loading...
مجله علمی آموزشی گلدآموز
امید بازدید : 24 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

یکی از مباحث دوره جامع نوابغ ارز دیجیتال توکن بایننس BNB است که آن را می‌توان در بازار آزاد معامله کرد. البته مانند هر ارز دیجتال دیگری، ارزش این توکن نیز ثابت نیست و طی گذشت زمان در حال نوسان است. BNB در واقع توکنی است که با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز شناخته می‌شود.

اگر می‌خواهید با ارز دیجیتال  BNB بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید. همچنین با شرکت در دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال امید فدوی می‌توانید به اطلاعات جامع زیادی در مورد آن دست پیدا کنید.

https://footofan.com/omidfadavi/

معرفی توکن بایننس BNB

BNB یا بایننس کوین را می‌توان یک آلت کوین نیز به حساب آورد که زمانی که قرار بود این توکن ایجاد شود از استانداردهای ERC-20 و شبکه‌های اتریوم و بلاک چین بهره برده شد.

از آن‌جایی از این دو شبکه برای ساخت BNB استفاده شده است، طبیعتا از قوانین بلاک چین اتریوم نیز باید پیروی کند. در حقیقت بایننس کوین از پایداری و امنیت بلاک چین و اتریوم به‌صورت همزمان بهره می‌برد.

به همین دلیل دیگر لازم نیست نگران باشید که سکه‌های خود را از دست دهید یا هزینه‌های دو برابری را متحمل شوید، زیرا به دلیل ایجاد روی بستر اتریوم از آسیب‌های این چنینی در امان است.

گرچه تمام این مسائل در آوریل ۲۰۱۹ تغییر پیدا کرد، زمانی که صرافی بایننس بی‌ان‌بی را به شبکه اصلی خود انتقال داد. در آن شرایط آن‌ها تعداد تقریبی ۵ میلیون توکن بی‌ان‌بی ERC-20 را سوزاندند و دقیقا همین مقدار را به توکن  BNB BEP-2 اختصاص دادند.

طی آن زمان بایننس از تمامی کاربران خود می‌خواست که توکن بی‌ان‌بی ERC-20 را به توکن بومی BEP-2 تغییر دهند. اما با همه این موارد باز هم بایننس از توکن  ERC-20 پشتیبانی می‌کند و هنوز هم می‌توان توکن‌ها را به مدل BEP-2 تغییر داد.

اما امکان حذف توکن ERC-20 وجود ندارد. با شرکت در دوره جامع نوابع ارز دیجیتال می‌توانید با افزایش اطلاعات مشابه خود معاملات پرسودی داشته باشید.

بایننس کوین و بیت کوین چه تفاوت‌هایی دارد؟

وقتی حرف از آغاز معامله در مورد بیت کوین می‌شود، دغدغه همه معامله‌گران انتخاب صرافی کرپیتو مناسب است، چون نمی‌شود به هر صرافی و سایتی برای ترید اعتماد کرد.

به‌طور کلی اگر بخواهیم مقایسه بایننس کوین و بیت کوین را انجام دهیم باید بگوییم بیت کوین در هر صرافی قابل معامله است و همین مورد باعث می‌شود که در برابر متغیرهای زیادی آسیب‌پذیر باشد. اما بایننس کوین از عوامل خارجی تاثیر زیادی نمی‌پذیرد، اما به شدت تحت تاثیر عوامل داخلی بایننس است.

از طرف دیگر می‌توان سابقه این دو ارز را مورد بررسی قرار داد، بایننس کوین ارز نسبتا جدیدی است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، اما بیت کوین اولین بار سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد که به خوبی می‌تواند نشان‌دهنده سابقه طولانی این ارز باشد.

حداکثر تعداد عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون است، اما بایننس کوین به تعداد ۲۰۰ میلیون واحد عرضه شده که با مشاهده این تفاوت عرضه می‌توان به‌خوبی پی برد که در سال‌های آینده تعداد کوین‌های بی‌ان‌بی از لحاظ حجم کلی از بیت کوین پیشی می‌گیرند.

بایننس کوین چه مزیت‌ها و چه معایبی دارد؟

برای انجام هر معامله در باینسس ۰.۱ درصد یعنی یک هزارم از کل مبلغ معامله برای کارمزد معامله کسر می‌شود و اگر توکن بایننس در اختیار داشته باشید، می‌توانید برای پرداخت کارمزد از آن بهره ببرید و کارمزد را تا ۲۵ درصد کاهش دهید.

با بهره بردن از دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال می‌توانید تحلیل‌ها بهتری از آینده این ارز در اختیار داشته باشید و بر پایه آن تحلیل‌ها سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید. به هر حال در ادامه ابتدا به مزیت‌ها و سپس به معایب بایننس کوین می‌پردازیم.

مزیت‌های BNB

  • کارمزد کمتر در مقایسه با ارزهای دیگر در کریپتوکارنسی‌ها
  • وجود تخفیف و جوایز ویژه برای انجام تراکنش‌های مختلف
  • برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، مونرو و غیره می‌توان از بایننس کوین بهره برد.
  • انجام مبادله بین ارزهای مختلف با بایننس کوین وجود دارد.
  • از سرویس عامل‌های مختلف و اندروید برای دسترسی به بایننس می‌توان استفاده کرد.
  • معامله‌ها و تراکنش‌های مختلف با سرعت بالایی انجام می‌شود.
  • رابط کاربری آسان که معامله‌گر در هنگام استفاده اذیت نمی‌شود.
  • دسترسی گسترده‌ای دارد به‌طوری که امکان معامله ۴۰ رمز ارز با آن وجود دارد.
  • امنیت اطلاعات برای انجام معامله نیز بالا است.

عیب‌های BNB

  • متاسفانه در بخش پاسخگویی به مشکلات کاربران بایننس کوین ضعیف عمل می‌کند.
  • از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند، یعنی از روش‌های سنتی برای پرداخت به حساب وجود ندارد.

BNB چه تاریخچه قیمتی دارد؟

وقتی بایننس کوین ابتدا به این صرافی وارد شد با قیمت ۰.۱ دلار خرید و فروش می‌شد. با هدایت کاربران به این صرافی در اواخر سال ۲۰۱۷ بایننس به یک صرافی پرطرفدار تبدیل شد و قیمت توکن بی‌ان‌بی نیز در این شرایط تا ۲۵ دلار ارتقا پیدا کرد.

ارزش بایننس توکن با شدت زیادی تحت تاثیر فعالیت‌های صرافی مختلف است و از بایننس نیز تاثیر می‌گیرد. به همین دلیل این ارز دیجیتا از معدود توکن‌هایی بود که کمترین میزان افت را در بازار نزولی ۲۰۱۸ تجربه‌ کرد و از آن طرف در ابتدای سال ۲۰۱۹ رشد زیادی را برای آن شاهد بودیم.

به‌طوری که در سال ۲۰۱۹ این توکن با قیمت ۶ دلار کار خود را شروع کرد و طی یک روند صعودی به ۳۵ دلار نیز رسید. حدودا در اوایل تابستان ۱۴۰۰ قیمت هر واحد بایننس کوین ۵۳۷.۳۴ دلار بود.

در واقع ارزش توکن بی‌ان‌بی به این دلیل بالا می‌رود که تعداد در گردش توکن‌های آن کاهش پیدا می‌کند، چون توکن‌های آن را می‌سوزانند. تا به الان ۶ دفعه توکن‌های بی‌ان‌بی سوزانده شده است که تقریبا چیزی بیشتر از ۱۰.۵ میلیون واحد BNB را شامل می‌شود.

در پایان مجددا می‌گوییم برای انجام معامله‌های دقیق و حسابدار شده حتما باید دانش خود را در این حوزه بالا ببرید، به همین دلیل با شرکت در دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال امید فدوی می‌توانید مسیر یادگیری خود را هموارتر کنید.

https://footofan.com/omidfadavi/

امید بازدید : 32 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

هدف از تحلیل فاندامنتال شناسایی اوراقی در بازار است که قیمت درست و ثابتی برای آن‌ها وجود ندارد. در نتیجه با این نوع تحلیل و با قیمت‌گذاری برای اوراق‌های بهادر موجود در بازار، سرمایه‌گذار می‌تواند قیمت را با قیمت موجود در بازار مقایسه کند. این تحلیل در دنیای ارزهای دیجیتال نیز بسیار محبوب است.

 

امروزه با افزایش تمایل مردم به ارزهای دیجیتال استفاده از کانال سیگنال crypto رواج پیدا کرده است. در این متن شما را با تحلیل فاندامنتال در ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنیم و در انتها نیز به سوال nft چیست کاربران پاسخ خواهیم داد.

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-143/1222462-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%87-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

بازار مالی و تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی در همه بازارهای مالی برای تحلیل وضعیت بازار و تصمیم‌گیری برای خرید و فروش استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از تحلیل فاندامنتال ارائه کنیم باید بگوییم در این نوع تحلیل باید همه جوانب یک شرکت یا یک پروژه را بررسی کنید و بعد از آنالیز تمام جوانب و عوامل تاثیرگذار بر شرکت یا پروژه، ارزش ذاتی آن پروژه را تشخیص دهید. مثلا اگر شما تشخیص دهید در آینده قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد و اکنون برای خرید آن اقدام کنید شما به نوعی از تحلیل فاندامنتال برای تصمیم‌گیری خود استفاده کرده‌اید.

گام‌های تحلیل فاندامنتال

اجازه دهید ببینیم افراد در این نوع تحلیل چه گام‌هایی را طی می‌کنند.

همه جوانب پروژه را بررسی کنید

اولین گام، بررسی همه جوانب پروژه است. برای این کار می‌توانید از وایت پیپر استفاده کنید. وایت پیپر یک فایل PDF است که یک تصویر کلی از پروژه را به شما نشان می‌دهد.

سعی کنید در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که در وایت پیپر آن علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعف نیز بیان شده باشد. توجه داشته باشید که در تصمیم‌گیری خود فقط به وایت پیپر اتکا نکنید.

بررسی سوابق تیم نیز می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با بررسی سایت رسمی پروژه سوابق هر یک از اعضا را مشاهده کنید و ببینید آیا تجربه سرمایه‌گذاری موفق در حوزه ارزهای دیجیتال داشته‌اند یا خیر.

شناخت رقبای ارز دیجیتالی موردنظر نیز در تصمیم‌گیری موثر است. با شناخت رقبا و مشاهده رتبه‌ ارز موردنظر در طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال می‌توانید مطمئن شوید که پروژه یا ارزی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید ارزش کمتری از رقبایش ندارد.

برای انتخاب یک پروژه خوب و مفید حتما اگر می‌توانید خودتان درگیر آن شوید تا از کاربرد داشتن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر می‌خواهید تحلیل فاندامنتال قوی داشته باشید باید بدون از دست دادن وقت اخبار را دریافت کنید، زیرا اخبار می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال اثرهای کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

برای بررسی همه جوانب یک پروژه باید به رویدادهای پیش‌رو نیز اهمیت دهید. هر رویداد نسبت به اهمیتی که دارد باعث جهت‌دهی بازار می‌شود.

اگر یک فرد تاثیرگذار در صنعت از پروژه و ارزی حمایت کند امکان جهش آن وجود دارد. به همین دلیل باید حتما به واکنش سلبریتی‌ها و افراد تاثیرگذار اهمیت دهید و بی‌توجه نباشید.

تحلیل بازار

در تحلیل فاندامنتال باید به نقدینگی دارایی، اطلاعات مربوط به نحوه معامله دارایی، حجم معاملات و نکات این ‌چنینی توجه کرد تا اعتبار تحلیلتان افزایش پیدا کند.

اگر میزان دارایی در گردش را در قیمت فعلی ضرب کنید ارزش کل بازار بدست‌ می‌آید که برای خرید تمام واحدهای دارایی دیجیتال باید پرداخت شود. ارزش کل بازار به شما در تحلیل فاندامنتال کمک زیادی می‌کند.

نقدینگی یک معیار برای خرید و فروش عادلانه است. در بازار نقدینه به دلیل پیشنهادهای زیاد خرید و فروش، تفاوت بین قیمت خرید و فروش بسیار کم است و همین دلیلی برای اجرای عدالت است.

در تحلیل فاندامنتال با دانستن مقدار نقدینگی می‌توان علاقه بازار به یک سرمایه‌گذاری احتمالی را تشخیص داد. همچنین این معیار در تشخیص احتمالی موفقیت سرمایه‌گذاری نیز به شما کمک می‌کند.

اگر شما یک تحلیل‌گر حرفه‌ای باشید هیچوقت بررسی صرافی‌ها را فراموش نمی‌کنید. اگر ارز موردنظر شما در فهرست صرافی‌های  بزرگ قرار دارد برای سرمایه‌گذاری روی آن خاطر جمع باشید.

ممکن است طبق تحلیل شما یک ارز پتانسیل بالایی داشته باشد، ولی هنوز جزو فهرست صرافی‌های معتبر قرار نگرفته باشد. با سرمایه‌گذاری روی این ارزها در هنگام افزوده شدن به لیست صرافی‌ها و جهش قیمت ناشی از آن سود زیادی می‌کنید.

بررسی وضعیت شبکه

بعضی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌ها با این هدف طراحی شده‌اند که به سرمایه‌گذاران برای تصمیم‌گیری کمک کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این شبکه‌ها اطلاعات موردنظر خود را استخراج کنید.

معیارهای درون شبکه‌ای وجود دارند که به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. مهم‌ترین این معیارها را در ادامه لیست می‌کنیم.

تعداد تراکنش‌ها

این معیار در صورتی موثر است که تراکنش‌ها فیک نباشند. برای تشخیص این موضوع بهتر است تعداد تراکنش‌ها را در یک بازه زمانی بررسی کنید و به یک روز اکتفا نکنید.

ارزش تراکنش‌ها

این معیار مقدار دارایی معامله شده طی یک دوره معین را مشخص می‎‌کند.

آدرس‌های فعال

به آدرس‌های فعال بلاک چینی می‌گویند. برای بررسی این آدرس‌ها می‌تواند تعداد گیرنده‌ها و فرستنده‌های هر تراکنش را در یک دوره مشخص بشمارید. معمولا در یک کانال سیگنال crypto معتبر به این موارد اشاره می‌شود.

ترکیب معیارها

در متن بالا شما را با معیارهای تحلیل فاندامنتال آشنا کردیم. شما می‌توانید از هر کدام از این معیارها استفاده کنید اما توجه کنید که هر معیار به‌تنهایی دارای معایبی است که می‌تواند در تحلیل شما نقصی ایجاد کند.

تفاوت تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال

در تحلیل تکنیکال با توجه به نوسانات قیمت در گذشته به‌دنبال الگویی هستیم که دوباره تکرار شود. یعنی با توجه به تاریخچه قیمت روی نمودار برای آینده آن تصمیم‌گیری کنیم.

اما در تحلیل فاندامنتال به سوابق و نوسانات گذشته ارز توجهی نمی‌کنیم و تصمیم‌گیری ما صرفا بر اساس بررسی تمام جوانب موجود خواهد بود.

در پروژه‌های کوتاه‌مدت می‌توان با استفاده از تحلیل تکنیکال به‌تنهایی موفق شد ولی پروژه‌های بلند مدت و میان ‌مدت فقط درصورتی موفق خواهند بود که علاوه بر تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال نیز برای آن به‌طور کامل انجام شود.

NFT چیست؟

برای فهمیدن این موضوع باید در ابتدا با مفهموم غیر قابل تعویض بودن آشنا شویم. فکر کنید شما یک دست‌بند دارید که برایتان خیلی ارزشمند است و شما آن را به یکی از دوستانتان قرض می‌دهید. وقتی می‌خواهید آن را پس بگیرید باید همان دست‌بند باشد و قابل تعویض با چیز دیگری نیست.

NFT ها منحصر به‌فرد هستند و قابل تعویض با چیز دیگری نیستند. NFT در بلاک چین توسط یک فرد ثبت می‌شود که تمام اطلاعات آن نیز در دسترس است و قابل تغییر نیست.

موسیقی، موزیک، مجسمه‌ای با ارزش و... از اشیائی هستند که به عنوان توکن NFT مورد معامله قرار می‌گیرند. توجه به این نکته الزامی است که برخلاف ارزهای دیجیتال که شما می‌توانید به اندازه سرمایه خود از آن تهیه کنید، توکن‌ NFT به‌صورت یک‌جا معامله می‌شود و باید همه هزینه آن را در ابتدا پرداخت کنید.

سخن نهایی

برای پروژه‌های بلند مدت باید قبل از تصمیم‌گیری تمام جوانب آن را بررسی کنید و با تحلیل فاندامنتال می‌توانید پروژه را با کمترین قیمت خریداری کنید و بیشترین سود را ببرید.

تحلیل تکنیکال در پروژه‌های کوتاه مدت بسیار موثر است ولی در همین پروژه‌ها نیز با تحلیل فاندامنتال می‌توانید نتیجه بهتری بدست آورید.

در این متن سعی کردیم شما را با تحلیل فاندامنتال و تفاوت آن با تحلیل تکنیکال آشنا کنیم. در ادامه متن نیز معیارهای این تحلیل را توضیح دادیم و سخن را با بررسی توکن NFT به پایان رساندیم.

امید بازدید : 28 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

پردازش معاملات‌ها و تراکنش‌ها با سرعت زیادی انجام می‌شوند. این مورد با مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال ایاس یعنی مقیاس‌پذیری افقی ارتباط دارد. در واقع در بلاکچین ایاس معاملات و قراردادهای هوشمند می‌توانند به‌طور موازی و همزمان اجرا شوند.

افراد می‌توانند با شرکت در کلاس آموزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال با EOS بیشتر آشنا شوند. همچنین خرید بسته‌هایی مثل پکیج آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌تواند در یادگیری نحوه انجام معاملات موثر باشد.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ارز دیجیتال ایاس بیشتر آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید تا انتها با ما باشید.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/713677-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

ایاس چیست؟

بلاکچین ایاس پلتفرمی است که می‌توان از آن برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند استفاده کرد.

ارز دیجیتال EOS از مدل اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث شده است که عملکرد بسیار خوبی در افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ تراکنش‌ها داشته باشد. میانگین سرعت تراکنش‌ها در حالت عادی و اجرای موازی به ترتیب به 4000 و 10000 تراکنش در هر ثانیه می‌رسد. این سرعت به علت ایجاد ساختار هر بلوک در چرخه‌های متوالی ایجاد می‌شود.

باید بدانید که افراد برای انجام تراکنش در این بلاکچین احتیاجی به پرداخت کارمزد ندارند. ایاس برای شبکه‌های عمومی و خصوصی بلاکچین طراحی شده است.

توسعه‌دهندگان ایاس تدابیر هوشمندانه‌ای را برای امنیت این شبکه اندیشیده‌اند. با ویژگی فریز یا مسدود کردن می‌توان از آسیب رساندن یک نرم‌افزار یا قرارداد هوشمند به کل شبکه جلوگیری کرد.

همچنین افراد می‌توانند با تعیین سطوح مجوزها و دسترسی‌های مختلف کنترل بهتری روی حساب‌های ایاس خود داشته باشند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ایاس چیست؟

دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ کمک می‌کند تا افراد بتوانند از ایاس و ویژگی‌های آن بیشتر مطلع شوند. در واقع مهم‌ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال سرعت زیاد و اجرای بدون کارمزد تراکنش‌ها است.

ارز دیجیتال ایاس ویژگی‌های مشابهی با کامپیوترهای واقعی دارد. منابع محاسباتی این بلاکچین قدرت پردازش برابری را برای صاحبان توکن‌ها فراهم می‌کند.

بد نیست بدانید که پس از معرفی ارز دیجیتال ایاس و عرضه اولیه توکن‌های آن استقبال زیادی از آن شد و افراد تا بیش از 4 میلیارد دلار برای آن سرمایه‌گذاری کردند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های این بلاکچین می‌پردازیم.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/713677-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

تراکنش‌های بدون کارمزد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بلاکچین مربوط به ویژگی استفاده رایگان از آن می‌شود. با این ویژگی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و کاربران نهایی می‌توانند از این پلتفرم راحت‌تر استفاده کنند.

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه EOS صفر است و کاربران فقط ملزم به پرداخت توکن برای هزینه‌های مربوط به خدمات تعاملی بین افراد هستند.

رفع ایرادات و ارتقاء نرم‌افزارها

در بیشتر برنامه‌های توسعه داده شده ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد. برای تامین امنیت نباید این باگ‌ها روی کل شبکه تاثیر بگذارند.

برای حل این مشکل می‌توان از فریز کردن استفاده کرد. با این ویژگی حساب‌های مربوط به برنامه‌ای که باگ دارد مسدود خواهد شد تا منجر به ایجاد اختلال در کل پلتفرم نشود.

تاخیر کم شبکه

در سیستم عامل بلاکچین ایاس (EOS.IO) تراکنش‌ها می‌توانند در کمترین زمان ممکن انجام شوند. این مورد برای اپلیکیشن‌های بلاکچینی شرایطی فراهم می‌کند تا بتوانند با برنامه‌های متمرکز به رقابت بپردازند.

مقیاس‌پذیری عمودی و  مقیاس‌پذیری افقی

با ویژگی مقیاس‌پذیری عمودی عملکرد متوالی برنامه‌ها به‌سرعت اجرا می‌شود. منظور از عملکرد متوالی این است که مراحل و پردازش‌های مختلف بعضی خدمات و مبادلات به هم وابستگی دارند و باید به ‌ترتیب زمانی اجرا شوند.

سیستم عامل ایاس می‌تواند با اختصاص منابع کافی به پردازش‌های هر مرحله منجر به عملکرد متوالی و سریع شود.

بلاکچین ایاس از ویژگی مقیاس‌پذیری افقی نیز پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی عملیات بین نودهای زیادی توزیع می‌شود و سرعت اجرای قراردادهای هوشمند به‌طور موازی افزایش می‌یابد.

هدف از ایجاد بلاکچین ایاس چه بود؟

طبق مطالبی که در کلاس آموزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال بیان شده است، ایاس مشابه با یک سیستم عامل خدماتی مثل ایجاد دسترسی و احراز هویت، مدیریت، جمع‌آوری اطلاعات و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند.

افراد می‌توانند با توکن ایاس درون شبکه به انجام تراکنش‌های مرتبط با این ارز دیجیتالی بپردازند.

یکی از اهداف مهمی که منجر به ایجاد بلاکچین ایاس شد مربوط انجام تعداد زیادی از قراردادهای هوشمند با سرعت بالا است. این بلاکچین می‌تواند تعداد زیادی از تراکنش‌ها را با سرعت بالا اجرا کند.

هدف دیگر مربوط به فیلتر کردن اطلاعات است. بلاکچین ایاس مانع فیلتر کردن اطلاعات توسط بعضی کشورها مثل عربستان و ترکیه می‌شود.

کاربردپذیری سیستم‌های بلاکچین محور مورد دیگری است که می‌خواهیم آن را به عنوان یکی از اهداف ایجاد ایاس نام ببریم. در این بلاکچین توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها و توابع مورد نظر خود را به راحتی اجرا کنند.

عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

کوین ایاس روی بلاکچین EOS با استفاده از الگوریتم اثبات سهام کار می‌کند. این سیستم طوری طراحی شده است که استفاده از آن برای کسب‌وکارها و کاربران راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد.

نرم‌افزار‌های بلاکچین ایجاد شده در EOS مشابه با برنامه‌های تحت وب کار می‌کنند. البته باید بدانید که همه برنامه‌های بلاکچین عملکرد یکسانی ندارند و این مورد منجر به اتخاذ تصمیم عمومی می‌شود.

خرید ایاس

با حضور در دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌توانید به‌راحتی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال ایاس کنید.

برای خرید ایاس کاربران باید به سایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنند. کاربران ایرانی می‌توانند با کمک صرافی‌های آنلاین با یکی از دو روش زیر ارز دیجیتال ایاس بخرند:

  1. افراد می‌توانند این ارز را از سایت‌های ایرانی با پول ریال و کارت بانکی به‌طور مستقیم بخرند.
  2. متقاضیان می‌توانند از سایت‌های ایرانی با ریال یا کارت بانکی بیت کوین یا تتر بخرند و سپس آن را در صرافی‌های خارجی به ایاس تبدیل کنند.

با پکیج آموزش ارز دیجیتال نوابغ و کمی جستجو در مرورگر خود می‌توانید در وب‌سایت‌های خرید و فروش ایاس با ریال ثبت نام کنید. در شرایطی که نقدینگی یک صرافی پایین باشد افراد می‌توانند با روش دوم ارز دیجیتال ایاس بخرند.

توجه داشته باشید که کاربران ایرانی اجازه فعالیت در صرافی‌های بین‌المللی را به دلیل تحریم‌ها ندارند و ممکن است حساب آن‌ها مسدود شود. معمولا کاربران ایرانی با تغییر آی‌پی خود از صرافی بایننس استفاده می‌کنند.

برای خرید ایاس احتیاج به کیف پول دارید. در زمان انتخاب کیف پول حتما به سه معیار امنیت، اعتبار و تجربه کاربری توجه کنید.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/713677-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

چگونه حساب کاربری ایاس بسازیم؟

ایجاد حساب کاربری EOS کاملا رایگان نیست و باید هزینه‌ مربوط به هزینه اشتراک در منابع پرداخته شود.

  1. ابتدا باید اقدام به نصب کیف پول کنید تا خود نرم‌افزار یک کلید خصوصی تصادفی ایجاد کند.
  2. در این مرحله باید پس از انتخاب کوین ایاس وارد کیف پول شوید و روی دریافت کلیک کنید.
  3. برای فعالسازی حساب باید حداقل مبلغ یک ایاس را به آن واریز کنید. همچنین این کار را می‌توان با تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به EOS انجام داد. برای واریز هزینه یک ایاس از یک صرافی باید نام کاربری و ممو خود را با انتخاب گزینه «I already have EOS» دریافت کنید.
  4. در این گام حساب کاربری شما فعال می‌شود و می‌توانید با نام کاربری مخصوص خود در آن به ارسال و دریافت بپردازید.

توجه داشته باشید سهام‌گذاری در این شبکه برای استفاده از پلتفرم EOS اجباری است.

با آن که در مطلب بالا توضیحات مختصری درباره ارز دیجیتال ایاس ارائه دادیم، اما با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این بلاکچین کسب کنید و به‌راحتی به خرید و فروش آن بپردازید.

امید بازدید : 24 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

امروزه بسیاری از مردم به بازارهای مالی ارزهای دیجیتال علاقه زیادی پیدا کرده‌اند و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. این بازارها از رونق بسیار بالایی برخوردار هستند و افراد زیادی با ورود به آن‌ها سودهای کلانی را توانسته‌اند از آن خود ‌کنند.

با اینکه این بازارها بسیار مورد توجه مردم هستند، اما مشکلاتی را نیز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان با احتمال از دست دادن سرمایه و خطرات امنیتی بازارهای ارز دیجیتال اشاره کرد.

در دنیای ارز دیجیتال، هر فردی مسئول دارایی‌های خودش است و در واقع بانک شخصی خود به حساب می‌آید. دلیل این امر، دیجیتالی بودن بازار است و امکان حضور فیزیکی افراد در آن وجود ندارد.

در نتیجه این سرمایه‌ها ممکن است توسط افراد یا سایت‌های کلاهبرداری، هک شوند. بسیاری از افراد هستند که برای افزایش امنیت ارزهای دیجیتال دوره آموزش ارز دیجیتال امید فدوی یا دوره جامع ارزهای دیجیتال را تهیه می‌کنند تا سرمایه‌شان را به باد ندهند.

با این حال، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب درباره تامین امنیت ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

https://tejaratnews.com/%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84

چگونه امنیت ارز دیجیتالی خود را تامین کنیم؟

به دلیل مجازی بودن فضای کار و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتالی، ریسک ورود به این بازارها بسیار بالا است، زیرا سایت‌های کلاهبرداری و هکرها هر لحظه امکان دارد سرمایه شما را از چنگ‌تان بیرون بیاورند.

 

علاوه بر این بازار ارز دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری نوین است و افراد اطلاعات کافی از آن و نحوه عملکرد این بازارها ندارند. از طرفی مراجع قانونی برای برخورد با هکرها و متخلفان نیز نیست. با روش‌های زیر می‌توانید امنیت ارزهای خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

والت امن

یکی از روش‌های تامین امنیت ارز دیجیتال استفاده از کیف پول‌های امن است. در واقع زمانی که ارزهای دیجیتالی خود را خریدید، باید در قدم اول آن‌ها را درون والت‌هایی قرار دهید که امنیت بالایی دارند.

حال شاید با خود بگویید کدام کیف پول امن است؟ کیف پولی امن و جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید که ویژگی‌های زیر را شامل شود.

  • به کمک آن بتوان از کلید خصوصی پشتیبان‌گیری کرد.
  • ورود دو مرحله‌ای
  • رابط کاربری راحت
  • پین کد
  • تیم توسعه دهنده و سازنده آن فعال و معتبر باشند.
  • قابلیت نصب روی تمام دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف را داشته باشد.

به‌طور معمول کیف پول‌هایی که در سایت‌های رسمی ارز دیجیتال معرفی شده‌اند، از امن‌ترین والت‌ها به شمار می‌روند.

البته لازم است تا اطلاعات کافی از سازندگان و تیم توسعه دهنده این ارزها نیز اطلاع داشته باشید، زیرا در بعضی مواقع دیده شده است که هکرها برای دزدین سرمایه دیگر افراد اقدام به ساخت انواع کیف پول‌های ارز دیجیتالی می‌کنند.

انواع والت ارز دیجیتال

کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که برای نگهداری از ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. از امن‌ترین این والت‌ها می‌توان به کیف پول‌ها آفلاین اشاره کرد. این والت‌ها بالاترین سطح امنیت را در بین سایر کیف پول‌ها دارند.

با استفاده از والت آفلاین می‌توانید ارزهای خود را در مکانی حفظ کنید که به شبکه متصل نیست. برای افزایش این امنیت نیز می‌توانید از رمزهای خود پشتیبان بگیرید و برای کیف پول رمزگذاری خوبی انجام دهید.

کیف پول سخت افزاری از دیگر والت‌های امن است که امکان استفاده آسان برای کاربر را نیز فراهم می‌کند. هیچ برنامه‌ای قادر نخواهد بود روی این والت‌ها نصب شود، به همین دلیل این کیف پول‌ها در برابر سارقان آنلاین و آسیب پذیری موبایل و کامپیوتر امن خواهند بود.

کیف پول سخت افزاری به شما اجازه گرفتن نسخه پشتیبان می‌دهد تا در زمانی که دستگاه‌تان را از دست دادید، بتوانید پول‌های خود را بازیابی کنید.

 

امنیت موبایل و کامپیوتر خود را افزایش دهید

یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشت، امن کردن موبایل و کامپیوتر است. زیرا در صورتی که بخواهید از یک والت بهره ببرید باید آن را روی سسیتم یا موبایل‌تان نصب کنید.

ابتدا باید بدانید که استفاده از سیستم‌های متفرقه از جمله سیستم‌های موجود در دانشگاه یا کافی نت برای متصل شدن به کیف پول کار بسیار اشتباهی است.

قبل از اتصال به والت باید امنیت کامپیوتر و موبایل را تامین کنید، از نصب برنامه‌های غیر رسمی بپرهیزید و فایل‌های کرک شده را نیز نصب نکنید.

 

 

تهیه پشتیبان از ارزهای دیجیتال

در بسیاری از موارد افرادی دیده شده‌اند که رمزهای خصوصی و عمومی ارزهای دیجیتال خود را فراموش می‌کنند. در این مواقع بهترین راه حل برای پیشگیری از این مشکلات تهیه یک پشتیبان از نسخه آفلاین است.

علاوه بر این از پسوردها و پین‌ها نیز بک آپ بگیرید تا در صورت فراموش کردن، از این پشتیبان استفاده کنید. برای ایجاد امنیت بیشتر نیز می‌توان کلید خصوصی را به دو بخش تقسیم کرد و هر یک از آن‌ها را در بخش‌های جداگانه‌ای قرار داد که فقط دارنده حساب از آن‌ها مطلع است.

اهراز هویت دو مرحله‌ای

U2F نوعی دستگاه است که با اتصال آن به کامپیوتر کدی خاص وابسته به زمان و دامنه‌ای مخصوص تولید می‌کند. رمز ارائه شده توسط این دستگاه هر ۳۰ ثانیه یک بار تغییر خواهد کرد. در نتیجه از به وجود آمدن فرصت‌های احتمالی برای هکرها جلوگیری می‌کند.

با این که اهراز هویت دو مرحله‌ای روشی نسبتا امن به شمار می‌رود، اما هکرهایی وجود دارند که می‌توانند این روش را نیز دور بزنند.

از جمله دستگاه‌های U2F می‌توان یوبیکی را نام برد. این وسیله مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

این دستگاه‌ها به‌صورت فیزیکی هستند. به همین خاطر نمی‌توان کدهای داخل آن را دزدید.

محیط کاربری آن‌ها بسیار ساده است. کاربران به‌راحتی می‌توانند با آن کار کنند.

به یک دامنه خاص تعلق دارند. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که به‌طور ناخواسته با سایت‌های فیشینگ برخورد کردید.

جلوگیری از هک شدن اطلاعات رمز ارزها

به این دلیل که فضای ارزهای دیجیتال آنلاین است و هیچ مکان فیزیکی برای آن وجود ندارد، در نتیجه ارزهای دیجیتال همواره در معرض خطر هک شدن از جانب هکرها، تروجان‌ها، فایل‌های تخریب کننده، بد افزارها و مشکلات مشابه قرار می‌گیرند.

برای جلوگیری از هک شدن و ربوده شدن اطلاعات ارزهای خود توجه به چند نکته ضروری است.

  • رمزها و کلید خصوصی خود را در مکانی امن و دور از دسترس دیگران قرار دهید.
  • از رمزهای ساده برای کیف پول‌های خود استفاده نکنید.
  • به هر کیف پول و سایتی اعتماد نکنید. سایت‌های فیشینگ ممکن است خود را به جای سایت‌های اصلی جا بزنند.
  • روی لینک‌های ناشناس موجود در ایمیل کلیک نکنید.
  • روی سیستم شخص خود از ضد بدافزارها وآنتی ویروس‌های آپدیت شده استفاده کنید.

نگهداری از ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها

به نگهداری از ارزهای دیجیتال در صرافی روش حضانتی می‌گویند. در این روش افراد تمام دارایی و سرمایه خود را به دست صرافی‌ها می‌سپارند و به همین دلیل موارد امنیتی نیز به عهده صرافی خواهد بود.

در این روش افراد در معرض هک شدن قرار می‌گیرند، اما با ذخیره سکه‌های خود در صرافی می‌توانند معاملات بهتری انجام دهند.

نگهداری از ارزها در صرافی برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد دارند معاملات کوتاه‌مدت و ترید انجام دهند.

با این حال افرادی که می‌خواهند به‌صورت تخصصی درباره ارزهای دیجیتال و امنیت آن‌ها آموزش ببینند، می‌توانند از دوره آموزش ارز دیجیتال امید فدوی یا دوره جامع ارزهای دیجیتال نهایت استفاده را ببرند. او یکی از فعلان حوزه ارز دیجیتال است که می‌تواند در این راه کمک زیادی به افراد تازه کار کند.

https://tejaratnews.com/%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84

امید بازدید : 24 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

این روزها تب ارزهای دیجیتال تمام دنیا را برداشته است. موجی که شروع آن با بیت کوین بود و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد با این شدت دنیا را زیر و رو کند، امروزه دیگر غیرقابل کنترل است.

از طرف دیگر انواع آلت کوین‌ها و همچنین کوین‌های بی ارزشی مانند میم کوین و شت کوین گاهی برای شوخی، بعضی اوقات برای کلاهبرداری و یا اهداف دیگر خلق می‌شوند که حتی برخی از خریداران خود را به سودهای کلان رسانده‌اند و البته سرمایه تعدادی دیگر را نابود کردند.

بدون تردید گل سرسبد تمام آن‌ها دوج کوین است که دیگر نیازی به معرفی آن در هیچ کلاس آموزش ارز دیجیتال نیست.

با این‌حال اگر شما از هر استاد آموزش بیت کوین و ارز دیجیتال در مورد دوج کوین و تمام اعضای خانواده‌اش سوال کنید، به شما سرمایه گذاری روی آن‌ها را توصیه نمی‌کند.

یکی دیگر از این شت کوین‌ها که اخیرا سر و صدای زیادی کرد شیبا اینو است.  این ارز در اگوست ۲۰۲۰ راه اندازی شد و با وجود عمر کمی که دارد اخیرا توانسته است به رشد عجیبی دست پیدا کند.

این ارز که قاتل دوج‌ کوین شناخته می‌شود، پس از حضور ایلان ماسک در یک برنامه تلویزیونی توانست خودی نشان دهد.

https://iusnews.ir/fa/news-details/402628/%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%85%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%9F/

اگر بسته آموزش ارز دیجیتال امید فدوی را تهیه کنید ممکن است با اصطلاحات زیادی مانند شت کوین، بیبی دوج‌ کوین، میم کوین و موارد دیگر برخورد کنید که اکثر کاربران فعال در این زمینه آشنایی مختصری با این اصطلاحات دارند. در این مقاله سعی می‌کنیم در مورد ماهیت این ارزها، آینده آن‌ها و … اطلاعات مفیدی را در دسترس شما قرار دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

https://iusnews.ir/fa/news-details/402628/%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%85%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%9F/

شت کوین چیست؟

واژه شت کوین به ارزهایی نسبت داده می‌شود که ماهیت و هدف مشخصی ندارند و اکثرا فقط جهت کلاه برداری از کاربران زمینه ارز دیجیتال طراحی می‌شوند.

در واقع شت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده است که ارزشی برابر با صفر یا «هیچ» دارد. بسیاری از کاربران تفاوت بین شت کوین و آلت کوین را نمی‌دانند و اشتباها این دو را جای یک دیگر به کار می‌برند.

آلت کوین در اصطلاح به همه ارزهای موجود به جز بیت کوین گفته می‌شود که قصد داشتند و دارند شاه دنیای کریپتو را کنار بزنند و البته این بین اتریوم جدی‌ترین رقیب بیت کوین است. شت کوین در واقع زیر مجموعه‌ای از آلت کوین است ولی برعکس این قضیه درست نیست.

آلت کوین‌ها آینده ارزشمندی می‌توانند داشته باشند و حتی ممکن است در سال‌های آتی براساس اهداف و قدرت پروژه خود، جای بیت کوین را تسخیر کنند. گرچه نظر هر استاد آموزش بیت کوین و ارز دیجیتال مجربی خلاف این ادعا است.

در یک کلاس آموزش ارز دیجیتال تعاریف متفاوتی دیگری نیز برای شت کوین وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. بعضی از این تعاریف را در زیر آورده‌ایم:

  • بعضی ا‌وقات اصطلاح شت کوین سلیقه‌ای است و عده‌ای از افراد به ارزهایی که از آن‌ها تنفر دارند، شت کوین می‌گویند.
  • آلت کوین‌هایی که ارزش خود را از دست داده‌اند، شت کوین نامیده می‌شوند.
  • هر رمز ارزی که هدف خاصی را دنبال نمی‌کند.
  • ارزهایی که ارزش و هویت ندارند و برای خالی کردن جیب کاربران طراحی شده‌اند.

پس به‌طور کلی با کمک سطور بالا فهمیدیم که شت کوین ارزشی ندارد و اگر ارزش اندکی هم داشته باشد، پس از مدتی آن را از دست می‌دهد. علت این اتفاق هم این است که کاربرانی که این ارز را خریداری کرده‌اند، پس از مدتی متوجه عدم رشد این ارزها و وعده‌های پوچ و خیالی می‌شوند.

علت اصلی خریداری این ارز‌های شت کوین توسط کاربران گول خوردن و طمع کردن برای یک شبه پولدار شدن است.

اکثر این افراد نیز امید به کسب سودهای کلان در مدت زمان خیلی کم دارند. اما باید بدانید که آلت کوین‌هایی که قیمت پایین و حجم معاملات پایینی دارند، برای سرمایه‌گذاری مطمئن نیستند و ریسک سرمایه‌ گذاری روی آن‌ها بالا است. در واقع این این آلت کوین‌ها اکثرا شت کوین هستند.

افرادی که روی این نوع ارزها سرمایه گذاری می‌کنند به احتمال زیاد دچار ضرر و زیان خواهند شد اما نمی‌توان گفت که احتمال سود نیز در این ارزها وجود ندارد. تحت دو شرط ممکن است که شما از طریق این ارزها به سود برسید (اما در نظر داشته باشید که امکان آن‌ها اندک است):

  • ممکن است در یک بازه زمانی به علت تغییرات و‌ دستکاری قیمت سرمایه شما چند برابر ‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که مدیر شرکت یا سرمایه گذار بزرگ، تصمیم بگیرد که به‌طور مصنوعی و از عمد قیمت یک ارز را بالا ببرد. نمونه بارز آن جناب ایلان ماسک و توئیت‌های معروفش است.
  • در حالت دوم ممکن است که پیش بینی شما مبتنی بر شت کوین بودن ارز خریداری شده اشتباه باشد و ارز شما واقعا شت کوین نباشد و پس از مدتی به سود و رشد برسد.

نحوه تشخیص شت کوین‌ها

نحوه انجام این کار سخت نیست و شما با در نظر گرفتن چند نکته که در بسته‌های آموزش ارز دیجیتال امید فدوی نیز اشاره می‌شود، قادر به تشخیص این دسته از ارزها خواهید بود.

در دنیای پرفراز و نشیب ارزهای دیجیتال، حدود ده هزار پروژه وجود دارند که هر کدام دارای ارز مخصوص به خود هستند. در ادامه به چند نکته در مورد تشخیص شت کوین‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر پشت این ارزها وب سایت رسمی معتبر وجود نداشته باشد. به نظر می‌آید چنین ارزهایی قابل اعتماد نیستند و شت کوین هستند.
  • اگر یک نوع ارز طراحی شده، با وعده سوددهی بالا در کوتاه مدت سر زبان‌ها ‌افتد و در عین حال اهداف اصلی آن نیز به‌طور مشخص اعلام نشوند، حتم به یقین این ارز یک شت کوین است.
  • توکن‌هایی که نتوان آن‌ها را در صرافی با پول واقعی مبادله کرد و کاربرد خاصی هم نداشته باشند، شت کوین محسوب می‌شوند.
  • طبق یک اصل کلی، هرگاه صاحب و‌ گسترش دهنده یک نوع ارز دیجیتال ناشناس باشد و هیچ مصاحبه، معرفی نامه، مقاله و … از او و یا تیم مسئول آن ارز در وب‌سایت‌های مرجع موجود نباشد، باید به آن‌ ارز یا توکن شک کرد.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل شناختن شت کوین‌ها وجود وایت پیپر پروژه‌ها است که می‌تواند عامل مهمی زمان تصمیم به سرمایه گذاری باشد.

وایت پیپر در واقع یک فاکتور ضروری برای پروژه‌ها است که هدف اصلی پروژه، مشکلاتی که به دنبال عملی شدن پروژه حل می‌شوند و نقشه راه نحوه انجام پروژه در آن نوشته می‌شوند.

  • یکی‌ دیگر از فاکتورهای تعیین کننده، داشتن اکانت در وب‌سایت گیت هاب است. شما می‌توانید با مطالعه نظرات متخصصان در این سایت تا حدودی به کارایی و برنامه‌های پروژه‌های ذکر شده پی ببرید.

میم کوین چیست؟

میم کوین‌ها کریپتوکارنسی‌هایی هستند که معمولا در نتیجه رفتار و صحبت اینفلوئنسرها و سرمایه‌گذارانی که آن‌ها را در محیط اینترنت تبلیغ می‌کنند، در عرض مدت زمان کوتاهی محبوب می‌شوند.

دوج کوین اولین میم کوین است چون به‌عنوان یک جوک براساس یک میم در سال 2013 خلق شد. حالا در ادامه اجازه دهید یکی دیگر از شت کوین‌هایی را که این روزها محبوب شده است معرفی کنیم.

معرفی بیبی دوج کوین

بیبی دوج کوین (Baby Doge coin) به لحاظ شباهت اسمی بسیار با دوج کوین اشتباه گرفته می‌شود، در صورتی که این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

بیبی دوج کوین یک ارز رمزنگاری شده است که روی شبکه بلاک چین اختصاصی خود قرار دارد. این ارز یک توکن BEP-20 با ارزش فعلی حدود صفر دلار است که بر اساس زنجیره هوشمند باننس طراحی شده و از نظر طراحی فنی به شیبا اینو بیشترین شباهت را دارد.

صاحبان و توسعه دهندگان این ارز بسیار امید دارند که از طریق بیبی دوج بتوانند به ثروت دست پیدا کنند اما حالا باید دید که آیا این آرزو دست یافتنی است یا خیر؟

این توکن از دو هفته پیش تا به امروز حدود ۶۴۰ درصد افزایش قیمت و رشد داشته است اما این نکته را مد نظر قرار دهید که خرید این ارز از طریق ایران بخاطر تازه وارد بودن بیبی دوج کمی دشوار است.

اما شما با کمی تحقیق و سرچ در اینترنت صرافی‌هایی را خواهید یافت که می‌توانند این ارز را برای شما خریداری و نگهداری کنند.

به‌عنوان یکی دیگر از نکات آموزش ارز دیجیتال امید فدوی مجددا می‌گویم شت کوین در دنیای ارز دیجیتال نوعی اصطلاح است که به ارز‌هایی اطلاق می‌شود که ارزش ذاتی ندارند یا به زودی ارزش خود را از دست می‌دهند.

این نوع ارزها برای کلاهبرداری مالی از کاربران و هر نوع سوء استفاده دیگری طراحی می‌شوند، از طرفی خدمات خاصی را ارائه نمی‌کنند.

شاید در نگاه اول کمی موضوع خنده داری باشد، اما باید بدانید که افراد کلاه بردار= زیادی با استفاده از همین ارزها از بسیاری از افراد سو استفاده کرده‌اند.

سوء استفاده از کاربران در فضایی مانند کریپتوکارنسی بسیار راحت است. زیرا این فضا پر از اصطلاحات سخت و پیچیده است که کمتر کسی آن‌ها را متوجه می‌شود.

بنابراین همیشه فراموش نکنید کمک گرفتن از یک استاد آموزش بیت کوین و ارز دیجیتال و تهیه بسته‌های آموزش ارز دیجیتال امید فدوی می‌تواند شما را در مسیر درست سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو قرار دهد.

امید بازدید : 26 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

اخیراً با داغ شدن تب بازار ارزهای دیجیتال، افراد همواره در تکاپوی یافتن یک ارز دیجیتال مناسب و مقرون به صرفه هستند که مناسب با نیازها و بودجه آن‌ها باشد.

اما با وجود ارزهای دیجیتال متنوع و فراوان، افراد تازه کار معمولاً سردرگم می‌مانند و نمی‌دانند کدام ارز را برای خرید یا فروش انتخاب کنند.

به همین منظور، بسیاری از اشخاص مبتدی به کارشناسان ارز دیجیتال مراجعه می‌کنند تا راجع به انواع ارزها اطلاعات کسب کنند. یکی از افراد متخصص ارز دیجیتال که تجربه زیادی در این حوزه دارد، امید فدوی است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت امید فدوی به‌عنوان کارشناس مجرب حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین و همچنین استفاده از سیگنال ارز دیجیتال بایننس، اطلاعات کاملی راجع به انواع ارز دیجیتال به دست آوردید و البته سیگنال‌هایی دریافت کنید که درصد خطای آن‌ها بسیار پایین است.

یکی از ارزهای دیجیتال که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، ارز دیجیتال کاردانو است که اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر قصد دارید با این ارز دیجیتال پا به دنیای ترید بگذارید اما اطلاعاتی راجع به آن ندارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

https://www.imna.ir/news/506460/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

کاردانو چیست؟

در همین ابتدای مطلب دقت داشته باشید که ارز دیجیتال کاردانو را با شبکه بلاکچین آن اشتباه نگیرید. در واقع کاردانو به یک شبکه مبتنی بر بلاکچین گفته می‌شود که نام ارز دیجیتال آن، کاردانو است و با نام اختصاری «Ada» شناخته می‌شود.

شبکه بلاکچین کاردانو برای اموری مانند انتقال پول دیجیتالی و ثبت قراردادهای هوشمند و همچنین ساخت برنامه‌های غیر متمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شبکه بلاکچین خود را پیشگام در نسل سوم بلاکچین می‌داند و توسط یک معماری چند لایه ساخته شده است. تیم سازنده این پلتفرم معتقد هستند که سرعت و کارمزد تراکنش‌های این شبکه نسبت به شبکه‌های بلاکچین قدیمی، مانند اتریوم بسیار بالاتر است.

از آن‌جایی که اکثر توسعه دهندگان و سازندگان این پلتفرم ژاپنی هستند و از طرفی این پلتفرم از جهات زیادی مشابه به اتریوم است، به آن «اتریوم ژاپنی» نیز گفته می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پلتفرم ارز دیجیتال کاردانو یا هر ارز دیگری، با امید فدوی، متخصص ارز دیجیتال مشورت کنید.

علاوه بر این، اگر در جستجوی یک منبع سیگنال معتبر برای خرید و فروش ارزهای خود هستید، می‌توانید از سیگنال ارز دیجیتال بایننس استفاده کنید که کاملاً قابل اعتماد بوده و میزان خطای آن بسیار کم است.

رمز ارز کاردانو، کریپتوی قدرتمند

گفته شد که ارز دیجیتال کاردانو به‌عنوان نسل سوم رمز ارزها شناخته می‌شود؛ یعنی این رمز ارز در تلاش است با بعضی از مشکلات رایج که در استفاده از بلاکچین در مقیاس بزرگ وجود دارد، مقابله کند.

این ارز دیجیتال، مسائلی مانند مقیاس پذیری، قابلیت همکاری و پایداری را در دامنه بلاکچین قرار می‌دهد. جالب است بدانید زمانی که رمز ارز کاردانو به تازگی وارد میدان شده بود، فقط می‌توانست ۱۰ تراکنش در ثانیه انجام دهد، در حالی که امروزه با استفاده از فناوری جدید، توانایی انجام بالغ بر یک میلیون تراکنش را در ثانیه دارد.

تاریخچه کاردانو

بنیان‌گذار پلتفرم و ارز دیجیتال کاردانو، فردی به نام چارلز هاسکینسون است که خودش قبل از تأسیس پلتفرم کاردانو، یکی از اعضای تیم اتریوم بوده است.

آقای هاسکینسون به همراه تیم خود، پروژه کاردانو را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و حدود دو سال را صرف یافتن راه حل‌هایی برای حل مشکلات و عیب و نقص‌های بیت کوین و اتریوم کرد.

همچنین بد نیست بدانید کاردانو با ساخت فرآیندهای جدید در تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک، مسائل و مشکلاتی مانند مقیاس پذیری در بیت کوین یا قراردادهای هوشمند را در اتریوم حل کرد.

قیمت ارز دیجیتال کاردانو

 

واحدهای ارزی کاردانو یا همان Ada ها تعداد محدودی دارند و حداکثر ۴۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ واحد از آن‌ها تولید می‌شود.

قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ ۱۰ مهر ۹۶ (۲ اکتبر ۲۰۱۷) با قیمت هر واحد ۰.۰۲ دلار شروع شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، افزایش قیمت جهشی خود را شروع کرد.

سپس قیمت این ارز دیجیتال پر طرفدار تنها پس از گذشت تقریباً ۳ ماه، در ۱۴ دی ۹۶ همزمان با ارزهای دیجیتال دیگر به اندازه ۶.۰۰۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت خود؛ یعنی ۱.۲۲ دلار صعود پیدا کرد.

نحوه عملکرد کاردانو

جالب است بدانید نحوه کارکرد ارز دیجیتال کاردانو با ارزهای دیجیتال مطرح دیگر؛ مانند بیت کوین متفاوت است. روش بیت کوین برای حفظ امنیت شبکه و تأیید تراکنش‌ها، ماینینگ یا اثبات کار (Proof of Work) است، در حالی که کاردانو به این منظور از الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake) استفاده می‌کند. سوال اینجا است که این روش‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

روش اثبات انجام کار

روش اثبات انجام کار به یک الگوریتم امنیتی گفته می‌شود هدف آن جلوگیری از حمله به شبکه است. کارکرد روش اثبات انجام کار به این شکل است که افراد به‌طور داوطلبانه با اجازه به شبکه برای استفاده از قدرت پردازش سخت افزارهای کامپیوتر خود، به حفظ بهتر امنیت شبکه کمک می‌کند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کند.

روش اثبات سهام

یکی دیگر از روش‌های اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید برای شبکه بلاکچین، روش اثبات سهام است. با استفاده از این روش، افراد می‌توانند برای شرکت داشتن در ایجاد بلاک و اعتبارسنجی تراکنش‌ها، مقدار معینی از ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنند (مثلاً کاردانو) و آن را در یک کیف پول به شبکه بلاکچین اختصاص دهند.

کیف پول کاردانو

 

بهتر است در بحث کیف پول‌های موجود برای کاردانو بدانید با وجود قرار داشتن این ارز دیجیتال در رتبه‌های بالای جدول ارز دیجیتال، تعداد کیف پول‌های عرضه شده برای آن نسبتاً کم است.

در حال حاضر تنها کیف پول رسمی کاردانو، ددالوس یا Deadalus است که فقط قابلیت نصب روی کامپیوتر را دارد. کیف پول ددالوس کاملاً امن و غیر متمرکز است و شما می‌توانید آن را روی سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک اجرا کنید.

البته به‌جز کیف پول رسمی کاردانو، چند کیف پول غیر رسمی دیگر وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها و بدون دانلود بلاکچین، واحدهای کاردونا را ذخیره، دریافت و ارسال کنید. تعداد از رایج‌ترین این کیف پول‌های غیر رسمی به شرح زیر هستند:

  • کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic)
  • کیف پول نرم افزاری یورویی (Yoroi)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی (Trezor Model T)
  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

البته طبق گزارش‌های منتشر شده، کیف پول ددالوس مشکلات زیادی از قبیل متصل نشدن به شبکه، بلوک‌های همگام سازی و نرسیدن تراکنش به گیرنده دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از کیف پول‌های غیر رسمی که بالا ذکر شد استفاده کنند.

اگر شما هم قصد دارید از این کیف پول‌های غیر رسمی برای ذخیره‌سازی رمز ارزهای خود استفاده کنید، بهتر است بدانید مطمئن‌ترین آن‌ها لجر و ترزور هستند.

مزایا و معایب کاردانو

در صورتی که قصد دارید از رمز ارز کاردانو استفاده کنید، بهتر است با دید باز نسبت به مزایا و معایب آن، این کار را انجام دهید. مزایای استفاده این رمز ارز عبارت‌اند از:

  • تیم توسعه عالی
  • اولین بلاکچین چند لایه
  • محدودیت مقیاس گذاری ندارد.

معایب استفاده از کاردانو به شرح زیر هستند:

  • زنجیره بلوک آن هنوز در حال توسعه است.
  • مشکلات موجود در کیف پول رسمی آن
امید بازدید : 22 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رمز ارز سولانا ۰,۵ بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد و حجم روزانه مبادلات این رمز ارز به ۵۲۵.۶۳ میلیارد دلار در روز می‌رسد.

بیشترین قیمتی را که رمز ارز سولانا تجربه کرده است حدودا در اردیبهشت ۱۴۰۰ بود، آن هم با قیمت ۴۲,۴۶ دلار.

در بهترین کانال سیگنال دهی بایننس همیشه از این رمز و آینده روشنی که در انتظار آن است، حرف زده می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید. همین ابتدا بگوییم با خرید تتر از نوبیتکس می‌توانید برای خرید سولانا در صرافی‌های پشتیبانی کننده از آن اقدام کنید.

https://www.ion.ir/news/721373/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%a7

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

سولانا را می‌توان بلاک‌چینی با کارآیی بسیار بالا به حساب آورد که پشتیبانی از پیمان‌نامه‌های هوشمند و فعالیت‌های غیر متمرکز را بر عهده دارد.

مخترع رمز ارز سولانا آناتولی یاکوونکو است که در سال ۲۰۱۷ توانست آن را از توابع موجود استخراج کند.

نماد این ارز در بازارهای دیجیتال  SOL است و از ویژگی‌های مهم و قابل توجه این ارز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      بلاک‌ چینی تک لایه با سرعت بالا؛ بالاترین ظرفیت شبکه ۶۵ هزار تراکنش در ثانیه با بلاک تایم ۴۰۰ میلی ثانیه

·      بیشتر کارمندان سولانا قبلا در شرکت کوالکام فعالیت داشته‌اند.

·      تا به این جا تعداد تاییدکننده‌های این پروژه به بیشتر از ۸۰ رسیده است. تعداد کاربران فعال در انجمن سولانا در رسانه‌های اجتماعی مختلف به بیش از ۵۰۰۰۰ نفر رسیده است.

·      سولانا از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری مانند Muticoin Capital و Foundation Capital توانسته است سرمایه ۲۵ میلیون دلاری جذب کند.

این ارز مبتنی بر شبکه بلاک چین است و بیشتر اعضای آن قبلا در شرکت‌های کوالکام، اینتل و دراپ باکس کار می‌کردند. پروتکل شبکه سولانا بر پایه الکوریتم DpoS یا اجماع اثبات سهام محول شده و هدف آن دموکراتیک کردن سیستم‌های مالی در جهان است.

با امید فدوی ارز دیجیتال را یاد بگیرید، جامع‌ترین و کامل‌ترین آموزش‌ها در سایت آکادمی امید فدوی وجود دارد که حتما ارزش یک بار نگاه کردن را خواهد داشت.

https://www.ion.ir/news/721373/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%a7

خرید و فروش رمز ارز دیجیتال سولانا

همان‌طور که می‌دانید برای خرید ارزهای دیجیتال باید به صرافی‌ها مراجعه کرد، تنوع صرافی‌های داخلی و خارجی نیز در بازار زیاد است. درست است که صرافی‌های خارجی کارمزد کمتری دارند، اما به هر حال از آن طرف مشکلات خاصی برای کاربران ایرانی هنگام کار با این صرافی‌ها پیش می‌آید.

بهتر است برای خرید به صرافی‌هایی مراجعه کرد که معتبر هستند و سابقه کاری آن‌ها به‌صورت کاملا مشخص در دسترس است. صرافی آنلاین نوبیتکس با داشتن حجم معاملات بالا در طول روز می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب صرافی باشد.

ارزیابی ارز دیجیتال سولانا (Solena) و معرفی کیف پول آن

 

فروش این ارز نیز از طریق همین صرافی‌های آنلاین امکان‌پذیر است. تنها لازم است مراحل ثبت‌نام در سایت صرافی آنلاین را طی کنید و در نهایت این رمز ارز را به فروش برسانید.

چه نوع کیف پولی برای رمز ارز سولانا مناسب است؟

گزینه‌ای که بیشتر کاربران برای نگهداری رمز ارزهای خود استفاده می‌کنند، صرافی‌ها هستند. اما صرافی‌ها بیشتر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کاربرد دارند و برای نگهداری آن‌ها استفاده از کیف پول‌ها ریسک پایین‌تری دارد و خیالتان دیگر از بابت مسائل امنیتی نیز جمع می‌شود.

گزینه اول کیف پول‌های نرم‌افزاری است، در واقع این‌ها برنامه‌هایی هستند که روی گوشی یا کامپیوتر نصب می‌شوند و می‌توانند ذخیره رمز ارزها را انجام دهند.

گزینه بعدی، کیف پول‌های سخت افزاری است که به صورت دستگاه فیزیکی است و معمولا این قطعه به شکل یک حافظه فلش که تنها برای همان کاربر مورد استفاده است و ذخیره رمز ارزها به‌صورت آفلاین در یک فضای Cold Storage انجام می‌شود.

آینده سولانا چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

توکن سولانا یا همان رمز ارز آن، اولین صعود چشمگیر را در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ تجربه کرد که در واقع در طی پنج ماه اول سال ۲۰۲۱ توانست رشد ۴۰۰۰ درصدی داشته باشد.

یعنی قیمت آن از ۱,۴ دلار به ۵۷ دلار رسید، در حقیقت می‌توان این رشد قیمتی را جهشی به حساب آورد که آن نتیجه تلاش و تثبیت شبکه قدرتمند انطباق‌یافته بر بلاک چین است.

ارزیابی ارز دیجیتال سولانا (Solena) و معرفی کیف پول آن

 

شاید اهدافی که تیم سولانا در سر دارد، خیلی از دیدگاه متخصصان این حوزه بلندپروازانه به نظر برسد. اما با تیمی که این رمز ارز در اختیار دارد و با سابقه درخشان به همراه جمعی از نخبگان می‌توان آینده درخشانی را برایشان متصور شد.

در بهترین کانال سیگنال دهی بایننس همیشه تحلیل‌های این رمز ارز قرار می‌گیرد و پیش‌بینی قیمتی مناسبی برای سولانا مورد انتظار است. گفته می‌شود این رمز از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ روند صعودی خواهد داشت، البته اگر تیمشان به‌صورت پیوسته به کار خود ادامه دهد.

طبق پیش‌بینی‌ها روند طولانی مدتی که سولانا در پیش گرفته است در نهایت موجب بالا رفتن قیمت در جهت صعودی می‌شود و برگشتی نیز برای آن نخواهد بود.

امید بازدید : 27 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

این روزها همه‌گیر شدن بازار ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف از جمله ایران را نمی‌توان نادیده گرفت. چون بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر تا حدی زیادی اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

در سال‌های اخیر، هر چند وقت یک بار ارزهای دیجیتال گوناگونی به بازار راه پیدا می‌کردند که شاید در ابتدا ارزش چندانی نداشتند، اما بعد از آن پیشرفت چشم‌گیری کردند. یکی از این ارزها که در بهترین دوره ارز دیجیتال معرفی شده است، تزوس نام دارد.

تزوس که یکی از پر سروصداترین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، با نام لاتین Tezos مطرح شده است. در ادامه قصد داریم علاوه بر معرفی تزوس (Tezos)، درباره بهترین کانال سیگنال دهی ارز دیجیتال امید فدوی صحبت کنیم.

https://www.bultannews.com/fa/news/731357/%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B2%D9%88%D8%B3-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF

تزوس چیست؟

تزوس در واقع یک شبکه بلاکچین منبع باز به شمار می‌رود که مکانیسم اجماع آن بر نوع PoS یا همان اثبات سهام است. این شبکه از یک ارز دیجیتال بومی به نام تزی (Tezzie) برخوردار است که با نماد XTZ از آن یاد می‌شود.

انجام تراکنش‌های یک به یک در این شبکه از دو طریق امکان‌پذیر خواهد شد:

  • پلتفرم غیرمتمرکز
  • قراردادهای هوشمند

اگر به قبل برگردیم، باید بگوییم شبکه ارز دیجیتال تزوس توانست سرمایه 232 میلیون دلاری را از آن خود کند و در بهترین دوره ارز دیجیتال به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده اولیه کوین ICO در بازار شناخته شود. اما بخشی از این موفقیت‌ها بعد از راه‌اندازی شبکه ارز دیجیتال تزوس به یک سری مشکلات تبدیل شد.

ویژگی‌های پلتفرم تزوس

هر پلتفرمی در بازار ارزهای دیجیتال، از یک سری ویژگی‌های خاص برخوردار است که همین ویژگی‌ها، سبب تمایز آن‌ها از یکدیگر خواهد شد. در این بخش قرار است تمام ویژگی‌های اساسی را که تزوس برای پلتفرم خود توصیه کرده است، مطرح کنیم:

Self-Amendment یا خود اصلاح‌گر

در میان ارزهای دیجیتال، تزوس به عنوان اولین پلتفرم خود اصلاح‌گر شناخته شده است. این بدان معنی خواهد بود که به‌روزرسانی‌های پلتفرم تزوس بدون این که زنجیره‌ها به دو بلاکچین متفاوت تقسیم شوند و عملیات فورک اتفاق بیفتد، اعمال می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند تا:

  • جامعه چند قسمتی نشود.
  • شبکه مختل نشود.
  • انگیزه سهام‌داران تغییر نکند.

On-Chain Governance یا مدیریت درون زنجیره‌ای

دخیل بودن سهام‌داران در مدیریت پروتکل تزوس امری غیرقابل انکار است. این مساله باعث می‌شود تا افراد درباره طرح‌های پیشنهادی پلتفرم به اتفاق نظر برسند. در صورتی که مدیریت درون زنجیره‌ای و خود اصلاح‌گر با یکدیگر ترکیب شوند، می‌توان مکانیزم‌های بهتر مدیریت را کشف کرد و به واسطه آن، نحوه رای‌گیری را تغییر داد.

Decentralized Innovation یا نوآوری متمرکز

در بهترین دوره ارز دیجیتال، راجع به اصلاحات پیشنهادی که پذیرفته شده‌اند، صحبت می‌شود. این اصطلاحات می‌توانند پرداخت به افراد یا گروه‌هایی را شامل شوند که قصد داشته‌اند تا پروتکل تزوس را بهبود ببخشند. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌ای که برای نگهداری از شبکه لازم است، به‌صورت غیرمتمرکز تامین شود.

Smart Contracts & Formal Verification یا قراردادهای هوشمند و بررسی رسمی

از قابلیت‌های پلتفرم تزوس می‌توان به ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکزی اشاره کرد که اشخاص ثالث قادر به دست‌کاری و مختل کردن آن نیستند.

از ویژگی‌های دیگر این تکنیک می‌توان به کمک کردن تزوس به روند بررسی قراردادهای هوشمند اشاره کرد. این تکنیک امنیت تزوس را بالا می‌برود و اگر به درستی استفاده شود، جلوی باگ‌های هزینه‌بری که آینده تزوس را تهدید می‌کند، خواهد گرفت.

Proof-of-Stake یا اثبات سهام

در واقع این مشارکت‌کنندگان هستند که در شبکه‌های غیرمتمرکز، منابع محاسباتی را فراهم می‌کنند تا موجب ادامه حیات شبکه شوند. مبتنی بر اثبات سهام بودن تزوس این امکان را فراهم کرده است تا تمام سرمایه‌داران بتوانند در فرآیند اجماع مشارکت داشته باشند و جایزه دریافت کنند.

اگر بخواهیم تزوس را با دیگر ارزهای دیجیتال مقایسه کنیم، باید بگوئیم که:

  • موانع ورود به آن کمتر است.
  • هزینه‌های آن ناچیز است.

Delegation یا نمایندگی

لازمه شرکت کردن در روند اثبات سهام (PoS)، داشتن یک سپرده امن است. در واثع پروتکل اثبات سهام این امکان را به تزوس می‌دهد تا با انجام مجازات و پاداش، امنیت پلتفرم را حفظ کند.

اما در این میان عده‌ای هستند که تمایل ندارند به‌صورت مستقیم در پروتکل اجماع مشارکت کنند. آن‌ها نماینده‌ای برمی‌گزینند و تمامی حقوق خود را به او می‌سپارند.

از مزیت‌های ارز دیجیتال تزوس چه می‌دانید؟

در بهترین کانال سیگنال دهی ارز دیجیتال امید فدوی، تزوس به مراتب بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است و دلیل آن چیزی نیست جز مزایا و برتری‌هایی که نسبت به ارزهای دیگر دارد. در زیر به چند نمونه از این مزایا اشاره کرده‌ایم:

  • به عنوان محصولی از بلاکچین‌های دیگری از قبیل اتریوم شناخته نمی‌شود و کاملا مستقل است.
  • از یک پروتکل سه لایه که شامل شبکه، اجماع و معامله است پیروی می‌کند.
  • به کمک زبان برنامه‌نوسی مایکلسون نوشته شده است که باعث افزایش امنیت قراردادهای هوشمند و کاهش مشکلات مربوط به آن‌ها خواهد شد.
  • به واسطه الگوریتم اثبات سهام، این امکان را به سهام‌داران می‌دهد تا قادر به رای دادن و ایجاد تغییرات باشند.

قیمت تزوس از ابتدا تا امروز

یکی از چیزهای مهم در سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، تاریخچه‌ای خواهد بود که هر ارز در بازار داشته است. حدود 4 سال پیش یعنی در نیمه‌های دوم سال 2017، تزوس وارد بعضی از صرافی‌های بین‌المللی شد.

در همان سال و در ماه دسامبر، بیت کوین رشد شدیدی داشت که باعث شد تا تزوس هم افزایش قیمت بی‌نظیری را تجربه کند و هر سکه آن بیش از 10 دلار خرید و فروش شود. اما این رشد عجیب ماندگاری کمی داشت.

رشد بعدی که باعث شد حجم معاملات تزوس مجدد افزایش پیدا کند، در سال 2019 اتفاق افتاد. در این سال هر سکه تزوس میانگین 1.7 دلار ارزش داشت. ادامه دادن تزوس در این سال‌ها با فراز و نشیب‌های بسیار بازار ارزهای دیجیتال، نشان‌دهنده قدرت بالا و آینده خوب آن است.

ناگفته نماند در چند ماه اخیر، قیمت تزوس دستخوش نوسان‌های بسیاری شده است. به عنوان مثال در تاریخ 16 آپریل 2021، قیمت هر سکه تزوس برابر با 7.23 دلار بود. با مقایسه قیمت امروز و دو ماه گذشته می‌توانید متوجه افت شدید قیمت تزوس شوید.

چگونگی خرید ارز تزوس

راه و روش‌های زیادی برای خرید ارز تزوس پیش روی سرمایه‌گذاران قرارگرفته است که از میان آن‌ها بعضی امنیت بالایی دارند و بعضی دیگر اصلا توصیه نمی‌شوند.

اگر در ایران قصد خرید ارز تزوس را دارید، باید از دو طریق اقدام کنید:

  • به سایت‌هایی سر بزنید که تزوس را خریداری می‌کنند. هر چند ممکن است موجودی تزوس در آن‌ها کم یا حتی صفر باشد. البته این سایت‌ها در زمره سایت‌های نه چندان امن قرار می‌گیرند که ریسک خرید از آن‌ها نسبتا بالا است.
  • به سایت‌هایی مراجعه کنید که بیت کوین و اتریوم در آن خرید و فروش می‌شود. این سایت‌ها امکان خرید ارزهای دیجیتال مطرح و تبدیل آن به ارز تزوس را فراهم می‌کنند و به مراتب امنیت بالاتری دارند.

معرفی کیف پول‌های تزوس

برای نگهداری از سکه‌های تزوس، نیاز به یک کیف پول دارید. کیف پول‌های متعددی در بازار موجود هستند که به‌صورت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تحت وب در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بهترین کانال سیگنال دهی ارز دیجیتال امید فدوی، از کیف پول‌های زیر به عنوان بهترین‌ها برای نگهداری تزوس نام برده است:

  • Ledger Nano s
  • Atomic Wallet
  • Trust Wallet
  • Trezor Model T
  • TezBox Wallet
  • Exodus
  • AirGap

https://www.bultannews.com/fa/news/731357/%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B2%D9%88%D8%B3-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF

امید بازدید : 29 شنبه 12 تیر 1400 نظرات (0)

امروزه با پیشرفت بیش از پیش تیم‌های مختلف سازنده ارز دیجیتال و توسعه دهندگان شبکه‌های بلاک چین، تعداد زیادی ارز دیجیتال توسط افراد مختلف ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها ادعای بهترین بودن را دارند. اما آیا می‌توان مشخص کرد واقعا کدام یک بهتر است؟

یکی از این ارزهای دیجیتال که ادعای «کلید مشکلات» موجود در شبکه‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال قبلی را دارد، ارز دیجیتال پولکادات است که در این مطلب سعی داریم آن را بررسی کنیم.

قبل از بررسی این ارز دیجیتال بهتر است بدانید اگر در جستجوی یک صرافی معتبر و قابل اعتماد برای خرید یا فروش امن ارزهای دیجیتال خود هستید، صرافی اکسیر بهترین گزینه شما است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این صرافی، با خیال راحت ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمام اطلاعاتی را که برای آغاز معامله با ارز پولکادات لازم دارید، در اختیارتان قرار دهیم.

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-23/1077291-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA/?pr=1

پولکادات چیست؟

پولکادات نسل جدیدی از پروتکل‌های بلاک چین است که از آن به‌عنوان بستری برای ساخت برنامه‌های کامپیوتری غیر متمرکز ایمن از نظر خطر دستکاری شدن یا توقف، شبکه‌ای با تعداد هزاران بلاک چین و ارز دیجیتال در رتبه‌های بالا و بستری برای انجام تراکنش‌های بسیار سریع و ارزان یاد می‌شود.

نکته جالبی که درباره این بستر وجود دارد، این است که پولکادات خود را رقیب اتریوم می‌داند و مدعی است بسیاری از مشکلات موجود در این بستر را حل کرده است.

هدف پروژه پولکادات این است که شبکه‌ای واحد از بلاک چین‌های هدفمند و یکپارچه بسازد و به این وسیله، مشکلات مقیاس‌پذیری و تعامل پذیری موجود در فضای ارزهای دیجیتال دیگر را رفع کند.

البته تیم توسعه دهنده این بستر اظهار دارد که ادعایی مبنی بر این موضوع ندارد که یک بلاک چین برای همه امور است. بلکه ادعای اصلی آن قرار دادن شبکه‌ای از بلاک چین‌ها است که کاربران به کمک آن بتوانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ارز دیجیتال پولکادات

تا اینجای مطلب اطلاعات جامع و کلی را راجع به بستر بلاک چین‌های پولکادات بررسی کردیم. اکنون نوبت به ارز دیجیتال این بستر، یعنی ارز دیجیتال پولکادات یا به اختصار دات (DOT) است.

کاربرد اصلی ارز دیجیتال پولکادات این است که هزینه‌های شبکه را پرداخت کرده و علاوه بر این، برای آینده شبکه تصمیم گیری کند. در واقع می‌توان گفت هر فردی با داشتن این ارز دیجیتال می‌تواند یک حق رای برای مشارکت در آینده شبکه پولکادات به دست آورد.

ارز دیجیتال دات آینده روشنی دارد و مانند ارزهای دیجیتال مطرح دیگر مانند بیت کوین و اتر، با سرمایه‌گذاری روی آن در حقیقت روی آینده شبکه پولکادات سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

به‌طور کلی ارز دیجیتال پولکادات سه هدف اصلی را در این شبکه ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

  • حاکمیت: دارندگان ارز دیجیتال دات می‌توانند با اختیاراتی که به آن‌ها داده می‌شود نظیر تعیین ساختار کارمزد، تغییرات پروتکل و عملیات اضافه کردن یا حذف بلاک چین در این بستر، کنترل کاملی بر بستر پولکادات داشته باشند.
  • عملیات: دارندگان ارز دیجیتال پولکادات می‌توانند مکانیسم اجماع این شبکه را تسهیل کنند.
  • پرداخت: این شبکه به افرادی که صاحب ارزهای دیجیتال دات هستند یا کسانی که در این شبکه فعالیت بالایی دارند، پاداش‌هایی پرداخت می‌کند که در قالب ارز دیجیتال دات به آن‌ها اعطا می‌شوند.

همچنین بهتر است بدانید تمام توکن‌های موجود در بلاک آغازین این شبکه در ابتدا 10 میلیون واحد بود که 5 میلیون از این تعداد در اکتبر سال 2017 طی عرضه اولیه به مزایده گذاشته شد.

شما عزیزان می‌توانید با استفاده از سیگنال coinex، بهترین و مطمئن‌ترین سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت کنید و همچنین با استفاده از صرافی اکسیر، دارایی خود را در مطمئن‌ترین و امن‌ترین جای ممکن ذخیره کنید.

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-23/1077291-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA/?pr=1

تاریخچه مختصر پولکادات

با بررسی موارد بالا متوجه شدیم که هدف توسعه دهندگان پولکادات، اتصال با سایر بلاک چین‌ها و یکپارچه‌سازی این فناوری است.

گفتیم که پولکادات، عرضه اولیه یا ico خود را در 2017 به انجام رساند که همین عرضه اولیه در آن سال به‌عنوان یکی از موفق‌ترین ico ها شناخته شده و با فروختن آن حدود 1 میلیون اتر حاصل شد. بهتر است بدانید زمانی که توکن پولکادات در بستر اتریوم به فروش می‌رسید، قیمت آن 0.109 اتر بود.

ساختار بلاک چین پولکادات

اگر قصد دارید وارد حوزه خرید و فروش ارز پولکادات شوید، حتما باید اطلاعات کلی راجع به نحوه کارکرد و ساختار آن داشته باشید تا بتوانید عملکرد بهتری را ارائه دهید. ساختار این پلتفرم متشکل از بخش‌های زیر است:

  • ریلی چین: در این بخش از پولکادات، تمام بلاک چین‌های دیگر به آن متصل می‌شوند.
  • پارا چین: پارا در انگلیسی به معنای موازی است و بنابراین پاراچین یعنی بلاک چین‌های موازی. پاراچین‌های موازی پولکادات به این منظور طراحی شده‌اند که بلاک چین‌های تک زنجیره‌ای به‌صورت موازی با پولکادات ارتباط برقرار کنند.
  • بریج چین: به زنجیره‌ای گفته می‌شود که برای اتصال زنجیره‌هایی به کار می‌روند که قانون گاورننس آن‌ها را مورد استفاده قرار نمی‌دهد.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید راجع به ارز دیجیتال پولکادات در نظر بگیرید، این است که الگوریتم اجتماع شبکه پولکادات بر اساس پروتکل اثبات سهام ساخته شده است. ممکن است از خود بپرسید این موضوع به چه معنی است؟

در جواب باید گفت بر پایه پروتکل اثبات سهام بودن ارز دیجیتال پولکادات به این معنا است که این ارز دیجیتال فقط از طریق خرید آن در صرافی‌های معتبر امکان‌پذیر است و مانند بیت کوین قابلیت استخراج ندارد.

مقایسه پولکادات و اتریوم

شبکه اتریوم و پولکادات از نظر الگوریتم اجماع اثبات سهام، بسیار شبیه به یکدیگر هستند. به‌عنوان مثال هر دو بلاک چین برای مقیاس پذیری بسترهای خود، از فرآیند شاردینگ استفاده می‌کنند. این موضوع یعنی پردازش تراکنش‌ها با استفاده از شاردهای فردی و به شکل موازی انجام می‌شود.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که پولکادات و اتریوم 2 در آن مشابه هستند، در مدل‌های اجماع ترکیبی، مکانیسم‌های اثبات سهام و توابع انتقال حالت‌های آن‌ها است.

مزیت‌های استفاده از پولکادات

به‌طور کلی، بلاک چین‌های نسل اول دوم با وجود تمام مزیت‌ها و پیشرفت‌هایی که به آن‌ها دستیابی پیدا کردند، ضعف‌هایی داشتند. به‌عنوان مثال، تعدادی از ضعف‌های آن‌ها سرعت پایین تراکنش‌ها، بالا رفتن غیر منطقی کارمزدها، به‌روزرسانی اساسی پی در پی و نداشتن قابلیت تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال به یکدیگر بودند.

اما پولکادات با طراحی منحصر به فرد خود بسیاری از این مشکلات را برطرف می‌کند و همچنین قابلیت‌های بی نظیری را نسبت به شبکه‌های قدیمی به کاربران ارائه می‌دهد که این مزیت‌ها عبارتند از:

  • مقیاس پذیری
  • قابلیت ارتقا شبکه بدون انجام به‌روزرسانی‌های اساسی
  • مدیریت شفاف و غیر متمرکز
  • تعامل پذیری و ارتباط زنجیره‌ای

کیف پول‌های پولکادات

با این که پولکادات کاملا نوپا و جدید بوده و شبکه تقریبا ناپایداری دارد، اما بر خلاف سایر ارز دیجیتال‌های نوپای دیگر کیف پول‌های زیاد و متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. مهم‌ترین این کیف پول‌ها به شرح زیر هستند:

  • Parity Signer قابل اجرا روی اندروید و iOS
  • Polkadot-JS قابل اجرا به شکل تحت وب
  • Polkadot{.js} قابل اجرا روی افزونه مرورگر
  • Polkawallet قابل اجرا روی اندروید و iOS
  • Math Wallet قابل اجرا روی اندروید، iOS و افزونه مرورگر
  • AirGap قابل اجرا روی اندروید، iOS و دسکتاپ
  • SafePal قابل اجرا روی اندروید، iOS و کیف پول سخت افزاری
امید بازدید : 28 شنبه 12 تیر 1400 نظرات (0)

عده‌ای در طی این سال‌ها موفق بوده‌اند و خیلی از افراد سرمایه‌های کلان خود را در این بازار به علت ندانستن تفاوت معاملات اسپات و مارجین از دست داده‌اند. اما نمی‌توان نسخه کلی برای همه پیچید. چون زمان ورود و خروج به بازار ارز دیجیتال در موفقیت یا شکست بسیار تاثیرگذار است.

یکی از ارزهای دیجیتالی که این روزها توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است، لایت کوین نام دارد. لایت کوین با عبارت لاتین LiteCoin و با نام اختصاری LTC در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا در کنار معرفی جامع و کامل لایت کوین (LiteCoin)، اطلاعات لازم را در رابطه با بهترین کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال ارائه دهیم.

https://www.saat24.news/news/552675/%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF

لایت کوین چیست؟

در واقع از لایت کوین به عنوان شبکه پرداخت متن بازی یاد خواهد شد که مبتنی بر بلاکچین است. این ارز در زمره ارزهای همتا به همتا قرار می‌گیرد و به خاطر فراهم کردن امکان پرداخت در سراسر جهان با کمترین زمان و هزینه، مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

امنیت شبکه لایت کوین از دو طریق تضمین می‌شود:

· رمزنگاری کردن

· روند اثبات کار

چیزی که باعث شده است در حال حاضر لایت کوین نسبت به بیت کوین ارجحیت داشته باشد، 4 برابر بودن سرعت تراکنش‌های لایت کوین در مقایسه با بیت کوین است. اما اگر بخواهیم از شباهت میان این دو پرده برداریم، باید به محدود بودن مقادیر هر دو اشاره کنیم.

تاریخچه لایت کوین

شبکه لایت کوین در سال 2011 توسط شخصی به نام چارلی لی معرفی شد. این فرد چینی تبار در گذشته کارمند گوگل و کوین بیس بوده است. او توانست با تلاش‌های بی‌وقفه شبانه‌روزی، تغییرات اساسی در پروتکل‌های بیت کوین به وجود آورد و در ادامه، لایت کوین را به بازار ارز دیجیتال معرفی کند.

ویژگی‌های اساسی لایت کوین

در بهترین کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال، صحبت از افزایش روزبه‌روزی لایت کوین است. دلیل این که سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت این ارز دیجیتال کشیده می‌شوند، چیزی جز ویژگی‌های اساسی آن نیست. در ادامه، بعضی از اساسی‌ترین ویژگی‌های لایت کوین که منحصر به خود آن است، معرفی کرده‌ایم:

الگوریتم کاربردی

لایت کوین بر مبنای الگوریتم اثبات کار ساخته شده است. الگوریتمی که توسط این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، Skrypt نام دارد. درباره ویژگی‌های این الگوریتم می‌توان گفت که:

· از لحاظ محاسباتی فشرده است.

· از حافظه بیشتری استفاده می‌کند.

معامله با سرعت بالا

اگر تراکنش‌هایی با لایت کوین انجام داده باشید، متوجه می‌شوید که تنها بعد از گذشت 2 دقیقه و نیم تراکنش‌ها تایید می‌شوند. بنابراین در مقایسه با ارزهای دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین، سرعت معامله با لایت کوین بیشتر است و بنابراین می‌توان معاملات بیشتری را به سرانجام رساند. اما زمان انجام این معاملات حواستان به تفاوت معاملات اسپات و مارجین باشد.

عرضه حداکثری

در بازار ارزهای دیجیتال، بعضی عرضه کاملا محدودی دارند. لایت کوین در حال حاضر با داشتن 84 میلیون سکه، شامل آن دسته از ارزهای دیجیتالی به حساب می‌آید که عرضه حداکثر خواهند داشت.

سرمایه بازار

در بازار ارزهای دیجیتال، تنها بیت کوین بیشترین میزان سرمایه بازار را از آن خود کرده است. شاید سرمایه بازار لایت کوین در مقایسه با بیت کوین ناچیز باشد، اما با این وجود در فهرست 5 ارز دیجیتالی قرار می‌گیرد که مقدار زیادی از سرمایه بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

البته ناگفته نماند که مقدار سرمایه بازار هر کدام از ارزهای دیجیتال با توجه به دو چیز نوسان پیدا می‌کند:

· قیمتی که ارز دیجیتال مورد نظر دارد.

· تعداد سکه‌هایی از ارز دیجیتال مورد نظر که در بازار گردش پیدا کرده است.

ارائه پاداش

در شبکه لایت کوین هر ماینری که بتواند محاسبات را به بهترین نحو انجام دهد و یک بلاک جدید به وجود آورد، مشمول پاداش از طرف شبکه لایت کوین خواهد شد. این پاداش به ازای هر بلاک، 25 لایت کوین در نظر گرفته شده است.

معامله با هزینه کم

کم بودن هزینه‌های معامله و انجام تراکنش‌ها در لایت کوین، به دلیل وجود الگوریتم Skrypt به مراتب کمتر از هزینه معاملات در شبکه‌های دیگر است.

چگونگی خرید لایت کوین

راه و روش‌های گوناگونی به منظور خرید لایت کوین پیش روی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است که آن‌ها باید مطابق با موقعیت جغرافیایی، شرایط موجود، پول رایج و سایر موارد برای تهیه آن اقدام کنند. در زیر به رایج‌ترین، امن‌ترین و آسان‌ترین روش‌های خرید اشاره کرده‌ایم:

به صرافی بایننس بروید

بایننس یک صرافی چینی مطرح در بازار ارز دیجیتال است که تمامی رمز ارزها در آن برای خرید و فروش موجود خواهد بود.

از آن جایی که صرافی‌های بین‌المللی گوناگون به خاطر تحریم‌ها امکان خرید لایت کوین را به سرمایه‌گذاران ایرانی نمی‌دهند، بایننس می‌تواند انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای باشد.

تنها کافی است که در بایننس اقدام به شارژ بیت کوین یا رمز ارزهایی از این قبیل کنید و نهایتا لایت کوین بخرید. در نظر داشته باشید که شاید بایننس مانند یک کیف پول امن حافظ ارزهای شما خواهد بود، اما به خاطر آسودگی خاطر بیشتر توصیه می‌شود بلافاصله بعد از خرید، لایت کوین را به کیف پول خود منتقل کنید.

با ریال خرید کنید

اگر قصد دارید با پول رایج ایران ارز دیجیتال لایت کوین را خریداری کنید، باید به سراغ سایت‌های ایرانی بروید. اما لازم است بدانید که اکثر سایت‌های ایرانی، ارزهای دیجیتال مطرحی مانند بیت کوین و اتریوم را برای فروش دارند و اگر لایت کوین در سبد فروش آن‌ها اضافه شده باشد، اکثرا موجودی آن صفر است.

با دلار خرید کنید

متداول‌ترین روش در جهان، خرید مستقیم ارزهای دیجیتال به کمک دلار است. اما متاسفانه این امکان برای کاربران ایرانی تبار وجود ندارد. چون برای این روش نیاز به ویزا کارت یا مستر کارت خواهد بود. البته ایرانیان می‌توانند از راه غیرمستقیم با دلار ارز لایت کوین را خریداری کنند، اما آن قدر هزینه‌های تمام‌شده افزایش پیدا خواهد کرد که اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود.

اما کاربران خارج از ایران توسط سایت‌های زیر می‌توانند خرید مستقیم لایت کوین را با دلار انجام دهند:

· Coinbase

· Kraken

· Bitstamp

کیف پول‌های لایت کوین

تامین امنیت سرمایه و ارزهای لایت کوینی که خریداری کرده‌اید، بر عهده خود شما است. بنابراین باید یک کیف پول امن، معتبر و عالی برای نگهداری و محافظت از ارزها تهیه کنید. در سال جاری (2021)، یک سری کیف پول‌ها به عنوان بهترین‌ها معرفی شده‌اند که در زیر به آن‌هایی اشاره کرده‌ایم که از لایت کوین پشتیبانی می‌کنند:

کیف پول‌های سخت‌افزاری

این کیف پول‌ها ظاهری شبیه به فلش مموری دارند که بهترین آن‌ها عبارت است از:

· Trezor

· Ledger Nano X

· Ledger Nano S

کیف پول‌های نرم‌افزاری

این کیف پول‌ها روی گوشی‌های اندرویدی و آی‌اواس نصب می‌شوند:

· Trust wallet

· Exodus

· Atomic

· Litewallet

· Electrum-LTC

کیف پول‌های کاغذی

این کیف پول‌ها مناسب افرادی که به تازگی در بازار ارز دیجیتال وارد شده‌اند نخواهد بود. بهترین کیف پول کاغذی که لایت کوین را پشتیبانی می‌کند، LiteAddress است. شما با مراجعه به سایت رسمی آن، می‌توانید به‌صورت آفلاین کیف پول خود را ایجاد کلیدهای خصوصی را مستقیما اخذ کنید.

قیمت لایت کوین تا به امروز

قیمت لایت کوین در بازار از زمانی که معرفی شد تا ماه آپریل سال 2017، نوسان چندانی نداشت. اما ناگهان در تاریخ 1 می سیر صعودی پیدا کرد و 18 دسامبر با قیمت حدودی 310 دلار به اوج خود رسید. اما این افزایش قیمت طولی نکشید و بارها دستخوش نوساناتی شد.

آخرین افزایش قیمت قابل توجه این ارز دیجیتال به تاریخ 3 می 2021 بر می‌گردد. اما باید بدانید که طی دو ماه گذشته دوباره افت شدیدی پیدا کرده است و در تاریخ امروز با قیمت 139.91 دلار خرید و فروش خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به بهترین کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال امید فدوی مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی راجع به تفاوت معاملات اسپات و مارجین را به دست آورید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 147
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 499
  • بازدید سال : 3,473
  • بازدید کلی : 10,515