loading...
مجله علمی آموزشی گلدآموز
امید بازدید : 22 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

اگر شما یکی از سرمایه‌گذاران حوزه‌ی ارز دیجیتال باشید، حتماً توانایی ثبت نام در بایننس و کار با این صرافی را پیش از این آموخته‌اید. مرجع‌های مختلفی هم‌چون آکادمی ارز دیجیتال امید فدوی وجود دارند که کار با صرافی‌های مختلف را در قالب مطالب و محتواهای آموزشی رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند. با نگاهی به چنین سایت‌هایی شما می‌توانید اطلاعات بسیار دقیق و معتبری را برای آموزش کار با صرافی‌ها بیاموزید.

یکی از مسائل بسیار مهم دیگر در خصوص صرافی‌های رمزارزها، آشنایی با صرافی‌های غیرمتمرکز است. ثبت نام در بایننس و انجام معاملات در آن به عنوان یک صرافی متمرکز بسیار مهم است. اما صرافی‌های غیرمتمرکز نیز اهمیت ویژه‌ای دارند و کار با آن‌ها می‌تواند بسیار حیاتی و مهم باشد. در ادامه نگاهی به تعریف این نوع صرافی و روش انجام معاملات در آن خواهیم داشت. هم‌چنین خواهید دید که چه صرافی‌های غیرمتمرکز فعال و برجسته‌ای در حال فعالیت هستند؟

https://eghtesaad24.ir/fa/news/102767/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2

صرافی غیر متمرکز (Decentralized Exchange) چیست؟

یک صرافی غیرمتمرکز ابزاری قدرتمند برای انجام معالمات به‌صورت مستقیم بین خریدار و فروشنده است. در واقع در این سیستم صرافی نقش یک واسط مالی را ایفا نمی‌کند و تنها بستری برای انجام معاملات است. اما چرا این صرافی با عنوان غیرمتمرکز معرفی می‌شود؟

دلیل این امر تحت کنترل نبودن دارایی کاربران توسط سازمان یا ارگانی خاص است. در صرافی‌های متمرکز، دارایی شما در اختیار سهام‌داران و مالکین صرافی قرار می‌گیرد. در این صرافی‌ها شما کیف پول جدیدی ایجاد کرده و دارایی خود را به آن انتقال می‌دهید. سپس بر روی این دارایی‌ها معاملاتی را انجام می‌دهید.

در چنین شرایطی صرافی می‌تواند دارایی شما در کنترل داشته باشد. تصور کنید حساب کاربری شما در یک صرافی به هر دلیل مسدود شود. آن زمان است که شما شاید به سختی و با دردسر به سرمایه‌ی خود دسترسی خواهید داشت. این مسئله با ماهیت کلی رمزارزها و هدف اصلی آن‌ها یعنی غیرمتمرکز بودن منافات دارد.

چرا صرافی غیرمتمرکز؟

آیا زمان ثبت نام در بایننس به عنوان یک صرافی متمرکز، احتمالات مختلف انجام معامله در چنین صرافی‌ای را در نظر دارید؟ البته مطلبی که در خصوص آن بحث می‌کنیم به این صرافی محدود نمی‌شود. در واقع در حالت کلی برای کار با یک صرافی متمرکز شما پیش از هر چیز نیاز به انتقال دارایی خود به کیف پول صرافی دارید. این می‌تواند کمی ریسک را به سرمایه‌داری شما اضافه کند.

امکان بلوکه شدن حساب‌تان نیز دیگر مشکلی‌ست که می‌تواند برایتان پیش بیاید. در وهله‌ی بعدی امنیت صرافی اهمیت پیدا می‌کند. صرافی‌ها باید از ساختار مناسب و کاملاً ضد هک برخوردار باشند. زمانی که یک صرافی هک شود ممکن است دارایی شما در معرض سرقت قرار بگیرد.

اما با این وجود به دلایل مختلفی کار با صرافی‌های متمرکز بسیار مورد توجه اغلب تریدرهاست. کاربری راحت و بدون دردسر چیزی‌ست که اغلب تازه‌کارها به دنبال آن هستند و آن را در صرافی‌های غیرمتمرکز پیدا نمی‌کنند. ضمناً در صرافی متمرکز شما به‌راحتی و با سرعت بیشتری می‌تواند معاملات خود را انجام دهید. همه‌ی این‌ها سبب می‌شوند هنوز اغلب سرمایه‌گذاران این حوزه به صرافی‌های متمرکز علاقه‌ی بیشتری نشان دهند.

صرافی غیرمتمرکز (Decentralized exchange) چگونه کار می‌کند؟

اما بیایید ببینیم در یک صرافی غیرمتمرکز معاملات به چه صورت انجام می‌شوند. به صورت خیلی خلاصه می‌توان گفت با استفاده از بلاکچین و به‌وسیله‌ی سیستم قراردادهای هوشمند، امکان انجام معاملات بدون واسطه و مستقیم فراهم می‌شود.

قراردادهای هوشمند به‌صورت نرم‌افزاری و به کمک خطوط مختلف برنامه‌نویسی معاملات را انجام می‌دهند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این قراردادها، اجرای قطعی و انتقال برگشت‌ناپذیر آن‌هاست. هیچ فردی، چه فروشنده، چه خریدار و چه حتی توسعه‌دهندگان این قراردادها نمی‌توانند مانع از انجام آن‌ها شوند.

برای مثال وقتی یک قرارداد هوشمند بر روی شبکه‌ای هم‌چون اتریوم اجرا می‌شود، دیگر قابل بازگشت نبوده و کسی نمی‌تواند آن را لغو کند. برنامه‌هایی وجود دارند که به کمک قراردادهای هوشمند می‌توانند تا همیشه به کار خود ادامه دهند. این برنامه‌ها با عنوان برنامه‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شوند.

اما ببینیم این قراردادها چگونه عمل می‌کنند و معاملات به چه شکلی انجام می‌شوند.

مراحل انجام معامله در صرافی‌های غیرمتمرکز

صرافی غیر متمرکز (DEX) به سرمایه‌گذار این فرصت را می‌دهد تا طی مراحل زیر معامله‌ی خود را انجام دهد.

  • در گام اول معامله‌گر در صرافی ثبت نام می‌کند. (این ثبت نام نیاز به هیچ گونه احراز هویت ندارد.)
  • کاربر در قدم بعدی باید کیف پول خود را به صرافی متصل کند. (توجه کنید که در این جا هیچ دارایی‌ای منتقل نمی‌شود و تنها کیف پول به صرافی متصل می‌شود.)
  • ثبت کردن سفارش خرید یا فروش گام بعدی‌ای است که باید به انجام برسانید.
  • سفارش‌های افراد که منطبق با سفارش مورد نظر هستند، شناسایی شده و طرفین قرارداد تعیین می‌شوند.
  • دارایی‌ها به قرارداد وارد شده و توسط سیستم و به‌شکلی کاملاً هوشمند دارایی‌های مورد نظر به کیف پول فروشنده و خریدار واریز می‌شوند.

مشکلات کار با صرافی غیرمتمرکز

بسیار مهم است که وقتی در خصوص موضوعی بحث می‌کنیم، جزئیات و تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم. از این رو بهتر نگاهی به معایب کار با صرافی غیرمتمرکز داشته باشیم.

گفتیم در هنگام کار با صرافی غیرمتمرکز هیچ گروه یا سازمانی نقش واسط را ایفا نمی‌کند. از این رو می‌توان گفت در این‌جا خبر از خدمات امانت‌داری نیست. همین موضوع سبب شده است در صورت بروز هر گونه خطا از سوی کاربر، نتوان راهی برای جبران آن پیدا کرد.

عدم پشتیبانی از همه‌ی رمزارزها دیگر معضلی‌ست که در کار با این صرافی‌ها با آن‌ها مواجه خواهید بود. فعال بودن اغلب این صرافی‌ها بر روی شبکه‌ی اتریوم، سبب شده است که شما تنها بتوانید توکن‌هایی را که مبتنی بر این شبکه هستند را معامله کنید. صرافی‌های غیرمتمرکز برای حل این مسئله باید بتوانند از بلاکچین‌های مختلف پشتیبانی کنند.

معرفی مهم‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز

حال که با مفهوم صرافی غیرمتمرکز آشنا شده‌اید، بهتر است چند نمونه از صرافی‌های مهم غیرمتمرکز را نیز بشناسید. شاید در نگاه اول کار با چنین صرافی‌هایی سخت به نظر برسد. اما اگر آموزش‌های اصولی و دقیقی را از جاهای معتبری هم‌چون آکادمی ارز دیجیتال امید فدوی دنبال کنید، می‌توانید کار با این صرافی‌ها را به خوبی بیاموزید.

  • یونی سواپ: صرافی Uniswap نیز بر روی شبکه‌ی اتریوم بنا شده است. انتقال اتریوم و توکن‌های این شبکه به کمک قراردادهای هوشمند را می‌توانید در این صرافی انجام دهید. کارمزد هر تراکنش در این صرافی با اتریوم پرداخت می‌شود.
  • وان اینچ: دیگر صرافی غیرمتمرکز مهم 1inch است. این صرافی در حقیقت خود سرویسی متشکل از چند صرافی مختلف است. یکی از ویژگی‌های متفاوت این صرافی امکان ثبت سفارشات محدود است.

سخن پایانی

با آموزش کار با صرافی‌های غیرمتمرکز یا کار با صرافی‌های متمرکز آینده‌ی سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهید. شما برای آن‌که بتوانید سرمایه‌ی خود را مدیریت کرده و معاملات خود را به درستی و دقت انجام دهید، باید از کوچک‌ترین نکات در ثبت نام در بایننس تا نکات مهم در انجام معاملات را به‌خوبی بلد باشید.

چنین آموزش‌هایی را می‌توانید به‌راحتی در سطح نت پیدا کنید. هم‌چنین بسیار مهم است که اصول سرمایه‌گذاری و خرید و فروش را به خوبی بدانید. برای یادگیری چنین مهارتی حتماً از آموزش‌های افراد معتبر و سایت‌های آموزشی شناخته شده نظیر آکادمی ارز دیجیتال امید فدوی استفاده کنید.

امید بازدید : 25 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

آیا برایتان این سوال پیش آمده که بیت کوین از کجا می آید؟ چگونه می‌توان این ارز را خریداری کرد؟ یا شاید به‌دنبال یک کانال ارز دیجیتال هستید تا اطلاعات مفیدی در خصوص خرید و فروش ارز پیدا کنید. اگر نمی‌دانید بیت‌کوین چگونه ایجاد می‌شود و در استخراج یا ماینینگ چه کاری انجام می‌شود یا چرا یک دستگاه فقط با روشن بودن درآمد کسب می‌کند؟ بعد از خواندن این مطلب به پاسخ سوال‌هایتان می‌رسید.

 

برای استخراج بیت کوین نیازی به دانستن نحوه کار یا معنای ماینینگ نیست پس برای یادگیری استخراح بیت کوین به سمت مطالب دیگر بروید. شما باید مفاهیمی هم‌چون ساخت شاسی ریگ ماینینگ، انتخاب بهترین دستگاه ماینینگ و ... را به‌خوبی بدانید.

https://etemadonline.com/content/475496/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%ac-%d9%88-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86

معنای استخراج بیت کوین

 

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به فکر استخراج بیت کوین افتاده‌اید. این موضوع کاملاً طبیعی و منطقی‌ست. قیمت این ارز روزبه‌روز در حال افزایش بوده و حالا که بیش ۵۰هزار دلار قیمت دارد، نظر هر کسی را به‌خود جلب می‌کند. اما استخراج دقیقاً به چه معناست و چه کسانی کار استخراج بیت کوین را انجام می‌دهند؟

 

استخراج یا ماینینگ (Mining) بیت کوین توسط افرادی به نام استخراج کننده یا ماینر (Miner) به صورت داوطلبانه انجام می‌گیرد. ماینرها قدرت پردازش دستگاه‌های استخراج خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند. این مسئله به شبکه کمک می‌کند تا هر ده دقیقه یک بلاک ایجاد کند و اطلاعات تراکنش‌ها را ثبت کند. علاوه بر تایید تراکنش‌ها، ماینینگ به حفظ امنیت شبکه نیز کمک شایانی می‌کند.

 

اما آیا این کار سودی برای ماینرها نیز دارد؟ بله. پس از ایجاد هر بلاک، شبکه به ماینرها میزان خاصی بیت کوین به عنوان پاداش می‌دهد. هم‌چنین کارمزد تراکنش‌های تایید شده در هر بلاک نیز به ماینرها تعلق دارد.

 

پس می‌توان در حالت کلی گفت وظیفه‌ی ماینرها در شبکه‌ی بیت‌کوین در سه مورد زیر خلاصه می‌شود:

 

- تایید تراکنش‌ها.

- حفظ امنیت شبکه.

- تولید واحدهای جدید بیت کوین که به عنوان پاداش از طرف شبکه به ماینر داده می‌شوند.

 

بررسی فنی فرآیند استخراج (ماینینگ)

 

حال به بررسی فنی ماینینگ بیت کوین می‌پردازیم. استخراج به چه معناست؟ مگر بیت کوین یک ارز دیجیتالی نیست؟ پس چطور می‌توان آن را استخراج کرد؟ چرا برای بیت کوین اصطلاح استخراج را به کار می‌بریم در صورتی که بیت کوین یک دارایی فیزیکی نیست.

 

بیت‌کوین‌ها در طراحی کد و پروتکل بیت کوین وجود دارند. اما در دسترس نیستند. طبق پروتکل یا قوانین بیت کویین فقط ۲۱ میلیون واحد از آن وجود خواهد داشت. این موضوع سبب کمیاب ماندن بیت کوین و حفظ ارزش آن می‌شود. اما استخراج این بیت کوین‌ها به چه معناست و چگونه به‌تدریج قرار از این ۲۱ میلیون واحد ایجاد شوند؟

نام علمی‌تر ماینینگ اثبات کار (proof of work) است. فرایند ماینینگ از الگوریتمی به نام اثبات کار نشات می‌گیرد که آدام بک (Adam Back) برای اولین بار از آن در سیستم ضد اسپم خود که هش کش ( hash cash) نام داشت استفاده کرد.

 

در اوایل دهه ۱۹۹۰ حملات اسپم به سیستم‌های کامپیوتری افزایش پیدا کرده بود. حملات اسپم یعنی کند کردن سیستم با ارسال پیام‌ها و درخواست‌های بیهوده. آدام بک برای جلوگیری از این اتفاق توسط اسپمرها الزام کرد که کاربران برای ارسال پیام محاسبه‌های ریاضی‌ای را که نیازمند به مصرف پردازنده (CPU) است انجام دهند. اینگونه اسپمرها برای ارسال پیام‌های بیهوده باید از قدرت پردازش زیادی استفاده می‌کردند. این موضوع باعث شد تا آن‌ها نتوانند این کار را ادامه دهند.

 

 

آیا ممکن است کسی شبکه را در اختیار بگیرد؟

 

بلاکچین بیت کوین به عنوان یک شبکه‌ی غیرمتمرکز شناخته می‌شود. به این معنا که کنترل و مدیریت آن در دست فردی خاص نیست. ماینرهای بسیاری در سراسر جهان در حال کمک به ایجاد بلاک‌های جدید هستند. قدرت پردازشی و کنترل بر روی شبکه بین افراد به نسبت قدرت پردازشی آن‌ها تقسیم شده است.

 

این مسئله باعث می‌شود تا شخص یا گروهی خاص نتوانند شبکه را در اختیار خود گرفته و بلاک‌ها را طوری که می‌خواهند ایجاد کنند. سختی ایجاد بلاک به‌گونه‌ای‌ست که هیچ کسی نتواند به‌تنهایی از پس آن بربیاید. از طرفی اگر گروهی بخواهد کنترل شبکه را در اختیار بگیرد، باید بیش از ۵۰ درصد قدرت پردازشی در حال کار را در اختیار داشته باشد که این مسئله امری غیرممکن است.

 

چگونه یک بلاک ایجاد می‌شود؟

 

یک سوال اساسی در خصوص ماینینگ، در زمینه‌ی نحوه‌ی ایجاد بلاک مطرح می‌شود. تا این‌جا می‌دانیم که سیستم بلاکچین از بلاک‌هایی ایجاد می‌شود که زنجیروار در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. اما این بلاک‌ها چگونه و به‌چه وسیله‌ای ایجاد می‌شوند؟

 

دستگاه‌های ماینر وظیفه دارند تا برای ایجاد یک بلاک، یک معادله‌ی ریاضی را حل کنند. این معادله‌ی ریاضی در حقیقت یافتن یک رشته اعداد است. این پاسخ تنها با آزمودن نتایج مختلف حاصل می‌شود. حال هر ماینری که از دستگاه‌های قوی‌تر استفاده کند، قطعاً شانس پیروزی بیشتری خواهد داشت.

 

ماینری که موفق به حل مسئله و یافتن پاسخ شود، پاداش بلاک را به عنوان مزد خود دریافت می‌کند. این پاداش در ابتدا ۵۰ واحد بیت کوین بود که هر چهار سال نصف شده و حالا ۶.۲۵ بیت کوین است. همان‌طور که گفتیم در مجموع ۲۱ میلیون واحد بیت کوین در شبکه وجود دارد که تاکنون حدود ۱۸ میلیون واحد آن استخراج شده است.

هر چه در زمان به جلو می‌رویم، سختی استخراج بیت‌کوین بالاتر رفته و هزینه‌ی آن نیز افزایش می‌یابد. چرا که برای استخراج آن نیاز به استفاده از دستگاه‌های پردازشی قدرتمندی وجود دارد.

 

سختی شبکه چیست؟

 

سختی شبکه پارامتری متغیر است که سبب ایجاد نظم در فرآیند ایجاد بلاک‌ها می‌شود. به‌طور میانگین در شبکه‌ی بیت‌کوین هر ده دقیقه یک بلاک ایجاد می‌شود. گاهی اوقات ممکن است برخی از ماینرها از سیستم‌های بسیار قدرتمندی استفاده کنند. این موضوع می‌تواند مدت زمان ایجاد بلاک را کاهش دهد. از این رو شبکه هر دو هفته یک بار و پس از ایجاد ۲۰۱۶ بلاک، سختی خود را افزایش می‌دهد.

 

البته زمان ایجاد بلاک همیشه دقیقاً ۱۰ دقیقه نیست و می‌تواند گاهی متغیر باشد و زمان کوتاهی بیشتر یا کمتر برای ایجاد بلاک طول بکشد.

 

استخر استخراج چیست؟

 

افزایش سختی شبکه سبب شده است دیگر کسی نتواند به‌تنهایی و به کمک سیستم‌های پردازشی خود در ماینینگ بیت کوین موفق باشد. این مسئله سبب ایجاد مفهومی با عنوان استخر استخراج شده است. در یک استخر استخراج ماینرها مختلفی قدرت پردازشی خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و به‌همراه هم در راستای حل مسئله و ایجاد بلاک تلاش می‌کنند.

 

یک استخر استخراج پس از موفقیت و دریافت پاداش، آن را بین ماینرها (به‌نسبت قدرت پردازشی که در اختیار استخر قرار داده‌اند) تقسیم می‌شود.

 

 

نکات پایانی

 

اگر می‌خواهید در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنید، یادگیری سرمایه‌گذاری و استفاده از سیگنال‌های یک کانال ارز دیجیتال می‌تواند کمک کننده باشد. هم‌چنین استخراج یا ماینینگ نیز گزینه‌ی خوبی‌ست، اگر بتوانید هزینه‌های آن را تامین کنید.

 

برای استخراج حتماً یک استخر معتبر و دارای سابقه پیدا کنید. فراموش نکنید که برای ساخت شاسی ریگ ماینینگ حتماً به صورت اصولی و دقیق عمل کنید.

 

پیش از هر چیز هزینه‌های لازم را از قبیل مبلغ مورد نیاز برای خرید دستگاه، تامین فضای مورد نظر، لوازم تهویه‌ی هوا و خنک کننده، هزینه‌ی برق مصرفی و ... برآورد کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا در صورت سودده نبودن استخراج روش‌های دیگری را برای کسب درآمد از کریپتوکارنسی پیدا کنید.

امید بازدید : 25 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

انجام معاملات در قراردادهای آتی و به‌ویژه در فیوچرز بایننس، یکی از شیوه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. دلیل این امر امکانات انجام معاملات با انعطاف بیشتر و با شیوه‌های مختلف است. هم‌چنین انجام معاملات اهرمی در بایننس می‌تواند سوددهی بیشتری را به همراه داشته باشد. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند تا در بایننس فیوچرز ثبت نام کرده و شروع به انجام معامله کنند.

اما این بسیار مهم است که فرد بتواند تحلیل درستی از شرایط و وضعیت پیش روی یک ارز داشته باشد. چرا که این نوع معاملات به همان اندازه که می‌توانند سودبخش‌تر باشند، ممکن است باعث تجربه‌ی ضرر بیشتری نیز شوند.

اما چگونه می‌توان تحلیل کرد و قیمت یک ارز را پیش‌بینی کرد؟

https://www.ghatreh.com/news/mm37049/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%B3%20%D9%88%20%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%20%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA

تحلیل احساسات، یکی از مفاهیم مهم در سرمایه گذاری

در بازارهای مالی ۳ نوع تحلیل وجود دارد. این تحلیل‌ها عبارتند از:

·       تحلیل فاندامنتال

·       تحلیل تکنیکال

·       تحلیل احساسات

اغلب سرمایه‌گذاران و تریدرها تنها دو مورد اول را شینده و با آن‌ها آشنایی دارند. اما بد نیست بدانید که تحلیل احساسات نیز یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع تحلیل‌ها در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری است.

اما ببینیم تحلیل احساسات چیست و دقیقاً به شکلی می‌تواند به ما کمک کند؟

تحلیل احساسات چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تحلیل احساسات (Sentiment Analysis) کاربردهای بسیاری دارد. این تحلیل در حقیقت به معنی تشخیص احساسات گوناگون (مثبت،منفی و خنثی) در یک زمینه است. تشخیص این احساس در حوزه‌ی مورد نظر می‌تواند به ما در پیش‌بینی وضعیت آتی آن کمک کند. به همین دلیل استفاده از این تحلیل در معاملات اهرمی بایننس نیز بسیار مهم و حیاتی‌ست.

در بازارهای مالی احساسات هستند که مسیر بازار را مشخص می‌کنند. احساس مثبت می‌تواند نشان دهنده‌ی رشد قیمت یک ارز خاص باشد. هم‌چنین احساس منفی می‌تواند خبر از سقوط قیمت‌ها بدهد.

یکی از مسائلی که همه‌ی ما از تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال آگاهیم، اخبار و اطلاعاتی‌ست که توسط رسانه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. چنین فضاسازی‌هایی به ایجاد احساسات مختلفی در سرمایه‌گذاران منجر می‌شوند. همین ایجاد موج منفی یا مثبت در خصوص یک ارز در ذهن سرمایه‌گذاران می‌تواند روند عرضه و تقاضا و در نهایت تغییر قیمت یک ارز را تعیین کند. این تغییر می‌تواند در راستای رشد کردن و پامپ شدن یک ارز باشد یا در جهت سقوط آن.

از این جهت می‌توان تحلیل احساسات را بخشی از تحلیل فاندامنتال دانست. چرا که به شکلی بنیادی در حال بررسی بازار، اخبار و واکنش خریداران و فروشندگان به این اخبار هستیم.

تحلیل احساسات چگونه انجام می‌شود؟

تحلیل احساسات به دو صورت انجام می‌گیرد. یکی از این روش‌ها به صورت دستی بوده و شامل جمع آوری اطلاعات نوشته شده، اخبار منتشر شده و با بررسی وضعیت کلی بازار و پارامترهای مختلف آن انجام می‌شود. روش دوم روش خودکار بوده و به کمک برنامه‌نویسی و بر پایه‌ی الگوریتم‌های خاصی انجام می‌شود. این الگوریتم‌ها بر اساس یادگیری ماشین طراحی شده و هر چه دانش توسعه‌دهندگان در این زمینه بیشتر باشد نتایج دقیق‌تری به‌دست خواهد آمد.

منابع اطلاعاتی در اختیار سیستم قرار گرفته و سیستم برخی واژه‌ها و عبارات را به عنوان سیگنال مثبت یا منفی قلمداد می‌کند. به کمک تکنیک‌های پردازش زبان‌های طبیعی، سیستم قادر است جمع‌بندی و خروجی کلی‌ای از وضعیت احساسات مردم نسبت به یک ارز در اختیار کاربر قرار دهد.

فرآیند کار به این صورت است که با استفاده از منابع مختلف، جملات و متونی جمع‌آوری می‌شوند که حول موضوع مربوطه مطرح شده‌اند. این جملات به کمک تکنیک یاد شده تفکیک و آنالیز می‌شوند. نتیجه‌ی آنالیز دسته‌بندی اطلاعات به سه دسته‌ی اصلی مثبت، منفی و خنثی است. به این ترتیب سیستم قادر به حدس زدن احساسات سرمایه‌گذاران و مردم نسبت به ارز یا دارایی‌ای خاص خواهد بود.

چنین برنامه‌هایی به کمک هوش مصنوعی فرآیند سرمایه‌گذاری را به سمت هوشمندتر شدن پیش می‌برند. در این برنامه‌ها عموماً از زبان‌های برنامه‌نویسی‌ای هم‌چون پایتون استفاده می‌شود. بدیهی‌ست که هر چه اطلاعات بیشتری در اختیار سیستم قرار بگیرد و تحلیل در بازه‌ی زمانی گسترده‌تری انجام شود، نتایج دقیق‌تری به دست خواهند آمد.

برای انجام دقیق‌تر عملیات، کلمات مختلف به عنوان عناصر مثبت، منفی و خنثی تعریف می‌شوند. برای مثال کلمات هم‌چون صعود، خرید، پامپ و ... می‌توانند به عنوان عناصر مثبت شناخته شوند. در مقابل جملاتی که در آن‌ها عبارت‌های سقوط، فروش، دامپ، خروج و ... دیده می‌شوند، در دسته‌بندی منفی قرار می‌گیرند. البته درصد خطایی نیز در این شرایط وجود دارد که امری کاملاً طبیعی‌ست.

 

آیا تحلیل احساسات در معاملات اهرمی در بایننس کمک کننده است؟

البته. این نوع تحلیل در انواع بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال، سهام و بورس و ... بسیار مفید و پرکاربرد است. تحلیل‌گران در بازارهای مالی برای جمع‌آوری داده‌هایشان که به صورت متن هستند از کلیدواژه های مرتبط با بازارشان استفاده می‌کنند. به همین دلیل تحلیل احساسات در هر بازاری، ساختار برنامه‌نویسی و فکری خاص خود را می‌طلبد.

ما در بازار ارزهای دیجیتال اصطلاحات و مفاهیم خاصی داریم که ممکن است در دیگر بازارها وجود نداشته باشند. از این رو برای راه‌اندازی بخش جمع‌آوری اطلاعات باید به این نکات توجه شود.

متون و داده‌ها از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های خبری، سایت‌ها و ... گردآوری می‌شوند. یکی از منابع اصلی اطلاعاتی در تحلیل احساسات ارز دیجیتال، توییتر است. به عنوان مثال با استفاده از زبان پایتون و با در دسترس بودن کتاب‌خانه‌های مربوط به توییتر می‌توان به راحتی توییت‌های دارای کلید واژه مشخص شده را گردآوری کرد. سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی معمولاً نظرات خود را در خصوص ارزهای مختلف با هم به اشتراک می‌گذارند.

سپس برای تشخیص نوع داده‌ها ( مثبت، منفی یا خنثی بودن) از الگوریتم‌های یادگیری ماشین یا الگوریتمی معمولی حاوی فرهنگ لغت استفاده می‌کنند. در پایان با بررسی اطلاعات به‌دست آمده درباره روال آینده بازار تصمیم‌گیری می‌کنند.

در راه‌های پیشرفته‌تر امتیاز دهی به داده ها انجام می‌گیرد. این مسئله سبب می‌شود تحلیل‌گران بتوانند به یک الگوی جامع برسند.

انجام معاملات خودکار به کمک تحلیل احساسات

نکته‌ی بسیار جالب این‌جاست که تحلیل‌گران گاهی ربات‌های معامله‌گر و الگوریتم‌های تحلیل احساسات را به هم مرتبط می‌کنند. در حقیقت در کنار سیستم خودکار تحلیل احساسات و دریافت اطلاعات، ربات‌ها اطلاعات را دریافت کرده و در صورت مشاهده‌ی احساسات مثبت یا منفی به سرعت سفارش خرید یا فروش را در بازار ثبت کنند.

به دلیل وجود روش‌هایی هم‌چون موارد بالا در معاملات، اتفاقات جالبی نیز در این مارکت مشاهده شده‌اند. یکی از این اتفاقات به ۱ آوریل ۲۰۱۹ که روز دروغ آوریل نام داشت مربوط می‌شود. در این روز رسانه‌ها خبرهای کذب پخش می‌کنند.  قیمت بیت کوین در روز مورد نظر بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت. بسیاری از تحلیل گران اعتقاد داشتند که خبر تایید ETF بیت‌کوین که توسط نشریه فایننس مگنتز (Finance Magnates) نشر شد یکی از علت‌های اصلی برای این صعود شدید بود. چرا که ربات‌های معامله‌گر برحسب این ادعا و با توجه به تحلیل احساسات اقدام به خرید گسترده کرده و قیمت را افزایش دادند.

جمع بندی

برای تعیین روند آینده قیمت‌ها در بازار مالی ۳ نوع تحلیل فاندامنتال، تکنیکال و احساسات وجود دارد که تحلیل احساسات در حوزه های متعددی کابرد دارد.

این تحلیل اکثرا با استفاده از برنامه‌نویسی و یادگیری ماشین انجام می‌شود تحلیل‌گر داده‌های زیادی را از شبکه‌های اجتماعی گردآوری کرده و آنها را به مثبت، منفی یا خنثی بودن طبقه‌بندی می‌کند. به این ترتیب می‌تواند برای اقدامات آینده خود تصمیم بگیرد.

اگر قصد انجام معاملات اهرمی در بایننس را دارید حتماً باید بتوانید از تحلیل‌های مختلف و کاربردی استفاده کنید. استفاده از انواع تحلیل‌ها برای داشتن معاملاتی امن و پربازده در فیوچرز بایننس بسیاری پر اهمیت است.

امید بازدید : 24 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

به گزارش بورس نیوز، ارز‌های دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها ساز و کار خاص خود را دارند. سرمایه‌گذاری در این ارز‌ها و روش کارکرد آن‌ها نیز منحصر به فرد است. این موضوع سبب شده است که اصطلاحاتی در این حوزه وجود داشته باشند که آگاهی از آن‌ها به ما در درک این بازار کمک کند. در این‌جا ما برخی از اصطلاحات مهم مربوط به عرصه‌ی سرمایه‌گذاری بیت کوین را برایتان توضیح می‌دهیم.

برای مثال با مطالعه‌ی بخش‌های بعدی مقاله خواهید دید که دامیننس بیت کوین چیست و چه تاثیری در سرمایه گذاری ما دارد؟

علاوه بر این شما باید با ابزار‌های مختلف از جمله صرافی‌ها نیز آشنا باشید. این‌که بدانید تفاوت صرافی نوبیتکس با والکس چیست و هر صرافی چه ویژگی‌هایی دارد نیز نکته‌ی بسیار مهمی‌ست. برای بررسی چنین مواردی مصاحبه‌ای کوتاه با  امید فدوی از متخصصین حوزه‌ی ارز دیجیتال داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

https://www.boursenews.ir/fa/news/238256/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

 لطفاً برای خوانندگان ما توضیح دهید که دامیننس بیت کوین چیست؟

درود به شما. بله حتماً. ما برای دریافت معنا و مفهوم دامیننس می‌توانیم به سراغ معنای این اصطلاح برویم. Dominance در لغت به‌معنای تسلط و غلبه است. اما دامیننس بیت کوین چیست؟ در حوزه‌ی ارز‌های دیجیتال نیز غلبه و تسلط یک ارز در بازار را با عنوان دامیننس آن معرفی می‌کنند. به این معنا که ابتدا نگاهی به حجم کل مارکت باید داشته باشیم. سپس ببینیم چند درصد از این سرمایه در بیت کوین قرار دارد.

موضوع را با یک مثال کمی واضح‌تر کنیم. در بازار ارز‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. هزاران ارز و توکن وجود دارند که برخی از آن‌ها به‌تازگی معرفی شده‌اند. ما در مارکت کریپتوکارنسی، هر ارزی جز بیت‌کوین را با نام آلت‌کوین معرفی می‌کنیم. پس می‌توان گفت دامیننس بیت کوین به غلبه و تسلط بیت کوین بر بازار، در مقابل آلت‌کوین‌ها اشاره دارد.

ارزش کلی بازار ارز‌های دیجیتال، این روز‌ها بیش از ۱.۷ تریلیون دلار است. حدود ۱ تریلیون دلار از این میزان، به بیت کوین اختصاص دارد. اگر درصد سهم بیت کوین را نسبت به کل به دست می‌آورید، می‌توانید درک کنید دامیننس بیت کوین چیست و روی چه مقداری قرار دارد؟ با محاسبه‌ی این مقدار به عددی تقریبی ۵۸ درصد می‌رسیم. پس می‌توان گفت تسلط بیت کوین نسبت به بازار هم‌اکنون ۵۸ درصد است.

آیا دانستن این نکته که دامیننس بیت کوین چیست و مقدار آن چقدر است در سرمایه گذاری به ما کمک می‌کند؟

البته. اما موضوع این است که این اتفاق چطور می‌افتد؟ در بحث و بررسی ارز‌های دیجیتال و تغییر قیمت آن‌ها، یکی از مفاهیم فاندامنتال بسیار مهم، همین دامیننس بیت کوین است. در تحلیل فاندامنتال با بررسی میزان دامیننس می‌توان رفتار بازار را رصد کرد. تجربه نشان داده است که هر چه دامیننس بیت کوین افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز رو به رشد خواهد بود.

این تغییر به این معناست که سرمایه‌گذاران در حال انتقال سرمایه‌ی خود از آلت‌کوین‌ها و تبدیل این ارز‌ها به بیت کوین هستند. از این رو با توجه به فرآیند عرضه و تقاضا، قیمت بیت کوین شروع به رشد می‌کند.

عکس این موضوع نیز ممکن است. گاهی شما می‌بینید که دامیننس بیت کوین شروع به کاهش می‌کند. در این شرایط شاهد خارج شدن سرمایه‌گذاران از بیت کوین و هجوم آن‌ها به سمت آلت‌کوین‌ها هستیم. این موضوع اغلب زمانی رخ می‌دهد که قیمت بیت کوین در یک رنج خاص نوسان کرده و سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها به‌دنبال گزینه‌ی بهتری برای ترید کردن و کسب سود هستند.

این موضوع گاهی به اندازه‌ای مهم است و بر قیمت آلت‌کوین‌ها تاثیر می‌گذارد که اصطلاحی تحت عنوان «آلت سیزن» برای معرفی آن در نظر گرفته شده است. پس می‌توان از کاهش دامیننس نیز به عنوان یک سیگنال برای خروج از بیت کوین و ورود به دیگر ارز‌های ارزشمند مارکت استفاده کرد.

روند تغییر دامیننس بیت کوین چگونه است؟

دامیننس بیت کوین از آغاز به کار این ارز تا کنون کاهش چشم‌گیری داشته است. البته این کاهش به شکلی پیوسته رخ نداده است. در ابتدا می‌توان گفت دامیننس بیت کوین چیزی در حدود ۱۰۰ درصد بود. این میزان در طی سال‌های مختلف تا سال ۲۰۱۷ رو به کاهش بود و در این سال کاهش شدیدی را تجربه کرد. به‌طوری که میزان آن به زیر ۴۰ درصد رسید.

این مقدار پس از آن نوسانات بسیاری داشته و امروز در حدود ۶۰ درصد در حال نوسان است. به‌نظر می‌رسد با آغاز پروژه‌های قدرتمند و معرفی ارز‌ها و توکن‌های جدید، ممکن است این میزان کاهش پیدا کند.

چگونه با استفاده از دامیننس تغییرات قیمت را پیش بینی کنیم؟

این خواسته‌ی همه‌ی ماست که بتوانیم نزدیک‌ترین حالت به واقعیت را در خصوص آن‌چه برای قیمت‌ها اتفاق می‌افتد پیش‌بینی کنیم. اما این بسیار مهم است که تاثیرات دامیننس را در حالات مختلف بشناسیم. من در بالا یک حالت کلی از تاثیرات دامیننس ارائه دادم. اما موضوع به همین سادگی هم نیست و این‌که قیمت‌ها کاهشی باشند یا افزایشی به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

در ادامه من شرایط مختلفی را برایتان مثال می‌زنم و شرایطی را که بیشترین احتمال می‌رود تا رخ دهند. برای این منظور ما هم‌زمان با بررسی دامیننس بیت کوین نیم نگاهی نیز به دامیننس تتر خواهیم داشت. تتر به عنوان یک استیبل کن، ارزی‌ست که بیشترین ورودی و خروجی را در هنگام کاهش و افزایش قیمت‌ها تجربه می‌کند.

چرا که تتر دارایی سرمایه‌گذاران را از نوسانات در امان نگه می‌دارد. در زیر چهار حالت را در این خصوص بررسی می‌کنیم:

حالت اول - دامیننس بیت کوین و تتر در حال کاهش است: در این شرایط در صورت رشد قیمت‌ها، شاهد افزایش قیمت بیشتر آلت‌کوین‌ها از بیت‌کوین خواهیم بود.

حالت دوم - دامیننس بیت کوین کاهشی‌ست، اما دامیننس تتر در حال افزایش است: در این شرایط اگر بازار رو به کاهش باشد، آلت‌کوین‌ها موقعیت خود را بهتر از بیت کوین حفظ خواهند کرد.

حالت سوم – دامیننس بیت کوین افزایشی و دامیننس تتر کاهشی‌ست: این وضعیت نشان می‌دهد رشد قیمت بیت کوین نسبت به آلت‌کوین‌ها بیشتر خواهد بود.

حالت چهارم – دامیننس بیت کوین و تتر افزایشی‌ست: در چنین شرایطی اگر قیمت نزولی باشد، آلت‌کوین‌ها متحمل کاهش بیشتری خواهند بود.

نکته‌ بسیار مهمی که وجود دارد و اغلب خوانندگان ما به دنبال درک آن هستند، انتخاب صرافی و خرید و فروش در امنیت کامل است. آیا در این خصوص توصیه‌ای دارید؟

این موضوع خیلی مهم است و تقریباً تمام تریدر‌ها درباره‌ی آن دغدغه دارند. بسیاری از افراد دوست دارند بدانند کار کردن با صرافی داخلی بهتر است یا خارجی. بسیاری می‌پرسند که تفاوت یک صرافی مثل نوبیتکس با صرافی والکس چیست؟ یا چرا کارمزد‌ها در صرافی‌ها با یکدیگر متفاوت است.

در انتخاب صرافی شما باید به نکات بسیار مهم زیر توجه داشته باشید:

• امنیت صرافی را مورد بررسی قرار دهید. تیم برنامه‌نویسی و متخصصین صرافی باید بتوانند از دارایی شما به‌خوبی مراقبت کنند.

• در هنگام وارد شدن به سایت صرافی حتماً به دقیق و درست بودن آدرس توجه کنید.

• هیچ‌گاه به هیچ صرافی‌ای کلمات خصوصی کیف پول خود را ندهید.

• در استفاده از صرافی‌های خارجی به نکاتی که درباره‌ی احراز هویت وجود دارند توجه کنید.

به عنوان آخرین سوال دوست داریم به مخاطبان ما بگویید روند پیش روی بازار ارز‌های دیجیتال را چگونه می‌بینید؟

حقیقت امر این است که جهان و زندگی بشر در حال پیش رفتن در مسیر فناوری‌های دیجیتال است. نمی‌توان رمزارز‌ها را نادیده گرفت. هر چه پیش می‌رویم این ارز‌ها علاوه بر ارزش، کاربرد‌های بیشتری نیز پیدا می‌کنند.

این کاملاً بدیهی‌ست که کریپتوکارنسی بازاری با پتانسیل بسیار بالاست. هنوز بسیاری از افراد به‌خوبی با این بازار آشنا نشده‌اند. در طول زمان با افزایش سرمایه‌گذاران در این حوزه و وارد شدن سرمایه‌های بیشتر به‌آن، بی‌شک شاهد رشد چشم‌گیر آن خواهیم بود.

امید بازدید : 25 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

در این مطلب قصد داریم نگاهی گذرا اما دقیق به مبحث سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال داشته باشیم. با مطالعه‌ی بخش‌های مختلف این مقاله، درمی‌یابید که سرمایه‌گذاری خود را باید از کجا آغاز کنید.

بی‌شک سرمایه‌گذاری در رمزارزها شباهت بسیار زیادی به هر سرمایه‌گذاری دیگری دارد. آشنایی با قواعد مدیریت سرمایه و در نظر داشتن ریسک و مفاهیمی از این دست به ما کمک می‌کنند تا سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشیم یا با ضرر مواجه شویم. از این رو بهتر است که سرمایه‌مان را با دیدی باز و آگاهانه وارد این مارکت کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال در سال گذشته و در چند ماهه‌ی اخیر به شدت داغ بوده است. رشد چند صد درصدی برخی از آلت‌کوین‌ها باعث شده است تا افراد بیشتری به دنبال وارد کردن سرمایه‌ی خود به این مارکت بوده و متوقع دریافت سودهای کلان باشند. اما از کجا باید شروع کرد؟

دانش و آگاهی، مهم‌تر از هر چیزی‌ست

توصیه اول ما به همه‌ی سرمایه‌گذاران، آموزش، آموزش و آموزش است. شما برای آن‌که بتوانید یک سرمایه‌گذار و تریدر موفق در حوزه‌ی کریپتوکارنسی باشید، باید بتوانید مفاهیم، مهارت‌ها و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را کسب کنید.

مفاهیم پایه‌ی ارز دیجیتال اولین چیزی‌ست که باید به آن بپردازید. این مفاهیم می‌توانند در حیطه‌های بلاکچین، کیف پول ارز دیجیتال و … مورد بررسی قرار بگیرند. البته توجه کنید که شما در هنگام مطالعه و تحقیق حتماً بهترین شرایط و موقعیت را برای خود دنبال کنید.

برای مثال اگر میزان خاصی از سرمایه در دسترس‌تان است، در تحقیق خود به دنبال بهترین گزینه‌ها با مبلغ مورد نظر خود بگردید. همچنین مدت زمان سرمایه‌گذاری و تاثیر آن بر نوع سرمایه‌گذاری‌ای که می‌خواهید انجام دهید را در نظر داشته باشید.

به عنوان نمونه یکی از چیزهایی که باید به دنبال آن باشید، بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان است. برخی شرایط خاص گاهی محدودیت‌ها و حتی موقعیت‌های مناسبی را برای ما ایجاد می‌کنند. شما باید بدانید که آیا تحریم‌ها و دیگر موقعیت‌های جاری می‌توانند به شما کمک کنند تا سرمایه‌ی شما را به‌خطر بیندازند.

http://datajoo.com/news/news-reportage/300562/

انتخاب یک کیف پول مناسب

بعد از آن‌که مفاهیم پایه‌ای ارز دیجیتال را شناختید نوبت به فراهم کردن یک کیف پول مناسب می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید کیف پول (ولت Wallet) های مختلفی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

این کیف پول‌ها به انواع مختلف و بسیار مهمی تقسیم می‌شوند. برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال عبارتند از:

• کیف پول‌های سخت افزاری نظیر لجر Ledger

• کیف پول‌های نرم افزاری موبایل مثل تراست والت

• کیف پول‌های نرم افزاری کامپیوتر مثل Exodus

این‌ها مهم‌ترین دسته‌بندی ولت‌های ارز دیجیتال هستند. البته ما تنها یک مثال از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم و شما می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب پیدا کنید. اما سوال این‌جاست که بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان چیست؟ این مسئله زیاد پیچیده نیست. بلکه نکته‌ی قابل بحث و مورد توجه در این زمینه، انتخاب صرافی است. بنابراین اغلب مهم نیست در کدام کشور هستید و به دلیل غیرمتمرکز بودن سیستم کیف‌پول‌ها امکان استفاده از انواع کیف‌پول‌ها برای همه فراهم است.

اما بسیار مهم است که کیف پول مناسبی را با توجه به نوع سرمایه‌گذاری و ارزی که می‌خریم انتخاب کنیم. برای مثال اگر می‌خواهید به‌طور شبانه‌روزی در حال خرید و فروش ارز باشید، کیف پول سخت‌افزاری انتخاب مناسبی نیست. هم‌چنین باید توجه داشته باشید که کیف پول مورد نظر از ارزی که می‌خرید پشتیبانی کند.

برای مثال اگر می‌خواهید ارز دیجیتال دوج بخرید. کیف پولی که استفاده می‌کنید باید از ارز دیجیتال دوج پشتیبانی کند.

http://datajoo.com/news/news-reportage/300562/

خرید و فروش بیت کوین را از کجا شروع کنیم؟

حالا که یک کیف پول مناسب برای خود پیدا کرده‌اید. زمان آن می‌رسد که خرید و فروش بیت کوین و یا هر ارز دیگری را که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید شروع کنید. کوین‌ها و توکن‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و سود خوبی کسب کنید.

اما این کوین‌ها و توکن‌ها را از کجا می‌توان خرید؟

هم‌چون ارزهای فیات، رمزارزها نیز صرافی‌های خاص خود را دارند. در این صرافی‌ها شما به‌چند شکل مختلف می‌توانید معامله کرده و نسبت به خرید یا فروش یک ارز اقدام کنید. برای مثال شما می‌توانید در برخی صرافی‌ها، به خود صرافی ارزی را بفروشید یا ارز صرافی ارزی را بخرید.

در برخی دیگر از صرافی‌ها اما فروشنده و خریدار توسط قراردادهای هوشمند و به‌کمک سیستم بلاکچین معاملاتشان انجام می‌شوند.

در هر صورت این نکته بسیار مهم است که صرافی‌ای که به آن مراجعه می‌کنید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

• امکان خرید و فروش ارز مورد نظر شما را فراهم کند.

• معتبر و قابل اعتماد باشد.

• کارمزد کمی داشته باشد.

• معاملات شما در مدت زمان مقرر به‌انجام برساند.

هم‌چنین همان‌طور که گفتیم اگر نتوانیم بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان را دغدغه‌ای مهم بدانیم، در مقابل باید به بهترین صرافی برای ایرانیان پرداخت. این مسئله بیشتر به دلیل تحریم‌ها و مشکلات جانبی آن ایجاد می‌شود.

پس وقتی می‌خواهید خرید ارز دیجیتال را شروع کنید و ارزی مثل ارز دیجیتال دوج یا هر ارز دیگری بخرید، ابتدا ببینید آن صرافی از این ارز پشیبانی می‌کند یا خیر. سپس کارمزدهای آن را با دیگر صرافی‌ها مقایسه کنید. اگر از صرافی‌های خارجی هم‌چون بایننس استفاده می‌کنید حتماً به استفاده از وی‌پی‌ان و آی‌پی ثابت خارجی توجه داشته باشید و به‌هیچ عنوان با شماره‌ی همراه خود حساب ایجاد نکنید و از ایمیل استفاده کنید.

چه زمانی بخریم و چه زمانی بفروشیم؟

همه‌ی کسانی که وارد دنیای کریپتوکارنسی می‌شوند، یک دغدغه‌ی مهم دارند. این دغدغه‌ی مهم پیدا کردن زمان مناسب برای خرید و فروش ارزهاست. همه به‌دنبال این هستند که قیمت کف یک ارز را کشف کنند و در آن قیمت خرید کنند. هم‌چنین زمانی که بازار صعودی‌ست افراد سعی می‌کنند قیمت اوج ارز را یافته و در آن‌جا از آن خارج شوند.

البته این موضوع به تریدرها مربوط می‌شوند. چرا که ماینرها کاری به نوسانات قیمت ندارند (مگر آن‌که باعث از بین رفتن صرفه‌ی اقتصادی برای آن‌ها شود.). هم‌چنین هولدرها در اصلاح‌ها و ریزش‌های بازار چیزی نفروخته و تنها به دارایی خود می‌افزایند.

اما چگونه می‌توان روند قیمت‌ها را تشخیص داد. این موضوع به دو روش امکان‌پذیر است:

• تحلیل فاندامنتال

• تحلیل تکنیکال

اما هر یک از این‌ها چه مفهومی دارند؟

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چیست؟

در تحلیل فاندامنتال که با نام تحلیل بنیادی نیز شناخته می‌شود، ما به سیگنال‌ها، اخبار و شرایط کلی بازار اهمیت فراوانی می‌دهیم.

برای مثال توجه به مارکت کپ یک ارز در تحلیل فاندامنتال بسیار مهم است. هم‌چنین بررسی حجم معاملات در بازه‌های زمانی مختلف و رشد و کاهش آن نیز بسیار اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به تحلیل فاندامنتال شما می‌توانید دیدگاه بازار و سرمایه‌گذاران را نسبت به یک ارز دیجیتال درک کنید.

برای مثال مدتی پیش دیدیم که چطور اخبار و فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی چگونه بر قیمت ارز دیجیتال دوج تاثیر گذاشته و بابت رشد چشم‌گیر آن شد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بیش از هر چیز، به نمودار قیمت و وضعیت تغییرات آن پرداخته می‌شود. تحلیل‌گران تکنیکال بر این باورند که فرآیند تغییرات قیمت ارزها از یک روند خاص پیروی می‌کند. این روند تنها در صورتی تغییر می‌کند که شرایط فاندامنتال خاصی ایجاد شود.

با توجه به پارامترهای مختلف و به کمک الگوهای ایجاد شده بر روی نمودار، یک تحلیل‌گر می‌تواند افزایش یا کاهش قیمت یک ارز را در طول مدت پیش رو پیش‌بینی کند.

امنیت را فراموش نکنید

نکته‌ی بسیار مهم دیگر در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، امنیت است. در گام اول شما با انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان، امنیت را برای دارایی خود به ارمغان می‌آورید. اما نکاتی نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

برای مثال هیچ‌گاه نباید کلمات خصوصی کیف پول خود را در اختیار کسی قرار دهید. هم‌چنین بسیار مهم است که اگر کیف پول را بر روی گوشی نصب می‌کند مراقبت به‌سرقت رفتن یا هک شدن آن باشید.

امید بازدید : 26 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

برای سرمایه‌گذاری موفق در بازار کریپتوکارنسی‌ها، یکی از مهارت‌های بسیار ضروری، تحلیل تکنیکال است. در واقع شما با بهره‌مندی از دانش تکنیکال برای تحلیل نمودار قیمت می‌توانید سرمایه‌گذاری پرسودی را در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال تجربه کنید. برای یادگیری این تحلیل شما می‌توانید از طریق سایت‌هایی هم‌چون آکادمی امید فدوی اقدام کنید. این آموزشگاه علاوه بر آموزش روش‌های سرمایه‌گذاری، به شما کمک می‌کند تا در صرافی‌هایی نظیر نوبیتکس ورود کرده و حساب ایجاد کنید. 

هم‌چنین انتخاب صرافی نکته‌ای مهم است و برای مثال گاهی سرمایه‌گذاران در انتخاب بین صرافی‌هایی همچون کوینکس یا بایننس دچار تردید می‌شوند. دیگر مزیت استفاده از آموزش‌های این سایت، یادگیری چنین نکاتی‌ست.

https://www.gsm.ir/news/show/54565/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-/

تحلیل تکنیکال چیست؟

فرض ما بر این است که شما با مفاهیم پایه‌ای ارز دیجیتال آشنایی دارید. حال زمان آن رسیده است که به یک صرافی ایرانی نظیر نوبیتکس ورود کرده و اقدام به خرید و فروش کنید. اما چه چیزی می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید زمان درست خرید و موقعیت مناسب فروش را تشخیص دهید؟

پاسخ این سوال در تحلیل تکنیکال نهفته است. اما تحلیل تکنیکال دقیقاً چیست؟ در یک پاسخ ساده، به فرآیند آنالیز و بررسی اطلاعات نمودار قیمت یک ارز، تحلیل تکنیکال آن گفته می‌شود. هدف از این تحلیل، پیش‌بینی رفتار نمودار و اطلاع از کاهش یا افزایش قیمت آن است.

تحلیل تکنیکال بر چه اساسی انجام می‌شود؟

گفتیم در این تحلیل از اطلاعات استفاده می‌شوند؟ اما این اطلاعات چگونه به دست می‌آیند؟ اطلاعات مورد نظر برای انجام تحلیل تکنیکال، از رفتارهای گذشته‌ی نمودار جمع‌آوری می‌شوند.

در بازارهای مختلف از جمله بازار طلا، ارز و ... شرایط مختلف منجر به کاهش و افزایش قیمت‌ها می‌شوند. این شرایط که بر عرضه و تقاضا تاثیر می‌گذارند، می‌توانند باعث شوند روند رشد یا کاهش قیمت تغییر کند.

پارامترهای مختلفی برای پیش‌بینی قیمت در نظر گرفته می‌شوند. برای مثال شما برای پیش بینی قیمت بیت کوین به پارامترهایی نظیر قیمت فعلی، نرخ افزایش یا کاهش، حجم خرید و فروش و معاملات روزانه، مارکت کپ و ... توجه می‌کنید.

البته بسیاری افراد به تحلیل تکنیکال این نقد را وارد می‌کنند که تحلیل‌گران این روش توجهی به اخبار فاندامنتال ندارند. اما این کاملاً اشتباه است. چرا که یک تحلیل‌گر تکنیکال بیش از همه به اتفاقات و تاثیرات آن‌ها بر فرایند عرضه و تقاضا آگاه است.

آیا تحلیل تکنیکال را تنها می‌توان در بازار ارز دیجیتال استفاده کرد؟

خیر، در بازارهای مختلفی هم‌چون بورس، خرید فروش طلا، فلزات گرانبها و ... از این تحلیل استفاده می‌شود. در واقع تحلیل تکنیکال به‌نوعی یک مفهوم مشترک بین تمام این بازارهاست و چون با ارقام و ریاضیات سر و کار دارد، فارغ از نوع بازار قابل بررسی است.

اما برای آن‌که بتوانید قیمت ارزهای دیجیتال را به‌خوبی پیش بینی کرده و بر موضوعاتی هم‌چون خطوط مقاومت و حمایت و مسائلی از این دست به طور کامل مسلط شوید، توصیه می‌شود حتماً آن را در بستر ارزهای دیجیتال بیاموزید. برای مثال آکادمی امید فدوی آموزش‌های رایگان ارزنده‌ای را در این راستا در اختیار کاربران قرار داده است. البته اگر شما تمایل داشته باشید می‌توانید با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال نکات بیشتر و دسته‌بندی شده تری را بیاموزید.

سه اصل اساسی در تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بر پایه‌ی سه اصلی مهم استوار است. این سه اصل، بیان‌گر ماهیت واقعی این تحلیل هستند. اگر بتوانید این سه اصل را درک کنید، می‌توان گفت به روش اصلی کارکرد تحلیل تکنیکال نیز پی برده‌اید.

  • نمودار قیمت مرجع است.
  • تغییر قیمت (چه افزایش و چه کاهش) بر اساس روند خاصی اتفاق می‌افتد.
  • تاریخ تکرار می‌شود.

اصل اول به این معناست که منبع اول و آخر تحلیل‌گر، باید نمودار قیمت باشد. تغییرات باید بر روی این نمودار بررسی شوند و دلایل آ‌ن‌ها کشف شود. اصل دوم بیان‌گر موضوعی بسیار مهم است. از دیدگاه تکنیکال، افزایش و کاهش قیمت روند مشخصی را طی می‌کند. اگر شما بتوانید این روند را کشف کنید می‌توانید به‌خوبی قیمت را پیش‌بینی کنید. اما این روندها همیشه ثابت نیستند. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند این روند را تغییر دهند. شرایط اقتصادی، اخبار فاندامنتال و ... از جمله این موارد هستند.

با دانستن اصل سوم شما می‌توانید موقعیت‌های مشابه را شکار کنید. برای مثال اگر شما پیش از این مشاهده کرده‌اید پس از آن‌که یک ارز جدید در کوینکس یا بایننس لیست می‌شود، قیمت آن به‌شدت افزایش می‌یابد، می‌توانید این موضوع را به موارد بسیاری تعمیم دهید. البته این کار را باید با دقت انجام دهید.

برای تحلیل تکنیکال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

گفتیم اولین و مهم‌ترین مرجعی که باید به آن به‌خوبی توجه کنید، نمودار قیمت است. نمودار قیمت یک ارز دیجیتال اطلاعات متعددی را در اختیار ما قرار می‌دهد. با کنار هم قرار دادن این اطلاعات ما می‌توانیم نگاهی گسترده به پروسه‌ی تغییر قیمت و رشد یا کاهش آن داشته باشیم.

در زیر مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار در فرآیند تغییرات قیمت یک ارز را بیان کرده‌ایم:

  • به روند فعلی قیمت به‌خوبی توجه کنید. کاهش، افزایش و شیب نمودار اولین نکته است. این روند را باید در بازه‌های زمانی یک ساعته، یک روزه، یک ماهه و گاهی حتی یک ساله و با توجه به نوع تحلیل خود انتخاب کنید.
  • الگوها را بررسی کنید. الگوهای مختلفی بر روی نمودار تشکیل می‌شوند. در اغلب موارد تشکیل شدن این الگوها پیامدهای مشابهی به همراه دارد. برای مثال یکی از الگوهایی که بسیار در خصوص آن شنیده می‌شود، الگوی سر و شانه است.
  • اندیکاتورها را تحت نظر داشته باشید.
  • بررسی نوسان‌نما را فراموش نکنید.
  • میانگین متحرک و تغییرات آن را بسنجید.
  • شناسایی سطوح مقاومت به شما در تعیین بازه‌ی نوسان قیمت کمک می‌کند.
  • بررسی خطوط حمایت برای جلوگیری از ضرر و تعیین حد ضرر و شناسایی نقاط ورود بسیار مهم است.

تحلیل تکنیکال چه مزایایی دارد؟

با یادگیری تحلیل تکنیکال شما از مزایای مختلف این مهارت بهره‌مند خواهید شد. در وهله‌ی اول همان‌طور که گفتیم این تحلیل در تمام بازارها قابل اجرا و استفاده است. یعنی اگر شما بخواهید سرمایه‌گذاری خود را گسترش دهید و در بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از این دانش بهره ببرید.

اما این نوع تحلیل مزایای دیگری نیز دارد. دیگر مزیت مهم این نوع تحلیل، کمک به تحلیل فاندامنتال است. اگر شما پیش از این تحلیل فاندامنتال را آموخته باشید، حتماً با معایب آن آشنایید. برای مثال یکی از نقاط ضعف تحلیل فاندامنتال، عدم تعیین نقاط ورود و خروج است. اما این مسئله به خوبی در تکنیکال حل می‌شود. پس شما با دانش فاندامنتال و بررسی بازار، متوجه تاثیرات پیش رو خواهید شد. در این بین تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند تا به شکلی دقیق‌تر زمان مناسب برای ورود و خروج را تشخیص دهید.

هم‌چنین امکان استفاده از این تحلیل برای بازه‌های زمانی مختلف، دیگر مزیت آن است. شما می‌توانید با استفاده از این تحلیل بر روی بازه‌های زمانی چند ساعته، روزانه، هفته‌ای و ماهانه کار کنید. 

نکات پایانی

با توجه به نکاتی که گفته شد می‌توان جمع‌بندی زیر را ارائه کرد.

در قدم برای شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اقدام به دریافت آموزش‌های مناسب از سایت‌های معتبر و خوش‌سابقه‌ای هم‌چون آکادمی امید فدوی کنید. در گام دوم باید اصطلاحات مقدماتی ارز دیجیتال، بلاکچین و نحوه‌ی کارکرد آن را بیاموزید. هم‌چنین باید بتوانید در صرافی‌هایی هم‌چون نوبیتکس ورود کرده یا از صرافی‌های خارجی مانند کوینکس یا بایننس استفاده کنید.

گام سوم نیازمند یادگیری مهارت‌های تحلیلی و مفاهیم پایه‌ای این دانش است. به این ترتیب شما خواهید توانست با تقویت این مهارت در خود نسبت به خرید و فروش موثر و پر سود ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

امید بازدید : 24 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

صرافی‌های ایرانی مختلفی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت دارند. این صرافی‌ها با توجه به امکانات و ویژگی‌های مثبتی که دارند، توانسته‌اند نیاز بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی و تریدرهای فعال در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال را برآورده کند. صرافی‌هایی نظیر صرافی نوبیتکس، والکس، کریپتولند و ... به‌خوبی توانسته‌اند نقش موثر را در بازار کریپتوکارنسی ایران ایفا کنند. به دلیل اهمیت این صرافی‌ها برای تریدرها، در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته نگاهی به ویژگی‌هایشان داشته باشیم.

http://elmi.akairan.com/elmi/scientific-news/rep-omidfadavi-12-28.html

انواع صرافی ارز دیجیتال را بشناسیم

در دوره آموزش ارز دیجیتال، یکی از مهم‌ترین سرفصل‌ها، آشنایی با انواع صرافی‌ها و نحوه‌ی کار آن‌هاست. صرافی‌های ارزهای دیجیتال را به‌طور عمومی می‌توان به سه‌دسته‌ی مختلف تقسیم کرد.

صرافی متمرکز: یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال، در مالکیت فرد یا گروهی خاصی قرار دارد. این فرد یا گروه بر دارایی‌های کاربران صرافی کنترل داشته و آن‌ها را مدیریت می‌کنند. در این صرافی‌ها معمولاً معاملات با خود صرافی انجام می‌شود. یعنی شما وارد صرافی شده و ارز مورد نظر خود را به صرافی فروخته یا از آن می‌خرید. به این ترتیب با توجه به اختلاف قیمت فروش و خرید صرافی از این معاملات سود می‌کند.

صرافی غیرمتمرکز: نوع غیرمتمرکز صرافی‌ها را می‌توان دارای تناسب بیشتری با ماهیت غیرمتمرکز بودن ارز دیجیتال دانست. در این صرافی معمولاً با استفاده از سیستم‌های بلاکچین و قراردادهای هوشمند، معاملات مدیریت شده و به‌انجام می‌رسند.

صرافی همتابه‌همتا: در صرافی P2P شما به‌طور مستقیم با خریدارها و فروشنده‌ها در ارتباطید. به‌این ترتیب می‌توانید سفارش‌های خرید و فروش را مشاهده کرده و اقدام به خرید و یا فروش مقدار مورد نظر از ارزی خاص کنید.

http://elmi.akairan.com/elmi/scientific-news/rep-omidfadavi-12-28.html

نکات مهم در انتخاب صرافی

صرافی‌ها را می‌توان از دیدگاه‌های دیگری نیز بررسی کرد. این دیدگاه را در زیر عنوان می‌کنیم:

پشتیبانی از ارزها: برای شروع باید دید که یک صرافی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند. چرا که بعضی از صرافی‌ها تنها ارزهایی مشخص را پوشش داده و شما نمی‌توانید هر رمزارزی را در آن‌ها معامله کنید.

به‌عنوان نمونه صرافی نوبیتکس یکی از صرافی‌های ایرانی‌ست که همه‌ی ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد.

میزان کارمزد: در معامله‌های مختلف در بازار کریپتوکارنسی، شبکه‌های مختلف Fee یا کارمزد مشخصی را از حساب شما کسر می‌کنند. صرافی‌ها نیز میزان کارمزد خاصی دارند. بسیار مهم است که صرافی‌ای با کم‌ترین میزان کارمزد انتخاب کنید.

امکانات و دسترسی‌ها: برخی از صرافی‌ها تنها از طریق وبسایت در دسترس بوده و تحت وب هستند. اما مواردی نیز وجود دارند که می‌توان با استفاده از اپلیکیشن با آن‌ها کار کرد. بدیهی‌ست کار با اپلیکیشن بسیار ساده‌تر است و می‌تواند سرعت کار و راحتی آن برایتان را افزایش دهد.

چرا کار با صرافی ایرانی راحت‌تر است؟

این موضوع دلایل متعددی دارد. پیش از هر چیز کار کردن با یک سایت ایرانی به دلیل فارسی بودن زبان آن بسیار ساده‌تر است. اغلب افرادی که وارد حوزه‌ی ارزهای دیجیتال می‌شوند، لزوماً به زبان انگلیسی مسلط نیستند. به همین دلیل کار کردن با سایت‌هایی هم‌چون بایننس برای همه آسان نیست. از این رو یک سایت ایرانی می‌تواند انتخابی مناسب به‌ویژه برای افراد مبتدی باشد.

اما نکات دیگری نیز وجود دارند که سبب برتری سایت‌های صرافی ایرانی می‌شوند:

  • امکان خرید با استفاده از ریال: در صرافی‌های خارجی شما باید پیش از هر چیز اقدام به خرید دلار کنید. به همین دلیل یک مرحله به فعالیت شما اضافه می‌شود. در برخی از صرافی‌ها نیز که معاملات به‌صورت کریپتوبه‌کریپتو انجام می‌شوند شما نیاز به خرید یک ارز دیجیتال داشته تا بتوانید آن را وارد صرافی کنید. اما در یک صرافی ایرانی شما به‌راحتی و از طریق کارت‌های عضو شتاب می‌توانید اقدام به خرید ارز مورد نظر خود کنید.
  • امکان پیگیری در سایت‌های صرافی مجاز: همکاری با یک سایت مجاز صرافی ایرانی، به معنای امنیت بیشتر است. البته در امنیت سایت‌های خارجی تردیدی نیست. اما مسئله این است که اگر زمانی اتفاقی بیفتد، آیا شما امکان و توانایی پیگیری و شکایت را خواهید داشت یا خیر؟
  • وجود تحریم‌های اقتصادی باعث شده‌اند استفاده از بیشتر صرافی‌های معتبر خارجی، برای ایرانی‌ها غیرمجاز باشد. این موضوع باعث شده است افراد از طریق راه‌هایی هم‌چون استفاده از وی‌پی‌ان و وی‌پی‌اس اقدام به ساخت حساب در این سایت‌ها و فعالیت در آن‌ها کنند. این موضوع باعث می‌شود ریسک کارتان بالا رفته و امکان مسدود شدن حساب‌تان وجود داشته باشد. به‌ویژه اگر تازه‌کار باشید به شما توصیه می‌کنیم حتماً انتخاب خود را با دقت بیشتری در این زمینه انجام دهید.

اگر با توجه به نکات بالا تصمیم به استفاده از یک صرافی ایرانی گرفته‌اید. زمان آن است که برخی از مهم‌ترین سایت‌ها را در این حوزه بشناسید.

معرفی بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

پس از آن‌که دوره آموزش ارز دیجیتال را گذراندید و با مفاهیم و نکات مهم سرمایه‌گذاری آشنا شدید. نوبت به انتخاب یک صرافی برای خرید و فروش کریپتوکارنسی‌ها می‌رسد. البته پیش از آن حتماً یک کیف پول ارز دیجیتال خوب تهیه کنید تا بتوانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

در زیر برخی از صرافی‌های معتبر ایرانی را معرفی می‌کنیم:

کریپتولند

برای ثبت‌نام در صرافی کریپتولند، شما نیاز به احراز هویت دارید. این کار با استفاده از اطلاعات زیر انجام می‌شود:

  • شماره تلفن ثابت
  • شماره تلفن همراه
  • ایمیل معتبر
  • یک عکس با در دست داشتن کارت ملی و تعهدنامه اخلاقی

البته چنین ویژگی‌هایی در تضاد کامل با آزادی‌های جهان رمزارزها دارد. اما برای شروع کار شاید مجبور به طی کردن این پروسه شوید. این صرافی از ارزهای بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی مهم دیگر در خصوص آن، دریافت کارمزد 0.1 درصدی برای معاملات است.

برای افزایش امنیت حساب خود در این سایت می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی Google Authenticator کد دوعاملی خود را فعال کنید. نقطه ضعف این صرافی عدم دارا بودن اپلیکیشن است.

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس دیگر صرافی بسیار پرطرفدار ایرانی‌ست. پیش از هر چیز باید به این اشاره کنیم که در صورت انتخاب این صرافی می‌توانید کارهای مالی خود را به‌راحتی و با استفاده از اپلیکیشن انجام دهید. تعیین کارمزد نوبیتکس با توجه دو عامل مهم یعنی حجم معامله و نوع معامله (جفت‌ارز مورد نظر تعیین می‌شود.) در معاملات کم‌تر از 30 میلیون تومان، بین 30 تا 50، بین 50 تا 100، و در معاملات بیش از 100 میلیون میزان کارمزد به‌ترتیب 0.35، 0.3، 0.25، 0.2 درصد است.

اما استثنائاً برای معاملات مربوط به بیت‌کوین/تتر کارمزد مورد نظر برای میکر و تیکر به ترتیب 0.13 و 0.15 درصد است.

صرافی والکس

در سایت والکس اعلام شده است به‌زودی از نسخه‌ی اپلیکیشن این صرافی رونمایی خواهد شد. پس از ورود به این سایت شما می‌توانید از طریق ایمیل و تعیین رمز یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از تایید رمز می‌توانید وارد حساب خود شده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

این اطلاعات پس از بررسی تایید و در حساب شما قرار می‌گیرند. احراز هویت در این سایت نیز مرحله‌ای بسیار مهم است که بدون آن نمی‌توانید اقدام به خرید و فروش کنید.

کارمزدهای این صرافی نیز با توجه به حجم معامله و در سطوح مختلف برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم و اورانیوم بین 0.35 درصد تا 0.2 درصد متغیر است. کارمزد معاملات بیت‌کوین-تتر نیز فارغ از حجم آن، 0.2 درصد تعیین شده است. شما در این سایت به ازای برداشت ارز دیجیتال نیز نیاز به پرداخت کارمز خواهید داشت.

جمع‌بندی

فارغ از آن‌که از چه صرافی‌ای استفاده می‌کنید، نکته‌ی مهم‌تر، انجام معاملات هوشمندانه است. ما همواره به افراد توصیه می‌کنیم به دنبال دریافت و گذراندن دوره آموزش ارز دیجیتال از طریق مدرسین و فعالین متخصص عرصه‌ی کریپتوکارنسی باشند.

توجه کنید که پیش از هر چیز شما باید بدانید چه ارزی را چه زمانی خریده و چه زمانی بفروشید. در وهله‌ی دومی می‌توان به این نکته پرداخت که این خرید و فروش را کجا و چگونه انجام دهید.

نگران نباشید. با شرکت در یک دوره آموزش ارز دیجیتال خوب، کار با انواع صرافی‌های ایرانی و خارجی از جمله صرافی نوبیتکس را خواهید آموخت.

امید بازدید : 22 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

کافی‌ست نگاهی به سایت‌های مختلف سرمایه‌گذاری و شبکه‌های اجتماعی بیندازید تا مدام مطالبی را در خصوص ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) ببینید و بخوانید. تغییر شکل زندگی و پیشرفت تکنولوژی رشد بیش از پیش بازها ارزهای دیجیتال را بدل به امری حتمی کرده است.

این مسئله سبب شده است هر روز شمار زیادی از کاربران اینترنت به دنبال پاسخ سوال‌های خود در این حوزه بگردند. یکی از سوال‌های اساسی کاربران و افرادی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، در خصوص نحوه‌ی نگهداری ارزهای دیجیتالی مطرح می‌شود. از این رو مصاحبه‌ای را با جناب امید فدوی متخصص و مدرس دوره جامع ارزهای دیجیتال داشته‌ایم.

https://digiro.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%be%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1/

جناب فدوی لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چرا نگهداری از ارزهای دیجیتال امری مهم و حساس است؟

درود. امید فدوی هستم. بیش از چند سال است که در زمینه‌ی آموزش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فعالیت دارم. در این برهه با مسائل بسیاری مواجه بوده‌ایم. اما یکی از مشکلاتی که بیش از همه مخاطبان ما با آن مواجهند، دغدغه‌ی حفظ امنیت و نگهداری از ارزهایی‌ست که می‌خرند.

دلیل این حساسیت خطراتی‌ست که سرمایه‌ی افراد را تهدید می‌کند. همان‌طور که می‌دانید این مارکت نسبت به دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری عمر بسیار کمی دارد. این مسئله سبب شده است ناآگاهی و نبود دانش کریپتوکارنسی و بلاکچین بسیاری افراد را در معرض ضرر و کلاهبرداری قرار دهد. این شرایط نگهداری از ارزهای دیجیتال را بدل به امری مهم کرده است.

بسیار عالی؛ ممنونم از توضیحاتی که فرمودید. پیشنهاد می‌کنم برای آن‌که بحث را پایه‌ای پیش ببریم بفرمایید که چگونه می‌توان از پولی مثل بیت کوین و دیگر رمزارزها نگهداری کرد؟

ببینید ما باید پیش از هر چیزی مفهومی با عنوان کیف پول را درک کنیم. کیف پول یا همان Crypto Wallet ابزاری‌ست که با اتصال به شبکه‌ی بلاکچین ارزهای مختلف، قادر به ثبت دارایی افراد است. همان‌طور که می‌دانید تمام تراکنش‌ها و دارایی‌های افراد بر بستر بلاکچین ثبت می‌شوند. حال شما برای آن‌که بتوانید این دارایی‌ها را مدیریت کنید، نیاز به کیف پول دارید.

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند. نکات بسیار مهمی در نحوه‌ی استفاده از کیف پول‌ها وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل بود.

اگر ممکن است مهم‌ترین انواع کیف پول را به خوانندگان ما معرفی کنید.

حتماً. کیف پول‌ها از دیدگاه‌های مختلفی قابل دسته‌بندی هستند. برای مثال می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ی سرد و گرم تقسیم کرد. کیف پول‌های سرد به ولت‌های سخت‌افزاری و کاغذی گفته می‌شود. ولت‌های گرم نیز شامل کیف‌پول‌های تحت وب، نرم‌افزاری (برای دسکتاپ) و اپلیکیشن (برای تلفن‌های هوشمند) و ترکیبی از آن‌ها هستند.

بهتر است به تفکیک به هر یک از آن‌ها بپردازم تا کارکرد و ویژگی‌های هر یک را درک کنید. ابتدا کیف پول‌های سرد را بررسی می‌کنم و مزایای آن‌ها را توضیح می‌دهم.

کیف پول‌های سرد همان‌طور که گفتم به دو دسته‌ی اصلی ولت سخت ‌افزاری و کاغذی تقسیم می‌شوند. کیف پول سخت افزاری به نوعی گفته می‌شود که کلید خصوصی کیف پول بر روی کاغذ درج می‌شود. برای نگهداری درست از این نوع ولت بهتر است آن را حتماً در جای امنی نگه دارید. همچنین مسئله‌ی بسیار مهم در خصوص این نوع ولت، جلوگیری از آسیب و وارد شدن خدشه به آن است.

کیف پول‌های سخت افزاری چطور؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری همان‌طور که از نامشان پیداست، بر روی یک سخت‌افزار که به وسیله‌ی پورت USB به سیستم وصل می‌شوند. نکته‌ی همه در خصوص این کیف پول‌ها هم نگهداری در مکانی امن و مطمئن است.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این کیف‌ها امنیت بسیار بالای آن است. به‌گونه‌ای که اگر انتخاب درستی داشته باشید، ولت شما به هیچ عنوان قابل هک کردن نخواهد بود. بهترین کیف پول سخت افزاری موجود در بازار توسط کمپانی لجر (Ledger) تولید می‌شود. مدل این کیف لجر Nano S بوده و استفاده از آن به کسانی که می‌خواهند دارایی دیجیتالی خود را در امنیت نگه دارند توصیه می‌شود.

دیگر کمپانی مطرح در زمینه‌ی ساخت این ولت‌ها، ترزور (Trezor) تولید‌کننده‌ی ولت Model T است. البته این کمپانی‌ها نمونه‌های موفق دیگری نظیر Ledger Nano X و Trezor One را نیز طراحی کرده‌اند.

تفاوت این کیف پول‌ها در نوع ساخت، جنس بدنه، وجود یا عدم وجود صفحه نمایش و … در آن‌هاست. این کیف‌پول‌ها معمولاً شبیه یک فلش مموری هستند. دلیل اصلی این طراحی این است که دیده شدن آن سبب جلب توجه دیگران نشود.

از جمله قابلیت‌های مهم این کیف پول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این کیف چول‌های می‌تواند کوین‌ها و توکن‌های خود را از دیگر ولت‌ها بازیابی کنید.
  • این کیف پول‌ها معمولاً از تعداد زیادی ارز پشتیبانی می‌کنند. البته با توجه به نوع ولت، این تعداد متفاوت است.
  • قیمت کیف پول‌ها نیز مقوله‌ای مهم است که خریداران به آن توجه می‌کنند. معمولاً هر چه امنیت کیف پول بالاتر بوده و قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

با این تفاسیر می‌توان گفت بهترین کیف پول سخت افزاری، مدلی با بیشترین تعداد پشتیبانی ارز، قیمت مناسب، بدنه قوی، امکان اتصال به کیف پول‌های نرم‌افزاری و … است.

https://digiro.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%be%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1/

سپاس از شما. لطفاً کمی هم در خصوص کیف پول های نرم افزاری برایمان توضیحاتی ارائه کنید.

کیف پول‌های نرم‌افزاری و یا گرم خود به دو دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شوند. برخی از این کیف پول‌ها در قالب اپلیکیشن و بر روی تلفن‌های همراه قابل استفاده‌اند. از جمله محبوب‌ترین ولت‌های این دسته می‌توان به تراست ولت (Trust Wallet) اشاره کرد.

این ولت تقریباً از تمام کوین‌ها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری آسان یکی از مزایای بسیار مهم کار با این ولت است که باعث شده است افراد مبتدی به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

نوع دوم ولت‌های نرم‌افزاری بر روی ویندوز، لینوکس و مک نصب می‌شوند. اگر بتوانید ارزهای خود را بر روی سیستم خانگی خود ذخیره کنید، امنیت آن نسبت به کیف پول موبایل بیشتر است. البته در هر صورتی با رعایت نکات اساسی در این حوزه، احتمال به خطر افتادن سرمایه‌تان بسیار کم خواهد بود.

کیف‌پول‌های نرم‌افزاری دسکتاپ نیز انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها Atomic Wallet و Electrum است. البته بعضی نمونه‌ها هستند که هم بر روی اندورید و iOS و هم بر روی ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده‌اند.

آیا امکان ذخیره کردن رمزارزها به شکل دیگری نیز وجود دارد؟

بله؛ استفاده از کیف پول‌های تحت وب راه حل دیگری‌ست که می‌توانید آن را انتخاب کنید. در این نوع شما نیازی به نصب نرم‌افزار یا اپلیکیشن ندارید. بلکه از طریق هر دستگاهی و تنها با ورود به سایت مورد نظر می‌توانید نسبت به ایجاد کیف پول و استفاده از آن اقدام کنید.

البته این نباید باعث شود شما از هر سیتسمی به کیف پول خود وارد شوید. چرا که این موضوع می‌تواند سبب لو رفتن کلید خصوصی شما شده و دارایی شما را در دسترس دیگران قرار دهد.

کیف پول‌های تحت وب نیز نمونه‌های مختلفی دارند که برجسته‌ترین آن‌ها عبارتند از Freewallet و Blockchain.com.

لطفاً در صورت نیاز توضیحات تکمیلی را در این خصوص ارائه کنید

دیدید که کیف پول‌های مختلفی وجود دارند. من سعی کردم بهترین کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری و تحت وب را به شما معرفی کنم. در کنار شناخت این ولت ها شما برای موفقیت در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی نیاز به آموزش و یادگیری مفاهیم مهم این حوزه دارید.

ما آموزش‌های زیادی را به صورت رایگان در وبسایت آکادمی امید فدوی در اختیار کاربران قرار داده‌ایم که می‌تواند به آن‌ها برای شروع مسیری درخشان کمک کند.

امید بازدید : 15 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

این روزها دیگر همه می‌دانند که ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان از آن به سود رسید. در حقیقت امروزه رمزارزها بدل به یکی از منابع درآمدی بسیاری از افراد پیشرو در عرصه‌ی سرمایه‌گذاری و معادلات شده‌اند. از این رو یادگیری و درک این نکته که شرایط ورود به بازار ارز دیجیتال چیست و این‌که چگونه می‌توانیم ارز خرید و فروش کنیم بسیار مهم است.

برای آن‌که در این زمینه موفق باشید، چیزهایی مختلفی برای دانستن وجود دارند. برای مثال شما باید مفاهیم مربوط به این ارزها را بدانید. باید یاد بگیرید که از کیف پول، صرافی‌های داخلی و خارجی استفاده کنید و انتقال ارز در آن‌ها را یاد بگیرید. صرافی‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. شرایط بسیار متنوعی در انجام معادلات در دنیای رمزارزها ایجاد شده‌اند. معاملات اهرمی ارز دیجیتال یکی از این موارد است. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

https://www.itna.ir/news/64395/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF

استفاده از معاملات اهرمی ارز دیجیتال

اهرم یا لوریج (Leverage) که با عنوان ضریب اهرمی نیز شناخته می‌شود. یکی از ابزار بسیار کارآمد در کسب سود بیشتر در معاملات ارز دیجیتال است. درواقع با استفاده از این امکان، سرمایه‌گذار می‌تواند تا چند برابر سود بیشتر از آن چه ممکن بود کسب کند. البته این پتانسیل سود در ضرر آن نیز دیده می‌شود. بدین ترتیب به‌همان‌نسبت که امکان سود چندبرابری فراهم می‌شود. این امکان نیز وجود دارد که شما تا چند برابر متضرر شوید.

لوریج محدود به ارزهای دیجیتال نمی‌شود و در بازارهای مختلف از جمله فارکس و بورس نیز وجود دارد. اما این ابزار چیست و چه کاربردی دارد؟ برای درک مفهوم دقیق Leverage بخش‌های زیر را به دقت مطالعه کنید.

منظور از معاملات اهرمی ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طور که گفته شد، لوریج به شما این امکان را می‌دهد که چندین برابر بیشتر از حالت معمول سود کسب کنید. برای مثال اگر شما از اهرم یک به ده استفاده کنید، اگر به درستی عمل کنید می‌توانید تا ده‌برابر سود به دست بیاورید. البته در این شرایط امکان متقبل شده دهبرابر ضرر نیز محتمل است. اما چطور؟

فرض کنیم شما یک واحد از یک ارز دیجیتال را دارید. این ارز می‌تواند هر چیزی باشد. بیت‌کوین، اتریوم و یا هر چیز دیگری. اگر شما از اهرم یک به ده استفاده کنید، صرافی به شما این اجازه را خواهد داد تا با اعتباری ده‌برابری (10 واحد ارز مورد نظر) معاملات خود را انجام دهید. پس اگر در معاملات خود سود کنید، سودتان ده‌برابر و اگر ضرر کنید، ضررتان ده‌برابر خواهد شد.

برای این‌که شما بتوانید از این امکان استفاده کنید، باید وجهی را در نزد صرافی به عنوان وجه تضمین بگذارید. این وجه تضمین با نام مارجین شناخته می‌شود. شما وقتی یک معامله‌ی لوریج را باز می‌کنید، مبلغ مورد نظر از حساب شما خارج شده و وارد حساب صرافی مورد نظر می‌شود. برای مثال اگر از بایننس استفاده می‌کنید، مبلغ مورد نظر از کیف پول بایننس فیوچرز شما به حساب صرافی بایننس واریز می‌شود. سپس زمانی که معامله بسته می‌شود، انتقال ارز از بایننس به حساب شما اتفاق میافتد. البته این اتفاق پس از سود و زیان‌های ممکن حاصل می‌شود.

انواع لوریج با توجه به هر صرافی‌های مختلف متفاوت است. به این معنا که در صرافی‌ها امکان استفاده از معاملات لوریج با ضریب‌هایی متفاوت از یکدیگر ارائه می‌شوند.

https://www.itna.ir/news/64395/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF

اگر ضرر معامله بیشتر از میزان موجودی شود چه اتفاقی می‌افتد؟

در زمینه Leverage و روش به کار بردن آن سوال‌های بسیار زیادی پرسیده می‌شوند. یکی از این سوالات در خصوص میزان ضرر در معامله است. برای مثال فرض کنیم شما یک واحد از ارزی را که در نظر داشتید در اختیار صرافی قرار داده‌اید و یک معامله‌ی اهرمی را باز کرده‌اید. در این شرایط اگر میزان ضرر شما در این معامله به بیش از یک واحد برسد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در این زمان صرافی وارد کار می‌شود. اگر ضرر مورد نظر به حدی برسد که صرافی بر این باور باشد سرمایه‌اش به خطر افتاده، معاملات مختلف تریدر را بسته و قراردادها را خودبه‌خود فسخ میکند. این یکی از اتفاقاتی‌ست یک سرمایه‌گذار در این بازار باید از آن آگاه باشد. به این شرایط در اصطلاح «کال مارجین» می‌گویند.

مزایا و معایب معاملات اهرمی

همان‌طور که دیدید استفاده از معاملات اهرمی یا همان Leverage ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد. در این‌جا قصد داریم به شکلی دقیقتر مزیت‌ها و معایب این نوع معامله را بررسی کنیم. به این ترتیب اگر قصد استفاده از چنین ابزاری برای کسب سود بیشتر داشته باشید، می‌توانید با خاطری آسوده‌تر و شناختی بیشتر دست به کار شوید.

امکان سود بیشتر

همان‌طور که گفتیم، اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از اهرم است. پس شما عملاً پتانسیل خود را در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با اهرم بالا می‌برید. شما ممکن است سرمایه‌ی زیادی نداشته باشید. اما خود را از نظر تحلیل تکنیکال و یا فاندامنتال قوی بدانید. در این شرایط شما با پیشبینی قیمت یک ارز می‌توانید با خرید و فروش و از طریق اختلاف قیمت آن کسب سود کنید.

اما اگر شما تنها 10 میلیون تومان داشته باشید، این اتفاق نمیتواند سود کلانی برای‌تان داشته باشد. اما با استفاده از اهرم‌های یک به ده یا یک به صد شما می‌توانید با سرمایه‌ای در حدود 100 میلیون تا یک میلیارد تومان وارد معامله شوید. حال تصور کنید با دانشی که دارید چه میزان می‌توانید سود به دست بیاورید.

امکان ضرر بیشتر

در مقابل عیب اهرم نیز امکان ضرر بیشتر است. البته این کاملاً عادلانه است. شما ریسک بیشتری را به جان می‌خرید که سود بالایی کسب کنید. طبیعی‌ست که ریسک بیشتر در برخی مواقع امکان ضرر بیشتر را نیز به‌همراه دارد. استفاده از لوریج بیشتر به افرادی که در زمینهی تحلیل بازار و دریافت سیگنال‌ها مهارت دارند توصیه می‌شود.

هم‌چنین اگر هولدر هستید و قصد دارید ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای بلند مدت حفظ کنید، استفاده از اهرم گزینه‌ای مناسب برای شما نیست.

تریدرهایی که در بازه‌ی کوتاه مدت قصد دارند معاملاتی را انجام دهند، می‌توانند به کمک لوریج صاحب سود بیشتری شوند. یکی از معایب مهم دیگر این ابزار، وسوسه شدن افراد تازه وارد است. متاسفانه بسیاری از تریدرهای تازهکار به دلیل درک ناکاملی که از لوریج دارند، به طمع سود بیشتر، متحمل ضررهای بسیاری می‌شوند.

از چه اهرم‌هایی استفاده کنیم؟

پس از آن‌که از مهارت خود در پیش‌بینی قیمت‌ها و درک نبض بازار مطمئن شدید، نوبت آن می‌رسد که در انتخاب اهرم به شناخت کافی برسید. آیا بهتر است بیشترین اهرم ممکن را انتخاب و استفاده کنیم؟

برای مثال اگر صرافی به ما امکان استفاده از معاملات اهرمی ارز دیجیتال 1:500 را بدهد حتماً باید به سراغ آن برویم؟ توصیه ما این است که اگر قصد شروع به سرمایه‌گذاری به این شکل را دارید، حتماً از اهرم‌های پایین کارتان را شروع کنید.

ضریب اهرم‌ها تا 1:20 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اما فعلاً روی بیشتر از آن حساب نکنید. علاوه بر ضریب اهرم، باید پارامترهای دیگری نظیر زمان بسته شدن معامله را نیز به درستی تعیین کنید.

آیا همه صرافیها امکان معاملات اهرمی ارز دیجیتال را فراهم کرده‌اند؟

خیر، اما این روزها در بسیاری از صرافی‌ها این امکان وجود دارد که از لوریج استفاده کنید. صرافیهایی بسیاری هم‌چون بایننس و کراکن را می‌توان در این بین مثال زد. اگر قصد دارید از صرافی بایننس برای این معاملات استفاده کنید، حتماً از آموزش‌های لازم در این زمینه بهره ببرید. ثبت نام در بایننس، انتقال ارز به بایننس و انتقال ارز از بایننس به حساب‌های دیگر و کیف پول‌تان نکاتی هستند که باید به خوبی به آنها مسلط باشید.

امید بازدید : 22 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

جهان پیوسته در حال تغییر است. انسان هر روزه اختراعات جدیدی را به زندگی خود وارد می‌کند. هر ساله شاهد به وجود آمدن روش‌های جدید در زندگی، سفر، درمان و مهم‌تر از همه‌چیز، کسب درآمد هستیم. به همین دلیل بسیار مهم است که از این جریان جا نمانیم. غفلت کردن در همراه شدن با تکنولوژی‌ها و روندهای جدید زندگی بشر، می‌تواند باعث شکست هر انسان یا سازمانی شود. یکی از چیزهایی که در سال‌های اخیر و به ویژه در سال جاری به آن بسیار توجه شده است، دنیای ارزهای دیجیتال است.

 

به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم با یکی از متخصصان این حوزه در خصوص ارزهای دیجیتال و آینده‌ای که در انتظار آن‌هاست گفت‌وگویی داشته باشیم. سوال‌هایمان از آقای امید فدوی را با مهم‌ترین آن‌ها شروع می‌کنیم.

 

 

مشاهده سایت

https://www.sarzamindownload.com/contents/7740/

 

مهندس فدوی، چرا وارد شدن به دنیای ارز دیحیتال مهم است؟

 

ببینید، تغییرات و پیشرفت‌ها در زندگی انسان دو مسئله را با خود به همراه دارند. در واقع می‌توان گفت که این تغییرات درست مثل یک سکه هستند که دو روی مهم دارد. درک این دو رو باعث می‌شود به لزوم وارد شدن به دنیای ارزهای دیجیتال پی ببریم. اما این دو رو کدامند؟

 

وقتی راهی جدید، اختراعی جدید یا هر چیز تازه‌ای وارد زندگی ما می‌شود:

 

اول: ما از مزایای آن بهره‌مند می‌شویم.

 

دوم: روش‌های قدیمی کم‌ارزش می‌شوند.

 

بگذارید موضوع را کمی بیشتر باز کنم. مورد اول می‌گوید ما با استفاده از روش‌های جدید و چیزهای تازه می‌توانیم زندگی راحت‌تر و مرفه‌تری داشته باشیم. می‌توانیم کارهایمان را ساده‌تر انجام دهیم. برای مثال از وقتی ماشین و دیگر وسایل نقلیه اختراع شده‌اند، انسان به راحتی سفر می‌کند. می‌تواند مسافت‌های بسیار طولانی را در کم‌ترین زمان طی کند و ... .

 

مورد دوم هم اهمیت دارد. چرا؟ همان مثال اختراع وسایل نقلیه را در نظر بگیرید. در زمانی که همه دارند از وسایل نقلیه‌ی پرسرعت استفاده می‌کنند، آیا شما می‌توانید با پای پیاده یا با اسب سفر کنید؟ بله؛ البته که می‌توانید. اما موضوع توانستن نیست. مسئله این است که شما با این انتخاب چه میزان از دیگران عقب خواهید افتاد. البته اگر این موضوع برایتان مهم نیست اشکالی ندارد. اما زندگی شما دقیقاً صدها سال از دیگران عقب خواهد بود.

 

اگر اساس را بر همین دو دلیل بگذاریم، به راحتی می‌توان درک کرد چرا باید ارزهای دیجیتال و یا در تعریف دقیق‌تر رمزارزها را جدی بگیریم.

 

 

پس شما معتقدید که داریم به سمتی پیش می‌رویم که رمز ارزها جای ارزهای رایج را می‌گیرند؟

 

بله، شک نکنید که این اتفاق خواهد افتاد. این مسئله را شاید اگر چند سال پیش عنوان می‌کردیم کسی آن را باور نمی‌کرد. اما اگر کمی به گذشته نگاه کنید درک آن آسان‌تر خواهد بود.

 

اگر روزی ارزش محصولات بر پایه‌ی چیزهای مختلف تعیین می‌شد و امروز به ارزهای کاغذی و حساب‌های بانکی رسیده است، در آینده این ارزهای دیجیتال خواهند بود که برای هر معامله و مبادله‌ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

  

 

آقای مهندس فدوی، لطفاً توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید چنین اتفاقی خواهد افتاد؟ چه چیزی سبب پیش بینی چنین آینده‌ای برای ارزهای دیجیتال می‌شود و چه چیزی باعث شکست خوردن و کنار رفتن ارزهای رایج خواهد شد؟

 

خب این موضوع دلایل مختلفی دارد. پیش از هر چیز شما باید نقاط قوت و مزیت‌های ارزهای دیجیتال را بدانید. در کنار آن آگاهی از محدودیت‌های ارزهای رایج امروزی هم خود دلیلی برای غلبه‌ی رمزارزها در آینده هستند. بهتر است این موارد را با هم مرور کنیم تا بهتر متوجه منظورم شوید.

 

اگر به چند سال پیش برویم، شما یادتان می‌آید که برای هر کار مالی مجبور بودید به بانک بروید. از کوچک‌ترین کار گرفته یعنی پرداخت قبض تا پرداخت قسط وام و ... شما باید به بانک می‌رفتید و در صف می‌ایستاد و چه‌بسا گاهی برای بعضی کارهای مالی یک صبح تا ظهر را صرف می‌کردید. اما چند سال که گذشت با تجهیزات جدید و تکنولوژی‌هایی مثل موبایل بانک و ... فرآیندها آسان شده‌اند. آیا شما همین حالا حاضرید به چند سال قبل برگردید؟ البته خیر.

 

با این وجود هنوز محدودیت‌هایی در این بین وجود دارد که باعث ضعف این سیستم مالی می‌شوند. اول این‌که شما نمی‌توانید هر میزان سرمایه را، برای هر کس می‌خواهید در هر جای دنیا بفرستید. مثلاً تصور کنید شما تصمیم داشته باشید پولی را برای کسی در آن طرف کره‌ی زمین وایز کنید. این اتفاق اگر قرار باشد به شکل کنونی انجام شود قطعاً زمان و هزینه‌ی زیادی از شما خواهد گرفت.

 

از طرفی پول‌های شما همواره توسط قدرت‌های دنیا و دولت‌ها در حال رصد شدن هستند. شما مجبورید برای هر چیزی که دارید مالیات پرداخت کنید. جابه‌جایی اسکناس می‌توانید خطرناک باشد. شما نمی‌توانید هر اندازه که می‌خواهید به وسیله‌ی همراه بانک‌ها انتقال دهید. شما مجبور خواهید بود برای برداشت پول از بعضی حساب‌های خود حتماً به بانک بروید.

 

اگر شما قصد دریافت مبلغ بزرگی را نیز داشته باشید باز با چنین مسائلی مواجه خواهید شد. گرفتن چک و مواردی از این دست نیز دردسرهای خاص خود را دارد.

 

 

بسیار عالی، نقاط ضعف ارزهای کنونی را تا حدودی شناختیم. ممکن است از نقاط قوت رمزارزها هم برایمان مثال‌هایی بزنید؟

 

البته. به نکاتی که در پاسخ به سوال قبل گفتم توجه کنید. ما در رمزارزها شاهد حل شدن این معضلات هستیم. رمزارزها به شما این امکان را می‌دهند تا کارهای مالی خود را در کم‌ترین زمان ممکن و به راحت‌ترین شکل انجام دهید. یعنی چه؟

 

یعنی شما در کم‌تر از چند دقیقه می‌توانید بی‌نهایت سرمایه را انتقال دهید. مهم نیست که قصد‌تان انتقال صدهزار تومان، صد میلیون تومان یا حتی هزار میلیارد تومان است. اگر این سرمایه را شما در غالب یک ارز دیجیتال داشته باشید، با کم‌ترین کارمزد ممکن می‌توانید آن را به هر کجا و هر کس که می‌خواهید انتقال دهید.

 

مزیت دیگر ارزهای دیجیتال امنیت آن‌هاست. اگر به اصولی که در نگهداری از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود توجه کافی داشته باشید، می‌توان گفت داشتن ارز دیجیتال امن‌ترین شکل نگه‌داری و حفظ سرمایه هستند. توجه کنید که به دلیل آن که این عرصه هنوز تازه و ناشناخته است، بسیاری از افراد سودجو به دنبال کلاه‌برداری و سرقت از افراد ناآگاهند. به همین دلیل حتماً باید به اصول مراقبت از اطلاعات خود مسلط باشید.

 

شما برای استفاده از ارزهای دیجیتال به زمان محدود نیستید. یعنی مهم نیست صبح زود می‌خواهید مبلغی را منتقل کنید یا نیمه شب. شما بدون واسطه و تنها با انتخاب یک شبکه خواهید توانست ارز مورد نظر خود را منتقل کنید.

  

 

سپاس از شما، لطفاً برای تکمیل بحث در خصوص کسب در آمد و به دست آوردن سود از ارزهای دیجیتال نیز توضیحاتی را محبت کنید.

 

حتماً. اتفاقاً به نکته‌ی جالبی اشاره کردید. یکی از نکات مهم در خصوص ارزهای دیجیتال، امکان کسب سود و سرمایه از آن‌هاست. به‌گونه‌ای که شما با خرید ارزهای دیجیتال می‌توانید از نوسانات قیمت آن‌ها سود ببرید. البته این نوسانات ممکن است گاهی شما را دچار ضرر نیز کنند.

 

از این رو بسیار مهم است که بتوانید برنامه‌ای دقیق و حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش این ارزها را در پیش بگیرید.

 

توجه کنید که وارد شدن به جهان ارزهای دیجیتال برای کسب سود و سرمایه‌گذاری و خرید و فروش، مستلزم دانش و آگاهی کافی‌ست. شما می‌توانید از آموزش ارز دیجیتال که در سایت‌هایی هم‌چون آکادمی امید فدوی ارائه می‌شوند مهارت و دانش خود را افزایش دهید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 179
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 332
  • بازدید ماه : 531
  • بازدید سال : 3,505
  • بازدید کلی : 10,547