سطح یک باید اطلاعاتی که شامل ایمیل معتبر، شماره تلفن، اسکن کارت ملی و اطلاعات حساب بانکی به نام شخص است داده شود. در این سطح کاربران برای واریز و برداشت محدودیت‌هایی خواهند داشت.

در سطح دو علاوه بر اطلاعات سطح یک باید کاربر یک عکس سلفی از خود بفرستد. علاوه بر این شماره تلفن ثابت و سندی برای نمایش محل سکونت مثل قبض یا اجاره‌نامه باید در اختیار صرافی قرار بگیرد.

برای احراز هویت سطح دوم کاربری مراحل زیر را انجام دهید:

  • پس از این که شماره تلفن خود را وارد کردید کدی برایتان ارسال می‌شود که باید کد را در قسمت مربوطه وارد کنید.
  • برای این که محل زندگی خود را به تایید صرافی برسانید باید اسکنی از قبض به نام کاربر یا خانواده شخص برای سایت بفرستید.

همان‌طور که گفتیم برای احراز هویت در سطح دو باید عکس سلفی به همراه کارت ملی و کارت بانکی بفرستید. علاوه بر این تعهدنامه دست‌نویس نیز در این قسمت دریافت می‌شود.

باید در تعهدنامه قید کنید مقررات نوبیتکس را مطالعه کرده‌اید و تمامی موارد آن را نیز قبول دارید و تحت هیج شرایط حساب کاربری خود را به دست اشخاص دیگری نمی‌سپارید.

وقتی مدارک بالا را ارسال کردید در این مرحله احراز هوست زمان‌بر خواهد بود، اما به هر حال شما توانسته‌اید حداقل سطح احراز هویت را کسب کنید.

معامله در نوبیتکس

برای خرید و فروش در این صرافی، پس از این که حساب کاربری سطح یک دریافت کردید باید حساب خود را شارژ کنید تا بتوانید به یکی از دو روشی که در ادامه مطرح می‌کنیم به معامله بپردازید.

روش Buy Limit و Sell Limit

اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال باشید حتما با این دو نام آشنایی دارید. خرید و فروش محدود به معامله‌ای اشاره کرد که شما در واقع قیمتی را برای خرید یا فروش یک ارز تعیین می‌کنید.

وقتی قیمت تعیین شد درخواست شما در صف قرار می‌گیرد. بگذارید کمی این موضوع را برایتان روشن‌تر کنیم، فرض کنید قیمت بیت‌کوین در حال حاضر 35 هزار دلار است و شما با استفاده از  Buy Limitتعیین می‌کنید وقتی قیمت به 30 هزار دلار رسید خرید اتفاق بیفتد. در این روش معامله به‌صورت خودکار انجام می‌شود حتی اگر شما آنلاین نباشید.

خرید و فروش آنی

همان‌طور که از نام این روش مشخص است معاملات به‌صورت لحظه‌ای و سریع انجام می‌شود، یعنی در همان لحظه معامله‌‌ای را باز می‌کنید و خرید یا فروش با همان قیمتی که روی صفحه است صورت می‌گیرد.

در پایان مجددا تاکید می‌کنیم اگر می‌خواهید با مطالب روز دنیا در حوزه رمز ارزهای دیجیتال آشنا شوید، آکادمی امید فدوی تمامی مطالب را در سایت خود جمع‌آوری کرده است تا شما بتوانید از آن‌ها بهره ببرید و در نهایت معاملات پر سودی از این بازار داشته باشید.

امید بازدید : 28 جمعه 04 تیر 1400 نظرات (0)

ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها مانند بیت کوین که هر کسی دست‌کم یک بار نام آن را شنیده است، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این ارزهای مدرن مزایای بسیار زیادی دارند. به همین دلیل روز به روز در بین مردم محبوب‌تر می‌شوند. این محبوبیت باعث شده تا افراد زیادی به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بوده و اقدام به ترید در این بازار نمایند.

اگر شما هم یکی از این افراد باشید، حتماً تاکنون گذرتان به سایت‌هایی هم‌چون آکادمی امید فدوی خورده توانسته‌اید اطلاعات مفیدی را جمع کنید. در این مقاله قصد داریم نگاهی به مقوله‌ای مهم به نام استیبل کوین‌ها داشته باشیم. اما ابتدا بیایید مروری بر مزایای مهم کریپتوکارنسی‌ها داشته باشیم.

https://parsfootball.com/fa/1060962/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%a8%d9%84-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7-%da%86%d9%87-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af%d8%9f/

مزایای ارز دیجیتال و اهمیت استیبل کوین

یکی از مزایای بسیار مهم رمزارزها، نبود هیچ‌گونه واسطه برای انجام معاملات در دنیای ارز دیجیتال است. به این شکل که هر دو طرف از هر جای جهان می‌توانند معامله خود را بدون واسطه انجام دهند. اما یکی از دیگر از ویژگی‌های‌ این ارزها خاصیت نوسان‌گر آن‌هاست. این نکته که نوسانات بسیار شدیدی را در این بازار شاهد هستیم، می‌تواند یک مزیت یا حتی یک عیب بزرگ باشد. نوسان زیاد بازار فرصتی برای نوسان‌گیری و کسب سود است. اما گاهی ما می‌خواهیم از نوسان در امان باشیم.

در این مواقع فروش رمز ارزهایمان و تبدیل آن‌ها به ریال یا دلار کار آسانی نیست. اما برای این مسئله نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد.

در این بین ارزهایی وجود دارند که می‌توانند در هنگام این نوسانات ناگهانی به ما کمک کنند. به این ارزها استیبل‌کوین‌ها یا کوین‌های ثابت گفته می‌شود. در ادامه با استیبل کوین ها بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با استیبل کوین ها

استیبل کوین نوعی از رمز ارزها یا کریپتوکارنسی است که هدف آن ارائه دادن قیمتی ثابت به سرمایه‌گذاران است. به این ترتیب افراد می‌توانند از آن برای ذخیره کردن یا تبدیل به ارزهای دیجیتال گوناگون استفاده کنند. این کوین‌ها ویژگی‌های مهمی دارند که باعث شده مورد توجه بسیاری قرار بگیرند. از جمله این ویژگی‌ها امنیت در پرداخت رمزارزها و پردازش سریع است.

این کوین‌ها به حدی کارا و محبوب هستند که در برخی از کشورها به دلایل مختلف از جمله که شرایط اقتصادی نامناسبی دارند و ارز ملی یا فیات آن کشور دارای ارزش پایین یا ناپایداری می‌شود، مردم به خرید استیبل کوین ها روی می‌آورند.

اما ممکن است بپرسید کهStablecoin  ها چگونه دارای قیمت ثابتی هستند؟ این کوین‌ها از روش پشتیبان‌گیری یا مکانیزم‌های الگوریتم خریدوفروش دارایی اصلی این ثبات را پدید آورده‌اند. این استیبل‌کوین‌ها با گره زدن دارایی‌های دیجیتال، به دارایی‌هایی که دارای ثبات بسیار بیشتری هستند، به سرمایه‌گذاران کمک کند تا با نوسان‌های قیمت در بازار دیجیتال مقابله کنند.

اما این پشتیبان‌گیری یا وثیقه‌‌گذاری استیبل کوین ها از چه طریقی انجام می‌شود؟

این کوین‌های ثابت از روش‌های مختلفی به عنوان پشتوانه برای ثابت نگهداشتن ارزش خود استفاده می‌کنند. این پشتوانه‌ها عبارتند از:

  • برخی از رمز ارزها: بعضی از استیبل کوین‌ها از ارزهای اصلی مانند اتر که رمز پایه شبکه اتریوم است برای وثیقه استفاده می‌کنند.
  • فلزات گران‌قیمت: ارزش بعضی از رمزارزها با قیمت فلزات گران‌قیمتی مانند نقره و طلا ارتباط تنگاتنگی دارد.
  • فیات‌ها: یکی از متداول‌ترین نوع پشتوانه برای استیبل کوین ها فیات‌ها هستند. برای نمونه تتر همواره ارزشی برابر یک دلار آمریکا دارد.

محبوب‌ترین استیبل کوین در جهان کدام است؟

در ادامه به محبوبت‌ترین و کاربردی‌ترین استیبل کوین می‌پردازیم و با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

تتر (tether)

تتر از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کوین‌های ثابت در دنیای ارز دیجیتال است که از سال ۲۰۱۴ تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. برای این‌که در دنیای ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید حتما باید با این ارز آشنا باشید چراکه اهمیت آن بسیار زیاد است.

اگر از آموزش‌های افراد متخصصی هم‌چون امید فدوی و دیگر افراد با تجربه در این حوزه استفاده کرده باشید، اهمیت استیبل کوین‌هایی مانند تتر را در نوسان‌های موقت بازار درک خواهید کرد. چرا که در برخی موارد FUDها و اخبار مختلف می‌توانند جو بازار را به‌کلی به‌هم بریزند و شما نیاز به ایجاد ثبات بیشتر در سبد ارزهای خود دارید. اما بیایید با تتر بیشتر آشنا شویم.

تتر چیست؟

تتر، USDT یا همان دلار تتر یک نوع ارز دیجیتال است که ارزش آن برابر یک دلار آمریکا است. به همین علت در بسیاری از صرافی‌های رمزارز جایگزینی برای دلار است که توسط معامله‌گرها استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر انواع پشتوانه‌ها برای استیبل کوین‌ها را بررسی کردیم پشتوانه USDT دلار آمریکا است. به این صورت که توسعه‌دهندگان تتر دلار می‌گویند به ازای خرید هر تتر یک دلار آمریکا در یک حساب بانکی ویژه نگهداری می‌شود.

USDT ارز دیجیتالی است که بر روی سیستم‌های بلاک‌چین متفاوتی وجود دارد. برای نمونه USDT روی بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم و ترون قابل دسترسی است. در بین این نمونه‌ها نیز نسخه Ethereum ERC20 یکی از محبوب‌ترین بسترهای مبادله تتر است.

اما تتر چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟

تتر یکی از ارزهای متداول و رایج در بازار دیجیتال است. اهمیت این ارز از آن جهت است که نسبت به ارزهای سنتی یا فیات‌ها منعطف‌تر عمل می‌کند. گفتیم که یکی از موارد مهم در بازار ارزهای دیجیتال نوسانات آن است که یکی از نگرانی‌های عمده سرمایه‌گذاران است. در زمان‌هایی که بازار در حال ریزش یا به اصطلاح دامپ است سرمایه‌گذاران چند گزینه برای انتخاب دارند.

  • به سرمایه خود دست نزنند و میزان ضرر را بپذیرند.
  • سرمایه دیجیتال خود را فروخته و آن را به ارز سنتی تبدیل کنند که البته در این انتخاب باید گفت که فرآیندی وقت‌گیر بوده و بیشترین هزینه معاملاتی را در بر دارد.
  • ارز تتر خریداری کنند و دارایی آن‌ها با تبدیل شدن به تتر که معادل یک دلار آمریکا است و همواره ثابت است میزان دارایی آن‌ها از نوسانات بازار مصون می‌ماند.

مزیت انتخاب سوم این است که چون USDT دارایی‌ای در سیستم بلاک‌چین است انجام انتقال و تبدیل هر ارز دیجیتالی به تتر بسیار آسان و راحت انجام‌پذیر است. از طرفی تتر بدون نیاز به هیچ‌گونه تبدیلی به راحتی به هر کیف پولی در سراسر جهان قابل انتقال است.

برای انواع سازمان‌های بزرگ در جهان تتر ارز بسیار محبوبی است. چنین سازمان‌هایی در هر نقل و انتقال میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را منتقل می‌کنند بنابراین بسیار مهم است که از استیبل کوین تتر استفاده کنند.

امنیت تتر چگونه است؟

ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که آیا تتر امن است؟ باید بدانید ریسکی که برای نگهداری ارز تتر انجام می‌دهید ربطی به این موضوع که از کدام بستر بلاک‌چین استفاده می‌شود ندارد، بلکه موضوع مهم، پشتوانه‌ی تتر است.

زمانی که توکن‌های USDT به صورت کامل پشتیبانی نشوند خطر اصلی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. فرض کنید که با وجود گردش ارزی در دنیای دیجیتال به ازای میزان تترهای موجود، برخلاف ادعای توسعه‌دهندگان، تتری وجود نداشته باشد. در این حالت اگر همه سرمایه‌گذاران بخواهند تترهای خود را به پول نقد تبدیل کنند ممکن است برخی از آن‌ها قادر به پس گرفتن دلار خود نباشند.

اما باید گفت که USDT پروژه بسیار بزرگ و قدرتمندی است و پایه‌های بازار ارز دیجیتال بر روی شانه‌های آن سوار است. بدون وجود ارز محبوب و بسیار پرکاربرد تتر تمامی سرمایه‌گذاران با ضرر مواجه خواهند شد و نقل و انتقالات در بازار دیجیتال با مشکلات بزرگی مواجه می‌شود. بنابراین احتمال شکست خوردن تتر بسیار دور از ذهن است.

برای خرید تتر باید چه کار کنیم؟

یکی از آموزش‌های بسیار مهمی که باید پیش از شروع کار در بازار کریپتوکارنسی به دنبال آن باشید، یادگیری خرید ارز دیجیتال است. چنین آموزش‌هایی همان‌طور که گفتیم توسط افراد متخصصی هم‌چون امید فدوی که تجربه‌ی کافی در این حوزه دارند ارائه می‌شود.

وقتی با فرآیند خرید ارزهای دیجیتال آشنا شدید، خواهید دید که خرید تتر نیز از روند مشابهی پیروی می‌کند. در ابتدا شما باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید تا بتوانید دارایی‌های دیجیتال خود را در آن نگهداری کنید. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال انواع زیادی دارند و در حالت کلی به دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند.

یکی از کیف پول‌های محبوب نرم‌افزاری که قادر به پشتیبانی از USDT است و در بسیاری از سیستم عامل‌ها قابل دسترسی است کیف پول تراست ولت (TRUST WALLET) نامیده می‌شود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز با قیمت‌ها و برندهای گوناگون در بازار وجود دارند و در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

پس از این مرحله دو راه برای خرید تتر پیش روی شماست.

  • تبدیل کردن رمز ارزهای دیگر مانند اتریوم به تتر
  • خرید میزان مورد نیاز تتر با کمک کارت‌های اعتباری

البته کاربرهای ایرانی از آن‌جایی که به کارت‌های اعتباری دسترسی ندارند می‌توانند برای خرید USDT به سایت‌های معتبر صرافی ارز دیجیتال ایرانی مراجعه کنند.

امید بازدید : 43 جمعه 04 تیر 1400 نظرات (0)

اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره ارزهای دیجیتال هستید، دوره ارز دیجیتال که توسط موسسات گوناگون برگزار می‌شود می‌تواند اطلاعات و جزئیات کاملی درباره نحوه خرید، سرمایه‌گذاری در این بخش و همچنین فروش و استفاده از آن‌ها را در اختیارتان قرار دهد. همان طور که می‌دانید در حال حاضر رمز ارزهای بسیاری مانند بیت کوین، تتر، اتریوم و ..وجود دارند که طبیعتا قیمت‌هایشان در بازار ارزهای مجازی متفاوت است. بعضی از آن‌ها مانند بیتکوین شناخته شده‌تر هستند بعضی کمتر، اما در این میان نکته مهمی وجود دارد و آن هم اطلاع پیدا کردن از سیگنال ارز دیجیتال است تا به واسطه آن بتوانید از راه‌های میان بر برای رسیدن به سود بیشتر استفاده کنید. ما در این مطلب بیشتر به این موضوعات خواهیم پرداخت. اما پیشتر لازم است کمی با تاریخچه و ساختار ارز دیجیتال آشنا شویم.

https://fardayekhoob.ir/%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%da%a9/

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز Cryptocurrency نوعی پول است که توسط دستگاهی به نام ماینر و به روش ماینینگ استخراج می‌شود و این فرآیند بر اساس علم رمز نگاری صورت می‌گیرد. از بین تمامی ویژگی‌هایی که ارزهای دیجیتال می‌توانند داشته باشند در ادامه به چند مورد اصلی اشاره خواهیم کرد.

  • به جهت بلاکچین بودن این فناوری، امکان دسترسی به هویت افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‎کنند امکان پذیر نخواهد بود.
  • در ساختار رمز ارزها از الگوریتم‌های رمز نگاری شده استفاده شده است بنابراین امکان کلاهبرداری نیز در این خصوص وجود ندارد.
  • امکان تقلب نیز در اطلاعات افراد وجود ندارد.
  • هر فردی با طی کردن دوره ارز دیجیتال و آموزش‌های آن می‌تواند با دسترسی به اینترنت مدیریت ارزهای دیجیتال خود را در دست گیرد.
  • پول و رمز ارزهای شما به سرقت نخواهد رفت.
  • شما می‌توانید در هر زمان ارز دیجیتال خود را به پول رایج هر کشوری که مایلید تغییر دهید.
  • هیچ نهاد دولتی و هیچ بانکی نمی‌تواند بر ارزهای دیجیتال نظارت نماید و جلوی خرید و فروش آن را بگیرد. ضمن آن که ارگان و یا بانک ثالثی در این میان از تراکنش‌های شما بهره‌مند نخواهد شد و این خرید و فروش تنها بین شما و نفر دوم خواهد بود که می‌تواند در هر شهر یا کشوری حضور داشته باشد.

اکنون با دانستن چند مورد بالا می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، نحوه استخراج رمز ارزها و همچنین در خصوص سیگنال ارز دیجیتال، تصمیم بگیرید که در دوره ارز دیجیتال شرکت نمایید.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

برای تمام افرادی که اکنون به این نتیجه رسیده‎اند که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می‌تواند یکی از بهترین و پرسودترین راه‌های سرمایه‌گذاری باشد، بنابراین آشنایی با سیگنال ارز دیجیتال به آن‌ها کمک خواهد کرد تا با تشخیص رمز و رازهای این پول‌ها تحلیل درستی از ارزهای دیجیتال داشته باشند. در این زمان به ابزارهایی برای ارزیابی و تحلیل ارزهای دیجیتال نیاز دارید.

اگر در مورد سیگنال ارز دیجیتال جست و جویی در اینترنت داشته باشید می‌بینید که بسیاری از سایت‌ها سیگنال‌های رایگان و یا قیمت پایینی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند، اما تا چه اندازه می‌توان به این نوع سیگنال‌ها اعتماد کرد.

اگر در دوره ارز دیجیتال شرکت کنید، می‌توانید با معتبرترین سیگنال ارز دیجیتال آشنا شوید و برای سوددهی بیشتر از آن‌ها استفاده نمایید. در ادامه به نقشی که سیگنال ارز دیجیتال ایفا خواهد کرد خواهیم پرداخت.

راه‌های کسب سوددهی بیشتر از طریق تحلیل تکنیکال

حتما می‌دانید که به عنوان مثال در حوزه بورس دو نوع تحلیل تکنیکال و فاندامنتال وجود دارد. در حوزه ارزهای دیجیتال نیر همین طور است. سیگنال ارز دیجیتال که یکی از راه‌های رسیدن به سوددهی بیشتر است باید مورد تحلیل کارشناسانه قرار گیرد که یکی از راه‌های آن استفاده از تحلیل تکنیکال است. در تحلیل تکنیکال زمانی که یک ارز دیجیتال خریداری شده و یا به فروش رسیده و همچنین نمودار قیمتی که از آن زمان تاکنون طی کرده است را می‌توان بدست آورد. اما اگر به دنبال تحلیل‌های بنیادی‌تر در خصوص سیگنال ارز دیجیتال هستید تحلیل فاندامنتال که برای مدت طولاتی‌تری ارزش ارزهای دیجیتال را برآورد می‌نماید مناسب‌تر خواهد بود.

تحلیلگرانی که در حوزه تحلیل رمز ارزها فعالیت می‌کنند، می‌دانند که حرکت‌ها و بالا پایین شدن قیمت‌های ارز دیجیتال روی یک روال مشخص اتفاق می‌افتد. بالا و پایین شدن قیمت‌ها عموما بر پایه سیگنال ارز دیجیتال صورت می‌گیرد که آمار این روند‌ها می‌تواند کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد.

در دوره ارز دیجیتال چه مباحثی آموزش داده می‌شود؟

اگر هر کسب و کاری را بدون اطلاع و شناخت کافی آغاز کنید به طور قطع با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد. بنابراین طی کردن یک دوره آموزشی که زمان چندان زیادی ندارد می‌تواند به شما کمک کند تا هر کاری را با شناخت انجام دهید و در آن موفق شوید. فعالیت در بازار ارز دیجیتال نیز نیازمند شناخت است. در دوره ارز دیجیتال شما با انواع ارزهای دیجیتال، بلاک چین و ساختار و کارکرد آن آشنا خواهید شد. در دوره ارز دیجیتال به شما آموزش داده خواهد شد تا بتوانید از پلتفرم‌های تحلیلی این بازار استفاده نمایید. همچنین در این دوره با مبحث سیگنال ارز دیجیتال آشنا خواهید شد که در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

اگر مایلید اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ارز دیجیتال بدست آورید و با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال به سودهای بالایی در زمان کوتاه دست یابید، می‌توانید در دوره ارز دیجیتال شرکت کرده و به بهترین و معتبرترین سیگنال‌های بازار ارز دیجیتال دست پیدا نمایید.

ارزش شناخت سیگنال ارز دیجیتال زمانی مشخص می‌شود که اگر فردی بدون اطلاعات لازم وارد این حوزه ‌شود، نمی‌تواند سیگنال‌ها را به درستی بشناسد و بنابراین سودی هم نخواهد برد و دچار زیان خواهد شد.

در دوره ارز دیجیتال موارد زیر را فرا خواهید گرفت

  • چگونگی کسب اطلاعات درباره کریپتوکارنسی‌ها
  • آموزش راهکارهایی برای داشتن امن‌ترین کیف پول
  • آموزش انواع روش‌های معاملات و خرید و فروش ارز در صرافی‌های بین‌المللی و معتبر

آشنایی با سایت امید فدوی متخصص در آموزش ارزهای دیجیتال

اگر تصمیم به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بی‌گدار به آب نزنید و خودتان را برای شنا کردن در دریای مواج ارز دیجیتال آماده کنید تا دچار آسیب نشوید. برای این منظور ما به شما استفاده از دوره ارز دیجیتال امید فدوی را پیشنهاد می‌کنیم. امید فدوی فعالیت خود را در حوزه آموزش ارزهای دیجیتال به صورت رسمی از سال ۱۳۹۷ و با راه‌اندازی وب سایت آکادمی امید فدوی به آدرسwww.omidfadavi.me  آغاز نموده است. وی در حال حاضر یکی از مشاوران و مدرسان دوره‌های سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. بنابراین اگر به دنبال مدرس و دوره‌های معتبری هستید که روال حضور در این نوع سرمایه‌گذاری را از صفر تا صد با بیشترین میزان تجربه در اختیار شما قرار دهد پس همین حالا سایت این مجموعه را ببینید و با روش‌ آموزشی امید فدوی آشنا شوید. با استفاده از این سایت می‌توانید از دوره‎های ویدیویی سیگنال ترید ارزهای دیجیتال، نحوه استفاده از سیگنال بایننس Binance و سیگنال Bitmex و چندین دوره دیگر را برای شناخت بهتر سیگنال ارز دیجیتال طی نمایید.

امید بازدید : 32 جمعه 04 تیر 1400 نظرات (0)

امروزه بازار ارزهای دیجیتال به دلایل متعددی از جمله فناوری انقلابی آن­ها که باعث حذف واسطه­ها و آزادی کاربران در نقل و انتقالات مالی آن­ها می­شود در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما محبوبیت فزاینده­ای پیدا کرده است.

 

از زمان معرفی بیتکوین در سال 2008 و استخراج شدن اولین بیتکوین­ها در سال 2009 این ارز دیجیتال همچنان محبوب­ترین و ارزشمندترین رمزارز دنیای ارزهای دیجیتال است. به طوری که قیمت آن در ماه­های اخیر قله­های شگفت انگیزی را لمس کرده­است.

 

بیش از 5000 رمزارز مختلف در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند و بسیاری دیگر نیز در دست توسعه هستند. بسیاری از آن­ها پروژه‌­هایی نوپا هستند که هریک ویژگی منحصر به فردی داشته و شانس موفقیت زیادی در آینده دارند.

 

در این میان پروژه­هایی متوقف شده، با اعتبار کمتر و احتمالاً شکست خورده نیز وجود دارند که توصیه می­شود سرمایه گذاران از آن­ها دوری کنند.

در این مقاله در نظر داریم تا برخی از رمزارزهای محبوب بازار ارزهای معرفی کرده و شرح مختصری از هر یک ارائه دهیم.

 

بایننس کوین چیست؟ (BNB)

قیمت در زمان نگارش مقاله : حدود 670 دلار

رتبه بر حسب ارزش بازار­ (براساس رتبه بندی وبسایت COINMARKETCAP.COM) : 3

عرضه­ی اولیه ارز دیجیتال صرافی بایننس یا همان BNB در سال 2017 و 11 روز قبل از آنلاین شدن صرافی بایننس آغاز شد. این رمز ارز در ابتدا بر بستر بلاکچین اتریوم (ERC-20) با عرضه کل 200 میلیون سکه و عرضه اولیه 100 میلیون سکه راه اندازی شد.

سپس در آوریل سال 2019 با راه اندازی بلاکچین اختصاصی بایننس (BINANCE CHAIN) تمامی سکه­های BNB به بستر BEP2 منتقل شده و اکنون دیگر بر بستر اتریوم میزبانی نمی­شوند.

BNB  می­تواند به عنوان یک روش پرداخت، همچنین پرداخت کارمزد تراکنش­ها و مشارکت در فروش توکن­ها در پلتفورم صرافی بایننس استفاده شود. این ارز دیجیتال منابع لازم برای صرافی غیر متمرکز بایننس را نیز تامین می­کند.

https://www.talab.org/reportage/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8.html

 

دلیل محبوبیت بایننس کوین چیست؟

یکی از دلایلی که باعث شده است بایننس کوین محبوب باشد، کارمزدهای پایین در خرید جفت‌ارزهای آن در بستر بایننس چین است.

بلاک چین اختصاصی بایننس امروزه از محبوبیت زیادی میان کاربران برخوردار است و توکن­های زیادی روی آن عرضه شده­اند. کاربرد BNB اکنون دیگر به صرافی بایننس محدود نمی­شود و همین موضوع این رمزارز را به یکی از گزینه­های محبوب سرمایه­ گذاری تبدیل کرده است. اما به یاد داشته باشید وابستگی BNB به صرافی بایننس باعث می­شود تا اگر اتفاق ناگواری برای این صرافی بیفتد تاثیر شگرفی بر ارزش بایننس کوین داشته باشد.

 

لایتکوین (LTC)

قیمت در زمان نگارش مقاله : حدود 300 دلار

رتبه بر حسب ارزش بازار­ (براساس رتبه بندی وبسایت COINMARKETCAP.COM) : 10

Litecoin  رمزارزی است که با استفاده از خصوصیات منحصر به فرد فناوری بلاکچین با هدف پرداخت­های سریع، ایمن و کم هزینه طراحی شده است.

این ارز دیجیتال براساس پروتکل بیت کوین (BTC) ایجاد شده است، اما از نظر الگوریتم هش استفاده شده، زمان تولید بلوک­ها و چند عامل دیگر متفاوت است. زمان تولید بلوک در لایتکوین فقط 2.5 دقیقه و کارمزد تراکنش­های آن بسیار کم است. این ویژگی­ها آن را برای معاملات خرد و پرداخت در محل فروش مناسب می کند.

Litecoin در 7 اکتبر 2011 از طریق یک پروتکل متن باز در GitHub منتشر شد و شبکه­ی آن پنج روز بعد در 13 اکتبر 2011 آغاز به کار کرد و از همان زمان، مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفت به طوری که از زمان معرفی تا کنون در لیست 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد.

این رمزارز توسط چارلی لی، کارمند سابق گوگل، با هدف ایجاد نسخه­ی ساده­تر بیت کوین پایه­گذاری شد و بسیاری از ویژگی­های آن مشابه بیتکوین است.

فایل کوین (FIL)

قیمت در زمان نگارش مقاله : حدود 160 دلار

رتبه بر حسب ارزش بازار­ (براساس رتبه بندی وبسایت COINMARKETCAP.COM) : 18

Filecoin یک سیستم ذخیره سازی اطلاعات غیرمتمرکز با هدف “ذخیره­ی مهمترین اطلاعات بشر” است. این پروژه در سال 2017 با عرضه اولیه سکه (ICO) 205 میلیون دلار سرمایه جمع کرد. فایل کوین در ابتدا تاریخ راه اندازی پروژه را برای اواسط سال 2019 برنامه ریزی کرد. با این حال، تاریخ راه اندازی شبکه اصلی Filecoin تا بلوک 148888، که انتظار می رفت در اواسط اکتبر 2020 باشد، عقب افتاد.

 Filecoin پروتکلی متن باز است و توسط یک بلاکچین که تعهدات شرکت کنندگان در شبکه را با استفاده از تراکنش­های FIL، واحد پول بلاکچین، ثبت می‌کند میزبانی می­شود. بلاکچین فایل کوین به طور هم‌زمان براساس اثبات تکثیر و اثبات فضا-زمان عمل می­کند.

هدف فایل کوین ذخیره­ی اطلاعات به صورت غیرمتمرکز است. بر خلاف شرکت­های ذخیره سازی ابری مانند سرویس های وب آمازون یا Cloudflare، که مستعد بروز مشکلات ذخیره­سازی متمرکز هستند، Filecoin از ماهیت غیرمتمرکز خود برای محافظت از  اطلاعات کاربران استفاده می­کند. به طوری که اطلاعات ذخیره شده بر بستر فایل کوین به راحتی قابل بازیابی و تقریبا غیرقابل سانسور هستند.

سیستم­ ذخیره سازی غیرمتمرکز Filecoin علاوه بر اینکه به افراد اجازه می­دهد تا از اطلاعات خود محافظت کنند، دسترسی آزاد به وب را برای مردم در سراسر جهان فراهم می­کند.

 

ترون (TRX)

قیمت در زمان نگارش مقاله : 0.13 دلار

رتبه بر حسب ارزش بازار­ (براساس رتبه بندی وبسایت COINMARKETCAP.COM) : 20

TRON یک سیستم عامل مبتنی بر بلاکچین با هدف بهینه­سازی این فناوری برای استفاده روزمره است. در حالی که بیتکوین قابلیت انجام حداکثر شش تراکنش در ثانیه و اتریوم تا 25 تراکنش در ثانیه را دارد، ترون ادعا می­کند که شبکه­ی آن­ها دارای ظرفیت 2000 تراکنش بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته است.

این پروژه به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز برای اشتراک‌گذاری محتوا و سرگرمی توصیف می‌شود. به همین منظور، یکی از بزرگترین اقدامات آن معرفی سرویس اشتراک فایل BitTorrent در سال 2018 بود.

ترون، به طور کلی اهداف خود را به شش مرحله تقسیم کرده است که شامل ارائه راه حل­هایی ساده برای اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز اطلاعات، تشویق به تولید محتوا از طریق سیستم پاداش‌دهی، اجازه دادن به تولیدکنندگان محتوا برای راه‌اندازی توکن‌های شخصی خود و غیرمتمرکز کردن صنعت بازی­های کامپیوتری است.

TRON همچنین یکی از محبوب‌ترین بلاکچین­ها برای ساخت نرم­افزارهای غیرمتمرکز (DApps) است.

چیلیز (CHZ)

قیمت در زمان نگارش مقاله : 0.53 دلار

رتبه ارز chz بر حسب ارزش بازار­ (براساس رتبه بندی وبسایت COINMARKETCAP.COM) : 52

Chiliz یکی از بزرگترین زنجیره های بلوکی برای سرمایه گذاری گسترده در ورزش­ها و بازی­ها است. ایده­ی چیلیز و پلتفرم Socios.com در ابتدا در سال 2016 شکل گرفت و به طور رسمی در سال 2019 راه اندازی شد. چیلیز توکنی است که به طرفداران اجازه می­دهد تا از طریق تعاملات مبتنی بر بلاکچین از تیم های ورزشی مورد علاقه خود حمایت کنند.

https://www.talab.org/reportage/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8.html

 

یکی از اهداف پلتفرم Socios.com این است که به هواداران اجازه دهد تا از طریق خرید حق رای به صورت توکن در تصمیم­گیری­های تیم­های محبوب خود مشارکت کرده و به حمایت از آن­ها بپردازند. باشگاه فوتبال یوونتوس اولین باشگاهی بود که از طریق وب سایت Socios.com توکنِ تیمی خود را راه اندازی کرد. از آن زمان تاکنون، بیش از صد تیم مختلف به این پلتفرم پیوسته­اند. Chilliz در رشته های مختلف ورزشی از جمله تیم­های فوتبال، بسکتبال و … مورد توجه تیم­ها و هواداران قرار گرفته است.

 

ارز Chz و Socios.com ادعا می­کنند اولین پلتفرم­هایی هستند که می­توانند پلی بین فناوری بلاکچین و دنیای ورزش ایجاد کنند. چیلیز با صدور توکن­های مبتنی بر بلاکچین به طرفداران تیم­ها از هرجای دنیا اطمینان می­دهد که از سرمایه‌گذاری آنها محافظت خواهد کرد.

 

Chiliz و Socios.com به علاقمندان ورزش اجازه می­دهد تا در مدیریت تیم‌های مورد علاقه خود مشارکت داشته باشند. با خرید توکن­های طرفداری، کاربران از حق رأی برخوردار می­شوند و در نظرسنجی­های اعلام شده توسط تیم ها در Socios.com شرکت می­کنند.

امید بازدید : 28 جمعه 04 تیر 1400 نظرات (0)

امروزه بازار ارزهای دیجیتال به یکی از بازارهای محبوب سرمایه­گذارن در سراسر جهان تبدیل شده و در کشور ما نیز علاقه­مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. اولین گام برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال انتخاب یک صرافی و ثبت نام در آن برای انجام معاملات است. صرافی ارز دیجیتال جایی‌ست که میتوان ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین ، اتریوم و سایر آلت کوین ها را در آن خرید و فروش کرد. اما به دلیل وجود صرافی­های متعدد ایرانی و خارجی و نحوه عملکرد متفاوت آن­ها همچنین وجود صرافی­های نامعتبر، انتخاب یک صرافی مطمئن و ارائه دهنده­ی خدمات و پشتیبانی مطلوب را برای کاربران مبتدی به کاری دشوار بدل کرده است.

برخی از صرافی‌ها دارای ارز دیجیتال خود هستند. برای مثال ارز دیجیتال wrx متعلق به صرافی WazirX بوده و ارز صرافی بایننس BNB است.

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی تعدادی از صرافی­های معتبر ایرانی و خارجی ارز دیجیتال به کاربران در انتخاب صرافی متناسب با اهداف سرمایه­گذاری خود کمک کنیم.

https://itresan.com/342228/

  1. صرافی ارز دیجیتال بایننس (BINANCE )

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات و یکی از محبوب­ترین صرافی­ها میان کاربران سراسر دنیاست. بایننس در ابتدا در چین و توسط چانگ پنگ ژائو تاسیس شد اما به دلیل محدودیت­های قانونی کشور چین در حوزه­ی ارزهای دیجیتال مجبور شد از چین مهاجرت کرده و ادامه فعالیت خود را به کشور ژاپن منتقل کند.

صرافی بایننس دارای مزایای قابل توجهی است در زیر به برخی از آن­ها اشاره می‌کنیم:

  • پشتیبانی از بیش از 350 ارز دیجیتال
  • کارمزد بسیار پایین
  • دارای بلاکچین و کوین اختصاصی BNB و امکان استفاده از آن برای صرفه­جویی در پرداخت کارمزد مبادلات
  • امنیت بسیار بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ای
  • قابلیت تبادل 46 ارز فیات مختلف مثل دلار، یورو، پوند، درهم و… با ارزهای دیجیتال
  1. صرافی ارز دیجیتال هوبی گلوبال (HUOBI GLOBAL )

دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات صرافی هوبی گلوبال است که در سال 2013 توسط لئون لی ،کارمند سابق اوراکل،  در چین تاسیس شد. این صرافی نیز بعدها مانند بایننس با مشکلات قانونی در کشور چین مواجه شد و دفتر مرکزی خود را به کشور سنگاپور منتقل کرد و پس از آن فعالیت خود را در کشورهای ژاپن و کره جنوبی گسترش داد.

مزایای صرافی هوبی گلوبال:

  • پشتیبانی از بیش از 320 ارز دیجیتال مختلف
  • درای دو رابط کاربری ساده و پیشرفته با امکانات متعدد
  • قابلیت تبادل 50 ارز فیات مثل دلار و یورو و … با ارزهای دیجیتال
  • امنیت بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ای
  1. صرافی ارز دیجیتال کوکوین ( KUCOIN )

صرافی ارز دیجیتال کوکوین طبق رتبه بندی سایت COINMARKETCAP.COM یکی از 5 صرافی بزرگ ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات است که در سال 2017 توسط گروهی از متخصصان باتجربه در حوزه­ی بازارهای سرمایه تاسیس شد. این صرافی با ارائه­­­ی یک رابط کاربردی ساده و راحت و در عین حال ایمن به سرعت محبوبیت فراوانی در میان کاربران پیدا کرد به طوری که تا سال 2018 بیش از یک میلیون کاربر جذب این پلتفرم شدند. این پلتفرم دارای توکن اختصاص خود با نام KCS است با استفاده از آن می­توانید در پرداخت کارمزد تراکنش­ها صرفه­جویی کنید.

مزایای صرافی ارز دیجیتال کوکوین:

  • پشتیبانی از بیش از 300 ارز دیجیتال مختلف
  • رابط کاربری آسان
  • دارای توکن اختصاصی
  • امنیت بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ای

  1. صرافی ارز دیچیتال وزیرکس (WazirX)

صرافی ارز دیجیتال WazirX در سال 2017 توسط شخصی به نام نیشال شتی در کشور هند تاسیس شد و اکنون یکی از زیرمجموعه­های صرافی بزرگ بایننس است. این صرافی در رتبه 28ام از نظر حجم معالات قرار گرفته است و تا به امروز قابلیت پشتیبانی از 141 ارز دیجیتال مختلف را داراست. این صرافی ارز دیجیتال خود را با نام ارز دیجیتال wrx ارائه می‌کند.

مزایای صرافی WazirX:

  • پشتیبانی از بیش از 140 ارز دیجیتال مختلف
  • رابط کاربری آسان
  • دارای توکن اختصاصی
  • امنیت بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ای
  • قابلیت اطمینان به واسطه­ی پشتیبانی صرافی بایننس

در بالا به معرفی تعدادی از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی­های خارجی ارز دیجیتال پرداختیم. نکته حائز اهمیت در خصوص استفاده از تمامی صرافی­های بین المللی این است که کاربران ایرانی برای عضویت در آن­ها و اقدام به معامله حتما و در هر شرایطی باید از سرویس‌های VPN استفاده نموده و با آی­پی کشوری غیر از ایران وارد حساب کاربری خود در وبسایت یا اپلیکیشن صرافی­های خارجی شوند. در صورت ورود به حساب کاربری خود با آی­پی ایران احتمال بلوکه شدن حسابتان و از دست رفتن سرمایه بسیار زیاد است چرا که مطابق تحریم­های بین­المللی علیه کشورمان استفاده از خدمات مالی در وبسایت­های خارجی برای ایرانیان ممنوع است.

اکنون بیایید تعدادی از صرافی­های معتبر داخلی را بررسی کنیم:

  1. صرافی والکس

https://itresan.com/342228/

صرافی والکس یک بازار معاملاتی ایرانی است که توانسته با ارائه بستری حرفه¬ای و ایمن زمینه¬ی خرید و فروش بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی فراهم کند. در صرافی والکس سرمایه گذاران می¬توانند با پیشنهادگذاری قیمت خرید و فروش به طور آزادانه و مستقیم به معامله¬ی ارزهای دیجیتال با یکدیگر بپردازند.

مزایای صرافی ارز دیجیتال والکس

–              امنیت بالا به واسطه¬ی ذخیره¬ی دارایی‌ها به صورت سخت‌افزاری (Cold Storage) و محافظت از آن¬ها در مقابل حملات سایبری

–              پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و …

–              پشتیبانی سریع و 24 ساعته

–              امکان معامله به صورت شبانه روزی

–              امکان انجام معاملات جفت ارز با استفاده از رمزارز تتر

–              پشتیبانی از چارت¬ها ، ابزارها و اندیکاتورهای تحلیلی همچون نمودارهای شمعی و …

–              امکان دعوت از دوستان به صرافی والکس با استفاده از کد دعوت به طوری که  با دعوت از دوستانتان و ثبت نام آن¬ها در والکس، 20% درصد از کارمزد ریالی که والکس از معاملات آن¬ها دریافت می‌کند، به شما تعلق می‌گیرد. علاوه بر این دوستانتان می‌توانند دو معامله با کارمزد صفر انجام داده و در نتیجه دو پله کارمزد معاملاتی آن¬ها کاهش پیدا خواهد کرد.

  1. صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

نوبیتکس نیز مانند والکس یک صرافی ایرانی‌ست که بستری امن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم  می‌کند. این صرافی نیز امکان سفارش‌دهی در بازار‌های رقابتی را به کاربران خود می¬دهد.

مزایای صرافی ارز دیجیتال والکس

–              دارای کیف پول اختصاصی و ذخیره¬ی کلید خصوصی به صورت آفلاین برای محافظت از آن در مقابل هکرها

–              امکان انجام معامله به صورت شبانه روزی

–              میزبانی از تعداد خوبی از رمزارزهای محبوب

  1. صرافی ارز دیجیتال اکسیر

اکسیر یک صرافی داخلی ارز دیجیتال است که به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با استفاده از ریال می¬دهد.

مزایای صرافی ارز دیجیتال اکسیر:

–              پشتیبانی شبانه روزی

–              ارائه API به برنامه نویس‌ها و توسعه دهندگان

–              آموزش و پشتیبانی قوی

 

  1. صرافی ارز دیجیتال رمزینکس

رمزیتکس یکی دیگر از صرافی¬های ارز دیجیتال داخلی است که در حوزه¬ی خرید و فروش رمزارزهای مختلفی از جمله بیتکوین، اتریوم و تتر فعالیت می¬کند. این صرافی به دلیل برخورداری از رابط کاربری آسان برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

مزایای صرافی ارز دیجیتال رمزینکس:

–              امنیت بالا به واسطه¬ی ذخیره دارایی‌ها در کیف پول سرد

–              رابط کاربری آسان و مناسب برای افراد مبتدی

–              سرعت بالا در انجام معاملات

–              انجام معاملات به صورت مستقیم و بی واسطه

  1. صرافی ارز دیجیتال بید ارز

یکی دیگر از صرافی¬های قابل اعتماد ارزهای دیجیتال ایرانی صرافی بیدارز است که امکانات خوبی در اختیار معامله¬گران برای خرید بیتکوین، اتریوم و سایر آلتکوین¬ها قرار می¬دهد.

مزایای صرافی ارز دیجیتال بید ارز:

–              امکان انجام مبادلات ارز دیجیتال به صورت مستقیم و بدون واسطه

–              تضمین امنیت پرداخت¬ها برای طرفین معامله

–              سرعت بالا در انجام معاملات

–              نمایش قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مختلف

مجددا یادآور میشویم که استفاده از صرافی¬های خارجی علی¬رغم امکانات پیشرفته¬تر ، حجم معاملات بالا و پشتیبانی از تعداد بسیار زیاد ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی خطر مسدود شدن حساب و از دست رفتن سرمایه را به دنبال دارد. به همین دلیل توصیه می-شود کاربران ایرانی از صرافی¬های داخلی برای انجام مبادلات خود استفاده کنند و پس از کسب تجربه  در صورت علاقه¬مندی به ورود به بازارهای متنوع¬تر با رعایت اقدامات احتیاطی به مبادله در صرافی¬های خارجی بپردازند.

امید بازدید : 31 پنجشنبه 03 تیر 1400 نظرات (0)

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه با گسترش محبوبیت ارزهای دیجیتال کم­تر کسی پیدا می­شود که نام بیتکوین را نشنیده باشد. همین امر باعث به وجود آمدن پرسش­های بسیاری درمورد ماهیت ارزهای دیجیتال و کاربرد آن­ها در میان اذهان عمومی شده است و بسیاری از مردم مفهوم واژه­ی ارز دیجیتال را به درستی نمی­دانند. اگر شما هم در این  دسته قرار دارید مقاله­ی پیش رو می­تواند به بسیاری از پرسش­هایتان پاسخ بدهد.

شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزشی ارز دیجیتال شناخت کافی نسبت به این حوزه پیدا کنید. در این‌جا برای درک مفهوم ارز دیجیتال و فناوری پشت آن ابتدا لازم است روش­های پرداخت قبل از ظهور بیتکوین، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال، را مورد بررسی قرار دهیم. روش­های پرداخت قبل پیدایش ارز های دیجیتال به دو دسته­ی پرداخت­های نقدی و پرداخت­های با واسطه تقسیم می­شدند.

https://www.1pezeshk.com/archives/2021/05/omidfadavi.html

پرداخت نقدی چیست؟

پرداخت هایی که بین دو طرف مبادله به صورت حضوری انجام می­شود پرداخت نقدی نامیده می­شوند. مزیت این نوع مبادله سرعت انجام آن و عدم وجود واسطه بین دو طرف مبادله است. اما مشکلی که در این نوع پرداخت وجود دارد الزام حضور دو طرف در زمان و مکان مشخصی که مبادله در آن صورت می­گیرد می­باشد. این موضوع در عصر حاضر که انسان­ها با کمک اینترنت و راه­های گوناگون ارتباطی تمایل به معامله با افراد دور دست دارند مشکل ساز  است.

پرداخت با واسطه چیست؟

در سمت دیگر ماجرا، پرداخت­های با واسطه برای حل مشکل اصلی پرداخت­های نقدی یعنی الزام حضور طرفین به وجود آمدند. پرداخت با واسطه به پرداخت­هایی گفته می­شود که برای انجام آن­ها طرفین معامله به شخص ثالثی اعتماد می­کنند که امکان انتقال پول بین دو طرف را فراهم می­کند. در فرایند پرداخت با واسطه از کارت­های اعتباری،­ چک­ها، حواله­های بانکی و سایر خدمات انتقال پول استفاده می­شود. مهمترین مزیت این نوع پرداخت علاوه بر امکان انتقال پول بدون حضور طرفین این است که پرداخت کننده نیازی به حمل کردن پول همراه خود ندارد.

اما این روش معایبی نیز دارد که از جمله آن­ها می­توان به نیاز طرفین به اعتماد به یک شخص ثالث و در خطر افتادن امنیت مبادله در صورت  بروز مشکل برای شخص ثالث و همچنین زمان­بر بودن انتقال پول اشاره کرد. قبل از ظهور ارزهای دیجیتال پرداخت های با واسطه شامل تمامی انواع پرداخت­های دیجیتال بودند.

با این حال پرداخت­های دیجیتال نیز نیازمند یک شخص ثالث برای نظارت و تکمیل فرایند پرداخت بودند حال آن که ارزهای دیجیتال نیازی به شخص واسط برای انجام تراکنش­ها ندارند.

وجود شخص ثالث در معاملات معایب زیادی به همراه دارد. وجود طرف سوم در مبادلات خواسته یا ناخواسته امنیت مبادله را کاهش داده و احتمال سرقت و یا بوجود آمدن نقص­های فنی را افزایش می­دهد. علاوه بر این­ها پرداخت از طریق واسطه احتمال متوقف شدن مبادله توسط حکمرانان سیاسی و دولت­ها را بالا می­برد. به عبارت دیگر  دولت­ها ممکن است به دلایل سیاسی و یا امنیتی ممنوعیت­هایی وضع کنند که منجر به متوقف کردن معامله و ضبط پول مورد مبادله می­شود.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال در حقیقت راهکاری برای حل مشکل پول­های رایج هستند. ارزهای دیجیتال با پروتکل رمزنگاری شده و با هدف حذف واسطه­ها و جلوگیری از تقلب، جعل و کلاهبرداری به وجود آمده­اند. این ارزها غیرمتمرکز بوده و در بستر شبکه­ای به نام بلاکچین تولید و منقل می­شوند. بر خلاف پول­های رایج ملی، هیچ مرجع مرکزی برای مدیریت وحفظ ارزش ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

بیتکوین اولین ارز دیجیتال بود که در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو در مقاله­ای با عنوان “بیتکوین: سیستم پرداخت الکترونیکی همتا به همتا” معرفی شد. ساتوشی نا کاموتو در آن مقاله بیتکوین را به صورت یک سیستم پرداخت الکترونیکی بر مبنای اثبات رمزنگاری به جای اعتماد توصیف کرد. در حقیقت نقل و انتقالات بیتکوین در بستری به نام بلاکچین تایید و اثبات می­شوند.

بلاکچین چیست؟

بلاکچین یک دفتر کل باز و توزیع شده است که تراکنش­ها را به صورت کد در بلوک­هایی که توسط شبکه­ای از کامپیوترها در سراسر جهان ایجاد می­شوند ثبت می­کند. هر بلوک به ترتیب زمانی به بلوک قبلی خود متصل می­شود و زنجیره­ای از بلوک­ها را تشکیل می­دهد که به آن بلاکچین می­گویند. بلوک­های تولید شده پس از اتصال به بلاکچین دیگر قابل اصلاح یا تغییر نیستند و از طرف دیگر همه افراد می­توانند ترکنش­ها را مشاهده کنند، بنابراین معاملات بر بستر بلاکچین کاملا شفاف هستند.

ارزهای دیجیتال چه کاربردهایی دارند؟

همانطور که در بالا گفته شد بیتکوین اولین ارز دیجیتال و اولین شبکه پرداخت همتا به همتا و بدون واسطه است. اما پس از بیتکوین انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال به وجود آمده­اند که از اتریوم، ریپل، لایتکوین و تتر به عنوان مهمترین آن­ها می­توان نام برد.

ارزهای دیجیتال کاربردهای متعدی دارند که در ذیل به برخی از آن­ها اشاره می­کنیم:

خریدهای اینترنتی: در حال حاضر بسیاری از فروشگاه­های اینترنتی و غیر اینترنتی مطرح جهان و اپلیکیشن­های موبایل با قابلیت پرداخت درون برنامه­ای امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال را به روش­های پرداخت خود اضافه کرده­اند.

مبادلات بین المللی: تا پیش از معرفی ارزهای دیجیتال تراکنش­های مالی بین­المللی از طریق روش­های مختلفی که اغلب بسیار پردردسر و زمانبر  بودند انجام می­شدند. علاوه بر این برای برخی کشورها به دلایل سیاسی از جمله تحریم عملا نقل و انتقال پول به کشورهای دیگر امکان­پذیر نبود. اما امروزه به لطف ارزهای دیجیتال هرکسی به راحتی از طریق یک تلفن همراه یا کامپیوتر و در کسری از ثانیه توانایی انتقال مبالغ دلخواه به هر کیف پولی در هر نقطه از جهان را دارد. به طوری که در حال حاضر استفاده از رمزارزها از سطح پرداخت‌های اینترنتی فراتر رفته و معاملات بسیاری از سهام‌های بزرگ دنیا از طریق ارز دیجیتال داد و ستد می‌شوند.

تسهیل جابجایی مبالغ سنگین: از آنجایی که رمزارزها ماهیت کاملا دیجیتالی داشته و به صورت فیزیکی وجود ندارند بهترین گزینه برای جابجایی مبالغ بزرگ هستند. هزینه جابه‌جایی پول­های سنگین در صورت استفاده از ارزهای فیات غالباً بسیار زیاد و فرایندی زمان­بر است درحالی که  ارزهای دیجیتال می‌توانند به راحتی و با کمترین هزینه  مبادله شوند.

از این گذشته ارزش واحد بسیاری از ارزهای دیجیتال نسبت به پول‌های فیزیکی بالاتر است.به طوری که در زمان نگارش این مقاله ارزش یک واحد بیتکوین معادل ۵۱ هزار دلار است و این امر حسابداری ارزهای دیجیتال را تسهیل می­کند.

سرمایه­ گذاری: امروزه بازار ارزهای دیجیتال به یکی از بزرگ­ترین و محبوب­ترین بازارهای سرمایه گذاری تبدیل شده است. یکی از ویژگی­هایی که بازار ارزهای دیجیتال را از دیگر بازارهای سرمایه مانند بورس اوراق بهادار متمایز می­کند قابلیت مبادلات شبانه روزی در تمام طول هفته است. بازار ارزهای دیجیتال بازاری نوپا بوده و قدمت آن کمی بیشتر از ده سال است. حجم سرمایه­گذاری در این بازار روز به روز افزایش می­یابد. بسیاری از پروژه­های ارز دیجیتال نیز وجود دارند که به کاربران این امکان را می­دهند تا سرمایه خود را از طریق قراردادهای هوشمند در اختیار پروژه­ی­ آن­ها قرار دهند و در سود حاصل از کارمزد تراکنش­ها شریک شوند. ناگفته نماند که این­ها تنها مواردی از فرصت­های بیشمار سرمایه گذاری هستند که پروژه­های مختلف بر بستر بلاکچین در اختیار کاربران قرار می­دهند.

جمع­بندی

دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و مفاهیم به شدت پیچیده­ای دارد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا هدف از ایجاد آن­ها، طرز کارشان و مواردی از کاربردهای گوناگون رمزارزها را به ساده­ترین شکل ممکن توضیح دهیم. فناوری انقلابی معرفی شده توسط ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیتکوین تحولی شگرف در نحوه­ی تبادلات مالی به وجود آورده است و بسیاری از کارشناسان آینده­ای روشن برای آن متصورند. اما به یاد داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بازاری به شدت پرنوسان است. بنابراین اگر قصد سرمایه­­گذاری در این بازار جوان و پویا را دارید توصیه می­کنیم پیش از ورود تمامی جوانب را در نظر گرفته و با افراد مجرب مشورت کنید.

هم‌چنین می‌توانید با ثبت نام و شرکت در دوره آموزشی ارز دیجیتال به نکات مهم در سرمایه‌گذاری در این بازار مسلط شوید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 297
  • بازدید ماه : 496
  • بازدید سال : 3,470
  • بازدید کلی : 10,512